Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw favoriete vak op school?

<<

Anoniem307

Bericht 14 Mrt 2021 15:11

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Economie en Engels. Nederlands bakte ik niets van, dus niet leuk. Idem voor Frans en Duits. Moet ook zeggen dat het me zonder leren goed af moest gaan, anders had ik er een broertje dood aan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Mrt 2021 15:17

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Duits en geschiedenis.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mrt 2021 15:23

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik had een pretpakket dus vond alle vakken heel leuk. In ieder geval de talen.
Ik had Nederlands, Engels, Duits en Frans en heb mijn examens met een 9,8 afgerond op deze vakken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 15:31

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Had jij nog echt een pakket OLL? want bij de profielen zaten er natuurlijk wel vakken als wiskunde en economie bij, ook bij C&M.
En hoge cijfers zeg, knap!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 15:35

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik had ook een pretpakket samengesteld. Economie 1 en 2, Aardrijkskunde, Maatschappijleer 1 en 2, Nederlands, Engels en Geschiedenis. Geschiedenis moest er bij, maar wat was ik daar slecht in. De leraar had ook een hekel aan me, hielp ook niet.
Wiskunde heb ik in klas 2 van de middelbare laten vallen. Ik had ALTIJD de oplossing goed, maar gebruikte niet de formules uit het boek. Er gaan meer wegen naar Rome, maar bij wiskunde niet. 😭
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 15:44

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Hoe kon je dat in de tweede al laten vallen dan Savi? Welk niveau heb je gedaan?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 15:45

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

VMBO-T heb ik gedaan.

*Ik had ook nog Duits denk ik. Durf niet met zekerheid te zeggen of ik daar examen in gedaan heb, maar denk het wel.
Net als godsdienst, dat had ik ook nog.
Muziek had ik ook niet meer, maar weet niet meer of dat sowieso na klas 2 stopte of dat ik dat ook geschrapt heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 15:51

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ah ik wist niet dat je dan wiskunde in de tweede al kon laten vallen maar op zich klinkt dat wel logisch.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Mrt 2021 15:52

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Savi schreef:Ik had ook een pretpakket samengesteld. Economie 1 en 2, Aardrijkskunde, Maatschappijleer 1 en 2, Nederlands, Engels en Geschiedenis. Geschiedenis moest er bij, maar wat was ik daar slecht in. De leraar had ook een hekel aan me, hielp ook niet.
Wiskunde heb ik in klas 2 van de middelbare laten vallen. Ik had ALTIJD de oplossing goed, maar gebruikte niet de formules uit het boek. Er gaan meer wegen naar Rome, maar bij wiskunde niet. 😭


Hahaha zoiets had ik bij Natuurkunde... ik dacht altijd prima berekeningen met goede formules te maken 😜 gooide ik toch helaas altijd de formules door de war 😂😂😂 snel maar laten vallen na de derde.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Mrt 2021 15:53

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Marin schreef:Ah ik wist niet dat je dan wiskunde in de tweede al kon laten vallen maar op zich klinkt dat wel logisch.


Zal dat niet per schoolsoort verschillen? Ik kon op het Gymnasium echt geen wiskunde laten vallen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 15:56

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Tom schreef:
Marin schreef:Ah ik wist niet dat je dan wiskunde in de tweede al kon laten vallen maar op zich klinkt dat wel logisch.


Zal dat niet per schoolsoort verschillen? Ik kon op het Gymnasium echt geen wiskunde laten vallen.


Ja dat bedoel ik, dat dat op 't vmbo-t kon wist ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Mrt 2021 15:56

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Tom schreef:
Marin schreef:Ah ik wist niet dat je dan wiskunde in de tweede al kon laten vallen maar op zich klinkt dat wel logisch.


Zal dat niet per schoolsoort verschillen? Ik kon op het Gymnasium echt geen wiskunde laten vallen.

Op het vwo ook niet. Op de havo wel vanaf na 4 havo, dan hoefde je er geen examen in te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 15:57

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Joey schreef:Op het vwo ook niet. Op de havo wel vanaf na 4 havo, dan hoefde je er geen examen in te doen.


Ja dit had ik inderdaad. Met hakken over de sloot wiskunde A1 afgerond met een 5.6 in de vierde.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Mrt 2021 16:03

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik deed ook VMBO en ik kreeg halverwege de tweede al geen wiskunde meer omdat mijn leraren de moed op hadden gegeven. Ik heb discalculie en daar wisten ze zich echt geen raad mee. Duits heb ik heel goed afgerond, we moesten een aantal boeken lezen en daar verslagen over schrijven. Ik had niets ingeleverd maar kreeg er een 8 voor. Geen idee hoe dat kon, maar ik heb mijn mond toen gehouden. Echt niet normaal, dat zou ik nu echt nooit meer doen.

In de brugklas hebben we ook nog tractor leren rijden trouwens, geen idee waarom eigenlijk.
10.04.17
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 14 Mrt 2021 16:04

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond juist dat ik een pretpakket had met Nederlanda, Engels, Duits, wiskunde, scheikunde, natuurkunde en economie. Eerst mavo gedaan, op de havo heb ik biologie er bij gekozen.

Mijn favoriete vakken waren Nederlands en scheikunde. En natuurkunde vond ik ook heel leuk.
Achteraf gezien had ik ook echt wat met scheikunde moeten doen, maar dat vond ik toen te jongensachtig.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 16:06

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Marin schreef:Ah ik wist niet dat je dan wiskunde in de tweede al kon laten vallen maar op zich klinkt dat wel logisch.

Het kon niet met elk profiel. Ik wilde economie als profiel, maar dan kon ik wiskunde niet laten vallen. Dus toen heb ik zorg en welzijn als profiel genomen en daar van alles aan vast geplakt!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Mrt 2021 16:19

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Meg schreef:Ik vond juist dat ik een pretpakket had met Nederlanda, Engels, Duits, wiskunde, scheikunde, natuurkunde en economie. Eerst mavo gedaan, op de havo heb ik biologie er bij gekozen.
.

Precies! Ik zat tot ver op de middelbare school altijd bij m'n neefje in de klas. Hij koos een beta profiel en ik de talen, filosofie, maatschappijleer en geschiedenis. Mijn pakket zou voor hem de hel zijn en zeker geen pretpakket. Ik vind het ook stom om er zo denigrerend over te praten als pretpakket. Deze vakken heb ik op mijn vervolgopleiding ook veel meer aan gehad dan dat ik aan beta vakken had gehad.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mrt 2021 16:25

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Marin schreef:Had jij nog echt een pakket OLL? want bij de profielen zaten er natuurlijk wel vakken als wiskunde en economie bij, ook bij C&M.
En hoge cijfers zeg, knap!


Ik heb eerst de mavo gedaan. Daar had ik deze vakken + economie en maatschappijleer. Wiskunde heb ik in de 2e ook direct laten vallen.

Daarna de havo en daar deed ik eh.... geen idee meer haha. Volgens mij Economie en Maatschappij. Ik had toen ditzelfde pakket met dan nog wiskunde A en geschiedenis. Vreselijk.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 14 Mrt 2021 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Mrt 2021 16:27

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Zo noemden ze mijn pakket op de mavo ook, een pretpakket 😂. Ne-Eng-Du-Wi-Ec-Bio.

Mijn favo vak was Biologie en Duits ook wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 14 Mrt 2021 17:09

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik ben nog van voor de tweede fase, dus nooit ckv gehad, en ook geen vakken opgedeeld in 1 en 2.
Ik vond school best oké, maar had geen favoriet vak. Latijn vind ik het leukst denk ik, maar toen we daar teveel uit ons hoofd moesten leren ging de lol er wel vanaf.

Ik geef les op het Vmbo't, maar bij ons op school is wiskunde t/m de derde klas verplicht.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Mrt 2021 17:56

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond gym en drama het leukste. Huishoudkunde alleen als we het restaurant hadden. Dan stonden we de hele middag in de keuken en 1x per 4wk moest je serveren in het restaurant.
Op de mavo had ik een hele toffe leraar geschiedenis en op de VBO een hele toffe leraar biologie.
30-04-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Mrt 2021 20:44

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik ben van de eerste lichting tweede fase en toen was bij ons ckv2 en 3 nog niet af. Dus werd er nog tekenen en handvaardigheid aangeboden. Tekenen vond ik het leukste vak, was ook een geweldige docent die dat gaf. Ik heb meerdere jaren les van hem gehad. En wiskunde vond ik ook erg leuk, dat lag me goed, het was logisch. In tegenstelling tot geschiedenis, daar had ik echt een hartgrondige hekel aan.

En nu geef ik zelf wiskunde 😃 je kan nu wiskunde pas na vmbo-t 3 laten vallen of na havo 3 als je het profiel cultuur en maatschappij kiest. Bij andere profielen en op het vwo zit je eraan vast, tot en met je eindexamen.
december 2016
juli 2019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 14 Mrt 2021 21:55

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vind pretpakket ook altijd zo’n rare omschrijving. Daar had je me echt geen plezier mee gedaan, haha. Ik deed N&G en vond bijna alle vakken wel leuk. Behalve natuurkunde, dat ging er op de een of andere manier niet goed in. Mijn favoriete vakken waren denk ik biologie, scheikunde en Engels.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25112

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2021 22:01

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond de talen het leukst, ik had dan ook Nederlands, Engels, Duits en Frans in m'n pakket. Ik zat in het laatste jaar vóór de tweede fase, dus die profielen zeggen me niks. Verder had ik biologie, wiskunde A en aardrijkskunde.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 22:26

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 18 Mrt 2021 23:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers