Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Banana nut bread

<<

Anoniem119

Bericht 03 Dec 2013 12:57

Re: Banana nut bread

Klinkt goed!
Ik heb altijd wel een uur nodig er voor. En te zoet is ie bij mij eigenlijk nooit maar er zit wel mega veel suiker in ja. Ik gebruik eigenlijk al zo'n tien jaar dit recept, nooit echt gezocht naar andere recepten want deze werkt voor mij ;-)
<<

Artemis

Bericht 03 Dec 2013 13:12

Re: Banana nut bread

Het recept wat ik er nu van gemaakt heb, geen idee of het gaat werken of niet, staat nu in de oven:

200gr volkorenbloem
4 geprakte bananen
Theelepel bakpoeder
1,5/2 eetlepels honing
2 eieren
90 gr boter
50 ml yoghurt ofzo (flinke scheut, zou ook 100 kunnen zijn)
Theelepel gemberpoeder
Theelepel kaneel
140 Gr. Gehakte pecannoten en walnoten gemengd.

Dus.

We zullen zien!
<<

Anoniem119

Bericht 03 Dec 2013 13:16

Re: Banana nut bread

Ben benieuwd!
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Jan 2014 13:04

Re: Banana nut bread

Bij mij staat die van marin nu ook in de oven. De hoeveelheid suiker heb ik ook gehalveerd en daar kokosbloesemsuiker van gemaakt. Verder is ie gemaakt met speltmeel en nog een deel amandelmeel dat moest nl op. Op het plaatje is het best een platte cake maar als ik nu in de oven kijk rijst die van mij behoorlijk. Nog een half uurtje dan is die klaar. Ben benieuwd
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2014 13:31

Re: Banana nut bread

Ik ga 'm morgen maken, Marins originele recept. Mijn zoontje neemt maandag afscheid op de creche en ik denk dat de leidsters dit wel lekker zullen vinden.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:55

Re: Banana nut bread

Minx schreef:Bij mij staat die van marin nu ook in de oven. De hoeveelheid suiker heb ik ook gehalveerd en daar kokosbloesemsuiker van gemaakt. Verder is ie gemaakt met speltmeel en nog een deel amandelmeel dat moest nl op. Op het plaatje is het best een platte cake maar als ik nu in de oven kijk rijst die van mij behoorlijk. Nog een half uurtje dan is die klaar. Ben benieuwd


Daar ben ik ook heel benieuwd naar!
Dus je hebt speltmeel gebruikt, geen speltbloem? Lukt dat?

Edit: oh en... Foto!! :)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jan 2014 13:57

Re: Banana nut bread

Ik ben erg benieuwd hoe jullie 'm vinden! Aangepast en originele recept! Als ik ooit dat Amerikaanse kookboek ga schrijven, komt ie er iig zeker in :)
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Jan 2014 14:50

Re: Banana nut bread

Ja hij is prima gelukt, had er ook nog een handje gesneden dadels door gedaan. Die had ik nog staan. Hij is erg lekker.
Staat idd speltmeel op de verpakking en dat gaat prima. Lekker volkoren meel. En zonnebloemolie ipv boter... Hmm ok ik heb het recept compleet aangepast. Haha

1/2 cup olie
1/2 cup amandelmeel
1 cup speltmeel
3 bananen
3/4 cup kokosbloesemsuiker
1 cup walnoten
Zakje bakpoeder
2 eieren.
Handje vijgen

De olie eieren en bakmeel heb ik zeker 5 min laten mixen toen de gepureerde banaan erbij en dat nog eens 5 min laten mixen, toen de droge ingrediënten toen de dadels en als laatste de walnoten. En 50 min in de oven op 160 graden hetelucht. De volgende keer gaat ie kouder.

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 19:01

Re: Banana nut bread

Ziet er goed uit! Smaakte het ook zo?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Jan 2014 10:13

Re: Banana nut bread

Marin schreef:Ik ben erg benieuwd hoe jullie 'm vinden! Aangepast en originele recept! Als ik ooit dat Amerikaanse kookboek ga schrijven, komt ie er iig zeker in :)


Ik had het originele recept gemaakt en die was erg lekker! Hoewel de korst iets te donker was geworden.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2014 13:16

Re: Banana nut bread

Ook hier supergoed gelukt: ik heb wel een halve cup minder suiker gebruikt en met 40 minuten was ie wel klaar. Hij smaakt erg goed, ik geloof dat ik hier m'n status van supermom wel mee kan blijven vasthouden.
<<

Anoniem 48

Bericht 12 Jan 2014 21:23

Re: Banana nut bread

Jans schreef:Ziet er goed uit! Smaakte het ook zo?


Ja was erg lekker, de volgende keer wil ik 3 goed rijpe bananen gebruiken had daar nu maar 1 van. En ik denk dat ik er dan nog wat meer noten en vruchten door doe. Voor nu liggen er iig nog 5 plakken in de vriezer.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2014 21:27

Re: Banana nut bread

Minx schreef:
Jans schreef:Ziet er goed uit! Smaakte het ook zo?


Ja was erg lekker, de volgende keer wil ik 3 goed rijpe bananen gebruiken had daar nu maar 1 van. En ik denk dat ik er dan nog wat meer noten en vruchten door doe. Voor nu liggen er iig nog 5 plakken in de vriezer.


Oh mooi! Ik wil hem ook eens maken. Er ligt nog een zak ongeopende sucanat in de kast, kokosbloesemsuiker heb ik niet.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron