Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De verraders

<<

Kira

Bericht 14 Mrt 2021 09:44

Re: De verraders

Olijfje, ik ken dat spel ook niet. Dus leef kennelijk ook onder een steen...
Ik ga het vanavond terug kijken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 14 Mrt 2021 10:04

Re: De verraders

En hier nog iemand die onder een steen leeft. Ken het spel ook niet :wink:
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 10:56

Re: De verraders

Ik ken het spel van naam, maar meer dan dat ook niet. Heb gisteren de helft gemist want ik ben in slaap gesukkeld voor de tv, haha. Alleen de laatste 20 minuten was ik (een soort van) wakker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2021 10:59

Re: De verraders

Ik ken dat spel ook alleen van naam, geen idee wat het inhoudt verder. Niet zo gek toch? We hebben het niet over Scrabble ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mrt 2021 11:03

Re: De verraders

Het spel ligt in zowat iedere speelgoedwinkel en komt uit 2003 en wordt al vanaf sinds die tijd onafgebroken verkocht (dus altijd verkrijgbaar), dus ja dan klopt het wel dat je onder een steen hebt geleefd als je de naam niet eens kent.

Zou het niet spannender zijn als je niet weet wie de verraders zijn?
Ik zou wel willen weten waarom de programmamakers ervoor hebben gekozen om de verraders wel kenbaar te maken voor de kijkers tov dit niet te doen. Wat zijn hun beweegredenen hierin.
Wellicht mogen ze daarin niet te veel op de mol lijken, dat lijkt mij mogelijk een verklaring.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 11:07

Re: De verraders

Ik loop niet vaak langs het spellenschap, Fred. Sterker nog: ik kom zelden in een speelgoedwinkel. En ik denk meer mensen met mij. Dus dat zou een goede reden kunnen zijn dat mensen het spel ook niet van naam kennen. Ik heb het toevallig afgelopen jaar zien liggen, vandaag dat ik de naam ken. Ik vind het idd ook een beetje gek om te zeggen dat iemand onder een steen geleefd heeft als hij/zij de naam niet kent. We hebben het niet over monopoly, scrabble of mens erger je niet.

Maargoed, dat is een andere discussie. Van wat ik heb gezien van het programma vind ik het leuk! Ook leuk om een keer het psychologische spelletje achter alle list en bedrog te zien.
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mrt 2021 11:22

Re: De verraders

Olijfje schreef:
AMM schreef:
😱😱 onder welke steen heb jij geleefd ?

Is het een leuk programma dit?


Het is een spelletje dat ik niet ken. Ik vraag niet wat corona is ofzo :razz:

Wij gaan vanavond kijken!


Haha oké, het is echt heel leuk!

En voor de forumsters die het zich gelijk zo persoonlijk aantrekken. Ik zat Olijfje gewoon een beetje te stangen.
<<

Anoniem328

Bericht 14 Mrt 2021 11:30

Re: De verraders

Jouw humor wordt wel vaker niet begrepen. Iets om over na te denken. :angel:
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mrt 2021 11:48

Re: De verraders

Is goed
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Mrt 2021 12:20

Re: De verraders

Wat is scrabble?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2021 12:33

Re: De verraders

June schreef:Wat is scrabble?


😬
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mrt 2021 12:33

Re: De verraders

June schreef:Wat is scrabble?


:good: Ik ken dat net zoals Monopoly en Mens erger je niet alleen maar van naam. Nee, effe serieus ik heb die spellen al minstens 20 jaar niet meer gespeeld omdat er zoveel betere spellen (dus ook oa Weerwolven van Wakkerdam) op de markt zijn gebracht. Ik ben ook niet meer van plan om ooit die spellen nog te spelen. Het is al erg genoeg dat deze bagger de schappen van de speelgoedwinkels blijft vullen. Blijkbaar is een groot gedeelte van de consumenten nog steeds onwetend dat er veel betere bordspellen te verkrijgen zijn.
<<

Kira

Bericht 14 Mrt 2021 12:40

Re: De verraders

Ik vind die nieuwe spellen dus vaak nooit een zak aan. Geef mij maar die ouderwetse spelletjes.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 12:43

Re: De verraders

Volgens mij heeft Fred vroeger teveel Monopoly verloren.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Mrt 2021 12:45

Re: De verraders

Ik ken het spel niet, maar heb wel het programma gekeken. Ik vond er dus geen reet aan. Zal aan mij liggen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mrt 2021 12:58

Re: De verraders

Rixt schreef:Volgens mij heeft Fred vroeger teveel Monopoly verloren.


Haha, Monopoly is een en al geluk dus niet aan mij besteed.

Overigens zijn er in de trant van Weerwolven van Wakkerdam vergelijkbare spellen die ik persoonlijk beter vind die ik al eerder in een post heb genoemd zoals The Resistance. Daar hadden ze ook makkelijk een programma van kunnen maken en dan zou er geen een speler afvallen en ik denk zelfs dat het qua elkaar verdacht maken het er nog heftiger aan toe gaat dan nu het geval is.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Mrt 2021 13:04

Re: De verraders

Ik vond het ook wel leuk.
Maar miste wel rollen als de heks en de jager.
Ook ik vroeg mij af of het niet leuker had geweest als we niet zouden weten wie de verraders waren. Had dat namelijk ook wel leuk gevonden ja om zo mee te raden wie het zijn.

Zelf jaren lang weerwolven van wakkerdam online gespeeld, met een hele verhaallijn en opdrachten etc.
Juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mrt 2021 13:10

Re: De verraders

Thunder schreef:Ik ken het spel niet, maar heb wel het programma gekeken. Ik vond er dus geen reet aan. Zal aan mij liggen.


Het is dat ik WvW als spel heel goed ken en het daarom nog 1 a 2 afleveringen een kans geef. Dan zul je zien dat het psychologische deel een stuk beter naar voren komt. Daar zijn de eerste dag en nacht ook nooit wat aan want dat is echt een beetje random wat er dan gebeurt.

Wat Diederik gister deed was een typisch onervaren wolf actie. Gelijk bij de eerste executie al vol er in gaan.
Als ze slim zijn gaan ze nu vooral Barbara en Steven uitmelken op een subtiele manier.

Maar het hele psychologische deel en het mindfucken moet echt nog wat meer los komen.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2021 13:29

Re: De verraders

Kira schreef:Ik vind die nieuwe spellen dus vaak nooit een zak aan. Geef mij maar die ouderwetse spelletjes.


Mij ook, gisteren nog Rummikub gespeeld! Ik ben niet een enorm spelletjesmens, maar al die nieuwe en in mijn ogen ingewikkelde spellen zijn niks voor mij. Doe mij maar Scrabble of nog beter: Yahtzee. 🥳
❤ 7 juni 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Mrt 2021 13:31

Re: De verraders

Had juist verwacht dat Diederik daarin een hele goeie zou zijn.
Maar toen hij meteen de aanval inzette toen dacht ik oei niet slim!
Juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2021 13:46

Re: De verraders

Ik ken ook enkel de naam. Spelen gewoon nooit spellen met zoveel mensen.

Verder vind ik de old skool spellen ook het leukste! Op ticket to ride na. Dat vind ik ook super. Verder kaart ik graag. Vind ik heerlijk nostalgisch.
<<

Anoniem328

Bericht 14 Mrt 2021 13:48

Re: De verraders

Ja 1000 punten kaarten is zo leuk. Doen wij vooral op vakantie heel veel.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Mrt 2021 13:57

Re: De verraders

@ Bliss, is ook voor een groot deel onwetendheid en met name dat mensen zich niet willen verdiepen in het grote aanbod spellen. Nieuwe spellen zijn lang niet altijd ingewikkeld. Neem bijv. King of Tokyo of Regenwormen. Die spellen zijn min of meer gebaseerd op Yahtzee. Je dobbelt ook maximaal 3x en de regels zijn nauwelijks moeilijker.
Je hoeft echt geen spelletjesmens te zijn om mee te gaan met de tijd op spelletjesgebied. Neem bijv. Ticket to Ride, nu na 15 jaar kent bijna iedereen het spel en ligt bij veel mensen wel een versie daarvan in de kast. Ik denk dat na Catan en Carcassonne dat een spel is dat eindelijk ook bekend is bij de 'gewone' consument.
Uiteraard weet ik wel wat de nieuwe klassiekers gaan worden die ook bekend zullen gaan worden bij de 'gewone' consument over pak en beet 10 jaar. Deze zijn nu al doorgaans in speelgoedwinkels te verkrijgen. Ik noem bijv. een Azul en Just One bijv... Bij de spellenliefhebber zijn ze al geruime tijd bekend. Deze spellen hebben heel eenvoudige spelregels en zijn leuk (ik heb ze ook) en kunnen daarom ook het grote publiek (gewone consument) veroveren.

Met name Just One heb ik heel hoge verwachtingen van! Hoe simpel is het. Een speler moet een woord raden (ziet dat woord zelf niet) bijv. aap. De andere spelers schrijven een woord op dat een connectie met dat woord heeft bijv. banaan. Dan worden de bordjes omgedraaid. Staan er dubbele woorden tussen dan krijgt degene die het woord moet raden deze aanwijzingen niet te zien. Je moet dus out of de box kunnen denken. Tot nu toe met iedereen wie ik het heb gespeeld was dit dikke pret en het is eigenlijk ongelooflijk dat zo'n simpel maar leuk spel eigenlijk nog niet eerder is bedacht.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 14:22

Re: De verraders

Maar: gaat dit topic nu over De Verraders, of over spellen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mrt 2021 18:23

Re: De verraders

Fred dwaalt weer een beetje af. Maar goed, ik heb verder geen interesse in het ontdekken van allerlei nieuwe spellen en voel ook niet de behoefte om daarin met m'n tijd mee te gaan.

Ik ben wel benieuwd naar het psychologische effect bij De Verraders inderdaad. Lijkt me ook raar als je eigenlijk niemand kunt vertrouwen.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers