Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Aug 2021 14:20

Re: Herfst 2021 mama's

Wat lekker nog een weekje weg Kexter. Wil ik stiekem ook, maar gewoon geen tijd samen hier.

Archie, oh ik vond dat vooral bij de eerste echt heftig die extra kilo’s. Ondertussen heb ik mijn nieuwe mamagewicht een beetje geaccepteerd en deze zwangerschap gaat ongeveer hetzelfde qua aankomen, dus het is maar zo. Ik kijk wel na de bevalling wat ik er weer af krijg 😅

Zo leuk ook om bezig te zijn met de babykamer en je idee klinkt mooi. En je kleuren ook. Welke meubels hebben jullie uitgezocht?

Taeda, ja! Rustig is het hier hè. Ik moet zeggen dat ik wel lees op mijn mobiel en dan wil ik later reageren, maar dat komt er gewoon niet van. Zoon is flink ziek geweest (rs virus, aar gelukkig geen ziekenhuis). Sindsdien wil hij niet meer in zijn eigen bed slapen, dus overdag en s avonds ben ik met hem in de weer of lig ik naast hem in het donker 🙈 even pittig wel hoor.

Maar ik heb nu eindelijk ook vakantie! En hij ligt met oma te slapen, dus kan eindelijk even reageren.

Maar je vakantie klinkt genieten zo met die dagjes weg. Dat zijn wij ook van plan. Ook komt er donderdag een fotograaf om ons gezin van drie en eentje in de buik vast te leggen. Oh en gewoon al 29 weken zwanger. Gaat echt super hard dit keer. Ik ben wel heel blij om in het derde trimester te zitten en voelt toch al wel als aftellen.

Afgelopen week en dit weekend keihard gewerkt aan de babyboek in onze slaapkamer en het klussen is ook klaar. Ben er zo blij mee. Zal binnenkort even een foto plaatsen, maar wacht nog op een vloerkleed en wat accessoires. Vind het ook heel leuk dat het hemeltje van onze zoon er ook weer staat, voelt toch nostalgisch. En natuurlijk ook zijn oude kleertjes in de lades 😍 moet vaak denken aan zijn babytijd de laatste weken.

Maar ben vooral blij dat ik veel klusjes heb kunnen afstrepen. De tweede kinderstoel is ook besteld en zijn flink aan het opruimen (nesteldrang ! Heb nog nooit zo vaak gestofzuigd in huis haha) Morgen nog videobellen met de Kraamzorg en ga lekker aan mijn bevalplan beginnen. En vakantie vieren natuurlijk ! Vonden jullie het trouwens ook zo snel gaan toen het kraampakket binnen kwam? Vond het toen echt opeens zo dichtbij komen, maar dat is het natuurlijk ook wel.

Ik ben verder aan het nadenken over een cadeautje van de baby voor onze zoon. Jullie nog tips?
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 16 Aug 2021 13:09

Re: Herfst 2021 mama's

Lekker genieten van je vakantie Tabbie! Haha de nesteldrang is herkenbaar, niet in stofzuigen maar heel erg in allesreiniger doekjes en oppervlaktes en keukenkastjes afnemen. Ik kan niet tegen stofjes en vingerafdrukken :P
Laatst gewijzigd door Archie op 23 Aug 2021 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 16 Aug 2021 13:12

Re: Herfst 2021 mama's

Beetje dit idee trouwens qua muurschildering. Alleen wilt mijn vriend het heel strak, dus niet zo authentiek haha. Vind ik een prima deal. Ik wil het vooral om de vorm en kleur. Strak is best ;)
Laatst gewijzigd door Archie op 23 Aug 2021 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
11.21
10.23
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Aug 2021 13:38

Re: Herfst 2021 mama's

Supee leuk kamertje Archie!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Aug 2021 13:47

Re: Herfst 2021 mama's

Wat een lief kamertje Archie. Die muurschildering zal 't helemaal af maken!

Een bed bumper wordt afgeraden ja.
Let's discover the world together.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 16 Aug 2021 14:08

Re: Herfst 2021 mama's

Wat een leuk kamertje, nu al!

Waar heb je de knopjes voor de Hemnes vandaan? Mijn dochtertje heeft dezelfde commode maar met de originele (saaie) knopjes. Ziet er gelijk veel leuker uit met die knopjes die jij hebt!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 16 Aug 2021 14:12

Re: Herfst 2021 mama's

Thanks. Ik zie het helemaal voor me. Heb in die tas naast de commode ook nog allemaal houten/rotan accessoires zitten. Schapjes, haakjes etc. En natuurlijk het bedje wat dan opgemaakt is tzt. Wil nog iets van een mooi, echt schapenvachtje. Ben er nu al blij mee. Stijl van de kamer past ook heel goed bij de rest van het appartement. En aangezien alles gelijkvloers is en de deuren altijd openstaan, vind ik dat wel heel mooi en rustig ogen.

@ Nien_ die zijn van de ZARA Home kids. Heb ze vrijdag binnen gekregen en kon niet wachten om ze erop te zetten haha. De knopjes van de kledingkast zijn trouwens ook van ZARA Home, maar dan gewoon bij de woonaccessoires.
11.21
10.23
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 16 Aug 2021 15:41

Re: Herfst 2021 mama's

Dank je wel Archie! Ze hebben echt leuke dingetjes bij ZARA KIDS :love: Ik ga binnenkort los denk ik!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Aug 2021 21:50

Re: Herfst 2021 mama's

Supertof Archie! Die kast vind ik ook zo leuk. Met die regenboog wordt vast mooi. Fijn dat het steeds wat meer vorm krijgt.

Wat vervelend Tabbie dat je zoontje daar last van heeft gehad! Ergens ook fijn dat de kans nu kleiner is dat hij het in het najaar meeneemt. Ik vind dat best spannend met een kleuter en peuter die naar school, bso, gastouder en psz gaan. Heel veel contacten en ik kan ze thuis natuurlijk niet echt weghouden bij de baby.
Lekker dat je aan het afvinken bent! Ik ga denk ik met mijn jongens een cadeautje uitzoeken in de winkel. Dat zal vast vreselijk zijn (knalroze en plastic), maar wel zelf gekozen.

Kexter, veel plezier op vakantie! Hopelijk is het te doen qua warmte.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Aug 2021 21:57

Re: Herfst 2021 mama's

Archie, die kilo's vind ik ook wel even slikken. Al valt het bij mij mee omdat ik 24 weken misselijk geweest ben en nu ook nog de hele dag door een vieze smaak in m'n mond heb. Er zit nu 5,5 kilo aan maar na de bevalling wil ik er nog wel 5 kilo extra af hebben.
Leuk kamertje! Wij hebben hetzelfde bedje (ikea toch?). Mooie rustige kleuren ook, ik ben benieuwd hoe je het verder gaat aankleden.

Taeda, hoeveel weken ben jij nu zwanger? Lastig dat het werken zwaarder wordt, let maar goed op jezelf, dat je ook niet teveel harde buiken krijgt tijdens het werken.

Inmiddels heb ik bijna alle kleren gewassen in de kast liggen, babyfoon is gekocht, morgen krijg ik een schommelstoel binnen voor het kamertje, maxicosi hebben we eindelijk gekocht. Volgens mij hebben we het meeste nu wel in huis, ik wil alleen nog graag een nieuwe (geweven) draagdoek en draagzak.

We zijn nog steeds niet uit de naam, ik hoop dat we daar snel uit komen, anders komt deze baby naamloos ter wereld, haha.

Morgen krijg ik een liggings en groeiecho. De baby ligt nog steeds voornamelijk dwars en draait nog vaak op een dag. Ik voel vaak voeten beneden en billen en hoofd links en rechts. Ik verwacht dus dat ik weer doorgestuurd ga worden naar het ziekenhuis (was bij mijn zoon ook zo, die lag met 35 weken ook dwars en draaide nog veel, met 38 weken mocht ik weer terug naar de verloskundige omdat hij toen met z'n hoofd naar beneden lag).
Ik ben ook wel benieuwd hoe groot ze de baby nu schatten, zoon was best groot (4200 gr en 55 cm), kijken of z'n zusje ook zo'n reusje is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Aug 2021 21:57

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie schreef:
Ik ben verder aan het nadenken over een cadeautje van de baby voor onze zoon. Jullie nog tips?


Van de baby voor zoon kozen wij voor iets wat zoontje echt al meerdere keren had benoemd. In zijn geval was dat de brandweerwagen van Marshall van Paw Patrol. Ik had liever dat hij het echt leuk zou vinden dan dat het iets 'verantwoords' vanuit de baby zou zijn.

En eigenlijk was dat andersom ook. Ik wilde van te voren bij een leuke kinderwinkel met houten speelgoed wat uitzoeken maar 't kwam er steeds niet van en toen heb ik vrij hoogzwanger in de Etos wat met 'm uitgezocht. Hij koos zelf toen de rammelaar van Sophie de Giraffe (ik was al blij dat ie iets daarvan koos en niet van Woezel en Pip) en dat was dat.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Aug 2021 22:07

Re: Herfst 2021 mama's

Oh haha, ik las je vraag niet goed Tabbie. Ik denk niet dat wij dat doen. Oudste is twee weken later jarig (uitgaande van uitgerekende datum) en die dag komt ook Sinterklaas in het land. Ze zullen dus genoeg speelgoed krijgen 🙈

Liadan, bijna 30 weken nu. In overleg werk ik deze week en volgende weken mijn gewone uren. Daarna neem ik wat vakantieuren op en ga ik zes uur per dag werk. Met verlof kan ik wel gewoon mijn weken volmaken en beetje schuiven met de uren. Ik heb er nog genoeg staan, dus vind dit zelf een fijne oplossing.
Voor jou echt toeleven naar de geboorte met de voorbereidingen! Met welke termijn ben je vorige keren bevallen? Hier was jongste ook 4250gr (39+4), deze baby was met 20 wk wel wat kleiner. Dat is maar een indicatie natuurlijk, want er kan nog veel gebeuren in de tweede helft van de zwangerschap.
Laatst gewijzigd door Taeda op 16 Aug 2021 22:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Aug 2021 22:52

Re: Herfst 2021 mama's

Bij de oudste ben ik met 41 weken bevallen en bij de tweede met 41+2. Ik ga er dit keer weer helemaal van uit dat ik overtijd ga.

Fijne oplossing met je werkuren, dan kan je een beetje afbouwen zo. Schiet al op ook, bijna 30 weken!
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 17 Aug 2021 13:17

Re: Herfst 2021 mama's

Wij hebben trouwens de proefdruk van het kaartje dat we willen binnengekregen. Ik moest echt bijna janken toen ik het kaartje bekeek. Vond het zo passen bij het idee dat ik van onze baby heb haha. Denk dus wel dat de proefdruk geslaagd was :D Gelukkig vindt mijn vriend hem ook mooi (hij had ook een proefdruk laten maken, hetzelfde kaartje maart met een andere lettertype en papier). Volgens mij komen we er uiteindelijk wel uit.
11.21
10.23
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 18 Aug 2021 13:10

Re: Herfst 2021 mama's

Ik merk dat reageren er soms bij in schiet, maar vind het wel heel leuk om mee te lezen en jullie te joinen. Laatste paar weken heb ik meer last van mijn bekken, niet heel handig met een rondstuiterend jongetje van 2, haha. Gelukkig heeft mijn vriend nu ook 3 weken vakantie, dat scheelt. Kunnen ze lekker samen uitrazen :).

Afgelopen maandag weer controle gehad, kindje ligt al vast in mijn bekken dus top!

Paar weken terug heb ik een wiegje op de kop getikt op Marktplaats, zo klein en schattig. Bij ons zoontje hadden we de ledikant de eerste tijd op onze slaapkamer staan, maar hij verhuisde al vrij snel naar zijn eigen kamer omdat ik letterlijk wakker werd van elk kreuntje. Hoe gaan jullie het slapen de eerste tijd doen (haha, als ik het zo schrijf besef ik weer dat we weer enorm de gebroken nachten ingaan...)

Archie, wat een toffe kamer! Heel gaaf! En zo leuk he, geboortekaartje:). Wij hebben ook een paar weken geleden ook de proefdruk ontvangen, zo gek omdat de nama op het kaartje te zien staan.

Hebben jullie allemaal al een naam in gedachten? Mijn vriend was gelijk overtuigd van onze naam, ik moest er even aan wennen, maar vind het nu helemaal leuk!

We zijn nu een midweekje op vakantie in een huisje op de Veluwe, laatste vakantie met z'n drietjes! Nog maar 6 weken en 6 dagen tot mijn uitgerekende datum, zo gek maar kan het me nog zo niet voorstellen. Bizar!
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Aug 2021 13:26

Re: Herfst 2021 mama's

Snowflakes, ik heb altijd oordoppen in haha
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Aug 2021 15:46

Re: Herfst 2021 mama's

Ik probeer later weer uitgebreid te reageren op iedereen.

Maar wat een mooi kamertje Archie! Die regenboog gaat zeker te weten ook heel mooi worden!

Snowflakes, de baby komt bij ons op de kamer te slapen. Hebben verder ook geen plek boven (of ze zou in bad moeten slapen haha). En het gaat zo tof worden het hoekje. Al heb ik nog wilde plannen wat ik nog allemaal wil maken en doen.

Verder blijven opa en oma hier vanavond voor het eerst oppassen met bedtijd, zodat vriend en ik uitgebreid kunnen tafelen met zijn tweetjes bij een chique restaurant. We zijn niet meer samen uiteten geweest (zonder zoon) sinds onze zoon haha. Dus heb daar echt zoveel zin in!

En verder druk bezig met bevalplannen maken. Kraamzorg intake ook afgelopen week gehad, en maandag weer controle. Komt steeds dochter bij. Al moet ik nog 10 weken en een beetje tot mijn uitgerekende datum.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Aug 2021 15:48

Re: Herfst 2021 mama's

Oh en we hebben nog een top 4 voor de naam. Vind het ergens stressvol dat de naam nog niet 100 procent vaststaat. Maar dat was met onze zoon ook. En die naam hebben we echt bij hem uitgezocht en dat was stiekem ook heel bijzonder.

(Heel toevallig zei mijn zus laatst mijn nummer 1 als in "dat is ook een mooie naam", zo toevallig)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Aug 2021 16:04

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie schreef:Komt steeds dochter bij.

Haha, wat een heerlijke typfout dit Tabbie!

Goed dat jullie het noemen van het kaartje, ik had nog wat vragen open staan. Wij doen het kaartje door dezelfde ontwerpster als bij de jongens. Het zijn drie verschillende kaartjes, maar je ziet zeker wel een doorlopende lijn. De binnenkant is bij alle drie qua opmaak precies hetzelfde, alleen met een ander kleuraccent. Dat zijn dingen waar ik dan heel blij van kan worden.

Heel veel plezier met je etentje Tabbie, fijn even samen! Wij zijn al wel uit de naam, dat waren eigenlijk al bij onze oudste zoon. Alleen heb ik afgelopen weken ook wel weer twijfels gehad, de naam is ergens ook zo 'gewoon' geworden, dat het niet meer speciaal voor dit meisje voelde ofzo. Wat heb jij voor dingen in je bevalplan staan?

Leuk om weer even van je te horen Snowflakes! Gaat voor jullie ook opschieten. Je bent klaar met werken denk ik? Wij hebben een wiegje op de slaapkamer. Ik heb een tijdje getwijfeld over een co-sleeper, maar de jongens waren zo snel van onze kamer, dat ik het zonde vind. Mochten we haar toch langer op de kamer willen, kan ik altijd nog eentje via Marktplaats kopen.

Hier dus even aan de slag met het kaartje, laatste puntjes. Tekst zijn we zo goed als uit, of we, meer ik, mijn man interesseert zich daar niet zo voor. Die vindt veel wel goed. Morgen heb ik telefonische intake bij de kraamzorg. Dat is waarschijnlijk zo klaar, het is dezelfde organisatie als eerder. Verder wilde ik n.a.v. de video op Tabbies blog ook nog wat babyboxen bestellen, zaten best leuke dingen in!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Aug 2021 21:15

Re: Herfst 2021 mama's

Hoe was je intake Taeda? En leuk dat het kaartje zo goed als af is. (En ja toch best weer leuke spulletjes in de zwangerboxen hihi)

Hier heerlijk genoten van ons avondje eten. Hebben iig al 1 naam weer weggestreept ook. Dus nu een top 3. Morgen weer controle bij de verloskundige en daarna ga ik met mijn zoon lekker een paar dagen vakantie vieren bij opa en oma.

Ik heb vooral dingen in mijn bevalplan gezet, zoals: liefst thuis bevallen. Een actieve houding van de verloskundige en vooral dat ze erbij blijft, aangezien ik de vorige keer een snelle ontsluiting had. Wil niet dat ze met 8 cm verdwijnt en dat ik dan moet wachten met persen tot ze er weer is. Verder wil ik of vriend als het kan de baby aanpakken. Daar had ik de vorige keer niet eens aan gedacht.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Aug 2021 21:37

Re: Herfst 2021 mama's

De intake was prima. Niet zo spannend, bekende riedeltje inmiddels 🙈

Fijn dat het eten lekker was! En namen gaat de goede kant op dus, ben zo benieuwd!

Ah ja, dat soort dingen ga ik ook wel met mijn verloskundige bespreken. Het klinken als realistische wensen. Ben je de vorige keer thuis bevallen? Ik wil bijvoorbeeld niet te snel douchen, bij de eerste ben ik veel bloed verloren onder de douche, was echt even paniek. Bij de tweede werd ik met naar de wc gaan ook al flauw. Daarnaast de baby op de slaapkamer houden, ook iets vanuit die eerste situatie. Deze keer komt er waarschijnlijk ook bij om met lichtere weeën toch al controle te krijgen, de vorige keer heb ik dat niet goed ingeschat.

Wat ik wel fijn vind, is dat we zelf mondiger worden en weten wat we willen. De vk en kraamzorg wilden de baby bijvoorbeeld al aankleden bij de tweede en ik nog lekker liggen. Dat hebben we ook aangeven, bij de eerste had ik gelijk gedaan wat ze voorstelden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Aug 2021 22:32

Re: Herfst 2021 mama's

Bij zoon ben ik in het ziekenhuis bevallen (was ook niet thuis toen de bevalling begon). Maar een thuisbevalling lijkt me super fijn.

Grappig dat je graag lang wil wachten met douchen. Ik kon toen amper wachten. Wilde na een kwartier al omhoog. Weet nog dat ik een spoor van bloed heb achtergelaten toen en de verpleegkundige enorm schrok toen ze de kamer binnenkwam en ik onder de douche stond.

Gelukkig wel altijd de baby bij ons op de kamer gehad. Dat wil ik zeker weer! Lekker bij ons en nooit uit het zicht.


Het is inderdaad fijn dat je na elke bevalling mondiger wordt. Merk ik nu al. Bij de eerste heb je gewoon geen idee wat je kan verwachten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Aug 2021 13:02

Re: Herfst 2021 mama's

Wat fijn dat jullie allemaal al een naam hebben of in ieder geval een top 3. Ik ben nu 36 weken zwanger en wij hebben nog steeds geen naam…Ik word daar inmiddels wel een beetje zenuwachtig van. Ik heb er 1 die ik heel leuk vind maar mijn man is niet overtuigd en andersom ook zo.
Geboortekaartje hebben we ook nog niet, maar daar komen we wel uit.

Bevalplan heb ik ook nog niet. Woensdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige en dan gaan we de bevalling bespreken. Ik wil vooral het liefst thuis bevallen en zo min mogelijk mensen om me heen (bij de oudste was alleen mijn man en de verloskundige erbij, dat vond ik heel fijn). En bij de jongste heb ik een knip gehad, dat wil ik nu echt niet meer, alleen als het echt echt niet anders kan.
En verder zie ik wel hoe het loopt, ik wil de baby het liefst ook niet te snel aangekleed hebben en de controles niet te snel. Laat haar maar eerst een tijdje lekker bij mij liggen. En als het toch een keizersnede zou worden dan hoop ik dat ze ook meteen bij mij kan liggen.

Vorige week heb ik een groei en liggingsecho gehad, ze lag toen gelukkig met haar hoofd naar beneden. Wel nog hoog, maar ze weet dus in ieder geval wel hoe het moet:-). Ze was ontzettend druk, heb er 10 minuten langer gezeten omdat haar hartslag veel te hoog was omdat ze zo druk was. Gelukkig was die na 10 minuten wel goed. Ze is sowieso de hele dag door heel druk in m’n buik, die beweegt alle kanten op. In de nacht is ze wel rustig dus hopelijk blijft dat zo, haha.
Ze heeft gelukkig geen groot hoofd maar is verder wel iets groter dan gemiddeld, ze was met 35+2 weken 2700 gram vorige week.

Ziekenhuiskoffertje heb ik gisteren met m’n dochter samen ingepakt, zij heeft twee eerste pakjes uitgekozen, dus die liggen ook klaar. Klossen, ondersteek en ruggensteun zijn vorige week bezorgd, morgen zetten we het bed op klossen. Alles ligt gewassen en gestreken in de kast.
Dus op de naam na, zijn we er bijna klaar voor (al mag het nog wel een paar weekjes duren).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Aug 2021 13:37

Re: Herfst 2021 mama's

Oh 36 weken gewoon al! Dat gaat hard zeg! Echt aftellen geblazen.

Wat jammer dat jullie het nog niet eens zijn over de naam. En wat lief dat je dochter heeft geholpen met het uitzoeken van de eerste pakjes.

Hier wordt d bevalling normaal ook pas besproken met 36 weken, heb zelf aangeven en eerder te willen aangezien er toch wat dingen geregeld moeten worden en ik alles op tijd klaar wil hebben staan.

Oh vind het stiekem allemaal zo spannend!

Verder is de baby weer goedgekeurd. Moest nog lekker een prik (zelf bloedgroep negatief, maar baby dus positief) en verder over twee weken een groeiecho gepland. Even weer kijken naar onze baby. Vind het stiekem best leuk dat ik nu extra echo's krijg.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Aug 2021 18:11

Re: Herfst 2021 mama's

Vandaag kwam de kraamzorg even aan de deur. Ze kwam een boekje brengen voor zoon. Eentje waarbij de ooievaar een zusje krijgt en er een kraambeer komt om te helpen met de baby vogel haha. Zoon vond het helemaal leuk om een boekje te krijgen. En ik vind het ook heel attent van ze.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers