Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaste eetgewoontes

<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2021 09:29

Re: Vaste eetgewoontes

Wij halen op zondag regelmatig patat bij de snackbar, maar ook wel eens op zaterdag als het een drukke dag was. Verder geen schema of iets vasts.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Mrt 2021 09:51

Re: Vaste eetgewoontes

Nee, wij hebben dat ook niet. Vaak eten we op vrijdag of zaterdag frietjes met vis of verse pizza, 1x per week dus iets minder gezonds. Maar het is geen vaste regel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 05 Mrt 2021 10:39

Re: Vaste eetgewoontes

Absoluut niet. Ik word kriegel van gewoontes. Mijn schoonouders hebben hier een handje van en ik vind die voorspelbaarheid zó saai.

Wij aten vroeger thuis overigens wel op een vaste dag friet. Als kind vond ik die houvast geloof ik wel prettig. Nu eet ik het liefst helemaal geen friet meer maar dat is een andere discussie.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Mrt 2021 11:37

Re: Vaste eetgewoontes

De enige gewoonte die wij hebben is met drinken al kan het kwa calorieën al snel voor ontbijt doorgaan. Mijn man maakt iedere zondagochtend warme chocolademelk (behalve ‘s zomers dan) en komt dat op bed brengen. En dat verveelt nooit omdat hij er altijd weer heerlijke variaties mee maakt en het dus iedere keer weer een verassing is wat hij ermee heeft gedaan om het weer een beetje anders te maken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Mrt 2021 13:37

Re: Vaste eetgewoontes

Vroeger thuis hadden we meestal op vrijdag patat.

Sinds we samenwonen heb ik een gewoonte van vriend over genomen: brood op zaterdag.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 05 Mrt 2021 13:55

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben wel eetgewoontes. Iedere vrijdag patatjes en zaterdag soep. Dat deden mijn man en ik beide vroeger thuis ook.
En nee voor mij hoeft het niet iedere week op vrijdag patat. Maar goed, ik woon niet alleen. En mijn man ziet het als afsluiting van de werkweek. (Terwijl hij op zaterdag ook nog werkt?) En de kinderen rekenen er op.
Soep op zaterdag vind ik wel meestal echt lekker. Kan je ook prima afwisselen. Ook wat we er bij eten.

Overigens vind ik iedere dag bedenken wat me moeten eten echt een ramp, dus wat dat betreft vind ik de vrijdag ideaal.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Mrt 2021 21:40

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben geen vaste eetgewoontes wat betreft de dagen. Ik merk wel dat wanneer de kinderen naar zwemles zijn rond etenstijd (vaste dag in de week), ik bijna altijd iets kook wat in de oven kan en de volgende dag ook lekker is. Want de ene keer eten ze drie borden leeg en soms krijgen ze een ijsje van mijn vriend en eten ze weinig.
We eten wel vaak 1 dag in het weekend iets makkelijks of iets ongezonds. Zoals pizza, friet of pannenkoeken. Maar welke dag dat is verschilt iedere keer. En wat het is ook, laatst 3 weken achter elkaar friet gehaald en toen hadden vriend en ik het wel gehad met de friet.

We hadden pas een keer ‘kliekjesdag’ en dat vonden de kinderen zo leuk dat ze er nu om vragen, misschien moet dat maar een vaste gewoonte worden.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Mrt 2021 22:37

Re: Vaste eetgewoontes

Haha Soleil, zo hadden wij vroeger ‘overslag’. Mn moeder wist dan nog niet wat ze ging maken maar idd met restjes die er waren hadden we toch altijd wat lekkers.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Mrt 2021 23:30

Re: Vaste eetgewoontes

Ja, wij wel. Op vrijdag sporten alle kinderen en is het standaard soep/brood dag. Heel praktisch, want dat maak ik overdag (wel iedere week een andere soep en ander soort brood) en kan ik voor iedereen apart en simpel opwarmen. Daarbij is het een lichte maaltijd wat handig is voor het sporten.

Ongeveer eens per twee weken eten we in het weekend bij m’n ouders, daar eten we altijd frietjes. De meisjes kijken daar dagenlang naar uit.

In de weekenden hebben we regelmatig ‘hapjesplank’. Iedereen kiest twee lekkere en kleine hapjes uit wat we van een plankje eten. Dolblij worden ze daarvan.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 11 Mrt 2021 23:55

Re: Vaste eetgewoontes

Ik eet áltijd op vrijdagavond chips, met een glaasje cola.

Maar dat is vast niet wat je bedoelt... 😇🙈

Ps. Ik baal. Voor het eerst sinds jaaaaaaaaren gaat die vlieger dus niet op morgen. Ik ben maandag helaas positief getest en nu heb ik dus geen chips in huis voor morgen. Blugh. En nee, dat ik bijna niets proef dat maakt niks uit. :laughcry:
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mrt 2021 00:08

Re: Vaste eetgewoontes

Wij eten standaard door de weeks AGV, en in het weekend uitgebreid zelfgemaakte creaties ovenschotels, pannenkoeken pizza etc ook ivm de voedselallergieën van de meiden. Snackje doen we zo nu en dan sporadisch, en ook dan halen we op en doen we voor de meiden in de airfryer.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 12 Mrt 2021 19:22

Re: Vaste eetgewoontes

MissBitchy schreef:Ik eet áltijd op vrijdagavond chips, met een glaasje cola.

Maar dat is vast niet wat je bedoelt... 😇🙈

Ps. Ik baal. Voor het eerst sinds jaaaaaaaaren gaat die vlieger dus niet op morgen. Ik ben maandag helaas positief getest en nu heb ik dus geen chips in huis voor morgen. Blugh. En nee, dat ik bijna niets proef dat maakt niks uit. :laughcry:


Ik zou dan geloof ik wel in staat zijn om iemand te vragen om even een zak chips voor de deur te leggen. Je mag wel een beetje voor je laten zorgen als je ziek bent toch?

En Silver, eten jullie echt álle doordeweekse dagen AVG? Ik geloof dat ik nog moeite moet doen om aan de 1 a 2 keer per week te komen.
<<

Anoniem303

Bericht 12 Mrt 2021 19:58

Re: Vaste eetgewoontes

Char schreef:
MissBitchy schreef:Ik eet áltijd op vrijdagavond chips, met een glaasje cola.

Maar dat is vast niet wat je bedoelt... 😇🙈

Ps. Ik baal. Voor het eerst sinds jaaaaaaaaren gaat die vlieger dus niet op morgen. Ik ben maandag helaas positief getest en nu heb ik dus geen chips in huis voor morgen. Blugh. En nee, dat ik bijna niets proef dat maakt niks uit. :laughcry:


Ik zou dan geloof ik wel in staat zijn om iemand te vragen om even een zak chips voor de deur te leggen. Je mag wel een beetje voor je laten zorgen als je ziek bent toch?


Dit! Ik heb destijds tijdens onze besmettingen nog de buurvrouw op pad gestuurd voor kruidnootjes. Zo'n stomme tijd en niks lekkers in huis. Ze is drie winkels af geweest, de lieverd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Mrt 2021 20:04

Re: Vaste eetgewoontes

Ik voel me al bezwaard om iemand te vragen voor noodzakelijke boodschappen 😬 dus laat staan voor iets onnodigs als chips 🙈
Morgenavond komt de Jumbo, hopelijk niet pas om 22u 🤞🏼

Edit:
Vergeet ik helemaal te zeggen: m’n beste vriendin stond vandaag voor het raam met een plantje, iets lekkers voor de jongens én een zak chips! Super lief! 🥰
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 12 Mrt 2021 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 12 Mrt 2021 22:11

Re: Vaste eetgewoontes

Nee wij hebben helemaal geen vast patroon mbt eten.
Ligt ook net aan mijn bui waar ik zin in heb. Op zwemdagen eten we vaak iets uit de slowcooker of friet.
Op zaterdag aten we altijd bij schoonouders voor corona tijd. Dat was dan pasta of ovenschotel.
Op zondag kook ik heel uitgebreid. Enige dag van de week dat mijn man mee eet. Dus dan eten we graag wat uitgebreider.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 12 Mrt 2021 22:12

Re: Vaste eetgewoontes

Miss bitchie, wat lief! Fijn zo'n vriendin
<<

Anoniem317

Bericht 13 Mrt 2021 17:48

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben geen vaste gewoonte. Ik zit te denken, maar kan er niet opkomen. Wel leuk om te lezen dat mensen dat wel hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Mrt 2021 22:16

Re: Vaste eetgewoontes

Wij hebben dat niet, alleen op zondagochtend gebakken broodjes en een gekookt eitje.
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Mrt 2021 08:37

Re: Vaste eetgewoontes

Nee qua avond eten totaal niet. Ik neig in het weekend wel naar 1 dag ongezonder eten zoals patat/pannenkoeken. Verder altijd anders. Zondagochtend beginnen we wel altijd met broodjes en gekookte eieren.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 14 Mrt 2021 11:59

Re: Vaste eetgewoontes

Ik heb geen vaste dagen waarop ik hetzelfde eet, maar ik eet wel altijd aardappels/rijst, vlees/vis en groente.

Spaghetti en macaroni lust ik echt niet, dus pastagerechten komen er bij mij al niet op tafel te staan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Mrt 2021 14:00

Re: Vaste eetgewoontes

Toen mijn vriend vanochtend weer voor iedereen eigen stond klaar te maken, moest ik aan dit topic denken!
Een gekookt en/of gebakken eitje op zondagochtend hoort er inmiddels in ons gezin helemaal bij!
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 17 Mrt 2021 15:14

Re: Vaste eetgewoontes

Zelf hebben wij geen vaste eetgewoontes. Gister was ik bij mijn ouders en vroeger kregen we elke dinsdag tussen de middag vis van de visboer. Mijn ouders doen dat nog steeds, wist ik niet, dus gister weer eens 'ouderwets' vis gegeten.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron