Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij nóóit doen als ouder...

<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 17:49

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Bliss schreef:Eerlijk gezegd had ik van tevoren helemaal geen verwachtingen over wat ik wel of juist niet zou doen als moeder. Volgens mij sta ik er daardoor ook heel relaxed in. Ik doe wat ik denk dat op dat moment goed is en daar zitten geen opvoedkundige theorieën achter. Het lijkt mij erg vervelend als je wakker ligt van je eigen gedrag naar je kind toe!



Wel fijn dat je er zo ontspannen in staat. Ik lig niet regelmatig wakker van mijn eigen gedrag. Maar wat SoGood zegt, het is niet fijn om boos te worden. Ik vind het vervelend om echt boosheid te voelen door het gedrag van mijn kind. En als ik dan net iets teveel mijn stem verhef en daarbij mijn vinger omhoog doe dan vind ik dat echt naar. Het komt bijna niet voor en het is menselijk. Maar ik wil liever altijd lief en geduldig zijn. En begripvol. Mopperen doe ik liever ook niet. Ik voel me al niet fijn als ik een dag veel gemopperd heb. Uiteindelijk is boosheid ook een emotie en ik bespreek het altijd met de kinderen. Dus dat is goed. Het is allemaal niet erg. Maar net als SoGood, kon ik me ook niet voorstellen dat ik echt boos zou kunnen worden. Tot een jaar of 4 gebeurde dat eigenlijk ook niet. Driftig peutergedrag maakte me niet boos. Het gaat om gedrag waarvan ze heel goed weten dat het niet mag.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 09 Mrt 2021 17:52

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Aan de kont van mn kind ruiken om te checken of ze gepoept heeft... Vond ik er altijd zo vreselijk uitzien bij anderen toen ik zelf nog geen moeder was. En nu.... :palm:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2021 18:22

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Oh ik ben gisteren ook zo boos, echt emotioneel boos geworden en was er echt zo naar van. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik heb wel goed geslapen vannacht maar zat gisteravond wel in de armen van m'n man te huilen omdat ik me zo rot voelde.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 09 Mrt 2021 18:28

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Oh my..... heb je even?

- m’n kind in de winkel een krentenbol of soepstengel geven als stilhoudertje.
- m’n kind omkopen met iets lekkers. (‘Als je nu stopt met huilen en in de wagen komt zitten dan krijg je een koekje’) 🤦🏼‍♀️
- ons kind krijgt alleen houten speelgoed zonder muziekjes en lichtjes. Aldus ik tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik zal maar geen foto maken van hoe onze huiskamer, aka Intertoys, er nu uit ziet.
- schermtijd. Inmiddels is het ‘s ochtends nu een vast ritueel. Zodra I. naar bed gaat mag S. een halfuur (soms meer) filmpjes kijken, kan ik lekker rustig thee drinken.
- schreeuwen tegen mijn kind.
- m’n kinderen m’n leven laten bepalen. Mijn plan was om m’n kids overal mee naar toe te nemen, ze overal te laten slapen etc. In plaats daarvan hecht ik nu enorm veel waarde aan rust en regelmaat. Slapen doen ze alleen in hun eigen bed.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Mrt 2021 18:35

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ik lees hier best wat herkenbare dingen, niet perse dat ik die al vooraf bedacht had nooit te zullen doen en toch doe, maar stem verheffen of met mijn vinger wijzen zijn dingen die hier zeker wel gebeuren en waar ik van baal.

Wat ik nóóit zou doen als ouder en ook nog niet gebeurd is; beide kinderen straffen als ik niet weet wie iets gedaan heeft. Wij moesten vroeger wel eens alledrie met de handen over elkaar op de bank zitten in zo’n geval. Ik vond het vreselijk en zei uiteindelijk dat ik het gedaan had. Helaas trapte mijn moeder daar nooit in, maar blijven zitten moest ik wel. Daar heb ik echt vervelende herinneringen aan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Mrt 2021 18:37

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ik kan zo niet echt iets bedenken. Ik was volgens mij nooit zo heel stellig van tevoren want dat achtervolgt je toch alleen maar haha.
Oh ja, ik had 1 ding, ik wilde niet zo'n huis helemaal vol met vtech speelgoed want dat vind ik echt afschuwelijk spul. Vooralsnog hebben we niets en dat hoop ik zo te houden. 😉
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Mrt 2021 19:01

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

JaneDoe schreef:- m’n kinderen m’n leven laten bepalen. Mijn plan was om m’n kids overal mee naar toe te nemen, ze overal te laten slapen etc. In plaats daarvan hecht ik nu enorm veel waarde aan rust en regelmaat. Slapen doen ze alleen in hun eigen bed.

Oh jaaa. Dit totaal. Ik zou echt nog gaan reizen, juist leuk met kleine kinderen ook! En m'n baby zou ik overal wel mee naar toe nemen. Nooit bedacht dat het ook nog aan je baby kan liggen of dit wel of niet kan, met m'n dochter kon dit absoluut niet. Zelfs gewoon lunchen was met haar al niet te doen, of in de auto naar m'n vriendinnen. Met m'n zoon nu snap ik overigens wel dat er ook kinderen zijn met wie dat wél prima kan. Hij is zo relaxt. Maar voor reizen kijk ik er naar uit dat ze niet meer slapen of dan max 1x. Gewoon op vakantie hoeft om mij zelfs niet met een baby. Het zou nu zeker wel kunnen met deze twee maar ik doe mezelf daar niet per se een plezier mee
Natuurlijk wil ik dat er nooit een pandemie is, maar als die er toch is, dan vind ik het in deze tijd van m'n leven het minst erg omdat ik door m'n kinderen toch graag 'gedwongen' veel thuis ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2021 19:54

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Hey jouw laatste argument had ik nog nooit zo gezien. Dank je voor dat inzicht. Wel redeneer ik vaak de andere kant op. Het leven met baby gaat nu neem rustig vanwege deze periode. Ik vind dat idd een positief puntje voor zover ik dat mag benoemen.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mrt 2021 20:13

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ik was ook niet zo stellig. Ik had wel bepaalde ideaalbeelden van hoe ik zou zijn als moeder, die niet per se allemaal zijn uitgekomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Mrt 2021 20:44

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Uit m'n slof schieten, ik vind dat zo erg. Helaas gebeurt het momenteel vaker dan dat ik wil.
En 'dreigen', als je dit niet doet, dan mag je dat niet. Ongemerkt doe ik dat ook best vaak en dat wil ik minderen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Mrt 2021 21:19

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ik hoefde echt geen cosleeper (na een week toch een gehaald) en mijn kind ging gewoon in zijn eigen kamer slapen. Hij is nu dik 20 maanden en slaapt nog tussen ons in.

Ook wilde ik zo min mogelijk tv en al helemaal niet tijdens het eten. Dat mislukt ook regelmatig.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 09 Mrt 2021 21:22

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Tabbie schreef:Ik hoefde echt geen cosleeper (na een week toch een gehaald) en mijn kind ging gewoon in zijn eigen kamer slapen. Hij is nu dik 20 maanden en slaapt nog tussen ons in.

Ook wilde ik zo min mogelijk tv en al helemaal niet tijdens het eten. Dat mislukt ook regelmatig.


Oh ja dat dacht ik ook altijd en ik ging de fles geven. Nu ben ik zwanger en hebben we een cosleeper in huis en ik wil heel graag borstvoeding geven 😅
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Mrt 2021 22:22

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Beachgirl schreef:Aan de kont van mn kind ruiken om te checken of ze gepoept heeft... Vond ik er altijd zo vreselijk uitzien bij anderen toen ik zelf nog geen moeder was. En nu.... :palm:

Hahaha! Echt hè?!
Ik ben nooit heel stellig geweest in dingen maar wel soms een beetje geërgerd bij andere kinderen. En nu zijn het wel eens mijn eigen kinderen die op een verjaardag zitten te graaien in de bakjes op tafel. (Gelukkig nu even geen kring-verjaardagen met de vraag of ik mijn kinderen wel te eten geef)

Oh en deze klassieker:”En wat zeg je dan...?” *Kind totaal ongeïnteresseerd* “...bedankt voor het spelen”
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Mrt 2021 23:09

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Haha Soleil heel herkenbaar!
<<

Anoniem316

Bericht 09 Mrt 2021 23:39

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Voor de tv eten. Sinds de tweeling er is, gebeurd dit meer dan dat we aan tafel eten 🙈
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Mrt 2021 00:35

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Wat met stip op 1 staat en ik nog steeds niet doe: roepen Ja het is over, klaar, stop maar - bij pijn of verdriet. Mijn moeder zei altijd Ja nu weten we het wel! Als ik moest huilen. Zo irritant en stom.

Mijn eerste heeft nog nooit een potje op, nummer twee eet met 4,5 jaar nog steeds graag olvarit spaghetti. En verder had ik wel ideeën over vaste bedtijd en twee keer per dag douchen, daar heb ik nu helemaal geen boodschap meer aan 😂
R. 2013
D. 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Mrt 2021 07:49

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Twee keer per dag douchen, waarom dan, haha.

Bij nummer één waren we heel stellig in dat ze in haar eigen bed moest slapen, ook na een nachtvoeding.
Nummer twee bleef lekker tussen ons in liggen.

Van te voren ook wel ideeën over hoe we dingen aan wilden pakken, maar met een meisje dat huilt op het moment dat je haar ergens mee naartoe neemt en iemand ook maar in de wagen kijkt kwam daar weinig van terecht. Gelukkig is het inmiddels helemaal goedgekomen met haar.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 10 Mrt 2021 08:55

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Spencer schreef:Wat met stip op 1 staat en ik nog steeds niet doe: roepen Ja het is over, klaar, stop maar - bij pijn of verdriet. Mijn moeder zei altijd Ja nu weten we het wel! Als ik moest huilen. Zo irritant en stom.


Er werd mij juist aangeraden om dat wel te doen. Verdriet hebben mag en hoort erbij, dus huilen ook. Maar kinderen moeten ook leren wanneer het klaar is dus de grenzen van het huilen aangeven was wel goed. Volgens de ouderbegeleider. Dus zo slecht ben je niet bezig :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Mrt 2021 09:15

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Haha nou dat doe ik dus niet 😅 Ik zet altijd Ohhhh wat vervelend hé, je wilde zo graag xx. Zoeits.
R. 2013
D. 2016
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 10 Mrt 2021 10:29

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Sowieso dat plastic speelgoed. Ik wil/wilde alles van hout maar dat is zo hard en mijn baby ramt daarmee tegen haar eigen hoofdje. En bovendien vinden ze er hier helaas geen reet aan.

En verder qua eten. Ik ben helaas minder gedisciplineerd dan ik dacht wat betreft zelf babyhapjes maken. Dat lukt echt niet altijd. Lang leve Ella’s kitchen want dat klinkt gezonder dan Olvarit 🥴. Is vast onzin, I know.

En verder ben ik elke dag om 5 echt overprikkeld maar dat had ik ook wel van mezelf verwacht.

Ohja en voor de lockdowns dacht ik dat thuis onderwijs geweldig was en dé oplossing voor mijn aparte kinderen maar boy wat ben ik daar op terug gekomen. Lang leve de schoolplicht!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mrt 2021 10:41

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ik wilde nooit tegen mijn kinderen schreeuwen, maar dat gebeurt helaas toch wel eens. Ik heb echt weinig geduld en soms jengelen ze alledrie tegelijk en dan kan ik echt ontploffen. Zo slecht. Daar voel ik me achteraf ook altijd rot over. Een paar dagen terug was mijn oudste echt ontzettend aan het klieren tijdens het naar bed brengen. Ik was alleen, had net de meiden in bed (wat ik ook altijd een stressvol gedoe vind, want zij zijn moe en gaan ontzettend huilen daardoor, en dan ben je met de één bezig terwijl de ander op standje keihard aan het brullen is, NIET OK voor mijn stressbestendigheid) en was dus al een beetje opgefokt. En dan dat gedoe van D. erbij. Ik ben toen onwijs uitgevallen dat ik hem echt heel stout vond en dat ik niet meer met hem wilde praten (wtf, alsof ik een kleuter ben 'ik praat niet meer met jou'). Toen D. eindelijk sliep zat ik alleen op de bank en toen voelde ik me zo klote dat ik hem huilend heb wakker gemaakt om sorry te zeggen. Hij zei toen ook heel lief: geeft niet hoor mama, kan gebeuren. Toen moest ik nog harder huilen :laughcry:

♥♥
<<

Kira

Bericht 10 Mrt 2021 11:04

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Aaahww Elliot! Ik snap je heel goed.

Ik wilde ook nooit tegen m'n kind schreeuwen of uit m'n slof schieten maar het gebeurt regelmatig helaas. Soms ook terwijl het eigenlijk niet nodig is en ik gewoon even rustig tot 10 moet tellen en dan reageren.
Bij mij in bed laten slapen wilde ik van te voren niet maar daar ben ik op terug gekomen toen ik 30x per nacht naar z'n kamertje moest omdat hij niet wilde slapen.
Ik wilde ook nooit discussiëren met een kind, helaas is m'n zoon er een kei in en betrap ik mezelf er toch op.
<<

Anoniem318

Bericht 10 Mrt 2021 11:25

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ah Elliot, heb tranen in mijn ogen van jouw verhaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2021 11:30

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Ach wat kun je je dan rot voelen hè Elliot, zeker als je weet dat je de emotie de overhand hebt laten nemen en dat je dat als volwassene echt niet zou moeten doen tov een kind en je idd dat soort teksten gaat lopen roepen. Het is kut maar het gebeurt helaas soms even.
Wat lijkt het me pittig met drie kinderen. Ik vind twee kinderen in m'n eentje naar bed brengen al een enorme uitdaging. Lief en goed van je dat je 'm nog een kus bent gaan brengen.
Dit soort momenten zijn zo rot maar gelukkig is het echt maar een momentopname.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Mrt 2021 11:39

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

@Elliot, ik krijg er ook tranen van, omdat ik het 100% herken. Gadver wat ben ik dan kwaad op mezelf en verdrietig over dat ik het niet in de hand had. Het gaat bij mij ook zo snel van 'ik onderdruk mijn emoties en het is nog nét te verdragen' naar dat ik totaal overprikkeld ben, overloop en schreeuw. Ik wil leren dat beter aan te voelen en te voorkomen. Dankje voor het delen Elliot. Er zit bij mij ook enorm veel schaamte op merk ik.

Goed dat je sorry hebt gezegd, wat een lieverd is D!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers