Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaste eetgewoontes

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 04 Mrt 2021 18:31

Vaste eetgewoontes

Door het topic over gezinstradities moest ik hieraan denken. Daarin gaven mensen aan bijv. elke vrijdag patat te eten. In mijn omgeving hoor ik dat ook wel voorbij komen. Maar het lijkt mij persoonlijk zo saai als je elke week op een bepaalde dag hetzelfde eet. Daarom de volgende vraag:
Hebben jullie vaste dagen waarop je altijd hetzelfde eet? En ben je dat niet een keertje zat of vind je het juist wel leuk of makkelijker, omdat je er niet over na hoeft te denken?

Zoals je uit mijn vraag wel kunt begrijpen ben ik er niet zo van, ik wissel graag af. Het enige is dat ik vanwege sport soms een vaste dag heb waarop ik geen tijd heb om te koken en altijd brood oid eet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Mrt 2021 18:37

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben hier 1x in de twee weken vrijdag frietdag. Iets wat mijn vriend met zijn kinderen deed, dus als de kinderen er zijn is het vrijdag frietdag. Ik ben er ook niet echt van, maar ik pas mij hier op aan.
Verder eten we iedere dag iets anders en hou ik geen rekening met een vast rooster.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Mrt 2021 18:39

Re: Vaste eetgewoontes

Lijkt mij ook saai Char. Wij hadden thuis wel periodes waarin we op een bepaalde dag vaak hetzelfde aten. En dat heb ik nu ook wel. Omdat dingen dan zo lopen dat dat goed uitkomt. Maar als routines wisselen, wisselt dat ook weer. Ik kan me dat ook niet goed voorstellen dat je week in week uit zin in hebt in hetzelde. Hoewel ik áltijd zin heb om te snacken, krijg ik een vaste snackdag er ook niet in. Ik vind dat niet echt een maaltijd en zou dat niet wekelijks ipv m'n avondeten willen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Mrt 2021 18:40

Re: Vaste eetgewoontes

Nee totaal niet. Geen wekelijkse terugkerende maaltijden.

Wel koken we in het weekend uitgebreider dan doordeweeks.
Wij zijn juist eerder mensen die niet vasthouden aan dat soort terugkerende maaltijden maar alles stante pede droppen als er iets leukers langs komt, bijv een spontane borrel met vrienden dat in een diner eindigt. Nu met de huidige corona maatregelen kan dat natuurlijk niet en dat mis ik wel, dat spontane. Daar doe ik 't juist goed op.
Let's discover the world together.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Mrt 2021 18:43

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben dat niet, heb wel periodes waarin een bepaalde maaltijd elke week wel terug komt omdat ik dat zo lekker vind.

Wanneer mijn dochter sporten heeft, zijn we vaak pas tegen etenstijd thuis dus dan eten we vaak wel lasagne, omdat ik dat van tevoren klaar kan maken.

Dat hadden we vroeger wel. Elke vrijdag aten we broodje “gezond”. Dan had m’n moeder geen zin om te koken. En elke week aten we ook frituur. M’n moeder hield niet zo van koken 😬 oh en elke zondag aten we soep. Smerig dat ik dat vond.
Make happy memories
<<

Anoniem332

Bericht 04 Mrt 2021 18:43

Re: Vaste eetgewoontes

Meer dan mijn ontbijt die praktisch altijd het zelfde is kan ik niks bedenken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mrt 2021 18:43

Re: Vaste eetgewoontes

hier altijd donderdag bakje dag. Ik macaroni en man iets anders. Komt omdat ik laat thuis ben van werken en dit makkelijk is.

Om de week eten we zelfgemaakte pizza op zaterdag en zondag.

Op andere dagen wisselt elke week
Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Mrt 2021 18:43

Re: Vaste eetgewoontes

Nee ik heb geen vaste dag dat ik iets eet. Vroeger thuis hebben we kort een zaterdag patatdag gehad maar na een paar weken vroegen mijn oudste broer en ik aan mijn moeder of ze gewoon weer wilde koken ipv patat eten.

Toen ik nog echt klein was aten we wel elke zondag soep met een pasteitje en saroma als toetje. Zo maakten mijn broers en ik allemaal één van de dingen in een rouleersysteem.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 04 Mrt 2021 18:57

Re: Vaste eetgewoontes

Wij eten op maandag zo goed als altijd a/g/v en op zaterdag iets makkelijkst als pizza of patat.
Verder wel veel gerechten die we vaak eten (we zijn niet zo origineel), maar niet perse altijd op dezelfde dag.
Het a/v/g'tje op maandag is vooral omdat mijn man dat heel lekker vindt en ik echt niet. Expres op maandag, zodat de rest vd week beter wordt qua eten, haha.

Oh ja, in het weekend eten we eigenlijk altijd ijs als toetje.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Mrt 2021 19:01

Re: Vaste eetgewoontes

Housebird schreef:Meer dan mijn ontbijt die praktisch altijd het zelfde is kan ik niks bedenken.


Oh ja mijn ontbijt is ook vaak hetzelfde. (Om de dag havermout).
Make happy memories
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mrt 2021 19:04

Re: Vaste eetgewoontes

Ja, wij eten op woensdag meestal patat, dat is erin geslopen omdat dat een dag was waarop we allemaal laat thuis waren en dat handig was. Op vrijdag eten we tegenwoordig meestal zelfgemaakte pizza's met Magioni-bodem. Ik vind dat niet saai, wel prima eigenlijk, er zijn genoeg dagen over om af te wisselen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Mrt 2021 19:06

Re: Vaste eetgewoontes

Zaterdag frietdag. Nog steeds bij mij ouders. Dan komt de hele familie samen (nu dus niet) en het zorgt er dus eigenlijk ook voor dat we elkaar dan zien. Echter is het geen verplichting om te komen. Nu met corona is het wel van te voren reserveren, zodat er niet teveel personen komen.

Ik kan en ga overigens niet elke week, maar vind het moment wel altijd waardevol. Mijn vader bakt dan de friet en ondertussen wordt er gekletst en na afloop meestal een spelletje gespeeld.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Mrt 2021 19:14

Re: Vaste eetgewoontes

Maar een vaste patatdag in de week betekent natuurlijk nog niet dat er de overige 6 dagen ook volgens een vast rooster gegeten wordt. Dus ik kan me niet per sé vinden in dat het saai zou zijn. Ik denk dat het zeker voor gezinnen juist fijn kan zijn om eens in de week gewoon een vaste dag iets te eten waar kinderen gek op zijn, dan maar niet gezond, maar in elk geval geen gezeur, en dus gewoon gezelligheid aan tafel. Dat het voorspelbaar is maakt het voor kinderen denk ik ook fijn.

Wij eten doorgaans in het weekend 1x patat, kan op zaterdag zijn, of op zondag maar dat wisselt. Door de weeks eten we sowieso wisselend.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2021 19:17

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben geen vaste dag waarop we altijd hetzelfde eten, al rouleert het e.e.a. wel vaak in een tijdsbestek van twee weken. Eerst aten we in het weekend wel vaak iets makkelijks, maar nu koken we altijd gewoon omdat ik WW doe.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 04 Mrt 2021 19:18

Re: Vaste eetgewoontes

Iedere vrijdagavond eten wij zelfgemaakte pizza. We zijn altijd een beetje teleurgesteld dat we vervolgens weer een week moeten wachten. 😄
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2021 19:22

Re: Vaste eetgewoontes

Oh ik bedenk me net dat we op zondagochtend altijd kaiserbroodjes uit de oven eten. Tegenwoordig maak ik daar meestal een roerei bij. Eerst deden we er ook vaak minicroissants bij, maar die heb ik ook geskipt sinds WW.
❤ 7 juni 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Mrt 2021 19:25

Re: Vaste eetgewoontes

Ik heb geen vaste dag waarop ik hetzelfde eet. Wij hadden vroeger ook nooit een vaste patat dag. Wel maakte mijn moeder op zaterdag vaak soep.
Op dinsdag en donderdag eet ik wel een restje, omdat ik dan late dienst heb. Maar als ik een van die dagen vrij ben, of vroeg thuis kook ik gewoon.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Mrt 2021 20:16

Re: Vaste eetgewoontes

Wij aten vroeger bij mijn ouders elke dag van de week hetzelfde voor jaren!
Zat wel eens wisseling in witte kool of spitskool maar gekker werd het niet. Ik heb dat zelf niet. We eten waar we zin in hebben.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Mrt 2021 20:43

Re: Vaste eetgewoontes

Toen ik op de middelbare school zat aten we elke vrijdag friet. Mijn beide ouders werkte donderdag en vrijdag lange dagen, mijn moeder kookte op woensdag altijd voor donderdag en op vrijdag aten we dan makkelijk friet en na het eten gingen mijn ouders samen de weekboodschappen doen en dan namen ze altijd een gebakje mee voor bij de koffie. 🥰
Onze buurjongen kwam dan thuis van een week intern in het leger ( was kind aan huis) gooide die grote tas met kleding op de grond en schoof aan elke week en andere vrienden en vriendinnen waren ook altijd welkom. Was altijd de zoete inval en reuze gezellig.

Met mijn eigen gezin hebben dat soort dingen niet, ik wissel veel af. Wel zijn dingen zoals pizza, friet, broodje hamburger of shoarma bijvoorbeeld bij voorkeur voor in het weekend.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Mrt 2021 21:34

Re: Vaste eetgewoontes

In het weekend eten we eigenlijk altijd een avond patat, pannenkoeken of (zelfgemaakte) pizza., meestal op zaterdag. Verder geen vaste dagen, maar we eten wel regelmatig dezelfde gerechten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Mrt 2021 22:05

Re: Vaste eetgewoontes

Vroeger thuis altijd woensdag-patatdag en zaterdag-brooddag. Dat laatste had ik zo’n hekel aan... Brood komt daardoor nog steeds zo nu en dan m’n neus uit.
Oh en op zondag altijd een wat ‘luxere’ maaltijd. Dus duurder vlees, 2 soorten groenten, aardappelschijfjes/kroketjes/bolletjes o.i.d. in plaats van gekookte piepers en een toetje toe.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 04 Mrt 2021 22:35

Re: Vaste eetgewoontes

Door al jullie antwoorden schieten mij wel weer twee dingen van vroeger te binnen. Op zondag had mijn moeder altijd iets meer tijd om te koken en was iedereen thuis rond etenstijd, dus aten we altijd AVG. Maar op een gegeven moment was dat letterlijk om en om bloemkool en broccoli. Toen hebben we mijn moeder wel gevraagd een keer een andere groente te kiezen.
En op donderdagavond waren mijn ouders altijd aan het werk, toen wij tieners waren. Eerst waren we nog iets te jong om zelf te koken en zette mijn moeder een pan eten klaar. Later zorgde ze altijd dat er een pak wereldgerecht was met alle ingrediënten. Maar zelfs dát was teveel routine voor mij, dus toen ik oud genoeg was om alles zelf te bedenken bood ik aan dat ik zelf op donderdag wel boodschappen zou doen 😂
Ik snap trouwens wel heel goed dat je in een gezin met kinderen veel meer smaken hebt om rekening mee te houden en dat je bijv een succesrecept met macaroni regelmatig maakt. Maar ik geloof dat ik niet eens blij zou worden van bijv elke week pizza of patat, ook al vind ik het allebei wel écht lekker.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Mrt 2021 23:06

Re: Vaste eetgewoontes

Ja die hebben wij.

Vrijdags eten we soep, daarin variëren we wel veel dus eens in de zoveel tijd eten we restjes soep. Dan hebben we meerdere soorten op tafel. En als we pannenkoeken eten wat denk ik eens in de 6 weken is dan eten we dat op vrijdag.

Op woensdag eten we vegetarisch, dat staat ook vast.

Op maandag eten we vaak stamppot in de winter maar ook met veel variatie.

Op zich wisselen we heel veel af alleen het soort gerecht hebben we wel vaak op dezelfde dagen.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Mrt 2021 23:11

Re: Vaste eetgewoontes

Oh wij hadden dit vroeger thuis, ik kan nu nog letterlijk het hele weekmenu opdreunen. Bah vreselijk.
Wij hebben dit nu dus helemaal niet, er zit niet echt een vast patroon in, ik wissel veel af en we eten elke week anders. Wel kies ik vaker voor een pastagerecht op dagen dat zoontje naar de opvang is want dan heeft ie vaak meer honger en dat is een van de weinige dingen die hij goed eet.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Mrt 2021 08:23

Re: Vaste eetgewoontes

Niet precies wat we eten maar wel het soort eten staat hier vast.
Maandag bv pasta
Dinsdag avg
Woensdag iets met gebakken aardappels
Donderdag Chinees
Vrijdag avg
Zaterdag makkelijk (soep met brood bv.)
Zondag kiezen we beetje om en om soms uitgebreid koken soms friet/shoarma etc.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers