Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mannelijke vrienden

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mrt 2021 18:03

Re: Mannelijke vrienden

Ik snap het hoor Jip! Maar misschien ziet hij nu iemand anders op jouw eiland verschijnen :). Het is ook moeilijk, maar kan het me dus wel indenken. Jij ook?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Mrt 2021 18:27

Re: Mannelijke vrienden

Dat kan ik mij heel goed voorstellen en daar heb ik ook gesprekken over geprobeerd te voeren. Dat lukt alleen niet...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sorella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 13 Nov 2014 20:28

Bericht 04 Mrt 2021 20:43

Re: Mannelijke vrienden

Ik ben al mijn mannelijke vrienden door de jaren heen verloren omdat ze stuk voor stuk een relatie kregen en hun vriendin onze vriendschap niet accepteerde. Heel naar want met allemaal was het puur vriendschappelijk, van zowel hun kant als de mijne.
Eerlijk gezegd mis ik die vriendschappen nog steeds! Met een man bevriend zijn is toch anders dan met een vrouw en ik vond het altijd heel waardevol!

Ik zou het daarom ook niet erg vinden als ik een relatie zou krijgen en mijn vriend vriendinnen zou hebben. Zolang het maar wel duidelijk vriendschappelijk is!
Mijn hond is heel leuk 🥰 https://www.instagram.com/floyd_the_blonde_doxie/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Mrt 2021 20:59

Re: Mannelijke vrienden

Het is allemaal al gezegd maar wilde nog mijn 10 cents geven.

Mijn hele leven heb ik al meer mannelijke vrienden dan vrouwen, en mijn man meer vrouwen vrienden. Beide nul jaloers aangelegd, bij wijze van slapen we in hetzelfde bed.

Maar als wij relatieproblemen hadden gehad en ik zou een nieuwe vriend maken waar ik emotioneel close mee word, dan vindt mijn man dat echt niet ok. Dus het gevóel van jouw man kan ik me indenken.

Maar dat wil niet zeggen dat je er ook in mee hoeft te gaan. Het kan ook een eye opener zijn dat jij dus die emotionele connectie ergens anders vindt. Niet als relatie, maar als je thuis niet vindt want je nodig hebt en er is iemand die gelijke ervaringen heeft en er is een klik, ja dan snap ik dat je daar naar toe trekt. Dus ik zou heel open tegen je man blijven, respectvol, dat je van hem houdt en voor hem wilt vechten, maar dat dit iets is van jóu en dat het jammer is dat hij nou net een piemel heeft (want als vrouw was, was er niks aan de hand denk ik?), maar dat het is zoals het is.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 05 Mrt 2021 02:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Mrt 2021 22:16

Re: Mannelijke vrienden

Klopt Marsy, als hij een vrouw was geweest dan was er niks aan de hand geweest.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2021 02:40

Re: Mannelijke vrienden

Heeft hij dat ook gezegd dan jip?

Want jij geeft aan dat je man zegt er oke mee te zijn, maar dat die vriend niet bij je thuis wil komen omdat hij zich niet op zijn gemak voelt?

Als je man heeft gezegd dat hij er een probleem mee heeft dat die vriend een Pietel heeft en het geen probleem zou zijn als het een man is, dan zou ik zeker met je man bekijken wat hem het meest dwars zit eraan.

Als die vriend echter aanleiding geeft dat hij vind dat je man er een probleem mee heeft. Dan is dat het probleem van die vriend. Ik zou dan je man er niet over doorvragen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je man gewoon geen behoefte heeft om ook met die vriend bevriend te zijn, en daarom zich gedraagt op een manier dat die vriend (En jij?) Opmerken als 'Hij voelt zich bedreigd'?

Ik bedenk me gewoon nu opeens, dat we heel erg kijken waarom jouw vriend dat gevoel kan hebben. Maar op de eerste pagina heb je het neer over dat je man aangeeft dat hij er oke mee is. Waarom hem dan niet op zijn woord geloven?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Mrt 2021 06:52

Re: Mannelijke vrienden

Ik heb eigenlijk maar 1 mannelijke vriend, nog uit mn middelbare schooltijd. Maar inmiddels is zijn vrouw 1 van mijn beste vriendinnen geworden en spreek ik haar eigenlijk meer/vooral. En zien we ze (ook vanwege reisafstand) eigenlijk meestal alleen maar samen haha.

Ik heb wel aantal mannelijke kennissen, vooral collega’s of oud-collega’s waar ik af en toe mee af spreek of mee app en bel enzo. Vindt mn man prima volgens mij. Heel soms vraagt ie eens door hoe en wat, dat ik dan wel merk dat ie even wil aftasten wat intenties van die ander zijn.

Andersom komt niet heel veel voor (mijn man werkt eigenlijk ook alleen maar met mannen). Denk dat ik dat ook prima zou vinden zolang alles out in The open gebeurd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Mrt 2021 07:00

Re: Mannelijke vrienden

Ongevraagde mening trouwens.

Met die collega’s van mij praat/ouwehoer ik eigenlijk toch vooral over onzin. Koetjes kalfjes. Met die mannelijke vriend van me heb ik ook nooit diepgaande gesprekken (gehad) over gevoelens emoties etc. Met vriendinnen wél.

Wil niet zeggen dat t nooit kan. Maar met een man zo over gevoelens en je relatie etc praten. Daar gaan bij mij iig toch ook wel wat voorzichtige alarmbelletjes rinkelen, wellicht volledig onterecht maar toch. Dat jij niks in hém ziet op die manier wil niet zeggen dat dat andersom ook zo is.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Mrt 2021 07:12

Re: Mannelijke vrienden

Eens met bovenstaande tekst van SophieZMY. Wat ik me ook nog afvraag, heeft die vriend (ook) een relatie? Hoe voelt zijn vriendin/vrouw zich er dan bij?
Als jij heel erg de behoefte hebt om met iemand te praten over alles is het wellicht ook een idee om dit met een onafhankelijk iemand te doen, een psycholoog? Of is hier tijdens jullie relatietherapie ook ruimte voor?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Mrt 2021 07:41

Re: Mannelijke vrienden

Jeetje, echt? Dan kan mijn man de scheiding wel aanvragen haha. Ik heb zeker maandelijks wel meer dan een uur met verschillende mannelijke vrienden telefoongesprekken over God en de wereld. En dan praten we ook over gevoelens enzo. En mijn man met zijn vriendinnen net zo goed. Dat hoort toch bij vriendschap? Of waar moet ik dan met mijn mannelijke vrienden over praten, die gebruiksaanwijzing heb ik even gemist geloof ik ;)

Overigens heb ik 1 van mijn beste en dierbaarste vrienden verloren doordat zijn vriendin (nu vrouw) niet wilde dat hij met mij omging. Ik ben nog bij haar op de thee geweest om te praten, maar het mocht niet baten. Ik mis hem nog steeds wel eens, en heel soms sturen we elkaar berichtje op instagram, en dat voelt dan ontzettend rot, achter haar rug om, bijna alsof we zouden vreemdgaan. Zo vreselijk jammer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem303

Bericht 05 Mrt 2021 07:50

Re: Mannelijke vrienden

Maar jouw relatie is goed. De vriendschap van Jip is (opnieuw) opgebloeid ten tijde van een relatiecrisis en dan kan ik me wel vinden in de visie van Sophie. Ik heb er natuurlijk geen idee van of het waar is, maar als ik Jip was zou ik er wel voorzichtig mee zijn omdat je misschien onbewust toch voor iets open staat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2021 08:17

Re: Mannelijke vrienden

Maar je hebt gevoelens en gevoelens. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend met een nieuwe vriendin problemen in onze relatie zou hebben.

Ik heb liever dat hij het daar over met mij zou hebben.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 05 Mrt 2021 09:10

Re: Mannelijke vrienden

Mijn allerbeste vriend is een man.
Met hem kan ik lezen en schrijven, maar anders dan met mijn partner waar ik dus een relatie mee heb.

Mijn beste vriend en ik hebben ons weleens afgevraagd waarom we geen relatie hebben. Er is weleens gezoend, maar er is dus geen aantrekkingskracht op die manier tussen ons. Overigens was dat voor mijn huidige relatie en weet mijn partner dat ook gewoon.
Mijn beste vriend is als een vriendin, maar dan mannelijk.

Mijn partner vindt mijn beste vriend een prima kerel. Ze spreken elkaar ook weleens zonder mij of appen elkaar.

Als mijn relatie niet lekker loopt, bespreek ik dat met mijn beste vriend. Dat weet mijn partner, maar die vindt dat niet vervelend of bedreigend omdat het heel duidelijk is dat we gewoon vrienden zijn.

@Jip: je gaf aan dat je relatie niet zo goed gaat en dat zowel jij als je man met anderen beter kunnen praten dan met elkaar.
Heb je weleens nagedacht over waarom je met die vriend wel goed kunt praten en met je eigen man niet? Wat maakt dat je met hem wel dingen bespreekt en dat je man dat bedreigend vindt? Omdat hij dat zelf niet kan of omdat jij er niet voor openstaat om te praten met je man?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Mrt 2021 09:15

Re: Mannelijke vrienden

Rixt schreef:Maar jouw relatie is goed. De vriendschap van Jip is (opnieuw) opgebloeid ten tijde van een relatiecrisis en dan kan ik me wel vinden in de visie van Sophie. Ik heb er natuurlijk geen idee van of het waar is, maar als ik Jip was zou ik er wel voorzichtig mee zijn omdat je misschien onbewust toch voor iets open staat.


Ja, dat is waar. Een nieuwe vriend in tijden van relatiecrisis zou mijn man ook niet zo waarderen. Of hij een nieuwe vriendin. Ik reageerde even op erboven waar het in zijn algemeenheid werd gezegd dat dat gek zou zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2021 09:48

Re: Mannelijke vrienden

Marsy31 schreef:
Rixt schreef:Maar jouw relatie is goed. De vriendschap van Jip is (opnieuw) opgebloeid ten tijde van een relatiecrisis en dan kan ik me wel vinden in de visie van Sophie. Ik heb er natuurlijk geen idee van of het waar is, maar als ik Jip was zou ik er wel voorzichtig mee zijn omdat je misschien onbewust toch voor iets open staat.


Ja, dat is waar. Een nieuwe vriend in tijden van relatiecrisis zou mijn man ook niet zo waarderen. Of hij een nieuwe vriendin. Ik reageerde even op erboven waar het in zijn algemeenheid werd gezegd dat dat gek zou zijn.


Dit heb ik me in mijn reactie op dit topic ook niet voldoende gerealiseerd, excuus.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Mrt 2021 09:57

Re: Mannelijke vrienden

Rixt: we zijn in relatietherapie, dus er wordt zeker over gevoelens gepraat. Ik merk bij de vriend dat hij mij anders laat denken, óók over hoe mijn man het kan zien en ervaren. Hij houdt een goede spiegel voor. Dat vind ik fijn. Dat kunnen maar weinig mensen.

En ik wil het heel graag met mijn man kunnen bespreken, Tabbie. Dat doe ik ook en sta er erg open voor. Hij begrijpt er weinig van en de sfeer is dusdanig dat alles wat ik zeg afgeketst of negatief ontvangen wordt. Terwijl ik dus heel open het gesprek in ga en juist hem ook vraag naar zijn gevoelens. Hij deelt ze alleen niet makkelijk blijkt.

Overigens de opmerking of ik 'ergens' open voor sta: nee. Ik zet mij in voor mijn relatie en ben totaal niet bezig met iets anders.

Iemand vroeg ook nog wat zijn vrouw daar van vindt: die vindt het prima. Zoals eerder gezegd hij heeft veel vrouwelijke vrienden. Zijn beste vriend is ook een vrouw.

We kennen elkaar al langer hè. En door de diagnose van Silke zijn we eigenlijk elkaar echt leren kennen. Dus helemaal nieuw is hij niet.

En we hebben het niet continue over mijn relatie en gevoelens. We ouwehoeren ook over andere dingen. Eigenlijk hetzelfde wat ik met mijn beste vriendin ook doe.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mrt 2021 10:06

Re: Mannelijke vrienden

Ik vind het met name heel fijn voor je dat je iemand gevonden hebt met wie je zo goed kunt praten. Ik kan me voorstellen dat zo iemand weer een ander licht op je relatie met je partner kan laten schijnen en dat het misschien zelfs prettig is dat hij jouw man niet zo heel goed kent. Ik denk dat praten over je relatie met iemand anders naast je man heel goed kan zijn en andere inzichten kan geven. Mits je natuurlijk wel ook met je man blijft praten maar zo te horen zijn jullie hard aan het werk voor jullie relatie.

Sterkte Jip, ik vind dat je 't allemaal knap doet.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Mrt 2021 10:09

Re: Mannelijke vrienden

Ja dat vind ik ook eigenlijk, goed dat je dat even zegt Marin.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Mrt 2021 12:57

Re: Mannelijke vrienden

Lieve reactie Marin! Dank je wel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 05 Mrt 2021 13:04

Re: Mannelijke vrienden

Ik wil je vooral idd ook even sterkte wensen, Jip. Wat een moeilijke tijd maak je mee. Ik hoop van harte dat er een doorbraak komt in de relatie met je man, en vooral hoop ik dat S. nog heel lang gezond en blij mag zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Mrt 2021 13:29

Re: Mannelijke vrienden

Ik heb al meerdere malen een reactie willen plaatsen, maar haal hem steeds weer weg.
Deze situatie doet mij heel erg denken aan de situatie waarin ik en mijn toenmalige beste vriend zaten ten tijde van relatie crisis.

Ik begrijp jou heel goed, maar ik begrijp je man ook heel goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Mrt 2021 17:12

Re: Mannelijke vrienden

Vandaag hebben we hier goed over kunnen praten bij de relatietherapie. Er is een gemene angel uit gehaald en dat is fijn.

Bedankt voor al jullie reacties!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mrt 2021 17:54

Re: Mannelijke vrienden

Fijn jip
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mrt 2021 17:56

Re: Mannelijke vrienden

Wauw wat fijn om te lezen Jip!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2021 18:33

Re: Mannelijke vrienden

Wat fijn voor jullie Jip!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers