Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Skeelers

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Mrt 2021 13:24

Skeelers

Voor degenen met skeelers:
- Welke skeelers heb je?
- Met 3 of 4 wielen?
- Hoe vaak skeeler je?
- Welke afstanden skeeler je?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Mrt 2021 13:46

Re: Skeelers

[Ik zal hem zelf ook even invullen. Ik heb net nieuwe gekocht, dus ik ga moet nog testen hoe het gaat met deze nieuwe!

- Welke skeelers heb je? Nu Powerslide Phuzion Argon, voorheen Salomon (man wat zaten die fijn, helaas zijn ze kapot en na 15 jaar ook wel echt versleten).
- Met 3 of 4 wielen? De oude waren met 4 wielen, nu heb ik 3 wielen (110 mm).
- Hoe vaak skeeler je? Vroeger best vaak, zeker in de lente en zomer. De laatste tijd (laatste ca 5 jaar) niet meer geweest.
- Welke afstanden skeeler je? ik zag op runkeeper dat ik een aantal jaar geleden afstanden van ca 30 km deed. Was ik dan wel bijna 2 uur mee bezig. Of 15 km en dan deed ik er 50 min over. Ben benieuwd of ik sneller ben met grotere wielen.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 13:48

Re: Skeelers

Ik hoop dat deze week mijn nieuwe ook komen! Ik had een paar te leen maar die waren te groot. Dus nieuwe besteld bij de decathlon.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Mrt 2021 14:05

Re: Skeelers

Leuk! Had je er voorheen ook? En heb je 3 of 4 wielen gekozen? Merk dat het draaien best even anders aanvoelt (of dat komt doordat ik het zo lang niet heb gedaan, of doordat het middelpunt nu onder een wiel ligt en bij 4 wielen dus tussen 2 wielen in lag).
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mrt 2021 14:11

Re: Skeelers

Ik heb met 4 wielen besteld.
Het leuke is dat mn dochter het erg leuk vind en we samen kunnen gaan.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Mrt 2021 20:55

Re: Skeelers

Ik had ze gisteren binnen en al een heel eind geskeelerd het weekend.
Samen met mn dochter, heel leuk om te doen. Als ze morgen naar school ik dan ga ik alleen.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2021 13:59

Re: Skeelers

Wat is het verschil tussen skeelers en skates en is het makkelijk te leren voor een 40jarige onhandige vrouw? Die niet kan schaatsen? Het lijkt me leuk om met mijn zoon te gaan doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Mrt 2021 15:17

Re: Skeelers

Dezelfde vraag! Ik ben al paar dagen beetje aan het rondkijken omda tik het ook wil gaan doen. Wat moet ik kopen? Ik kan niet schaatsen, wel vroeger veel gerolschaatst. Misschien is dat ook veilger maar ok.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 15:29

Re: Skeelers

Ik heb oxelo skeelers van de decatlon.
Ik meende laatst ergens gelezen te hebben wat het verschil was, maar kan het niet meer terug vinden.
Die hele dure zijn wel echt als je sport beoefend, dan ben je zo 200 euro kwijt en volgens mij moet je die niet hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Mrt 2021 15:34

Re: Skeelers

Nee, ik ben vrij klunzig en weet ook niet of ik het echt leuk vind. Die van de Decathlon was ik idd al tegen gekomen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Mrt 2021 15:50

Re: Skeelers

Vet leuk! Gaan we samen? Ik heb altijd die van Bristol gehad. Nijdam heet het merk. Doen het prima.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Mrt 2021 16:03

Re: Skeelers

Als ik dat durf wel ja ;-)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Mrt 2021 16:07

Re: Skeelers

Ik dacht altijd dat skates vier wielen hadden en skeelers vijf. Maar nu lees ik ook over drie wielen. In elk geval heb ik altijd skates van Nijdam gehad, met vier wielen dus. Jaren fanatiek gedaan, maar de laatste jaren weinig. Inmiddels twee jaar geleden nieuwe van Oxelo gekocht, want de oude waren te klein. Ben vorig jaar weer eens gegaan, maar ik vond het best eng ineens. Er hoeft maar één steentje of takje in de weg te liggen of je ligt languit op straat, dus ik ben daar wat voorzichtiger in geworden en durf niet meer zo goed. Ook kan ik niet remmen, dus dat is altijd een beetje vooruitkijken en hopen dat ik genoeg vaart kan minderen om ergens op tijd te stoppen. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Mrt 2021 17:49

Re: Skeelers

Ik heb een par van Rollerblade, 4 wielen van 100 (njah, 1 van 90 haha). Rijden heerlijk! Rijd alleen niet zo vaak, zeker nu het asfalt nog nattig kan zijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Mrt 2021 22:55

Re: Skeelers

Ik heb het een jaar of vijf geleden geprobeerd en met een maximumsnelheid van 2,5 kilometer per uur geconcludeerd dat wandelen toch beter bij me past. Echt jammer. Het lijkt me zo leuk, maar ik durf niet genoeg om het goed te leren. Uiteindelijk heb ik mijn skates dus maar weer verkocht. Ik had rollerblades volgens mij.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 22:57

Re: Skeelers

Ik was zo stellig dat ik niet ging schaatsen want het zal maar mis gaan, maar vond het zo leuk.
Nu met skeeleren hetzelfde. Ongetwijfeld dat in een keer ga vallen, maar dat zien we dan wel weer.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Mrt 2021 11:14

Re: Skeelers

June schreef:Ik heb het een jaar of vijf geleden geprobeerd en met een maximumsnelheid van 2,5 kilometer per uur geconcludeerd dat wandelen toch beter bij me past. Echt jammer. Het lijkt me zo leuk, maar ik durf niet genoeg om het goed te leren. Uiteindelijk heb ik mijn skates dus maar weer verkocht. Ik had rollerblades volgens mij.



Whoh! Jij durfde wel zeg! Met je 2,5 km per uur!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Mrt 2021 11:25

Re: Skeelers

Ik kan niet supergoed remmen maar op een enorm brede recreatieweg van 11 km hier in de buurt waar je overal voorrang hebt durf ik het wel. Ik heb officieel skates geloof ik, van Fila. Ze hebben 4 wieltjes. Het is heerlijk om te doen! Bij ons nieuwe huis hebben we niet echt zo'n plek in de buurt dus een goede kans dat ik ze dan weer verkoop. Op de openbare weg durf ik ook niet zo goed.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 16 Mrt 2021 11:48

Re: Skeelers

Ik heb vorig jaar skeelers gekocht van Powerslide met drie wielen van 110mm. Ik kan echt ontzettend hard op die dingen. Als er niet al te veel wind staat, kom ik zonder enorme krachtsinspanning rond de 25 km/uur, dat vind ik echt enorm hard en ik zou nog harder kunnen, maar dat durf ik niet.

Ik heb wel beschermers om en en helm op als ik alleen weg ga (of samen met vriend en jongste dochter op de fiets, super gezellig).

Ik ga ook wel eens met mijn oudste dochter van 9 skeeleren. Dan gaan we natuurlijk een heel stuk langzamer. Ik vind het echt leuk om te doen, maar nadat dochter vorig jaar een lelijke smak heeft gemaakt (met afgebroken tand, steen achtergebleven in de knie) durven we allebei niet zo goed meer.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Mrt 2021 12:12

Re: Skeelers

Teun schreef:Ik kan niet supergoed remmen maar op een enorm brede recreatieweg van 11 km hier in de buurt waar je overal voorrang hebt durf ik het wel. Ik heb officieel skates geloof ik, van Fila. Ze hebben 4 wieltjes. Het is heerlijk om te doen! Bij ons nieuwe huis hebben we niet echt zo'n plek in de buurt dus een goede kans dat ik ze dan weer verkoop. Op de openbare weg durf ik ook niet zo goed.


Ja daarop lijkt het me dus serieus echt heel fijn om te doen! Dat asfalt is ook lekker stabiel.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mrt 2021 13:04

Re: Skeelers

Ik heb net in 53 minuten 8,12 kilometer geskeelerd. Niet de mooiste weg, niet vlak dus deze route maar niet weer.
Komt wel op je beenspieren aan zeg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2021 13:18

Re: Skeelers

Ik heb eens teruggezocht in Runkeeper en zag dat ik in mijn hoogtijdagen, jaar of zeven geleden, zo'n 12/13 km per uur ging. Een jaar geleden nog maar zo'n 8 km per uur met bibberbenen. 😬

25 km per uur is wel echt hard joh! Lijkt me doodeng!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mrt 2021 13:23

Re: Skeelers

12/13 is wel keurig denk ik. Ik had een route met van die korreltjes in het asfalt. Wat zwaar!
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mrt 2021 23:05

Re: Skeelers

Nou hier de slag goed te pakken hoor! Gisterochtend om 07.00u al een rondje van ruim 5 kilometer gedaan, en vanavond ook een rondje van ruim 5 kilometer.
Inmiddels mn vriendin aan dr skeelers ook. Dus nu kunnen we samen. Wel zo gezellig.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2021 08:09

Re: Skeelers

Ik vind een rondje skaten op zomeravond heerlijk en vroeger ook veel gedaan. Tegenwoordig stuk minder oa door kinderen / zwangerschap. Meestal is een ronde bij mij rond de 5-10 km. Mijn skates hebben 4 wielen. Vroeger had ik powerblade, wat ik nu heb weet ik zo niet. Ik overweeg wel als ik het weer oppak om grotere wielen te kopen.
08/2018
05/2021
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers