Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 04 Okt 2021 21:56

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd Liadan en Belle!!

Prachtig Taeda!😍
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 05 Okt 2021 09:40

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd Belle!

Wat fijn dat jullie thuis zijn Liadan. Geniet van je gezin!

Oeeh Taeda, inderdaad erg mooi! Krijg door je foto helemaal zin om hier te boel te stylen haha :D

Wij hebben trouwens afgelopen week de co sleeper van Maxi Cosi gekocht, de Iora. We waren bij de Babydump en Babypark (heel snel.. ik raak daar zo overprikkeld) gaan kijken. En alles wat er stond vond ik gewoon te wiebelig. De Snuzpod en Bednest vonden we gewoon echt te duur. Dus nu toch voor deze gegaan. Ben benieuwd. Vind het een degelijk ding, maar ergens ook wel een tof design.
Afbeelding

Even voor de sfeer, zo loopt het natuurlijk allemaal ;) Ik ben binnekort ook alleen maar selfies aan het maken whaha en lig er zo bij als deze vrouw, helemaal in de plooi natuurlijk.
Afbeelding
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Okt 2021 09:44

Re: Herfst 2021 mama's

En ga je dan ook iemand inhuren die foto's van jou maakt terwijl jij die selfies maakt Archie? 😁

Gefeliciteerd Belle!

Het is/wordt in dit topic nu wel spannend hoor. Ben heel benieuwd naar al jullie verhalen en baby'tjes!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 05 Okt 2021 09:48

Re: Herfst 2021 mama's

Arwyn schreef:En ga je dan ook iemand inhuren die foto's van jou maakt terwijl jij die selfies maakt Archie? 😁

Gefeliciteerd Belle!

Het is/wordt in dit topic nu wel spannend hoor. Ben heel benieuwd naar al jullie verhalen en baby'tjes!


Hahahaha! Zo scherp!
Dat was me nog niet opgevallen, iemand maakt natuurlijk weer een foto van haar haha.

Maar sowieso, in de kraamweek staat de hele hut hier vol :^^:
(ohhh no, krijg al zweetaanvallen als ik daaraan denk haha).
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Okt 2021 13:09

Re: Herfst 2021 mama's

Ik twijfel nu trouwens dus tussen deze co-sleeper en een tweedehands Troll bedje. Prijs is hetzelfde (hier zit al een matrasje bij toch?). Ik vind het maar lastig, haha. Het dit bij de andere kindjes nooit gehad dus toch nog iets helemaal nieuws 😁
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Okt 2021 13:25

Re: Herfst 2021 mama's

Het fijne aan een co sleeper vind ik dat je ook gelijk een reisbedje hebt. Zo n bedje vind ik ook leuk, dus zou echt kijken of je ook weleens naar een opa of oma gaat en daar dan ook een bedje nodig hebt. Indien ja, zou ik dan Gaan voor een co-sleeper, die je dus makkelijk meeneemt. Scheelt je weer een apart reisbedje.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Okt 2021 16:07

Re: Herfst 2021 mama's

Hier ben ik ook weer eens. Vandaag mijn eerste dag verlof en vandaag 36 weken zwanger. Lastig om m'n werk los te laten, maar heb wel een soort van verbod opgelegd gekregen dus ik laat maar niks horen haha.

Het gaat goed hier, vermoeidheid van afgelopen weken komt er nu wel uit. Voor de rest de laatste dingen regelen en vanavond een online rondleiding bij een ziekenhuis in de buurt, woensdagavond fysieke rondleiding bij het ziekenhuis de andere kant op en vandaag weer goedgekeurd op de controle.

Wij hebben ook de maxicosi co sleeper, moet alleen nog dekentjes bestellen.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 11 Okt 2021 20:24

Re: Herfst 2021 mama's

Aahh verlof Kexter! Dat gaat wel wennen toch? Fijn dat je die laatste dingen nu ook rustig kunt doen. Misschien helpt het ook wel met de vermoeidheid dat je alles in je eigen tempo nu kunt doen en geen (of minder) verplichtingen hebt.

Ik kreeg op mijn werk juist nieuwe dingen op mijn bordje omdat ik nu aan het overdragen was en meer tijd zou hebben. Ik heb daar wel even wat van gezegd (ondanks dat ik dat moeilijk vond). Mijn concentratie is echt heel belabberd en juist het overdragen geeft me minder stress en juist rust. Dat ga ik toch niet opvullen met nieuwe taken? Het waren ook echt taken die buiten mijn team vielen (en ik normaal wel heel leuk zou vinden, maar nu gewoon verkeerde moment). Tel echt de dagen af. Nog 8 te gaan haha. Ik vind mijn werk normaal heel erg leuk, maar merk gewoon dat de vermoeidheid inderdaad toeneemt en ik wil cocoonen thuis.

Wij kregen vandaag trouwens bericht over ons bestelde Maxi Cosi Co-sleeper. Dat er leveringsproblemen waren en dat ze eind oktober kunnen leveren. Pff nou prima, maar dan wil ik het wel geregeld hebben. Nestelige vrouw hier haha. Zat inderdaad ook al lakentjes te zoeken, want dat matrasje heeft een andere afmeting. Al denk ik ook wel dat die van Jollein ofzo er prima omheen kunnen. Scheelt maar paar cm.

Hoe is het met de baby's en gezinnetjes? :D En de wachtende haha. Of allemaal nog genoeg te doen om de tijd leuk op te vullen.
11.21
10.23
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Okt 2021 20:27

Re: Herfst 2021 mama's

Soms kan een aankleedkussenhoes goed om een matrasje, geen idee wat de afmetingen hiervan zijn hoor maar erg mooie co-sleeper.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem335

Bericht 11 Okt 2021 20:34

Re: Herfst 2021 mama's

Wij hadden onze co sleeper besteld bij van asten en die was binnen 2 dagen in huis. Op heel veel andere plekken zijn ze uitverkocht.

Of het verlof hebben gaat wennen… het moet maar haha. Hou echt van m’n werk en werkte altijd 45 uur per week vol inzet, dus dit is wel een flinke overgang. En dan moet ik maar vertrouwen in dat het goed gaat… ik vind het zo gek dat ik wel kan afspreken met vriendinnen enzo en niet kan werken. :-)

Vandaag veel geslapen haha en druk met het regelen van onze testamenten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Okt 2021 14:21

Re: Herfst 2021 mama's

Bij de eerste moest ik ook zo wennen aan verlof Kexter! Ik vond het zelfs een beetje saai. Het was ook echt van megadrukke werkweken naar niks en veel vriendinnen werkten nog fulltime. Doordat ik nu minder werk, was de overgang veel kleiner. En mijn verlof is eigenlijk maar 2,5 dag per week onder school/opvang. Het is wel leuk dat ik nu veel meer met vriendinnen kan afspreken, dat doe ik ook regelmatig. Ik heb nog niet echt dagen gehad dat ik niks te doen had.

Archie, vervelend zeg van dat extra werk! Die focus had ik de laatste weken ook niet meer. Hoe werd er gereageerd toen je het aangaf? Lekker dat je ook kunt aftellen naar je verlof. Hopelijk is de co-sleeper snel binnen, geeft toch wat rust als het binnen is en je het lekker kunt klaarzetten. Vaak past zo'n hoeslakentje wel hoor, het is heel elastisch. Wanneer ik het uit de verpakking haalt, denk ik altijd dat het nooit gaat passen.

Hier aan het wachten tot de baby komt. Ik verwacht dat het dicht rond de uitgerekende datum zal liggen, dus nog twee weken geduld. Alle voorbereidingen zijn in principe klaar, meubels staan, babykamer is klaar, uitzet is compleet en ik ben er klaar mee. Volgende week hebben de kinderen herfstvakantie. De oudste gaat naar de bso, maar de jongste is thuis i.v.m. vakantie gastouder. Daar zie ik tegenop, ook al heb ik wel momenten kunnen regelen dat allebei de jongens niet thuis zijn. Ik heb zelf geen zin en puf meer om dingen met ze te ondernemen, maar daar worden de dagen niet beter van. Dus dat is soms een beetje kiezen tussen een kort lontje of een zeer lijf :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 15 Okt 2021 13:27

Re: Herfst 2021 mama's

Bijna zover Taeda! Superspannend haha.

Wij hebben afgelopen week intake gehad van de kraamzorg (via een zzpér). Ben zooo blij met haar, nu al! Ze heeft alleen wel 2 dagen cursus net in de periode dat de kans groot is dat ik net ben bevallen. Maar ze stelde zelf voor als dat nou op dag 6/7 viel, dat ze dan op dag 8 wat langer komt en nog wat eten kookt en extra's voor ons doet. Sowieso heeft ze een achterwacht geregeld. Helemaal prima, maar hoop stiekem dat ze gewoon alle dagen kan haha.

Verder focust zij zich op natuurlijke zorg. Dus we kregen als cadeautje een wollen rompertje (hoe lief is dat), en ze gaf aan dat ze graag kookt voor het gezin. Ik zou heel graag een bellywrap willen en dat kan zij dus ook (ze volgt een postpartum opleiding tot doula) en ze gaf voorbeelden van ayurveda (4e trimester/40 dagen 'kraamtijd') massages en dan dus voeding.

En hoe ze ons kan bijstaan bij de bevalling. Wat onze wensen waren etc. Dat niks te gek was. (En daarbij drukte ze mij ook even met de neus op de feiten, wat ook goed is haha). Maar ze vond me volgens mij wel positief en ik heb er ook oprecht zin in. Dus eehh ja, de ervaring komt wel.

Ennn gelukkig vond mijn vriend het niet te zweverig. Hij is daar best wel chill in. Had een leuke klik met haar. Dus daar ben ik ook blij mee :)
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 20 Okt 2021 13:31

Re: Herfst 2021 mama's

Oooh nog maar 1 dag werken! Ein-de-lijkkk! Haha, die weken leken echt maanden te duren. Zoveel zin in volgende week. Ga zeker uitrusten maar heb ook wel wat leuke dingen in de planning. Wil nog 2 planten in de babykamer dus ga even naar de intratuin, en wil nog een paar leuke accessoires. Ga nog even het centrum in en wat winkels af zoals Sostrene ofzo. En wil nog een tripje Ikea doen. Als het goed is wordt vrijdag de Co-sleeper naar ons verstuurd. Waren leveringsproblemen. Dus dan kunnen we die ook afstrepen. Moet alleen nog beddengoed voor het wiegje kopen.

Verder afgelopen week 2 webinairs gehad. Eentje over de bevalling en eentje over borstvoeding. Vooral die over borstvoeding vond ik wel echt leerzaam. Mooi filmpjes zijn er ook op internet te vinden m.b.t. aanhappen en hoe de baby dan hoort te liggen en te slikken. Ze begon nog over kolven tijdens de zwangerschap, maar dat lijkt me dan weer niks.

Hoe is het hier met iedereen? Zwangeren, moeders en baby's :D Echt de allerlaatste lootjes Teada en Tabbie!
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Okt 2021 14:43

Re: Herfst 2021 mama's

Archie, wat lekker nog maar 1 dagje werken zeg. En wat fijn dat je je zo goed voelt bij je natuurlijke kraamverzorgster. Wat is een bellywrap?

Hoe gaat het met jou Kexter? Kan je je nog een beetje vermaken in je verlof?

Arwyn, welk bedje is het geworden?

Ja, laatste loodjes hier. Al bedenk ik me opeens dat ik ook best nog even naar de intratuin wil voor een plantje hihi.

Verder heb ik een appgroepje aangemaakt. Dus kom daar ook zeker bij!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Okt 2021 17:31

Re: Herfst 2021 mama's

Archie ik breek ff in. Wij hebben die co sleeper ook en wat een fantastisch ding is dat haha. Goede koop! Ook makkelijk meenemen om je baby ergens anders te laten slapen. Wij hadden een grote hydrofiel swaddle om het matrasje heen. En dekentje en lakentje van Little Dutch wiegmaat, ging prima. Hij heeft bij ons trouwens nooit aan het bed vast gezeten. L. Heeft er ook nog een poos op zijn kamer in geslapen als bedje voordat hij overging naar zijn ledikant.
<<

Anoniem335

Bericht 21 Okt 2021 13:04

Re: Herfst 2021 mama's

Ik ben nu alles aan het wassen en strijken, heb ik weer een beetje vermaak. Voor de rest slaap ik 10 uur per nacht en lig ik 12 uur per nacht in m'n bed en ik voel me vrij nutteloos haha. Daardoor heb ik ook nergens zin in.

Ik verwacht ook niet binnen 2 weken te bevallen, maar soms moet ik toch even beseffen dat het wel zomaar kan gebeuren haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Okt 2021 19:23

Re: Herfst 2021 mama's

Babynieuws: Gisteren is Rhodé Antje geboren!

Afbeelding

Dinsdagavond zijn mijn vliezen gebroken. Na wat gerommel ‘s nacht zetten de weeën rond 12u door en is ze om 15.30u thuis geboren. Ik heb het ervaren als een fijne bevalling, er waren geen bijzonderheden of complicaties. Rhodé weegt ruim acht pond, geen kleine dame dus. Ze heeft een grote bos, donker haar. Dat was een verrassing voor ons!
De eerste dag is goed verlopen. De jongens zijn erg lief voor hun zusje, maar wat minder voor elkaar en ons 🙈 Mijn man is in ieder geval de komende twee weken thuis, wij genieten volop als gezin van vijf 💖
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2021 19:28

Re: Herfst 2021 mama's

Jaaaa daar is ze! Eindelijk je Rhodé!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Okt 2021 19:29

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd! Heel veel liefde en geluk! ❤️
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem335

Bericht 21 Okt 2021 19:29

Re: Herfst 2021 mama's

Wouw gefeliciteerd. Wat een mooierd!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Okt 2021 19:31

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Wat lijkt ze op jou Taeda.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Okt 2021 19:33

Re: Herfst 2021 mama's

Ah gefeliciteerd met Rhodé!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Okt 2021 19:34

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd! Leuke naam, net als mijn vriendin. ❤️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Okt 2021 19:35

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd Taeda, Taeda-man en kinderen met de geboorte van jullie dochter en zusje!
Ook van F. moest ik je feliciteren!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Okt 2021 19:37

Re: Herfst 2021 mama's

Ze is zo mooi🥰, wat fijn dat de bevalling goed is gegaan en dat jullie aan het genieten zijn!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers