Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mooiste liedjes

<<

Anoniem315

Bericht 12 Mrt 2021 12:00

Mooiste liedjes

Ik ben altijd in voor nieuwe muziek of oude bekenden die naar de achtergrond zijn geraakt. Strooi je mooiste liedjes, liedjes waar jij ontroerd door raakt.

Mijn bijdrage:

Maria Mena - Stein pa stein

Ik heb geen idee, nou ja, wel een beetje, waar dit over gaat, maar het raakt me enorm!

Maria Mena - You live and you learn

Een heel kwetsbaar, maar sterk nummer voor sterke vrouwen die in een nare situatie zitten.

Vangelis - Conquest of paradise

Ik heb hier veel mooie herinneringen aan vanuit mijn jeugd. Ik vind het altijd wat onaards klinken.

Radiohead - Exit Music

Dit vind ik echt een intens verdrietig lied.

Muse - Unintended

Herinneringen. Niet altijd even mooie helaas, maar ze staan grotendeels los van de tekst. Al zou het een metafoor kunnen zijn. Hmm..

Nothing But Thieves - Particles

Lied vol emotie. Ik luister hier regelmatig naar.

Sia - Soon we'll be found

Prachtig lied, haar (bijzondere) stem is zo vol van emotie.

Brandi Carlile - The Story

Dit is een enorm powernummer. Brandi zingt dit zo oprecht!


En nog veel meer, dus ik zal nog wel gaan aanvullen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Mrt 2021 12:07

Re: Mooiste liedjes

Bij Conquest of paradise moet ik ook altijd denken aan mijn jeugd. Tijdens een avondvierdaagse 10 km had ik dat altijd alle dagen op staan. Daarnaast moet ik daarbij ook altijd denken aan 'Spel zonder grenzen'.

Exit music, is prachtig net zoals How To Disappear Completely wat ook een kippenvelnummer is van Radiohead!
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mrt 2021 12:18

Re: Mooiste liedjes

How to disappear vind ik ook erg mooi inderdaad. Ik luister het niet heel vaak, omdat ik hem eigenlijk bijna té naargeestig vind.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Mrt 2021 12:33

Re: Mooiste liedjes

Laatste tijd raak ik een beetje emotioneel als ik nummers hoor van zo'n 15 jaar geleden uit de periode 2004 tm 2006 toen ik vol op naar festivals en concerten ging. Dat is al ruim 15 jaar geleden en dan denk ik vaak, damn die nummers zijn veelal klassiekers geworden en toen waren ze net nieuw...

Coldplay - Fix You ..... Kippenvel in het Gelredome tijdens de X&Y tour (toen ze goed waren), destijds had ik iets met een meid die niet altijd even lekker in haar vel zat en ver weg woonde. Bij dat nummer kwam even alles samen wat toen voor kippenvel tijdens het optreden zorgde en daar denk ik dan wel eens aan terug.

Elbow - One day like this ..... Lowlands 2006, de doorbraak van de band destijds en ik weet nog goed dat we allemaal vlaggetjes kregen tijdens het optreden en later is het ons (mij en inmiddels ex) nummertje geworden.

Snow Patrol - Run ...... Volgens mij ook Lowlands 2006, kan ook een andere editie zijn geweest. Ze kwamen daar zo vaak, maar bij dat nummer kregen we een speciale aansteker waarmee we de band verraste tijdens dit nummer. Echter de tekst is ook erg gevoelig.

Nu een paar die wellicht niet zo bekend zijn:

The Magic Numbers - Forever Lost ..... Gevoelig nummertje toen ik merkte dat de relatie over was (went wrong).
Tip: luister het eerste album van deze band (heet hetzelfde), staan allemaal prachtige nummers op. Ook meerdere keren live van mogen genieten destijds.

Villagers - Becoming a jackal ..... Soms ben ik echt een dromer en dit nummer refereert daar wel aan. Ook deze band maakt prachtige muziek en het album waar dit op staat is prachtig.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Mrt 2021 15:42

Re: Mooiste liedjes

Suzan & Freek - Spiegelbeeld
Als ik naar mijn dochter kijk en dit nummer luister dan gaan hier de sluizen open, hormonen? :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Mrt 2021 19:15

Re: Mooiste liedjes

Nog eentje die ruim 5 jaar oud is:

Tame Impala - Let it happin (album versie) ..... Een van de weinige nummers waarbij ik stil kan zetten en het maakt mij ondanks deze corona tijd blij. Op dit moment luister ik het vaakst naar dat nummer. Wekelijks wel een paar keer.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Mrt 2021 07:28

Re: Mooiste liedjes

Read all about it van Emeli Sande. Prachtige tekst.

Keep your head up van Ben Howard.

Let it go van James Bay

Nothing else matters van Metallica

Sound of silence van Simon & Garfunkel

Allemaal liedjes met teksten die me raken en mooie melodieën
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 11:43

Re: Mooiste liedjes

Mooi lijstje Olifant!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers