Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of géén steunzolen bij kinderen?

<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 09:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 08 Mrt 2021 09:53

Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Onze dochter heeft platvoeten en loopt behoorlijk met haar voeten naar binnen. Waardoor ze ook erg met haar voeten in-, door- en uitzakt. De medici zijn verdeeld. Het consultatiebureau zei vroeger altijd de voetjes goed in de gaten houden, maar met eventueel steunzolen beginnen we pas nadat ze minimaal 7/8 jaar is. De huisarts zegt, ze groeit er wel overheen. De schoolarts daarentegen heeft haar (toen ze 6 was) doorverwezen naar de orthopeed. Zij vond dat ze wel erg platte voeten had en ze hoorde haar lopen. De orthopeed vond uiteindelijk dat steunzooltjes wel zéér gewenst waren. Tevens heeft ze ook nog hele dunne en zéér smalle voeten.

Halfjaarlijks op controle bij de "steunzolendokter", de inderdaad "goede" (maar vooral dure) kinderschoenen van Piedro, Rentra e/o Bunnies (met los en uitneembaar voetbed en stevige/dichte hiel). Deze voornoemde merken hebben ook smalle wijdtes (breedtes) die we voor dochter nodig hadden. In de uitverkoop kan je altijd wel een beetje redelijk slagen, gewoon dan al eens kijken voor een maatje groter.

Hebben jullie kids ook die 3/4 steunzooltjes (van hak tot onder de voorvoeten), of juist die lange tot onder de tenen?
Bij jullie nooit het probleem dat de steunzolen aan de brede kant zijn gemaakt voor de schoenen, hier bijna altijd wel. Zeg er bij het aanmeten ook altijd uitdrukkelijk bij, smalle, smalle, smalle en nog eens smalle. Bij het uitzoeken neem ik altijd wel de dunnere zooltjes en nooit die dikke dingen.

Waar laten jullie de steunzooltjes aanmeten, direct bij de aan de orthopeed verbonden orthopedisch-instrumentenmaker in het ziekenhuis? One stop shopping doen we hier altijd. Z'n meisje van de orthopediesch-instrumentenmaker heeft gelijktijdig zitting bij en met de orthopeed. Kan wel ietsje duurder zijn, maar anders moet je ergens in de stad weer een vervolg afspraak maken. Dus aanmeten en afdrukken maken wordt gelijktijdig gedaan in een naastgelegen kamertje.
<<

Anoniem299

Bericht 08 Mrt 2021 09:58

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Voor mijn zoontje gebruik ik 3/4 van footlogics en zijn mooi smal.

Een tussenweg dus en het helpt erg goed. Doorzakken doet hij nu niet meer en hij is 6 jaar.
Rond zijn 8 gaan wij terug naar de kinder orthopeed.

In 4 paar schoenen allemaal een zooltje vast geplakt met plakkers.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Mrt 2021 10:14

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Mijn dochter heeft sinds afgelopen november steunzolen. Ze is nu 6 jaar.
De steunzolen zijn op advies van de orthopeed.
Ze is jan 2020 heel ziek geworden, een reactieve artritis die zich vooral uitte in pijnlijke hakken.
Toen haar onstekingswaarden mbv prednison waren gedaald bleven de maanden daarna de pijnlijke hakken. De orthopeed constateerde toen dat ze erg met haar voet naar binnen zakt. We zijn toen doorverwezen naar een kinder(podotherapeut) en daar zijn zolen aangemeten. Dit is een volledige zool van teen tot hak. Ze loopt hier erg fijn op, al blijft ze op en af pijnlijke hakken houden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Mrt 2021 10:14

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Ik denk niet dat wij kunnen oordelen of je dochter wel of geen zolen nodig heeft.

Ik zou haar dan eerst gezien moeten hebben.
Op mijn werk ben ik liever voor trainen en kijken wat het lichaam zelf kan oplossen, maar nogmaals dan moet ik eerst het kind gezien hebben.

Lijkt me wel lastig wanneer zolen niet altijd passen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Mrt 2021 10:23

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

De zolen van Nora passen trouwens perfect in haar schoenen, ze zijn juist niet breed want ze zijn volledig naar haar voet gemaakt.
Ze draagt ze nu in een schoen van de ziengs (merk: muyters).
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 08 Mrt 2021 19:06

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Ik had het gevoel dat ik dit verhaal al kende, je hebt het 2 jaar geleden ook geschreven. Het is bijna knip en plak werk, je hebt een paar woordjes aangepast.

Maar on topic, mijn zoon heeft alleen bij de voorvoet en wordt gemaakt door een podotherapeut uit mijn ouderlijk dorp. Niet voor in het zkh geweest
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Mrt 2021 22:17

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Mijn dochter (7)heeft ook steunzolen. Het helpt enorm! Ze loopt echt veel beter en haar hele houding is beter geworden. Tijdens de sneeuwval heeft ze veel gevoerde laarzen gedragen en ze snakt dan weer naar haar schoenen met steunzolen. Ze zijn aangemeten door een podotherapeut hier in het dorp en passen prima in haar schoenen.

Ik heb zelf ook steunzolen en heb zelf ook echt veel minder klachten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Mrt 2021 22:44

Re: Wel of géén steunzolen bij kinderen?

Olivia schreef:Mijn dochter (7)heeft ook steunzolen. Het helpt enorm! Ze loopt echt veel beter en haar hele houding is beter geworden. Tijdens de sneeuwval heeft ze veel gevoerde laarzen gedragen en ze snakt dan weer naar haar schoenen met steunzolen. Ze zijn aangemeten door een podotherapeut hier in het dorp en passen prima in haar schoenen.

Ik heb zelf ook steunzolen en heb zelf ook echt veel minder klachten.


Tip voor de volgende winter. Nora haar steunzolen paste precies in de gevoerde laarzen van dunlop van de scapino.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron