Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 29 Jul 2021 10:27

Re: Herfst 2021 mama's

Hier ook vooral meeleesmodus de laatste tijd, haha.

Belle, wat leuk dat je een jongetje krijgt! Inderdaad de enige tot nu toe :), blijf het heel bijzonder vinden dat er zoveel meisjes komen!

Heerlijk he, alle voorbereidingen. Wij hebben de wandelwagen nog van ons zoontje, we hebben net een kleine kastje voor hem gekocht zodat de commode doorgeschoven kon worsen naar de babykamer. Behalve wat aankleding is de kamer klaar, heel fijn.

Hebben jullie ook al zo'n nesteldrang? Ik bedankt steeds nieuwe dingetjes die ik nog gedaan wil hebben, dus mijn vriend is geregeld het slachtoffer om te klussen (gelukkig is het zijn hobby :)).

Voor de meiden met al een kindje (of 2, 3 haha), zijn jullie ook zo benieuwd hoe het leven met meerdere kindjes gaat zijn? Ik kan me het op dit moment nog echt niet voorstellen...
Afbeelding
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 29 Jul 2021 11:58

Re: Herfst 2021 mama's

Jaa een jongetje in het topic! Wat leuk! En wat heerlijk dat jullie naar de antillen zijn geweest. Stond bij mij ook heel hoog voor deze zomer, maar ik durfde toch niet helemaal met Corona en het lange vliegen (plus dat we pas zouden kunnen gaan met 29/31 weken). Nu lopen we al te fantaseren om volgend jaar met de kleine als eerste verre vakantie Kidsproof naar Bonaire te gaan. In een mini resortje, in de natuur, met rustige strandjes en een fijn huisje ofzo haha.

Snowflakes, ik heb ook al nesteldrang. Had niet verwacht dat ik dat zou krijgen want ik ben niet zo heel poetserig of opgeruimd ingesteld. Maar vanaf een week of 2 geleden wil ik echt alles schoon, fris, regelen, bestellen etc. etc. Ben ook echt aan het aftellen tot mijn vakantie en daarna verlof. En wil alles geregeld hebben m.b.t ouderschapsverlof etc. Trouwens heel erg blij, wij werden afgelopen week gebeld door 1 van de opvangen van onze voorkeur en zij hebben plek voor onze kleine op onze voorkeursdagen. Nu nog wel op 2 verschillende groepen, maar dat kan nog zo veranderen voor februari. Echt heel erg blij mee. Dus hier is de opvang nu helemaal rond. Mijn oudersschapsverlof is goedgekeurd en mijn vriend heeft de aanvraag vandaag ingediend. We staan nog wel op de wachtlijst van de andere opvang van onze voorkeur en dat laten we ook even zo (wil toch nog graag vergelijken, helemaal omdat we daar nog geen rondleiding hebben kunnen doen). Maar het geeft wel rust dat we sowieso een plekje hebben op een volgens ons, leuke opvang om de hoek.

Ben trouwens heel benieuwd naar babykamer updates. Wij krijgen zaterdag wat meubels. Hebben inmiddels de gordijnen hangen (zelfde als in onze slaapkamer) en er hangt een lamp. Zaterdag dan de commode en het bedje opzetten. Pas daarna mag ik van mijn vriend iets van een kleur kiezen voor op de muur. Hij wil eerst dat ik kijk of ik het zo niet al mooi vind (heel neutraal beige grijs op alle muren). Goede deal wel vond ik.
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 31 Jul 2021 07:49

Re: Herfst 2021 mama's

Morning, gisteren bij de verloskundige geweest en door die week voor op groei bij de 20-wekenecho krijg ik nu een suikertest en groeiecho’s. Nu vertelde ze me dat de suikertest door veel vrouwen echt heel vies gevonden wordt (eehh bedankt voor deze info vooraf). Dus ik ging natuurlijk Google op, maaar echt! Hoe krijg je dat weg?! 75 gram glucose in een bekertje water! Iehww het lijkt me zo goor.

Denk zelf eigenlijk dat ik gewoon prima zit (paar keer geprikt 2 uur na het eten en beide keren 4.1 ofzo), maar goed. Dat was geen maaltijd of drankje met 75 gram zoete prut.

Over 3 weken ook weer bloed afnemen voor de rhesus negatief factor. Hopelijk heeft de kleine het ook haha. Scheelt me straks weer een prik.

En over 4 weken dan de eerste groeiecho. Dat vind ik dan wel weer even fijn. Lekker naar ons meisje kijken :)
11.21
10.23
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Jul 2021 08:06

Re: Herfst 2021 mama's

Archie: ik kneep m’n neus dicht. Dan is het aardig te doen. Succes!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jul 2021 08:10

Re: Herfst 2021 mama's

Ik vond 't juist wel lekker. Beetje alsof je zoetzure limonadesiroop (niet aangelengd) drinkt. Zou ik normaal niet vrijwillig drinken maar vond het een prima smaakje. Wel had ik graag een flesje water er na gewild want dorrrrst. Maar dat mag helaas niet. Neem een tijdschriftje oid mee zodat je die twee uur wachten door komt.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Jul 2021 08:19

Re: Herfst 2021 mama's

Ik vond dat drankje best meevallen. Lekker is anders, maar ik heb het twee keer prima weggekregen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Jul 2021 08:55

Re: Herfst 2021 mama's

Het smaakt een beetje naar zo’n calippo ijsje, dat sap wat onderin het kartonnetje blijft zitten.
Maar dan ijs en ijskoud.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem325

Bericht 31 Jul 2021 09:59

Re: Herfst 2021 mama's

Ik vond alleen het laatste beetje van dat drankje ‘erg’. Maar over het algemeen viel het reuze mee. Vond het vervelender dat ik maar een klein bekertje water kreeg erna en dat ik zo lang moest wachten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jul 2021 10:24

Re: Herfst 2021 mama's

Vervelend dat je die suikertest moet doen, maar extra echo's zijn wel leuk.

Ik moet maandag prikken voor de rhesus factor en hoop ook zo dat ons meisje ook negatief is. Dat scheelt je namelijk 2 prikken! (Ja serieus, eentje als je nog zwanger bent en nog een direct na de bevalling) sowieso word ik echt lekgepirkt deze zwangerschap vanwege mijn schildklier. Het is naar goed dat ik niet bang ben voor naalden, maar leuk is het nooit.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Aug 2021 08:45

Re: Herfst 2021 mama's

Archie, aftellen naar je vakantie! Hoe lang moet je daarna nog werken? Vervelend hè die dagen dat het wat minder voelt. Gezien de hormonen en veranderingen in je lijf en leven niet gek, dus het mag er ook zijn.
Fijn van jullie opvang!
Suikertest is vervelend, maar ik vond het ook wel weer prima te doen. Succes ermee. Gaan jullie nog op vakantie?

Tabbie, voor jou ook het derde trimester gestart! Hier slaat de nesteldrang toe en de lijstje zijn heel herkenbaar. Ik heb inmiddels een Steps stoel gevonden via Marktplaats, nu alleen nog de newbornwipper. Die staat wel veel online. Heel benieuwd naar jullie babyhoek.
Vervelend al die prikken zeg! Ik heb nu in vijf weken drie vaccinaties (covid en kinkhoest) plus de controle bij 29 wk, dus heb het gevoel ook momenteel.

Kexter, leuk dat jullie een babykamer hebben gekocht, aan de slag met klussen dus!

Belle, moet ik toch op zoek naar blauw voor de openingspost, ontzettend leuk een zoon! En fijn om te horen dat het goed gaat. 31 weken alweer! Dat wordt echt aftellen!

Snowflakes, leuk dat je ook reageert! En die nesteldrang is dus heel herkenbaar. Jullie zijn ook al een eind klaar zo te horen. Ik was vorige keer vooral benieuwd hoe het voor mijn man en mij zou zijn, aangezien onze oudste 18mnd was en dus niet zo bezig was met de zwangerschap. Nu vragen de jongens er vaak naar en als we op keaamvisite gaan, zijn ze ook heel erg bezig met ‘zo klein is onze baby straks’. Dus op een andere manier weer heel nieuwsgierig.

Onze babykamer is zo goed als af! Ik heb de aankleding nog van andere kamers gehaald voor de foto en om te kijken hoe groot dingen moet zijn, dat kan ik nu gaan uitzoeken. Via Vinted wat extra kleertjes gekocht en nog wat geshopt als hydrofiel doeken. Verder flink aan het ruimen op zolder, wat ik niet meer denk te gebruiken. Spullen erin en spullen eruit is het hier dus. Ik wil op zoek naar nieuwe wiegbekleding en wat kleine benodigdheden, maar ben een heel eind op weg.
Verder hebben we nu vakantie, nog een week, met twee jongens en een zwangerschap is het niet echt fysiek uitrusten. Het is natuurlijk wel fijn om even niet met werk bezig te zijn. Onze tien dagen weg hadden we precies het lekkere weer in Nederland, dat was geluk hebben!

Het kamertje:
Afbeelding
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Aug 2021 11:00

Re: Herfst 2021 mama's

Wat een prachtig behang!!!
2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 11:37

Re: Herfst 2021 mama's

Wat ontzettend mooi, Taeda! De kleuren passen echt super bij elkaar, zeg! Ben wel benieuwd waarom jullie de muur naast het raam niet door hebben geverfd/behangen?

Nog maar even voor er een heel lief meisje in dat kamertje ligt :love:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Aug 2021 11:51

Re: Herfst 2021 mama's

Giselle schreef:Wat ontzettend mooi, Taeda! De kleuren passen echt super bij elkaar, zeg! Ben wel benieuwd waarom jullie de muur naast het raam niet door hebben geverfd/behangen?

Nog maar even voor er een heel lief meisje in dat kamertje ligt :love:

Dat is lichtgrijs geverfd, net als de andere muren! Het is een kamer op het noorden met maar één raam en kan soms best donker aanvoelen. Vandaar dat ik alleen het hoekje bij het bedje heb gedaan.
Thanks voor de reacties!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 13:55

Re: Herfst 2021 mama's

Ah ik snap het! Logische reden, en kamertje is prachtig!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Aug 2021 14:02

Re: Herfst 2021 mama's

Mooi Taeda🥰
⁠♡♡♡
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 02 Aug 2021 15:56

Re: Herfst 2021 mama's

Geweldig mooi!
<<

Anoniem334

Bericht 02 Aug 2021 19:42

Re: Herfst 2021 mama's

Oh wauw Taeda! Prachtig kamertje!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Aug 2021 19:50

Re: Herfst 2021 mama's

Heel mooi Taeda!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Aug 2021 20:54

Re: Herfst 2021 mama's

Leuk jullie reacties!

Hoe is het met de rest hier?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Aug 2021 21:06

Re: Herfst 2021 mama's

Hier gaat het wel goed. Ik heb donderdag mijn laatste werkdag gehad, deze week vakantie en vanaf volgende week zwangerschapsverlof (ik ben nu 33 weken zwanger).
Over het algemeen voel ik me goed, al heb ik zeer waarschijnlijk gekneusde ribben, daar heb ik veel pijn van gedurende de dag. Gelukkig alleen aan de rechterkant dus ik kan s nachts nog wel redelijk pijnvrij op m’n linkerzij liggen. De baby ligt nog alle kanten op maar ligt heel hoog en vaak dwars, vandaar de pijn aan mijn ribben. Woensdag heb ik in het ziekenhuis een echo gehad en gelukkig is mijn placenta weer wat opgeschoven en ligt nu ruim 4 cm vd uitgang af, dat betekent dat ik weer thuis mag bevallen (moet ze nog wel even met haar hoofd naar beneden gaan liggen).
Mijn kinderen vinden het nog steeds heel leuk dat ze een zusje krijgen, ze is heel druk in mijn buik en dat vinden ze heel leuk om te voelen. Ze maken nu al ‘ruzie’ wie haar het eerst mag vasthouden en de kinderwagen mag duwen;-).
Vandaag zijn we naar de bioscoop geweest en daar heeft ze de film mee gevolgd want ze is de hele film druk aan het bewegen geweest:-)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Aug 2021 21:14

Re: Herfst 2021 mama's

Archie, balen die suikertest, heb ik bij mijn oudste moeten doen. Ik vond het vies maar wel meevallen. Hopelijk valt het bij jou ook mee en komt er niks uit.

Tabbie, ik moest ook bloedprikken voor rhesus, maar dan voor de vorm waarbij je geen prikken kan krijgen (rhesus -c), gelukkig kwam daar niks uit. Ik hoop bij jou ook niet en dat je de prikken niet nodig hebt.

Taeda, hier ook twee kids die sinds vorige week vakantie hebben (of dochter eigenlijk al een week langer want die zit op de middelbare school). Jullie zijn dus wel op vakantie geweest? Wij zijn in de meivakantie geweest en doen nu uitstapjes. Wel wat aangepast want de hele dag ergens rondlopen houd ik niet vol door m’n ribben. Dus vandaag bioscoop, vrijdag een kleine dierentuin en zo meer. Gaan jullie nog iets leuks doen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Aug 2021 08:10

Re: Herfst 2021 mama's

Wat is het hier stil!

Liadan, wat fijn dat je verlof/vakantie hebt. En 33 weken alweer, jullie kunnen echt gaan aftellen! Wat vervelend van je ribben, waar komt het door? Wordt het met rust van je verlof nu minder? En voor nu zijn dagjes weg een prima oplossing, een vakantie weg komt volgend jaar wel weer.

Wij zijn in de vakantie nog naar de Efteling geweest, uit eten, een ijsje op de fiets en Avonturenboerderij (meerdere keren). Die dag van de Efteling was ik wel flink moe aan het eind, maar dat lijkt me logisch. Onze jongens moet je ook nog in de attracties helpen (tillen), zeker als het zo'n ronddraaiende schijf is zoals de Droomvlucht of Carnaval Festival. Maar we hadden lekker weer en een leuke dag gehad.
Gisteren was weer mijn eerste werkdag na de vakantie. Ik merk dat het echt al een beetje richting afronden en overdragen gaat. Door de vakantie is veel van het werk voorbereidend voor september/oktober, dat kan ik niet helemaal afronden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 10 Aug 2021 14:22

Re: Herfst 2021 mama's

Wat gaat het snel Liadan. Alweer 33 weken. Lijkt me voor je oudere kinderen ook echt heel leuk om zo bewust mee te maken. Haha ruzieen om wie de wagen mag duwen :D En wat fijn dat je waarschijnlijk, als de kleine ook nog meewerkt, het weer thuis kunt proberen.

Teada, wat een mooi kamertje! Heel sfeervol. En je vakantie klinkt heerlijk. Ik zag ook wat voorbijkomen op Insta. Leuk! De efteling lijkt me met kinderen ook echt een andere ervaring dan als volwassen stel. Lijkt me heel leuk om ooit met de kleine naar het sprookjesbos ofzo te gaan haha. Lekker de boel romantiseren :D

Ik heb verder niet zoveel te melden. Vind het werken nog steeds vrij 'zwaar'. Niet fysiek, maar mijn concentratie zo belabberd. Dat ik me soms echt schuldig voel (een mailtje 4x lezen en dan nog denken, whattt heb ik ook alweer gelezen en wat wordt er nu verwacht?'. Dat maakt dat ik niet zoveel zin heb omdat het me veel moeite kost (denk ik). Maar goed, nog 3 kleine weken en dan eindelijkkk vakantie. Heerlijk vooruitzicht, Frankrijk staat nog steeds op de planning en alles is rond. Mooie huisjes geboekt, zwembad erbij, weekje dichtbij zee, auto gefixt en netjes. Echt heel erg veel zin in. Ook de tijd samen met mijn vriend.

Enn we zijn begonnen met de babykamer. Dat is wel echt heel erg leuk. Inmiddels staat het ledikantje, de commode en hebben we afgelopen week een kast gekocht en gelijk in elkaar gezet. Van het weekend wat accessoires gescoord en wat testpotjes verf. Wil iets van cirkels/zon achtige vormen/kleuren op de muur maken. Dus heb 3 beetje Terra/geel achtige tinten. Heel veel zin in om daar iets mee te doen.

Ben nu trouwens 10kg aangekomen met 25 weken, dat vind ik wel echt vrij heftig. Ben helemaal gewend aan mijn lichaam, dus het voelt niet perse naar/'dik' (wat ik in het begin van de zwangerschap wel heel erg zo ervaarde). Maar hoop wel dat het een beetje binnen de perken blijft. Ik eet echt niet zo heel veel of slecht, dus vraag me soms wel af waarom het zo snel oploopt. Maar goed, als ik iedereen zo'n beetje mag geloven, komt het wel weer goed haha. Let it gooo.
11.21
10.23
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Aug 2021 13:49

Re: Herfst 2021 mama's

Dubbel wel hè dat aankomen Archie? Ik heb er nu misschien wel het meeste moeite mee van de drie keer, omdat ik na de nu jongste juist zoveel was afgevallen. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik in het derde trimester veruit het minste aankwam, zo'n 3/4 kilo nog maar. Volgens mij zijn de richtlijnen ook dat je in trimester 2 het meeste aankomt.

Ben heel benieuwd naar jullie kamertje, het klinkt tof! Muurcirkels vind ik mooi, geeft gelijk zoveel sfeer.

Ik merk ook dat het werken best zwaar is. Fysiek het zitten is al niet fijn, maar daar kan ik wel wat in afwisselen met een zit/stabureau en even wat wegbrengen bij een collega. Qua werktempo en focus is het minder dan wat ik normaal kan. Allemaal te verklaren, maar ik vind het vervelend om te merken. Daarnaast heb ik afgelopen dagen best veel harde buiken. Het doet niet zeer, zelfs eigenlijk niet oncomfortabel te noemen, alleen het valt me wel op dat het in de vakantie bijna niet was. Gelukkig maar drie dagen per week, dus morgen heb ik alweer weekend, genieten van het lekkere weer!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem335

Bericht 15 Aug 2021 12:52

Re: Herfst 2021 mama's

Hier gaat het goed, nu 28 weken zwanger. We vliegen volgende week nog voor weekje naar Italië. Geen idee of het wat is met die warmte daar, maar anders blijf ik maar aan het werk denk ik.

Ik vind mezelf behoorlijk dik en het is wel heel vervelend dat ik echt niks meer pas kwa kleding. Heb wel wat nieuwe dingen gekocht, maar te weinig. Net nog maar wat zomerkleding besteld voor volgende week.

Ik werk nog steeds 40 uur per week en dat valt de ene dag zwaar en de andere dag gaat het wel. Nog 7 weken werken. Ik vind het erg moeilijk om m'n werk los te moeten laten, maar het zal wel moeten.

Kamertje is nog niet heel veel verder. We hebben 1 wand roze geverfd en nu wachten tot we gaan behangen, maar dat wordt na de vakantie. Zijn ook de zolder aan het ordenen dus doen alles tegelijk, al ligt het nu ff stil haha.

Ik vind het reageren op andere erg lastig (ben ik niet zo goed in), maar lees alles en leef erg mee!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers