Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd voor verandering, maar hoe?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mrt 2021 12:46

Tijd voor verandering, maar hoe?

Wij wonen nu zo’n 11 jaar in ons huis. En we hebben nog steeds dezelfde kleur gordijnen en dezelfde kleur op de muur als vanaf het begin. De kussens op de bank zijn iets verfrist, maar het wauw effect is er niet. We zijn beide totaal uitgekeken op ons huis. Is het logisch dat je na 10-11 jaar denkt ja tijd voor wat anders. En vooral hoe pak je dat aan? Wij hebben daar echt 0,0 inzicht in.
Zelf kom ik van een boerderij af. En in al die jaren is enkel de vloer veranderd en het behang is een keer verfrist omdat het geel werd, anders had het er wss nog op gezeten.
Hebben jullie tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 02 Mrt 2021 12:57

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik zou eerst op internet plaatjes gaan zoeken van interieurs die je aanspreken. Op basis daarvan kun je dan zien of je voor een compleet nieuwe stijl wilt gaan of alleen wat items wilt veranderen. Dat ligt natuurlijk ook aan wat voor basiselementen je hebt. Ik heb bijv een grijze bank en grijze gordijnen en zou dus met het schilderen van een muur, vervangen van een stoel en wat nieuwe accessoires een compleet nieuwe sfeer kunnen neerzetten. Als je meubels bepalender zijn qua kleur is dat misschien lastiger en moet je bedenken welke meubels je in ieder geval wilt behouden en welke niet.
En volgens mij zijn hier op het forum genoeg mensen die obv een aantal foto’s mee willen denken 😀
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 12:58

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Je kan ook iemand vragen voor interieuradvies natuurlijk. Ik weet wel een goede!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2021 13:14

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik zou inderdaad eerst voor jezelf bedenken wat je stijl is dmv Pinterest. Maak een bord en pin alles wat je mooi vindt en kijk of je daar een bepaalde stijl en overeenkomsten in ziet.
Bedenk ook wat de dingen zijn die je niet meer leuk vindt in je huis. De kleur op de muren? De meubels? Kan je met iets simpels al wat effect hebben of vraagt het om grover geschut?

Als je foto's maakt en hier plaatst en beetje aangeeft wat je leuk vindt zijn er denk ik heel veel mensen die het leuk vinden om mee te denken!
Let's discover the world together.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mrt 2021 13:42

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Deze kleur bedoel ik, wat kan weg, de kast willen we graag halveren of misschien wel weg doen, die grote stoel ook weg. En wat wij precies willen qua inrichting is heel moeilijk, beetje modern, beetje landelijk maar wel warm, iets wat we nu absoluut niet hebben..
*
Laatst gewijzigd door Silver op 07 Mrt 2021 13:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2021 14:03

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik zou adviseren, klein beginnen.

Hoeft niet gelijk rigoureus. Maar per deel aanpakken. Ja wil je het zelf doen? Of laten doen?
Ik zou in ieder geval van kleur en gordijnen veranderen. Dan ben je al een heel eind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2021 14:04

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Leuk dat je foto's deelt! Dat geeft direct een duidelijker beeld.

Zo op het eerste gezicht zou ik willen veranderen:

- De tegels op de vloer. Maar ik snap dat dat niet zomaar een makkelijke verandering is budgettechnisch en praktisch gezien dus dat is denk ik niet persé haalbaar. Misschien wel een leuk kleed bij de bank voor een wat warmere sfeer.

- Ik zou de kleur op de muur veranderen naar wat lichters. Een deel wit en een deel lichtgrijs of taupe of lichtgroen ofzo.

- Idem dito voor de gordijnen, in een rustige frisse kleur.

-Je zou die kast een kleurtje kunnen geven, beetje licht en fris. Ik vind geverfd hout vaak ook landelijk overkomen. Lichtgroen of lichtblauw of licht beige.

- Ik vind een leren bank en stoel inderdaad niet echt landelijk noch warm, dus als je daar budget voor hebt zou ik dat ook veranderen.

- Idem dito voor je barkrukken. Ik zou daar ook een andere voor kiezen. zoiets als dit als je van landelijk houdt:
https://www.meubelhuis.nl/2er-set-barho ... CtEALw_wcB

of

https://www.home24.nl/barkrukken-barsto ... w6EALw_wcB

of dit met een kleuraccent

https://www.home24.nl/barkrukken-barsto ... a-EALw_wcB

Maar goed het is lastig te zeggen, gezien het natuurlijk ook afhangt van hoeveel geld en moeite je erin wilt investeren. Mocht je voor één ding gaan zou ik in elk geval de paarse muur veranderen naar wat frissers.
Misschien vind je zoiets mooi als je landelijk mooi vindt (plaatjes gaan om de muurkleuren dus maar wie weet vind je het andere ook mooi):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik zou dus lekker gaan Pinteresten als ik jou was.
Let's discover the world together.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mrt 2021 14:08

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Even snelle reactie, moet zo naar schools die tegelvloer wil ik zelf ook veranderen. Maar dat is nu echt qua budget niet haalbaar. Dan zouden wij voor een lichte pvc vloer gaan. Maar dat wordt de laatste verandering van alles. En de rest ga ik zo later op antwoorden.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 02 Mrt 2021 14:54

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik zou inderdaad beginnen met op pinterest wat foto's zoeken die je aanspreken en van daaruit verder werken. Ik denk dat de grootste en budgetvriendelijkste verrandering inderdaad de muren verven is. Als ik zelf zou moeten kiezen wat ik zou doen met jullie woonkamer dan zou ik alle muren in dezelfde lichte kleur schilderen (niet wit). Bijvoorbeeld zoiets:

Afbeelding
En dan kun je stap voor stap de rest aanpakken.

Dan zou ik vervolgens om de vloer wat gezelliger te maken voor een kleed gaan bij de zithoek of andere gordijnen en daarna meer lichte kussens op de bank, andere (kleinere) salontafel wellicht?

Ik heb bijvoorbeeld op pinterest even gezocht op zwarte bank en kreeg deze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zou ik een beetje kijken wat je aanspreekt en wat je het belangrijkste vindt + wat er haalbaar is binnen het budget.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mrt 2021 15:03

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Wij hebben destijds gekozen voor leer ivm plakkende kinderhandjes. Doekje erover en het is weer schoon. En ook ivm mijn astma die dochter heeft overgenomen. Dat maakt de keuze voor een vloerkleed ook weer moeilijker. Toen we hier net woonden is er iemand in huis geweest om in kaart te krijgen wat nu de astma steeds prikkelt, (huisstofmijt) en toen zei die man ook al dat het er aardig steriel uit zag. Toen mooi meegenomen maar nu denken wij daar wel anders over.

Ik vind die 2e set barkrukken erg leuk! Maar denk niet dat mijn vriend ze leuk vind. Maar zal het hem vanavond laten zien.
Dat idee van verschillende delen op de muur kleuren is ook zo gek nog niet. Buren van ons hebben mee gedaan met binnenstebuiten. Die hebben 2 kasten in het midden van de kamer gezet waardoor er echt een soort van opening kwam van kamer naar kamer. Met ook 2 kleuren op de muur.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Mrt 2021 15:04

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik zou iemand vragen om met je mee te kijken. Het lijkt een groot bedrag voor advies, maar de andere kant is dat je het met een verkeerd gekozen kleed of kast ook kwijt bent. Je kunt dan steeds een stukje aanpakken. Vaak kunnen ze in zo'n advies ook je huidige meubels meenemen en passen ze zich aan naar je budget. Ik zou niet iemand via een winkel vragen.

Ook bij het inhuren van advies is het belangrijk dat je zelf sfeerplaatjes hebt van wat je mooi vindt. Ik kan het echt aanraden!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Mrt 2021 20:04

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik vind dat je al goede tips gekregen hebt.
Je huis ziet er vooral erg praktisch uit.
Ik denk dat met frisse kleuren op de muur, nieuwe gordijnen en bijv. een kleedje ( laagpolig ivm de astma ) je al veel verschil kunt creëren.
En dan zou ik doorsparen voor een andere (hout look) vloer. ☺️
2016
<<

Anoniem332

Bericht 02 Mrt 2021 21:24

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Leuk dat je je huis wilt aanpakken. Ik kan mij voorstellen dat je na 10-11 jaar iets anders wilt.

Wat hier al gezegd wordt, je kan het beste beginnen met een pinterestbord.

Wat mij opvalt: Je hebt best robuuste meubels, dikke tafel poten, hele grote bank, die de ruimte afsluit. Roedes, gordijn en kleur op de muur die heel erg naar voren komt.

Ik denk dat het ruimtelijker wordt als je de de zitkamer anders indeelt. Meer verlengen naar de kinderhoek. De kleur op de muur bij het raam aanpassen, lichtere gordijnen, rail tegen het plafond. Lagere kast, deze blokt nu de ruimte.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 02 Mrt 2021 22:44

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik weet niet of het alleen een kwestie van smaak is, want ik ben niet zo van de hangende gordijnen en duidelijke roedes. Maar omdat jullie heel veel ramen hebben vallen ze wel erg op. En die duidelijke roedes maken voor mijn gevoel de ruimte veel kleiner. Zo te zien hebben jullie ook plisse gordijnen. Zou je alleen die gordijnen niet genoeg vinden? Ik denk dat de sfeer al compleet anders is als je die lange muur lichter maakt en de hangende gordijnen en roedes weghaalt. Dat zal geen kapitaal kosten in ieder geval.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Mrt 2021 23:04

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Zoals benoemd inderdaad Pinterest! Hier kan je zoveel inspiratie opdoen.

Verder zou ik juist beginnen met het vervangen van de vloer en de paarse muur wit maken, gordijnen weghalen. Vanuit die basis kan je dan verder werken. Als je nu stuk voor stuk je inrichting gaat aanpakken dan zal het lastig zijn om te bepalen wat staat i.v.m. de vloer, wanden en gordijnen dus ik zou dat als eerste aanpakken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Mrt 2021 07:28

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Inderdaad pinterest.

Wat mij aan de foto’s opvalt is dat het heel druk is. Overal hangt of staat wat. Ik zou dus ook beginnen met de paarse muur wit schilderen en de gordijnen weghalen. En alles van de muren halen. Dat zou voor mij denk ik stap 1 zijn.

Stap 2 zou denk ik zijn het tv meubel, de grote kast en de salontafel. Voor mijn gevoel matchen die niet helemaal lekker in de ruimte. De salontafel en de tv kast maken het stuk waar ze staan heel vol en de grote kast creëert onrust door de hoogteverschillen en de spiegel.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Mrt 2021 08:11

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Kleiner tv meubel of tv ophangen aan de muur zodat tv meubel zo goed als niet meer nodig is. Tafel bij de bank is iets te groot lijkt het want je kunt er nauwelijks om heen.
Op de rode muren zou ik een lichte kleur doen. Dan vallen gelijk ook de gordijnen meer op.
Stel je zou geen gordijnen meer willen dan zijn rolluiken een goede optie. Scheelt plek in de woonkamer.
Qua kast wellicht een smallere hoge kast.

De tegels vind ik juist wel mooi. Jammer dat ze een kwartslag zijn gedraaid en dus niet gelijk met de muur lopen. Dat vind ik zelf mooier.

Mooie ruimte overigens met veel daglicht door die raampartijen!
<<

Linvi

Bericht 03 Mrt 2021 17:22

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Fred schreef:Op de rode muren zou ik een lichte kleur doen.


De muren zijn zo paars als maar kan, geen idee waar jij rood ziet?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Mrt 2021 18:30

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Hi!

Er zijn al goede tips gegeven en je kan echt wel met weinig budget de ruimte een heel nieuw uiterlijk geven.

Wat nog een tip is: er staan nu heel veel meubels bij elkaar en tegen elkaar en de muur. Voor een meer knus gevoel zou ik juist wat dingen wegdoen en meer ruimte creëren. Ook veel leuke kussentjes en dekentjes kunnen helpen bij het warme gevoel. En ik zou een "nepschouw" creëren in de ruimte. Met misschien wel een elektrische haard, of gewoon voor de sier en kaarsjes erin.

Ik zal later eens wat beter kijken. Heb je een platten grond?

Zelf heb ik al veel mini make overs gedaan en echt, iets anders de meubels neerzetten en een ander kleurtje op de muur doet al heel veel!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Mrt 2021 21:20

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Wat mooi om te lezen dat jullie het allemaal eens zijn over die muur. Daar waren we zelf gelukkig ook al achter. En vind het ook mooi dat jullie met ideetjes zijn gekomen, ik was al bezig geweest op pinterest maar had de goeie zoekfunctie niet gebruikt. Nu wordt het idee steeds mooier. Het concrete plan, jaja toch maar een styliste ingehuurd eerst voor puur advies. Ze komt as zaterdag. Ben heel benieuwd wat zij zal zeggen.


Als wij de gordijnen weg halen en het alleen met de plisé’s doen wordt het een heel erg hol hok. Destijds gekozen voor roedes want dat vulde zo leuk. Voordat we deze grote bank kochten hadden we een 2 en 3 zitter met 1 fauteuil. Toen paste de salontafel ook helemaal perfect. De bank is wel afgeschreven maar we hebben wel een groot gezin. Nu is het soms al moeilijk om iedereen lekker voor de tv te zetten, de 1 zit ervoor wil niet scheef kijken etc. Dus eigenlijk wel weer voorkeur voor een U bank.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Mrt 2021 13:36

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Wat goed dat je iemand hebt gevraagd om met jullie mee te kijken! Ik ben heel benieuwd naar je updates.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Mrt 2021 09:53

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

De styliste kwam met allemaal leuke tips. En wij volgen haar nu eerst blind op. Als we het echt niet mooi vinden dan gaan we wel weer veranderen.
Het plan: de zithoek bij de tv spiced honey. De bank draaien dus meer een open hoek creëren. Een licht vloerkleed, met een kleine ronde tafel. De lamp boven salontafel weg. De tv aan de wand waar de kids hangen. Op de nieuwe plek boven de bank een rustige muurcirkel.
De lange wand een lambrisering van klei grijs onder en wit boven. De kasten en het tv meubel donker verven, de lange kasten tegen elkaar aan. En het dressoir overdwars. De spiegel weg. Op de muur ipv de spiegel het canvas van de kinderen. De gordijnen vervangen voor lichtgrijze inbetweens. Ze had het ook over de roedes maar dat is nu even niet haalbaar. Dus we veranderen de grote roede knoppen voor platte knoppen. Toekomst plan zijn railroedes. Die zijn wat subtieler en geen extra gaten in de wand of plafond. De lampen boven de tafel vervangen voor lichtdoorlatende lamp. Voor nu hebben we 1 besteld, zij adviseerde toch 2. De grote stoel weg.
Zo dat is het hele plan. De kasten hebben we meteen veranderd, morgen gaan we beginnen met de tv hoek te sauzen en de bank te verschuiven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Mrt 2021 10:15

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ben benieuwd naar het resultaat!
<<

Linvi

Bericht 12 Mrt 2021 10:32

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Knap dat jullie het zo blindelings overnemen.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 12 Mrt 2021 10:40

Re: Tijd voor verandering, maar hoe?

Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat!
Make happy memories
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers