Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 08 Mrt 2021 23:06

Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Vertel,stemmen jullie hetzelfde als je partner? Zo niet, zit er dan een groot verschil tussen?
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 08 Mrt 2021 23:09

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Hier stemmen mijn man en ik niet op dezelfde partij, maar wel dicht bij elkaar (de twee grootste regeringspartijen). En dat is voor ons beide prima. Als de een heel links zou zijn en de ander rechts zou dat ook niet echt werken tussen ons.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2021 06:53

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Soms wel, nu niet. Ws stemt hij nu op GL of D66, ik stem ws op Volt. We liggen altijd wel dicht bij elkaar.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Mrt 2021 07:05

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Hier wisselend, dit jaar niet denk ik. We liggen wel dichtbij elkaar en zouden ook prima op de keuze van de ander kunnen stemmen. Meestal stem ik voor mijn man, omdat hij geen zin heeft om te gaan 🙈
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2021 07:30

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ja. We stemmen ook bijna elke verkiezing op dezelfde partij.
Komt ook nagenoeg altijd als hoogste uit de stemwijzer.


We stemden ook beide al op deze partij voordat we elkaar kenden. We hebben elkaars stemgedrag dus niet beïnvloed over de jaren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Mrt 2021 07:37

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Niet altijd, dit jaar wel. We zitten politiek wel in dezelfde hoek, soms alleen andere dingen die we het állerbelangrijkste vinden, dus dat zorgt dan voor verschillende partijkeuzes.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Mrt 2021 07:58

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Nee, dit jaar in elk geval niet. Maar goed, ze stemt geen Forum of PVV, dus prima.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Mrt 2021 07:59

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Nee, en meestal liggen we ook vet uit elkaar. We praten daarom ook niet vaak over politiek hihi.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Mrt 2021 08:33

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ja, al voor dat we elkaar kenden, hebben beiden ook nooit op een andere partij gestemd. Mijn vriend krijgt het echter wel overtuigender uit de stemwijzers dan ik.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2021 08:52

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

De afgelopen jaren stemden we allebei VVD. Dit jaar stem ik D66 en hij weet het echt niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mrt 2021 08:55

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Tabbie schreef:Nee, en meestal liggen we ook vet uit elkaar. We praten daarom ook niet vaak over politiek hihi.


Oeh, dat lijkt me heel lastig! Ik snap dat je dan liever niet over politiek praat samen. Als je ver uit elkaar ligt heb je doorgaans ook echt wel een ander wereldbeeld. Loop je daar in andere gesprekken niet tegenaan?

Wij stemmen nooit hetzelfde, zijn beide lid van een andere partij. Dicht genoeg bij elkaar om het op hoofdlijnen eens te zijn, net genoeg verschil om af en toe een interessant inhoudelijk gesprek te voeren.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 09:11

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Geen idee. Mijn vriend stemt voor het eerst en hij weet nog niet zeker waarop. We hebben het niet zo vaak over politiek, maar in grote lijnen denken we hetzelfde. We vinden alleen niet dezelfde dingen het zwaarst wegen, dus we komen misschien niet uit op dezelfde partij.

Ik weet het trouwens zelf ook nog niet zeker.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mrt 2021 09:13

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ik heb de stem van mijn man, dus dat worden denk ik 2 stemmen op dezelfde partij. Ik weet alleen nog niet op welke.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Mrt 2021 09:50

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Claufield, mijn ex stemde hetzelfde als mij en wilde het enorm vaak hebben over politiek. Dat vond ik bar saai, en uiteindelijk was dat juist geen match op - voor mij - de belangrijke dingen. Ik merk juist dat door onze andere kijk op de wereld dat we veel van elkaar leren. En ja, soms snappen we elkaar niet in een mening die we hebben vanuit thuis uit, maar iedereen heeft dat vast weleens. Voor mij zijn andere karakter eigenschappen veel belangrijker en door zijn andere kijk op de wereld, heb ik het idee dat onze zoon het beste leert van twee werelden. Dus zowel links als rechts. Samen zijn we midden, zeg maar.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mrt 2021 10:01

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Tabbie schreef:Claufield, mijn ex stemde hetzelfde als mij en wilde het enorm vaak hebben over politiek. Dat vond ik bar saai, en uiteindelijk was dat juist geen match op - voor mij - de belangrijke dingen. Ik merk juist dat door onze andere kijk op de wereld dat we veel van elkaar leren. En ja, soms snappen we elkaar niet in een mening die we hebben vanuit thuis uit, maar iedereen heeft dat vast weleens. Voor mij zijn andere karakter eigenschappen veel belangrijker en door zijn andere kijk op de wereld, heb ik het idee dat onze zoon het beste leert van twee werelden. Dus zowel links als rechts. Samen zijn we midden, zeg maar.


Het poldermodel in 1 huishouden! Grapje, klinkt hartstikke leuk zoals je dat omschrijft.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Mrt 2021 10:02

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Haha, ja weet het niet anders uit te leggen 😂
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mrt 2021 10:25

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

We stemmen niet op dezelfde partij, maar liggen niet heel ver uit elkaar. We denken in hoofdlijnen hetzelfde over zaken maar leggen de focus ergens anders.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 10:27

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Harrison vat precies samen wat ik bedoel haha.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mrt 2021 10:28

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ik vond dat je het al duidelijk omschreef hoor!
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 10:29

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ja, maar kon niet de goede woorden vinden om de zin zo soepel te laten lopen!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 09 Mrt 2021 10:56

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Harrison schreef:We stemmen niet op dezelfde partij, maar liggen niet heel ver uit elkaar. We denken in hoofdlijnen hetzelfde over zaken maar leggen de focus ergens anders.


Dit eigenlijk. Ik vind dat je het heel goed verwoord Harrison.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Mrt 2021 20:44

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Taeda schreef:Hier wisselend, dit jaar niet denk ik. We liggen wel dichtbij elkaar en zouden ook prima op de keuze van de ander kunnen stemmen. Meestal stem ik voor mijn man, omdat hij geen zin heeft om te gaan 🙈

Dit, haha!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2021 21:05

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ik denk dat wij ooit wel eens op dezelfde partij hebben gestemd maar meestal niet. Dit keer ben ik er nog steeds niet uit. Wat mijn man gaat stemmen weet ik eigenlijk niet (ik zal het eens vragen zo).
<<

Anoniem321

Bericht 16 Mrt 2021 11:57

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

Ik stem op PvdA en ik denk dat mijn partner op de VVD stemt.
Ik heb ooit wel een keer op de VVD gestemd, maar de afgelopen jaren is mijn politieke voorkeur wat meer naar links opgeschoven, terwijl die van mijn partner gelijk is gebleven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Mrt 2021 12:38

Re: Verkiezingen, stem je hetzelfde als je partner?

We stemmen allebei meestal GL en PvdD maar we wisselen allebei daartussen dus niet altijd gelijktijdig dezelfde partij :)

Al gaat hij nu geen PvdD stemmen geloof ik. Volgens mij zweeft hij nog tussen Volt en GL.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron