Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mei 2021 14:04

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie, heb ik gemist of jullie een zoon of dochter krijgen of hou je dat geheim?
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Mei 2021 14:14

Re: Herfst 2021 mama's

Ik mooie echo gehad vanmorgen, alles goed en ben nu nog meer vooruit gezet dus ben 2-12 uitgerekend en vandaag dus 12+1... 😌
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 21 Mei 2021 14:21

Re: Herfst 2021 mama's

Toch fijn die extra bevestiging dat het een kleine meid is Taeda!

Kexter, wat leuk! Lijkt me ook echt weer een stap om die grote dingen te kopen zoals wagen, bedje/kamertje, draagzak. Heb daar ook veel zin in. We zijn wel aan het oriënteren, maar ik wacht even de 20 weken af. Heb elke keer een soort grens in mijn hoofd. Slaat eigenlijk ook nergens op, maar goed haha

Ben ook wel benieuwd Tabbie, of jullie het geslacht al weten. En wat heb je weer een spanning gehad zeg. Jeej, 2x spoedecho. Ik zou ook zo schrikken. Wat fijn dat het na de controles goed blijkt te gaan met de kleine en het dus een vaatje is.

Ik heb afgelopen week de medische 13 weken echo gehad. En daarna hebben echoscopisten die normaal de 20 weken echo doen op mij geoefend. Was echt heel spannend en leuk. Heb een mega rits foto’s meegekregen. Had wel een beurse buik na een uur zo’n echoprobe op mijn buik. Vooral voor het nakijken van de nekplooi is blijkbaar een heel secuur beeld nodig, en de kleine lag niet perfect voor de beeld. Dus echt duwen. Pff was toen wel even blij toen ze haar shot had haha. Maar heel fijn om te weten dat alles er voor deze termijn goed uit ziet. Ik ben wel voorstander van de 13 weken echo. Hij komt per september 2021 in het basispakket.

Ook de uitslag van de nipt en nevenbevindingen was goed. Dus hier een mooie week achter de rug. Nu heb ik over 2 weken een pretecho/geslachtecho gepland. Ben dan bijna 16 weken. Afgelopen week wilde ze het niet zeggen haha. Ze zei, nee sorry. Ik denk dat ik het zie, maar doe geen uitspraken over het geslacht. Zelf nog de nub bekeken maar in mijn ogen lijken het allemaal jongetjes whaha.
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 21 Mei 2021 14:22

Re: Herfst 2021 mama's

Pippa schreef:Ik mooie echo gehad vanmorgen, alles goed en ben nu nog meer vooruit gezet dus ben 2-12 uitgerekend en vandaag dus 12+1... 😌


Wat fijn! Geniet ervan. Ook lekker dat je gelijk de twaalf weken grens voorbij bent.
11.21
10.23
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 21 Mei 2021 14:26

Re: Herfst 2021 mama's

Archie nog gefeliciteerd!

Wat leuk dat jullie nu een meisje krijgen Taeda! Leuke foto ook. Lekker meisjes kleertjes shoppen dus haha.

Kexter, jeetje wat een gedoe met kinderopvang zeg, en wat hebben ze pas laat plek. Wij hebben de baby ook al ingeschreven bij 3 kdv’s, nu wachten waar ze plek hebben. Eéntje heeft een moestuin en kippen en konijntjes dus die heeft wel onze voorkeur haha.

Wij hadden vorige week de 20 weken echo en alles was helemaal goed :love:
Was erg leuk om de baby weer eens te zien na bijna 10 weken! Nu durf ik wat meer los te gaan op babyspul, toevallig kwam net de box al binnen haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2021 15:13

Re: Herfst 2021 mama's

Wat fijn al die goede echo's!

@bliss, ja wij weten het, maar willen eerst alle naasten persoonlijk inlichten, voordat het online komt te zijn.

En leuk dat de box binnen is Belle! En je nu nog meer los kan gaan. Baby!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mei 2021 16:54

Re: Herfst 2021 mama's

Wat fijn Pippa! Die echo is altijd spannend en ook prettig dat je eerste trimester er nu op zit. Heb je het al verteld in je omgeving?

Oh jeetje Tabbie, dat is enorme schrik zeg, je zult je behoorlijk zorgen hebben gemaakt! Gelukkig zit alles goed, maar ik kan me voorstellen dat het even heftige dagen zijn geweest met bloedverlies en dan ook nog een controle die niet direct goed was. Ik ben weer zo benieuwd naar jullie inrichting, van je zoontje vind ik heel leuk en eigen!

Archie, fijn om die bevestiging te hebben en goede uitslag van de NIPT. Komt deze echo naast de termijnecho of als vervanging? Ik ben benieuwd of het een jongen of een meisje is, met een goed echobeeld kun je het al best vaak zeggen bij 13 weken. Een jongen zou wel de trend doorbreken hier, tot nu toe alleen meisjes bekend :wink:

Belle, op de helft, mooie mijlpaal en natuurlijk ontzettend fijn dat de echo goed was. Lekker shoppen nu! Weten jullie het geslacht zelf?

Vlinder, Snowflakes en Liadan, hoe is het met jullie?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Mei 2021 18:57

Re: Herfst 2021 mama's

Archie ik ben heel nieuwsgierig, wie was jij nou eerst? Fra.nkie?
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 01 Jun 2021 12:53

Re: Herfst 2021 mama's

Dat klopt Scandic :)

Hebben jullie ook een periode (gehad) waarin je je eigen kleren niet echt lekker meer aankreeg maar zwangerschapskleding het nou ook nog niet is?

Merk dat alles me strak zit en trekt (serieus tot m’n onderbroek aan toe haha). En ik weet dat er een steeds groter buikje komt maar echt mijn. Heupen, borsten en armen groeien ook mee. Ben nu 15 weken en 3kg aangekomen, wat volgens mij best oké is.

Koop ik nu gewoon een hele garderobe een maat groter of wat moet ik doen haha? Ben het kwijt :laughcry: helemaal nu met zomerkleding. Shirtjes van vorig jaar, allemaal te klein. Broekjes, rokken.. te klein..

Vind het tot zover ook nog helemaal niet fijn om iets over mijn buik te hebben. Dus draag alleen maar hele lage broeken en leggings. Nog iemand die dit herkent?
11.21
10.23
<<

Anoniem308

Bericht 01 Jun 2021 12:59

Re: Herfst 2021 mama's

Archie lekker veel maxijurken enzo dragen?
Op Asos verkopen ze ook veel leggings die heel tof zijn!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jun 2021 13:15

Re: Herfst 2021 mama's

Heel herkenbaar Archie! Qua broeken zitten die banden nog veel te wijd, maar gewone broeken is helemaal niks meer, dus ik doe het toch maar. En al mijn gewone shirtjes zijn te kort, want normaal high waist en nu natuurlijk een heel lage broekrand. Dus ik heb ook wat shirtjes gekocht, alleen dat is eigenlijk net niks nog. Ik draag jurkjes, shirtjes met een blazer en vaak hetzelfde.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jun 2021 13:25

Re: Herfst 2021 mama's

Ik heb mijn kleding al omgeruild voor zwangerschapskleding (Ben nu 18 weken). Maar idd qua broeken zijn die banden nog veel te groot, dus die rol ik naar beneden. Of draag mijn broeken met stiek.

En verder heel veel jurkjes.

Maar jemig vind wel dat mijn buik goed groeit deze zwangerschap.

En sinds vorige week voel ik de baby bewegen. Dat vind ik zo leuk!!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Jun 2021 13:31

Re: Herfst 2021 mama's

Zo herkenbaar, die fase.
Ik droeg ook wel veel stretch kleding. Zo'n rok met een basic shirtje bv. Had niet bepaald de leukste kleding aan dan, haha. Maar bv de basis van de Zeeman zijn heel prima. Eigen maat of evt maatje groter en dan kun je daar bijna de hele zwangerschap mee door, maar omdat het reguliere pasvorm is, kan het nu ook prima (ipv die rimpels die je vaak in positieshirtjes hebt).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jun 2021 13:41

Re: Herfst 2021 mama's

Ik heb allemaal t-shirts met korte mouwen gehaald bij zeeman die zijn fijn qua materiaal, gewoon in 1 maatje groter met ruimte voor buik, €4 per stuk. Maar moet zeggen dat mijn buik met 13,5 week al wel aanwezig is, ik moet ook echt wel zwangerschapsbroeken aan, gewone voelen vervelend aan buik ook (ik draag normaal high waist)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 01 Jun 2021 14:30

Re: Herfst 2021 mama's

Ohh Ben blij dat jullie het herkennen. Normaal hier inderdaad ook high waist. Nou dat kan ik echt helemaal vergeten. Vind de jurkjes tip wel een goede. Helemaal met mooi weer. Heb er niet heel veel, maar als ik ze aantrek zitten ze nog lekker. En niet dat drukkende gevoel zo net onder mijn navel.

Ik dacht inderdaad ook aan leggings met een mannen t-shirt haha. Alles lijkt inderdaad ook zo kort. Piept en zo’n buikkie onderuit. En omdat ik mijn broeken ineens zo laag draag heb ik weer van die lekkere teenager lovehandles hahaha.

Heb net een bestelling met wat jerseyspul gedaan bij H&M en ga Asos ook even bekijken.

Wat leuuuuk Tabbie! Ohhh dat lijkt me zo’n leuk gevoel. Weer een mijlpaal.
11.21
10.23
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Jun 2021 23:11

Re: Herfst 2021 mama's

Zo bijzonder weer hè Tabbie! Mijn man heeft het gisteren zelfs al voor het eerst kunnen voelen, kleine druktemaker :love:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2021 00:23

Re: Herfst 2021 mama's

Oh wat bijzonder Taeda! Mijn vriend kan amper wachten om het ook te kunnen voelen. Zo lief.

Maar eerst volgende week de 20 weken echo en dan eindelijk het geslacht bekend maken openbaar. Joepie
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Jun 2021 08:09

Re: Herfst 2021 mama's

Wij hebben de 20wk echo ook volgende week (dinsdag), spannende en belangrijke mijlpaal weer. Hopelijk allebei een goede uitslag.

Ik ben zo benieuwd bij jullie naar het geslacht!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jun 2021 19:58

Re: Herfst 2021 mama's

Oja lastig die zwangerschapskleding. Ik heb met 13 weken 2 positiespijkerbroeken gekocht bij h&m, die waren niet zo duur en die zaten bij mijn buik goed en niet zo megawijd als andere broeken. En daar dan nog een paar weken gewone shirts op, toen die te kort werden heb ik toch maar wat zwangerschapsshirts gekocht. Ik vind de meeste positiekleding alleen niet echt leuk.
Met dit warme weer draag ik jurken. En ik heb een korte zwangerschapsbroek gekocht, die zit heel lekker.
De maat vind ik ook vaak lastig, veel valt best groot en ik ben ik het begin 5 kilo afgevallen, dus ik wist helemaal niet meer welke maat ik had.

Tabbie en taeda, leuk al die bewegingen! Ik voelde het dit keer vanaf 18 weken (schopjes, draaien voelde ik al eerder) en een week later konden mijn man en kinderen het ook voelen. Nu zie ik het ook al een tijdje aan de buitenkant. Ze ligt wel bij elke controle dwars en ik voel de schopjes daardoor vaak naar beneden, dat voelt wel irritant, haha.

Ik heb vandaag een afspraak bij de gynaecoloog gehad voor mijn voorliggende placenta. Gelukkig is mijn placenta al wat omhoog gegroeid en ligt ie niet meer over de baarmoedermond maar nog wel iets te dicht in de buurt. De gynaecoloog heeft goede hoop dat dat ook nog goed komt, echt fijn.
Zondag was ik 24 weken zwanger, dat voelde als een mijlpaal. Ik voel me goed, wel nog steeds misselijk, duurt lang dit keer. Maar is mee te leven;-)
Sinds gisteren mag ik een afspraak maken voor de corona vaccinatie maar ik ga het nog niet doen. Ik ben er nog niet helemaal over uit en neig nu naar wachten tot na mijn zwangerschap. Wat gaan jullie doen?
Kinkhoestprik laat ik met 28 weken doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jun 2021 17:57

Re: Herfst 2021 mama's

Ik ben ook benieuwd wat iedereen gaat doen mbt vaccinatie.

En fijn, liadan, dat je placenta omhoog aan het groeien is.
<<

Anoniem335

Bericht 08 Jun 2021 14:10

Re: Herfst 2021 mama's

Ik kan niet wachten op m'n vaccinatie... Ben van 1988 dus kan morgen waarschijnlijk afspraak maken.

Hier gaat het goed. Over 2 weken 20 weken echo. Daarna nog week werken en dan lekker 2 weken vakantie. Denk dat wij naar Zuid Frankrijk gaan.

Weinig nieuws hier. M'n buik groeit niet erg de laatste weken maar dat vind ik niet zo erg. Ik zie er nog uit als 'een paar corona-kilo's erbij'. Merk dat ik wat meer energie heb en daar ben ik blij mee.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 08 Jun 2021 15:46

Re: Herfst 2021 mama's

Ben benieuwd hoe je 20 weken echo was Taeda. Lekker weer naar de baby kijken, maar ook gewoon echt een goede doorlichting van de kleine.

Over vaccinaties, ik heb vanavond een afspraak bij de verloskundige en wil dan even vragen wat zij adviseren. Ik heb corona gehad eind januari. Denk dan aan de ene kant, heb vast wel wat antistoffen opgebouwd, maar aan de andere kant wil ik het ook niet krijgen als ik straks een keer hoogzwanger ben in november. Dus ik twijfel nog heel erg.

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een pretecho laten maken. Wat was dat leuk! Echt een heel andere ruimte dan bij de verloskundige. Echt zo'n lekkere plofbank waar mijn vriend op kon zitten, met een megaaa groot scherm. En ik in een soort van half lig stoel. We hebben een mooie potty-shot meegekregen haha :D Verder was de kleine wel heel eigenwijs in beeld te brengen vanaf de zijkant. Dus daar kon ze niet laten zien of het een jongen of meid was. We zaten de hele tijd tegen het ruggetje aan te koekeloeren haha. Wel weer hele lange benen gezien (ben benieuwd, ze zien er op elke echo echt mega lang uit) en de kleine was aan het drinken, vond ik ook zo cute.

Van het weekend ook m'n eerste buikfoto gemaakt. Ik verstopte mijn lichaam nog elke dag onder een grote trui/shirt, maar mijn vriend die vond dat ik m'n buikje meer moest laten zien (want hij zegt dat het er echt al wel uit ziet als baby en niet coronakilo's). Nou vooruit, het was het proberen waard. Moet zeggen dat ik het ook wel leuk vind om te zien. Zo'n kleine bobbeling haha.


Tot zover weer de update vanaf hier. Hoe is het met jullie? Houden jullie trouwens een baby uitzetlijst bij? Of hoe hou je het overzicht? Ik koop maar wat ik leuk vind, maar vooral bij kleertje denk ik.. eehh is dit wel handig? Ik heb bijv. veel meer broekjes dan shirtjes haha. Niet dat het nou al zoveel is, valt mee. Maar goed. Zit niet echt een structuur in.
Laatst gewijzigd door Archie op 15 Dec 2021 17:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Jun 2021 16:11

Re: Herfst 2021 mama's

Ah, wat een mooi buikje Archie! Duidelijk zwanger idd.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Jun 2021 16:19

Re: Herfst 2021 mama's

Mooi buikje Archie.
Ik had wel een uitzetlijst die ik bij hield. Zo wist ik dat ik in ieder geval alles had, wat ik nodig had. Heb wel nog extras gekocht 🤣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jun 2021 16:46

Re: Herfst 2021 mama's

Kexter, dat is een fijn vooruitzicht, twee weken vakantie!

Archie, mooi hoor, echt wel duidelijk een zwangere buik!
Mijn verloskundige zei: dat is een lastige beslissing of je de vaccinatie neemt of niet, ik weet zelf ook niet wat ik zou doen. Succes met het afwegen wat je gaat doen.
Daar had ik dus niks aan, haha.

Ik heb een lijstje gemaakt met spullen die we aan moeten schaffen en streep af wat we gekocht hebben. Maar kleertjes heb ik daar niet op gezet, misschien wel slim om dat ook even ergens bij te houden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers