Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Mei 2021 12:48

Re: Herfst 2021 mama's

ah wat leuk een meisje teada
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 09 Mei 2021 13:07

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd Taeda, super leuk! En wat een geweldige foto 🥰
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mei 2021 13:09

Re: Herfst 2021 mama's

Wat ontzettend leuk voor jullie Taeda! Hele mooi foto ook.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Mei 2021 21:52

Re: Herfst 2021 mama's

Thanks voor de leuke reacties! Het is echt een roze wolk waar we opzitten. Ik voel me nog een beetje onzeker, dat het toch een jongen is of dat er iets anders niet goed is. De echo vorige week was wat impulsief, ik zag een lege plek online in de agenda bij een praktijk in de buurt. Voor morgen stond er één gepland bij de vk, die heb ik met deze uitkomst ook laten staan voor mijn eigen bevestiging. Naast deze onzekerheid is er ook een rust over me heen gekomen dat dit voelt als mijn laatste zwangerschap en dat we met deze drie kinderen ontzettend gezegend en gelukkig zijn 🥰

En ik ben natuurlijk ook enorm nieuwsgierig naar de dag van Tabbie!

Archie, wil je ook in de tabel? Zo ja, heb je dan de info voor mij?

Vlinder, hoe gaat het met jou? Weten je jullie uitgerekende datum al?
Laatst gewijzigd door Taeda op 09 Mei 2021 22:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Mei 2021 22:41

Re: Herfst 2021 mama's

Gefeliciteerd allemaal!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Mei 2021 10:17

Re: Herfst 2021 mama's

Mijn dag was druk, emotioneel en super leuk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Mei 2021 10:23

Re: Herfst 2021 mama's

Alle dames die ik nog niet gefeliciteerd had met hun zwangerschap ——> van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2021 10:38

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie, weten jullie het geslacht ook al nu?
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mei 2021 11:23

Re: Herfst 2021 mama's

Er komt vast nog wel een langer verslag, ben benieuwd Tabbie! In ieder geval fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem335

Bericht 10 Mei 2021 18:38

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leuk een meisje na 2 jongens.

Wij zijn druk bezig met het regelen van kinderopvang. De kinderopvang van onze eerste keuze heeft op dinsdag in september 2022 plek en op woensdag in maart 2023 plek. We hebben nu toch voor deze dagen gekozen en hopen deze dagen op te kunnen vangen dmv vakantiedagen/familie en spreiden van werkuren.

Ben ook nog bezig met het inschrijven bij optie 2 maar ook die had ik vandaag op mijn voicemail dat ze vol zitten en of we flexibel zijn in dagen... Maar dat liever niet. Meer opvangen zitten er niet in dit dorp maar op 10 minuten rijden met de auto zitten er nog genoeg gelukkig.

De overheid hoor je dan af en toe over gratis kinderopvang, maar hoe moet dat dan? Ze zitten nu al vol?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Mei 2021 20:28

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie, dat klinkt goed!
Taeda, hoe was het vandaag bij de verloskundige?
Kexter, lastig die wachtlijsten in de kinderopvang. Ik zie de gratis kinderopvang ook niet echt voor me, ben er ook niet voor om het gratis te maken. Ik denk inderdaad ook dat de wachtlijsten daar alleen maar langer van worden. Hoe gaat het verder met je?

Ik mag morgen weer naar de verloskundige, zou eigenlijk een telefonische afspraak hebben maar deze is omgezet naar een waar ik gewoon langs kan komen. Ik merk dat ik een beetje bang ben om bloedingen te krijgen ivm m'n placenta die voor de uitgang ligt, dus daar gaan we het even over hebben. Kunnen ze me even geruststellen en uitleggen wat het precies inhoudt.
Verder ben ik nog steeds misselijk, het ergst eind van de middag/avond, dat is wel balen, bij mijn andere kinderen was die misselijkheid met 20 weken weg. En elke keer een harde buik als ik de trap op ben gelopen, maar dat kan geen kwaad. We zijn begonnen om de babykamer leeg te ruimen, dat is nu een beetje studeerkamer/opslagkamer, deze week wil ik 'm zo ver mogelijk leeg hebben.
<<

Anoniem335

Bericht 10 Mei 2021 21:57

Re: Herfst 2021 mama's

Leuk om te beginnen met de babykamer. Hier wil ik daar nog een tijd mee wachten. Het is nu mijn werkkamer en die wil ik nog niet opofferen haha. Ga dan bij m’n vriend op zijn werkkamer zitten. Best prima maar zal toch even wennen zijn.

Ik voel me goed, al vind ik wel dat ik er meer last van heb dan ik van te voren had kunnen bedenken. Voel m’n buik, m’n darmen doen stom, ben erg moe telkens, af en toe hoofdpijn, doe snel te veel (okee ik probeer ook gewoon 40 uur te werken, te mantelzorgen voor m’n ouders met die zorg ernaast en nog een beetje een sociaal leven te houden.. dus dat is ook wel veel, al week ik nu meestal 35 uur per week) dus dan ben ik in het weekend gesloopt en op... even een nieuwe balans aan het zoeken. Komend weekend 4 dagen weekend. Even bijtanken :-)

Nu snel slapen, gebeurt niet vaak dat ik om 22 uur nog wakker ben maar heb vandaag een goede dag.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mei 2021 22:16

Re: Herfst 2021 mama's

Kexter, jeetje wat een wachttijd! Ik weet dat het hier bij het kdv ook ver kan oplopen. Wij zitten bij een gastouder en die houdt altijd wel wat vrij als ze eventueel een volgend kindje verwacht bij gezinnen. Dus wij kunnen gelijk vanaf het begin de dagen die we willen bij haar afnemen. Het klinkt als ontzettend drukke weken die je hebt! Ik merk het ook aan mijn energielevel, aan het eind van de dag heb ik nergens meer zin in. Het gaat nu wel weer wat beter, extra zon helpt ook wel.

Liadan, fijn dat je toch even langs kunt komen! Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Ontzettend vervelend van die misselijkheid zeg. Ik was het van het weekend één dagje en dat vond ik al heel naar. Leuk om aan de babykamer te beginnen!

De echo was goed, alles zag er goed uit. Alleen had ze wel wat twijfels over het geslacht. Ze neigt sterk naar een meisje (95% noemde ze), maar wil volgende week met mijn reguliere afspraak voor de zekerheid toch nog een echo maken. Het maakt mij heel onrustig merk ik, dat hoopte ik natuurlijk niet te horen. Ik had de afspraak juist laten staan voor een extra bevestiging. :palm:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Mei 2021 11:45

Re: Herfst 2021 mama's

Oh neee Taeda ik snap dat je daar onrustig van wordt joh. Wat irritant.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 11 Mei 2021 12:01

Re: Herfst 2021 mama's

Ohh dat zou ik ook heel irritant vinden. Maar 95% is echt al wel superveel haha. Het is dus vast een kleine meid! Ik heb volgende week met iets meer dan 13 weken weer een echo. Ben benieuwd of ik zelf al wat kan zien door die NUB theorie haha.

Ik wil wel in de tabel trouwens:
Archie 33 1e kindje 22 november

Wij hebben hier ook twee kinderopvangen gekozen. Ik hoop zo dat ze op de eerste keus plek hebben. Dat hoor ik 3 maanden voor de beoogde startdatum. Het is een kdv die niet onder een stichting valt, maar echt een mega mooie tuin heeft, atelier voor de peuters, biologische voeding en een pedagogischbeleid dat ons aanspreekt.

Dus ook een tweede inschrijving gedaan. Daar heb ik vrijdag een korte kennismaking. Wel onderdeel van een grote regionale stichting, maar wederom een kdv waar ouders specifiek voor kiezen. Beetje hetzelfde verhaal als hierboven.

Beide Kdv’s hebben wel afwijkende uurtarieven, maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik 3 (om 2) dagen per week opvang, met de beoogde kinderopvangtoeslag echt niet heel duur vindt. Soms twijfel ik dan echt of ik het goed doe, omdat ik altijd hoor ‘ohhh opvang is zo duur’..


@kwaaltjes, merk dat ik de afgelopen weken 40 uur werken en klussen in het nieuwe appartement echt heftig vond. Maar sinds een dag of 4/5 voel ik me echt weer veel meer mezelf. Heel blij mee! Ook de misselijkheid is zo goed als weg en ik kan weer wat grotere porties eten haha. Bijna tweede trimester hier 😁
11.21
10.23
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Mei 2021 12:12

Re: Herfst 2021 mama's

Oh Taeda! Kan je die vrouw van het echo bureau niet vragen of ze nog een plekje tussendoor heeft? Die heeft het trouwens volgens mij altijd goed hoor! Heb veel bergo over haar gehoord, allemaal positief!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem335

Bericht 11 Mei 2021 12:12

Re: Herfst 2021 mama's

Wij betalen 281 euro per dag per maand. Als we 2 dagen afnemen betalen we netto 562 euro per maand. Maar we hebben ook een vrij hoog inkomen momenteel. Geen idee of we dat in de toekomst ook nog hebben, krijg nu een lekkere extra bonus per jaar maar ik wil aandeelhouder worden ipv bonus ontvangen.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 11 Mei 2021 13:19

Re: Herfst 2021 mama's

Wij zouden netto maar €433 per maand betalen voor 3 dagen opvang per week. Dat lijkt me zo weinig.

Uurloon van de opvang is €9,30. Op de website staat dan precies hoeveel uur je afneemt bij 3 dagen per week, per maand. Met het totaalbedrag per maand. In deze situatie zou ik 32 uur gaan werken en mijn vriend 40 uur (die twijfelt nog 40/36/32 i.v.m. nieuwe baan).

Misschien verdienen we niet zoveel haha. Al vind ik dat persoonlijk ook wel weer meevallen. Zo slecht is het volgens mij niet :laughcry:
11.21
10.23
<<

Anoniem308

Bericht 11 Mei 2021 13:24

Re: Herfst 2021 mama's

Ik vind dat jullie netto niet heel veel betalen voor drie volledige dagen opvang, helemaal als jullie allebei fulltime en 32 uur werken! Wij betaalden voor één kindje ook rond de 120 euro voor één dag opvang in de week. Maar werken allebei maar 4 en 3 dagen. Maar het zal wel kloppen, je betaalt naar draagkracht!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Mei 2021 13:46

Re: Herfst 2021 mama's

Lekker toch, Archie! Wij betalen ruim 500 euro voor twee dagen kdv en een ochtend psz. Weet even niet hoe het verdeeld is. Weet wel dat ik blij zal zijn als ze volgend jaar naar de basisschool gaat haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Mei 2021 14:00

Re: Herfst 2021 mama's

Wij betalen ook zoiets voor 2,5 dag (25 uur), maar dan bij de gastouder. Het klinkt voor een kinderdagopvang met dat uurtarief niet als veel, maar het zou kunnen natuurlijk. Je zou even op een onafhankelijke site kunnen narekenen hoeveel je terugkrijgt? De opvang zelf klinkt heel fijn, hopelijk is er plek!

Uffe, zij was heel zeker! (Het was niet X.) En ik heb het bij BabyImage meerdere keren nagevraagd, omdat ik het zelf nog niet geloofde. Dus ik wacht dinsdag maar af en hoop dat mijn eigen verloskundige dan net zo overtuigd is :nerd:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Mei 2021 21:36

Re: Herfst 2021 mama's

Vandaag was de verloskundige ook overtuigd na een extra echo dat het een meisje is. Ze lag er wat beter voor t.o.v. vorige week. Verder was alles goed, richting de helft alweer! De tweede helft vond ik gevoelsmatig veel sneller gaan vorige keren, veel minder onzekerheid en concreter aan de slag met de komst van een nieuwe baby. Nu al zin in om de jongste van kamer te laten wisselen en dan aan de babykamer te starten. We veranderen niet zoveel, maar wel een muur en wat aankleding. Voor de peuterkamer heb ik een nieuwe kast besteld, dan kunnen we zijn spullen gaan verhuizen.

Hoe is het met de anderen hier?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem335

Bericht 18 Mei 2021 21:47

Re: Herfst 2021 mama's

Wat fijn dat nog een keer bevestigd is!

Hier gaat het goed. Vandaag hebben we een tweedehands kinderwagen gekocht. De bugaboo cameleon 2. Onze eerste baby-aankoop :-) weer een momentje haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Mei 2021 21:59

Re: Herfst 2021 mama's

Oh leuk Kexter! Ik vond de kinderwagen één van de leukste aankopen om te doen 🥰 Mooie wagen is dat ook! Ik heb tot nu toe alleen wat kleertjes en een knuffel gekocht. Al wel aan het online zoeken naar andere dingen, maar eerst de zolder uitzoeken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2021 12:20

Re: Herfst 2021 mama's

Wat fijn Taeda dat je nu toch bevestiging heb gekregen.

Hier even schrik vorige week. Ik bloedde opeens, maar na wat onderzoek is er gelukkig niets aan de hand. Het was een bloedvat waarschijnlijk dat gevoelig is bij lopen. Maar de schrik zat er wel even in. Oh en eerder kon de verloskundige ook het hartje niet vinden tijdens de controle. Heb er dus al twee spoedechos opzitten in twee weken. Maar alles is goed met de baby!!

Binnenkort de 20 weken echo en daarna gaan we het behang bestellen voor de babyhoek. We gaan in onze slaapkamer de tv wegdoen en een kast, zodat daar de wieg en commode kan staan. Krijgt de baby toch nog een eigen plekje in huis, ondanks slechts twee slaapkamers.

Heb daar nu al zin in! Maar ga de extra bergruimte wel missen 🤣

Verder hier ook een paar setjes gekocht via vinted voor de baby, maar verder nog helemaal niets.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers