Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw favoriete vak op school?

<<

Anoniem332

Bericht 14 Mrt 2021 21:30

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Gym, handvaardigheid en etaleren & presenteren

De eerste twee omdat je er niks bij hoefde te lezen en ik er goed in was.

Van die laatste heb ik het meest geleerd en was ik heel goed in. Mocht ooit naar een landelijke wedstrijd daarvoor. Was ook een best pittig schriftelijk examen bij (ook een praktijk examen). Met veel herkenning in mijn huidige vak en mijn interesse in detailhandel.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 14 Mrt 2021 21:42

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond Duits heerlijk! Ondanks dat ik er in de 4e en 5e een vreselijke docent voor had. Ik had ook bijna altijd de hoogste cijfers van de hele havo-lichting. Engels lag me dan weer niet.

En wij hadden volgens mij ook Maatschappijwetenschappen, dat ging meer over politiek ed, daar hadden we een hele jonge studentachtige leraar voor, dat was erg gezellig altijd.😅
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Mrt 2021 23:15

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Natuurkunde en scheikunde door oa de interessante proefjes. Ik had 7 vakken ipv 6 vakken op MAVO D-niveau gedaan (Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Economie, Natuurkunde en Scheikunde). Hierdoor kon ik bij zo ongeveer alle vervolgopleidingen terecht.

Een pretpakket is een pakket zonder wiskunde. Laat je dit vak vallen dan kon je eigenlijk bij een aantal vervolgopleidingen niet terecht. Ik heb nooit begrepen waarom ze het net als Nederlands en Engels verplichten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mrt 2021 00:30

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik heb echt goede herinneringen aan mijn tijd op de MAVO, waar mijn vader zowel mijn directeur als wiskundeleraar was. Maar een favoriet vak... uuuuh.. Ik denk dan gymnastiek haha. Ik was overal wel ok in, behalve wiskunde (oh de ironie). Hield en hou niet van leren, dus zat meestal te dromen. Beste vakken waren in elk geval de talen, alhoewel mijn leraar Duits mij letterlijk mishandeld heeft (dit is heel verhaal).
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mrt 2021 07:03

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

In tegenstelling tot veel mensen hier had ik een hekel aan geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer, voornamelijk omdat het zoveel stampwerk was. Achteraf mag ik niet klagen want na 2x doorlezen wist ik altijd bijna alles.

Leukste vak vond ik wiskunde (lekker puzzelen met letters), in de 5e klas destijds ook extra wiskunde erbij genomen. Voor mij was het bètapakket dan ook een pretpakket (N&G met Latijn, Economie en Wiskunde B2). Wel had ik diverse leuke docenten die bepaalde vakken goed brachten, waardoor het ook best leuk was!

Zelf heb ik uiteindelijk natuurkunde gestudeerd wat effectief ook veel wiskunde toepassen is en geef ik nu zelf ook les in die richting. Meeste studenten vinden de vakken die ik geef ook leuk :D
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Mrt 2021 07:42

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond geschiedenis op de basisschool en onderbouw heel erg leuk. Veel over de achtergrond van verschillende culturen in het verleden enzo, hoe mensen leefden. Maar in de bovenbouw werd het zoveel complexer, over oorlogen en verbanden leggen. Daar was ik toen echt nog heel slecht in.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2021 08:20

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Marin schreef:Ik vond geschiedenis op de basisschool en onderbouw heel erg leuk. Veel over de achtergrond van verschillende culturen in het verleden enzo, hoe mensen leefden. Maar in de bovenbouw werd het zoveel complexer, over oorlogen en verbanden leggen. Daar was ik toen echt nog heel slecht in.

Ik ook. En dan van die vragen wat er in de ijzertijd enzo gebeurde, of weet ik veel. Ik onthou echt alles, als ik het maar leuk vind. Daar ging het mis, want stampen lukte dus ook niet op dit gebied.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Mrt 2021 08:34

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nederlands en aardrijkskunde.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Mrt 2021 08:49

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Scheikunde, biologie en aardrijkskunde waren mijn favoriete vakken. Heb uiteindelijk ook een studie gedaan waar scheikunde en biologie een groot aandeel had en gebruik hernia altijd in mijn werk.

De tweede fase is na mijn jaar ingevoerd waardoor ik nog zelf een vakkenpakket het gekozen. Nederlands. Engels, wiskunde A en B, natuurkunde, scheikunde, biologie en aardrijkskunde.

Aardrijkskunde heb ik niet als stampen ervaren omdat ik het heel interessant vond en daardoor alleen maar in de les op hoefde te letten.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 15 Mrt 2021 09:04

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Mijn favoriete vakken waren tekenen en handvaardigheid. Niet vanwege de docenten maar omdat het me aanspreekt.
In de bovenbouw kwam echt mijn lievelingsvak (naam ben ik kwijt, maar daar leerden we photoshoppen), en dat was ook of een toffe docent.
Make happy memories
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 15 Mrt 2021 09:04

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Leuk om te lezen hoe divers het voor iedereen is.
Make happy memories
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 15 Mrt 2021 09:12

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Aardrijkskunde en Nederlands waren wel mijn echte favorieten. Aardrijkskunde had ook wel te danken aan de super leuke lerares die we hadden. Maar het ging me allebei heel goed af.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 15 Mrt 2021 11:53

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Geschiedenis en Maatschappijleer waren echt wel mijn favoriete vakken. Qua docenten die ik ervoor had wisselde het, verschillende docenten voor die vakken gehad. Maar het is wel echt waar mijn interesses ook liggen dus dat sluit dan ook mooi aan. Ook vond ik ckv 2 erg leuk en voor ckv 3 heb ik drama gedaan wat ik ook leuk vond en wat qua ontwikkeling voor mij echt wel goed was.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 15 Mrt 2021 20:58

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Huishoudkunde, lekker koken, serveren, huishouden leren en leren zorgen.
Heb echt spijt dat ik niet daarin doorgeleerd heb. De koksschool had mij leuk geleken
<<

Anoniem317

Bericht 15 Mrt 2021 21:19

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Voor mij was dat wiskunde. Heb dat altijd leuk gevonden.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 15 Mrt 2021 21:29

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Mijn favoriete vakken waren geschiedenis en Engels. Nog steeds ben ik graag met geschiedenis bezig in boeken, series en tijdschriften. Engels vond ik leuk omdat ik er goed in was haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Mrt 2021 23:21

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik heb vmbo kader gedaan, en dat was veel te makkelijk. Zat altijd te klooien in de lessen en vond alles saai. Gym vond ik wel heel leuk.

Echt zonde, als iemand me had uitgedaagd had ik vast beter m'n best gedaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem321

Bericht 16 Mrt 2021 12:00

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond geschiedenis trouwens ook een fijn vak. Ik wilde er examen in doen op de mavo, maar ik was de enige dus ging het niet door en moest ik iets anders kiezen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Mrt 2021 17:44

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Qua vak op zich biologie. Maar omdat we echt een geweldige leraar voor geschiedenis hadden vond ik dat altijd de mooiste lessen. We hebben nooit ons boek geschiedenis aangeraakt in die jaren. We gingen zitten, de leraar ging vertellen, wat hij echt bijzonder goed kon, wij maakten aantekeningen en aan het eind van de periode bedacht hij de vragen voor de proefwerken ter plekke. Mooie herinneringen aan.
2010 2012
<<

Anoniem326

Bericht 16 Mrt 2021 19:19

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik heb op het vwo filosofie als vak gehad. Dat zal wel een keuzevak geweest zijn. Ik kan het me niet goed herinneren. Ik vond het erg leuk in ieder geval. Nederlands vond ik niet leuk, totdat we in het laatste jaar literatuur kregen. Daar heb ik een 9,5 voor gekregen. Kunstgeschiedenis en maatschappijleer vond ik ook interessant. Geschiedenis ook wel redelijk. Maar ik vond middelbare school verder erg stom en heb veel gespijbeld. Dus het was vooral sporadisch zelfstudie waarbij mijn interesse gewekt werd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mrt 2021 19:28

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik heb ook filosofie gehad, maar volgens mij koos ik daar niet zelf voor. Weet eigenlijk niet meer precies hoe dat zat!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2021 19:36

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik had ook filosofie op het Atheneum Plus.
Wij hadden vijf vakken extra bovenop het reguliere Atheneum curriculum:

Filosofie
Spaans
Drama
Cultuur
Wetenschap en Onderzoek.

Direct vanaf de eerste klas. Vond het allemaal leuk behalve drama want daar was ik te verlegen voor.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mrt 2021 19:59

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Oh die andere vakken hadden wij helemaal niet! Volgens mij heb ik ook maar één jaar filosofie gehad, alleen in de derde of vierde.
❤ 7 juni 2018
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 16 Mrt 2021 20:01

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Geschiedenis en Nederlands waren mijn favoriete vakken, de rest vond ik vooral heel stom. Geschiedenis vond ik leuk omdat ik verhaaltjes in mijn hoofd kon maken van alle informatie en zo leerde ik voor proefwerken. Nederlands heeft mij altijd gelegen, schrijven, spelling. Oh ja, algebra vond ik een erg leuk onderdeel van wiskunde.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem316

Bericht 16 Mrt 2021 21:36

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Muziek, omdat ik daar goed in was en daardoor ook wel een beetje het lievelingetje van de docenten was haha.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers