Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Jun 2021 19:09

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Eloise schreef:
Popcorn schreef:Zeer kleine kansen zijn ook kansen. Dus wat wil je er mee zeggen?

Zou zeker voor de zelftest gaan, ideaal!

Als het positief is, dan weet je dat je man is vreemdgegaan. Die kans bestaat altijd, maar voor de ene zal de kans groter zijn dan voor de ander.


Dit is onwaar. Zoek maar eens op Google

Edit: heb ik even voor je gedaan.

‘Dit gebeurt veelal via seksueel contact, maar ook het inbrengen van een tampon of een medisch onderzoek kunnen HPV overbrengen. Dat betekent dat zich ook in een langdurige monogame relatie nieuwe varianten van het virus kunnen voordoen.”
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jun 2021 21:46

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Eloise schreef:Als je een monogame relatie hebt en al eens eerder bent getest en je had toen een negatieve uitslag, dan is de kans zeer klein dat je nu een positieve uitslag krijgt.


De kans is klein inderdaad. Maar mijn zus is ernstig ziek geweest door baarmoederhalskanker, dus de angst is er altijd, daar kan geen rationeel denken tegenop helaas.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Jun 2021 06:20

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Kexter schreef:Zeker dan een zelftest doen. Ging echt erg makkelijk en je voelt echt niks.
Ik vond het echt pijnlijk en heel naar. Volgende keer ga ik weer gewoon naar de huisarts. Staand was in elk geval bij mij geen goed idee.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jun 2021 10:33

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Daar ben ik dus ook een eentje bang voor. Ik laat het liever doen door iemand die de boel daarbinnen kan bekijken. Ik ken mezelf: ik ga dan twijfelen of ik het wel goed heb gedaan of ik word zenuwachtig en onhandig en dan wil het helemaal niet.
<<

Brooke

Bericht 11 Jun 2021 11:14

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Ja precies wat jij ook zegt Exo, ik ben daar ook een beetje bang voor dat ik het niet goed doe. Ik vind dat echt niks om dat zelf te doen. Ik ben twee maanden geleden ook naar de huisarts geweest daarvoor, al kon ik ook gewoon een zelftest doen. Was zo gepiept bij de huisarts. Ga anders echt zitten doemdenken of ik het zelf wel goed heb gedaan.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 14 Jun 2021 10:40

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

ik heb dit jaar nog geen oproep gekregen? en ben in mei 45 geworden
meestal krijg je een oproep ruim voor je verjaardag toch of zal dit toch nog met covid te maken hebben?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Jun 2021 10:54

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Ik kreeg een oproep 1 a 2 mnd na mijn verjaardag..
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 14 Jun 2021 10:59

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

dan zal die nog wel komen
<<

Anoniem316

Bericht 14 Jun 2021 11:20

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Hier ook pas 2 maanden na mijn verjaardag.
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 11:23

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Carra schreef:
Eloise schreef:Als het positief is, dan weet je dat je man is vreemdgegaan. Die kans bestaat altijd, maar voor de ene zal de kans groter zijn dan voor de ander.


Dit is onwaar. Zoek maar eens op Google

Edit: heb ik even voor je gedaan.

‘Dit gebeurt veelal via seksueel contact, maar ook het inbrengen van een tampon of een medisch onderzoek kunnen HPV overbrengen. Dat betekent dat zich ook in een langdurige monogame relatie nieuwe varianten van het virus kunnen voordoen.”

Waar heb je die info vandaan? Het is een seksueel overdraagbare aandoening. Op een tampon zit niet zomaar een virus.

Dus als jij al jarenlang in een relatie zit (zonder dat je seks hebt met anderen) en je bent jaren daarvoor al eens negatief getest en je krijgt ineens een positieve test, dan kun je ervan uitgaan dat je man is vreemdgegaan.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 14 Jun 2021 11:52

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Hierin moet ik Eloise gelijk geven.

Het is immers een soa.

Het kan ook niet zo zijn dat ze het de vorige keer niet goed gedaan hebben, want het virus verdwijnt na 1,5 jaar uit jouw lichaam. Dus of je hebt een partner korter dan die tijd. Of jij of jouw partner heeft seks gehad met iemand anders.

Hpv kan zich ontwikkelen tot baarmoederhalskanker/onrustige cellen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Brooke

Bericht 14 Jun 2021 12:07

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Fleur_1976 schreef:ik heb dit jaar nog geen oproep gekregen? en ben in mei 45 geworden
meestal krijg je een oproep ruim voor je verjaardag toch of zal dit toch nog met covid te maken hebben?


Dit kan nog wel even duren. Ik ben ook in mei jarig en vorig jaar toen ik zo'n uitnodiging kon verwachten, kreeg ik hem pas eind september, tegen oktober aan ergens.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 14 Jun 2021 12:17

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Brooke schreef:
Fleur_1976 schreef:ik heb dit jaar nog geen oproep gekregen? en ben in mei 45 geworden
meestal krijg je een oproep ruim voor je verjaardag toch of zal dit toch nog met covid te maken hebben?


Dit kan nog wel even duren. Ik ben ook in mei jarig en vorig jaar toen ik zo'n uitnodiging kon verwachten, kreeg ik hem pas eind september, tegen oktober aan ergens.


dank voor je antwoord, dan wacht ik rustig af, ik hoef niet zo nodig!!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2021 10:56

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Ik heb het weer achter de rug. Viel 100% mee. Ook geen bloedinkje. Nu 4 lange weken wachten. Maar het zag er allemaal goed uit, aldus de assistente. Dat vond ik natuurlijk heel fijn om te weten 😀
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jun 2021 23:11

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Ik heb mijn afspraak morgen staan. Zie er best tegen op. Dat komt gewoon echt door wat ik heb meegemaakt bij de bevalling van de tweeling.. hopeloos. Hopelijk lukt het morgen wat om te ontspannen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2021 23:43

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Vervelend dat je er zo tegenop kijkt! Het is echt pijnloos. Ze maken het warm en doen er glijmiddel op. Ik voelde dat hele ding niet 😬 Terwijl ik gewoonlijk echt wel wat voel 😁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jun 2021 00:35

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Kun je ook zonder veel moeite het onderzoek een jaar vervroegen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 18 Jun 2021 07:16

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Christel de Laat heeft baarmoederhalskanker. Ze was er vroeg bij en is al geopereerd. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het onderzoek is.
Ik ben dit jaar weer aan de beurt maar nog geen oproep.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2021 08:00

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Lady, ik heb het de 1e keer gedaan toen ik 28 was, op eigen initiatief. Dat was geen probleem, dus dan zal dit ook wel kunnen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2021 09:42

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Lady schreef:Kun je ook zonder veel moeite het onderzoek een jaar vervroegen?


Nadat ik 2x een slechte uitslag heb gehad, laat ik ieder jaar een uitstrijkje doen bij de huisarts. Kun je gewoon een afspraak voor maken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Jun 2021 12:35

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Hoe ging het Dee?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jun 2021 13:22

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Bedankt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jun 2021 13:23

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Viva schreef:Hoe ging het Dee?


Goed hoor! Vond het speculum vervelend, maar het borsteltje zelf heb ik niet gevoeld. Prima te doen eigenlijk.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Jun 2021 15:00

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Fijn dat het goed gegaan is!
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2021 18:04

Re: Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Fijn Dee! Nu op naar een goede uitslag!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers