Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Sep 2021 11:14

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leuk dat je een boekje kreeg Tabbie! Hier zat er ook eentje bij het postpakket, maar die hadden we al van de vorige keer :palm: Je groeiecho al gehad?
Spannend toch weer hè! Ik kijk vooral uit naar de bevalling, omdat ik zo zin heb dat ze er is.

Liadan, over de naam zou ik wel een beetje stress krijgen hoor! Zijn jullie al verder gekomen? En betrek je de kinderen erbij? Zo leuk ook dat je dochter mee heeft geholpen met de kleertjes kiezen, dan wordt het echt iets waar je als gezin naar toe leeft.
Inmiddels heb je dus de bevalling al besproken, dat klinkt al een stuk verder dan hier! Ook al staat de afspraak voor ons ook al.

Hier inmiddels 32 weken. Afgelopen dagen best wat last gehad van harde buiken, moet er echt op gaan letten dat ik geen dingen meer plan op werkdagen en daarbuiten rust neem. Het speelt vast ook mee dat het de eerste schoolweek is, dus daarvoor ook wel wat te regelen en in de gaten houden.
Verder heb ik de wiegbekleding binnen, nog wat kleertjes en aankleding voor de babykamer. Het lijstje van dingen nog te regelen wordt steeds korter (en minder leuk, zoals aanvulling voor het kraampakket :P ). Het geboortekaartje is ook af, helemaal verliefd op.

Hoe is het met de anderen?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 02 Sep 2021 11:41

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leuk Taeda, geboortekaartje klaar! Wij hebben de proefdruk ook al liggen, nog wat kleine veranderingen en dan is hij klaar. Zo bijzonder om haar naam daarop te zien staan, het blijft zo enorm surrealistisch dat ze er gewoon binnen een paar weken is. Zo schattig, mijn zoontje noemt zijn zusje al de hele zwangerschap 'Madonna', hoe hij daar toch bij komt :). Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren als ze er is. Zijn jullie andere kindjes er al erg mee bezig?

Ik heb de laatste dagen wat meer last van mijn bekken en rug, gelukkig helpt een warm bad erg.

Hebben jullie wensen voor de bevalling? Ik wil heel graag dat onze geboortefotograaf erbij is, ik vond dat bij ons zoontje ook zo enorm waardevol.

Hoe gaat het verder met jullie?
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Sep 2021 13:21

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie, wat leuk dat boekje van de kraamzorg!

Taeda, we hebben inmiddels twee namen, 1 ervan moet het gaan worden. Ik vind alleen de ene het leukst en mijn man de andere:-). De kinderen betrekken we hier niet bij, dat vinden we niet leuk bij de naam.
Jij ook alweer 32 weken, gaat snel! Pak maar goed je rust, veel harde buiken is niet fijn. Leuk dat jullie al bijna alles af hebben.

Snowflakes, haha grappig dat jouw zoontje zijn zusje Madonna noemt, schattig ook:-)
Hier zijn de kinderen er heel veel mee bezig, maar ze zijn ook al 10 en 12.
Ik heb niet veel wensen voor de bevalling, ik hoop vooral dat ik weer thuis kan bevallen en geen knip krijg dit keer.

Gisteren had ik weer controle, ze ligt nog steeds met haar hoofd naar beneden, niet ingedaald. Alles was verder goed. Het is wel zwaarder nu, veel vaker harde buiken, vooral in de ochtend bij alles wat ik doe. En verder is het afwachten nu, nog 2,5 week, al zal het wel weer een week langer duren tot ik ga bevallen.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 02 Sep 2021 20:16

Re: Herfst 2021 mama's

Fijn dat er in ieder geval een top 2 is haha. Wie weet weten jullie het ineens wel als ze geboren is.

@Taeda, wel slim om te plannen dat dagen niet te zwaar worden. Merk dat ik dat nog lastig vind. Ik had afgelopen week een bruiloft (opgehaald rond 13.00 en thuis bij m’n schoonouders om kwart over 2 s nachts). Ik moest gewoon janken van alle prikkels. Kon gewoon niet meer. Terwijl ik fysiek echt bijna nergens last van had.

Hier trouwens de suikertest gehad. Die was goed. En de groeiecho zag ze ook echt niks speciaals op. Echt geen p100 hoofdje (gelukkig haha). Met 34 weken nog een keer, maar echt niks schokkends. Ook mijn buik was heel netjes qua formaat en vruchtwater goed.

We hebben het kamertje trouwens af (nog wel wat leuke aankleding zoeken) en de wagen is geleverd. Helemaal blij.

Nu lekker vakantie!
11.21
10.23
<<

Anoniem335

Bericht 05 Sep 2021 10:01

Re: Herfst 2021 mama's

Hier gaat het goed. Wij hebben wel al een naam maar het is nog even afwachten of m'n zus deze ook niet heeft uitgekozen, die is een paar weken eerder uitgerekend. M"n neef heeft afgelopen week een kind gekregen en die heet bijna hetzelfde, zit 1 letter verschil in, precies genoeg haha. De uitspraak is wel echt anders.

Babykamer is nog steeds net zo ver als paar weken terug, die zouden we vandaag afmaken maar m'n schoonvader is ziek dus dat wordt weer een of 2 weken later.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Sep 2021 08:55

Re: Herfst 2021 mama's

Fijn Archie dat de suikertest goed was. En ben benieuwd naar het kamertje!

Liadan, echt de laatste loodjes voor jou nu. Spannend! Ben benieuwd naar de uiteindelijke naam!

Kexter, oh daar kan ik zo van balen van gelijke namen. Of iig bijna gelijke namen. Ik ken er echt veel die rond mijn datum zijn uitgerekend, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Wil toch ook wel een beslissing maken de komende tijd.

Verder gaat het hier prima. En met jullie allemaal? Loop nu wel met bekkenklachten bij de fysio, maar ik hou het daardoor beter vol de lange dagen. Mijn vervanging op kantoor is ook begonnen en de eerste lunch afspraken in mijn verlof staan ook al.

Het meest zin heb ik om volgende week een nachtje weg te gaan met mijn moeder. Even rustig aan en lekker genieten. Vroeger deden we dat heel vaak, dus fijn om weer eens te doen na 2,5 jaar.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 11 Sep 2021 09:06

Re: Herfst 2021 mama's

Mijn dochter is bijna uitgerekend van haar 8ste kindje.
Ja..ik weet t..dat is veel en dat in deze tijd..maar ik ben er erg blij mee.
T is een meisje..de 5de.
T verbaast me nig altijd dat zij zo makkelijk kinderen krijgt terwijl ik haar er met veel moeite heb uitgeperst:)
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Sep 2021 21:45

Re: Herfst 2021 mama's

Wauw een 8e kindje. Wat leuk en spannend, Danny!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Sep 2021 14:32

Re: Herfst 2021 mama's

Dankjewel..dat is een leuke reactie...meestal ben ik een beetje terughoudend om te vertellen dat ze zoveel kinderen heeft.
80% reageert nl niet positief.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Sep 2021 20:01

Re: Herfst 2021 mama's

Spannend weer Danny. Ook al is het de 8e, het blijft ontzettend bijzonder!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 12 Sep 2021 20:03

Re: Herfst 2021 mama's

Wow Taeda jij ook alweer bijna uitgerekend :omg: wat gaat de tijd toch hard!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Sep 2021 20:07

Re: Herfst 2021 mama's

Anousch schreef:Wow Taeda jij ook alweer bijna uitgerekend :omg: wat gaat de tijd toch hard!

Echt laatste dagen oktober pas, voelt nog ver 🤪 Maar kan me voorstellen dat het voor jou wel snel voelt, weer bijna negen maanden verder 😘
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Sep 2021 22:41

Re: Herfst 2021 mama's

Ook nog even op de anderen:

Snowflakes, wij hebben dit keer ook een geboortefotograaf. Lijkt me heel bijzonder! Mijn wensen staan ergens anders in dit topic, belangrijkste wens is thuis en lekker rustig opstarten met baby qua aankleden/wassen van mij en haar.
De jongens zijn er al heel erg mee bezig, de oudste kan niet wachten zegt hij. Ik denk dat het vooral is, omdat hij daarna écht bijna jarig is 😉

Liadan, echt aftellen! Ben benieuwd wanneer de eerste baby in dit topic zich meldt.

Archie, hoe is de vakantie? Lekkere babymoon?

Kexter, vervelend hè die namenstress! Hier in het dorp worden heel veel babymeisjes in september en oktober verwacht. Wij hebben een vrij onbekende naam, maar zag hem bij het lokale ziekenhuis toch twee keer voorbijkomen afgelopen maand 🙈

Tabbie, fijn dat je vervanging begonnen is. Dan kun je zelf echt gaan afronden. Wanneer start je verlof? Ik heb nog twee werkweken te gaan.

Ik blijf ook benieuwd naar Vlinder en Belle! Voor Belle zijn het ook echt de laatste weken. En misschien zijn er nog wel meer (meelezers) die willen reageren, maar dat nog niet gedaan hebben. Voel je vrij, we zijn maar een klein clubje!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Sep 2021 18:02

Re: Herfst 2021 mama's

Wat bijzonder Danny, de achtste, wat vinden de andere kinds dat ze een broertje of zusje krijgen?

Tabbie, wat rot dat je bekkenklachten hebt, gelukkig helpt de fysio maar niet fijn zeg. Leuk een nachtje weg, even helemaal eruit.

Taeda, aftellen, bijna verlof! Lekker hoor!

Wij hebben sinds vorige week eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft de naam. Sinds afgelopen weekend hebben we een geboortekaartje en we hebben een raamsticker besteld.
Sinds zondag staat de box in de woonkamer, van mij hoefde dat nog niet. Ik wilde m pas hebben staan als ze geboren is, maar mijn dochter kon niet wachten.
Nu afwachten, maar het mag nog zeker wel een week duren (ik ben nu 39 weken zwanger). Ik heb voor mijn zoon en dochter nog ouderavonden en gesprekken gepland staan, dus daar wil ik nog wel even naartoe haha. Ik ga er vanuit dat ze niet komt voor de 41 weken, net als de andere twee kids.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Sep 2021 11:59

Re: Herfst 2021 mama's

Hier ook nog twee werkweken. Ben wel echt aan het aftellen. Deze week voel ik me helemaal niet lekker. Straks even extra controle bij de verloskundige.

Fijn Liadan dat jullie uit de naam zijn. Ben benieuwd of de baby weer pas komt na de 41 weken. Ik kan mij daar niets bij voorstellen.

Kexter, hopelijk is je schoonvader weer beter en kunnen jullie aan de babykamer beginnen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Sep 2021 13:19

Re: Herfst 2021 mama's

Echt de laatste voorbereidingen dus Liadan! Leuk dat jullie de naam hebben gekozen. Ik denk dat wij de box met 37 weken ofzo neerzetten (daarvoor zijn we nog een weekend weg, staat voor erna gepland). Dat geeft ook een bepaalde verwachting naar de jongens, dat ze er echt naar kunnen gaan aftellen.

Tabbie, ik heb vanmiddag ook controle. Vind deze laatste werkweken ook best zwaar, slaap slecht en dagen zijn soms lang. Een dag zitten en focussen wordt steeds lastiger. Voor mij is volgende week de laatste werkweek.

Verder weinig nieuws. Nog een weekje werken dus, dat weekend luiden we mijn verlof in met de musical Aladdin, weekend erop gaan we nog weg met de jongens en dan ben ik alweer 37 weken, mag ze komen! Ik vind het een heel gek idee dat dit (zeer waarschijnlijk) mijn laatste weken zwangerschap zijn. Het voelt voor nu ook vooral prima, ik vind het mooi geweest, maar ook jammer dat het niet meer terug gaat komen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Sep 2021 08:28

Re: Herfst 2021 mama's

Wat een fijn vooruitzicht Taeda! Bijna verlof gewoon en dan ook nog leuke dingen gepland. Heb het hier ook hoor, dat gekke idee van de laatste weken zwanger zijn. En dat het gewoon zwaarder is.

Ik mocht gisteren gezellig naar het ziekenhuis vanwege buikpijnen. Heb een blaasontsteking blijkbaar en daardoor last van voorweeen. Nu aan de antibiotica en hopen dat het snel minder wordt. Wordt ook echt wakker van die voorweeen en ze zijn best vaak (toch 8 in een uur), dus goed dat het probleem nu wordt aangepakt.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 22 Sep 2021 10:51

Re: Herfst 2021 mama's

Hoe is het nu met je Tabbie? Hopelijk gaat het beter na de kuur antibiotica. Voordat ik op vakantie ging had ik ook nog even m'n urine laten checken. Omdat ze aangeven dat een blaasontsteking zo anders kan voelen en ik echt ieder uur kleine beetjes moest plassen. Maar niks gevonden, dus ik ook weer gerust.

Over plassen gesproken, ik was zondag naar de sauna geweest (las overal dat tot 32 weken je prima kunt gaan en ook nog in baden etc. kunt, dus dacht: Lekkere afsluiter van de vakantie, en dan samen met mijn vriend. Nou echt, het was heerlijk, maar ik moest echt alleen maar plassen hahaha. Echt na elke sauna 'Ehh schat, ik moet weer plassen'. Volgens mij heel veel vocht kwijtgeraakt. Dus ook maar weer goed gedronken.

Vakantie was echt heerlijk. Nu weer begonnen op werk. Nog 4,5 week te gaan. Ben nu vaker op kantoor i.v.m. inwerken en merk wel dat ik dat al zwaarder vind. Had gisteren m'n enige positiebroek aan (ipv een jurkje) maar ik had echt buikpijn aan het einde van de dag en de striemen stonden in m'n buik. Werkt echt niet meer. Sowieso merk ik wel sinds een week dat ik fysiek echt wat logger/trager/moeilijker ga. Wat ik wel heel erg leuk vind, is dat ik de kleine echt wel heel erg goed voel en volgens mij al ook zelf kan ontdekken wat ik dan voel. Ze zit echt heel hoog met haar beentjes/voeten in m'n ribben te porren. De zijkant van mijn buik voel ik dan echt haar billen/rug. Denk dat ze nog steeds met het koppie omlaag ligt. Volgens mij heeft ze nooit anders gelegen, alle echo's vanaf een week of 16 waren 'head down'. Hopelijk haar voorkeurshouding en blijft dat zo ;)

Wat heb ik verder nog gegdaan.. Ohja, een bevalbad gereserveerd. Wil graag in bad bevallen als dat lukt. En ben nu een beetje aan het zoeken naar lijstjes wat je in een vluchtkoffer stopt en ben op zoek naar een natuurlijk kraampakket (waar inmiddels al best veel keuze in is). Verder wil ik de Co-sleeper ook wel gaan kopen en de dekens/lakens voor in de wieg, en de laatste dingetjes op de babyuitzetlijst een beetje nalopen.

Ben benieuwd hoe het verder met iedereen gaat. Ik loop toch wel een beetje als laatste in dit topic, dus vind het oprecht spannend en leuk voor iedereen die nu met verlof is of gaat en haar baby bijna gaat ontmoeten!
11.21
10.23
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Sep 2021 13:53

Re: Herfst 2021 mama's

Ben ook benieuwd hoe het gaat Tabbie, hopelijk heeft de antibiotica geholpen! Hoe lang moet jij nog werken?

Best pittig dan na zo’n heerlijke vakantIe weer te beginnen Archie! De overgang van rustig aan doen naar weer werken met de drie extra weken zwanger erbij vond ik van de zomer best even schakelen. Fijn dat er al vervanging is die je kunt gaan inwerken. Zo kun je zelf ook rustiger de laatste weken door.
Leuk hè dat bewegen?! Blijft zo bijzonder! Al is het hier soms ook flink oncomfortabel aan het worden. Ze krijgt echt te weinig ruimte. Ik vind broeken juist fijn, die geven nog wat support 🙈
Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis in een bad? Goed bezig met je voorbereidingen!

Mijn verlof is gisteren ingegaan! Collega’s op het werk hadden wat A4tjes door het pand gehangen en een cadeautje geregeld, superlief. Thuis stonden mijn moeder, zus en schoonzus klaar om me uit eten te nemen en mijn man had bloemen gekocht. Echt een fijne dag dus, had ik allemaal niet verwacht! Ik was ‘s avonds natuurlijk doodop, maar kon slecht slapen. Ik denk door de ontlading, die laatste weken zijn nog best hectisch geweest. Mijn buik heeft in twee weken tijd een enorme groeispurt gemaakt, dat voel ik behoorlijk aan mijn lijf. Gelukkig de laatste weekjes en ik hoef bijna niks meer te regelen, dus dat is rustig aan doen.

Twee weken verschil;
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Sep 2021 14:46

Re: Herfst 2021 mama's

Wow wat een verschil in twee weken Taeda, je buik is echt goed gegroeid. Mooi hoor! En nu fijn genieten van je verlof, wat leuk al die verrassingen!

Archie, klinkt goed jullie vakantie! Hopelijk vliegen de komende weken voorbij en kan jij ook lekker rustig aan gaan doen tijdens je verlof.

Tabbie, is de antibiotica goed aangeslagen? 8 voorweeen in een uur is veel, ik kan me voorstellen dat je daar flink last van had.

Hier heeft de baby het nog goed in mijn buik, 40+4 ben ik inmiddels. Ze is niet ingedaald en heeft nog veel vruchtwater om in te bewegen. Maar ik voel me ook nog wel goed, ik doe het rustig aan op een dag. Beetje opruimen, poetsen, series kijken en dingen met en voor de kinderen (ouderavonden en gesprekken, sportclubjes, halen/brengen naar school, spelletjes, huiswerk enz).
Voor woensdag staat een afspraak voor controle in het ziekenhuis, maar ik hoop dat ik daar niet meer heen hoef, we gaan het zien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Sep 2021 17:46

Re: Herfst 2021 mama's

Bam! Wat is je buik gegroeid zeg taeda. En wat attent van je collega's en familie. Is je lijstje helemaal af? Geniet van je verlof!

Archie, fijn dat je zo genoten hebt tijdens je vakantie en dat je vervanger ook begonnen is. Ik merkte daardoor echt dat de werkdruk bij mij een stuk minder werd.

Liadan, de 40 al gepasseerd gewoon. Ik duim met je mee dat die controle niet meer nodig gaat zijn. En je snel kan genieten van je baby in je armen ipv je buik.

Hier bleek het toch geen blaasontsteking te zijn en heb nu thuiswerkadvies + Heel veel rust mee gekregen. Dus ik ben nu vooral braaf op de bank of op bed. Daardoor zijn de harde buiken niet meer zo heftig, dus dat is fijn. Verder nog 1 week werken en dan ook verlof! En ik wil eigenlijk nog super veel regelen op mijn lijstje. Dus gisteren kinderstoel in elkaar gezet en de reiswieg klaargezet. Dit weekend wil ik lekker wassen en de kast indelen. Ook hebben we morgen gesprek over het geboortekaartje, leuk leuk.

Vind de tijd echt snel gaan! Het is gewoon bijna zover.
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 28 Sep 2021 16:31

Re: Herfst 2021 mama's

Ik heb alweer te lang niet gereageerd maar uiteraard wel mee gelezen! Inmiddels tik ik donderdag de 40 weken aan dus duurt niet lang meer hopelijk. Ben er ook wel beetje klaar mee, lopen, zitten, liggen, allemaal niet meer zo fijn, maar ach hoort er vast bij :) 

Liadan, benieuwd of jij inmiddels al bent bevallen, spannend!

Mooie buik Taeda,  en wat een verschil in 2 weken tijd! Lekker met verlof nu dus,  nog leuke dingen op de planning?

Hopen dat het thuiswerken helpt en het rustig aan doen Tabbie, en ook al lekker bijna met verlof :)

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad en lekker dat je nog naar de sauna bent geweest Archie. Sauna had ik ook nog wel willen doen, nu beetje te laat, even wachten dus maar haha.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 01 Okt 2021 14:51

Re: Herfst 2021 mama's

Het is gewoon oktober. Kan het soms niet bevatten dat binnen nu en max. 9 weken iedereen in het topic haar baby heeft. Hoe snel ging dat! :wtf: Of dat ik over 4 weken gewoon 'mag' bevallen haha. Dan denk ik vervolgens echt weer 'Wat moet ik allemaal nog doen! Ik wil verlof!'

Zijn er nog forumsters in dit topic aan het werk? Merk echt dat ik zo geen zin meer heb. Nog 3 weken te gaan. Heb een extra vrijdag vrijgenomen (de laatste voor m'n verlof). Maar ben echt met zoveel andere dingen in mijn hoofd bezig en focus me nauwelijks meer op mijn werk. Juist nu ik moet overdragen, voelt dat al als teveel. Maar we gaan gewoon nog even door, straks des te langer vrij met baby.

M'n vriend zei gisteren ineens, je begint nu wel echt kwaaltjes te krijgen. Waggelender lopen, langzamer lopen, als ik te lang zit of lig op een bepaalde manier zit het allemaal wat stram/op slot. Net een oud vrouwtje. Had ik niet al verwacht met 33 weken. Ik dacht, komt wel met 38/39 ofzo.

Ben trouwens ontzettend nieuwsgierig of er al dames uit dit topic bevallen zijn! Nog niks vernomen verder he.

Hoe is het met jullie, en Taeda en Tabbie alles helemaal klaar. Nog wat aan het genieten van de 'rust' zover dat kan met meerdere kinderen thuis ;) ?
11.21
10.23
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Okt 2021 19:02

Re: Herfst 2021 mama's

Woensdagavond is onze lieve dochter geboren. We zijn voor controle omdat ik overtijd was naar het ziekenhuis gegaan, daar moesten we blijven omdat haar hartslag af en toe dipte. Ik werd meteen ingeleid. Vliezen gebroken, ze had in het vruchtwater gepoept. Daarna weeenopwekkers aan, binnen een uur naar 10 cm ontsluiting. Haar hartslag zakte nog steeds regelmatig, 2 gynaecologen erbij op m’n kamer, vacuümpomp, dit lukte niet, ze zakte niet en haar hartslag viel weg.
Ze zijn met mij in bed rennend naar de ok gegaan, binnen 10 minuten was ik onder narcose en is ze geboren. Haar navelstreng zat 6 keer om haar nek. Ze heeft zuurstofgebrek gehad en ze is n moeilijke start. Maar ze is gelukkig goed hersteld, heeft heel veel onderzoeken gehad vandaag en gisteren. Dus hopelijk heeft ze er niks aan over gehouden.
Maar wat is ze mooi en lief en gelukkig kunnen we er wel van genieten🥰
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 01 Okt 2021 19:43

Re: Herfst 2021 mama's

Jeetje wat een heftige start voor jullie meisje Liadan, hopelijk houdt ze er niks aan over.
Wat zullen jullie ook geschrokken zijn, 6x de navelstreng om haar nek, dat is niet niks. Heel fijn te lezen dat jullie wel van haar kunnen genieten.
Heel veel geluk samen!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Dazzle