Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Master naast baan (en gezin)

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25112

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mrt 2023 14:39

Re: Master naast baan (en gezin)

Poeh, het lijkt mij echt niet te doen: werken, studeren én voor de kinderen zorgen. Dus respect voor jullie en heel veel succes gewenst!

(Overigens start ik misschien (nog steeds geen uitsluitsel of het doorgaat) over drie weken met een opleiding, maar dat is maar een dag per maand en 6-8 uur studietijd per maand. Dus dat is nog te overzien, maar meer zou me ook echt niet lukken.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Feb 2024 22:33

Re: Master naast baan (en gezin)

Ik zag ineens dit topic weer. Hoe gaat het bij iedereen?

Ik ben net begonnen aan m’n 2e jaar. Alle 60 studiepunten van het eerste jaar in the pocket, sta gemiddeld een 8 en heb alles in 1 keer gehaald. Had dit nooit verwacht haha.

Niet zonder slag of stoot hoor. De kinderen zijn nu bijna 2 en 5. Daarnaast op het werk ook ontzettend druk. Heb het met regelmaat wel zwaar ermee. Hoe gaat dat bij jullie?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Feb 2024 15:12

Re: Master naast baan (en gezin)

Hoi! Leuk dat dit topic weer omhoog is geplopt. Goed bezig zeg, Gympie! Heel knap.

Ik ben in februari begonnen aan mijn master, heb helaas 2,5 jaar over de pre-master gedaan (hier stond anderhalf jaar voor) omdat ik twee vakken niet gehaald had binnen de termijn, en die werden allebei pas maanden later weer opnieuw aangeboden. Ik heb daardoor in de periode van januari 2023 tot september 2023 niets kunnen doen, helaas. Gelukkig daarna wel beide vakken gehaald en afgelopen januari mijn bachelorscriptie afgerond en daarmee formeel mijn universitaire bachelor rechtsgeleerdheid in de pocket.

Ik ben nu bezig met een master Staats- en bestuursrecht. Het is even wennen, want mijn pre-master deed ik bij de Open Universiteit en dat was vooral digitaal en 's avonds na werktijd. De master doe ik bij de UvA en dat is echt fysiek onderwijs op de uni en daarnaast uiteraard mega veel leeswerk voor thuis. Ik vind het nu dus wel echt even doorbijten, zeker omdat ik een aanstelling van 36 uur heb (en uiteraard nog drie kinderen die naar zwemles, sport, school, speelafspraakjes, partijtjes etc. moeten). Ik volg tot aan de zomer 4 vakken, waarvan 2 'grote' vakken van 6 studiepunten en twee 'kleine' vakken van 3 studiepunten. Het eerste vak heb ik deze week afgerond met een tentamen (ervan uitgaande dat ik dat gehaald heb). Na juni heb ik voorlopig geen colleges meer tot september, die tijd wil ik dan gebruiken om mijn masterscriptie in grote lijnen op papier te krijgen. In september/oktober wordt het wel weer even doorbijten, want in die periode moet ik 5 vakken van 6 studiepunten afronden. Ik zit een beetje met het idee te spelen om in die periode wat ouderschapsverlof op te nemen, het verlof van mijn dochters heb ik nog helemaal niet aangeraakt dus daar is nog wel wat ruimte. Want ik verwacht niet dat ik wekenlang 36 uur kan werken met daarnaast een studiebelasting van 12-18 studiepunten. Tenminste, niet zonder daar mentaal aan onderdoor te gaan, haha.

Wat voor mij overigens wel scheelt is dat ik dan veel vakken heb die zich richten op het werk dat ik al dagelijks uitvoer, dus hopelijk kost het me niet veel moeite om de stof te doorgronden.

♥♥
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 19 Mrt 2024 21:25

Re: Master naast baan (en gezin)

Wat goed van jou Elliot!

Heb je je cijfer al terug van je tentamen die je pas geleden had?

Jij ook lekker bezig Gympie! Welke studie doe je?

Ik ben al een flinke tijd bezig met mijn hbo bachelor sjd, door allerlei omstandigheden. Maarrrr nu is het einde echt in zicht.
Ik ben dit schooljaar alles aan het afronden van het 2e en 3e jaar. Intens, maar tot nu toe gaat het goed.

Ik ben toegelaten tot de minor die ik graag wil doen. Die start in september. Rond ik die goed af dan kan ik in februari 2025 beginnen met afstuderen. Eindelijk!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Apr 2024 18:59

Re: Master naast baan (en gezin)

Zie nu jouw reactie pas, Janne. Wat fijn dat je bent toegelaten tot de minor van jouw keuze! Succes, hopelijk over een jaartje afstuderen 😊

Ik heb het tentamen gehaald! Vorige week ook het tweede tentamen gehad, dus nu in afwachting van dat cijfer.

♥♥
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers