Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fiets met zijwieltjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2021 09:14

Fiets met zijwieltjes

Vanaf welke leeftijd had jullie kind een fiets met zijwieltjes? En ging dat goed met leren toen?
Nog tips voor fijne fietsen?

We twijfelen of we zoontje een fiets met zijwieltjes moeten geven voor z'n vierde verjaardag volgende maand.
Hij is niet zo'n fietser, heeft er weinig interesse in en begint eigenlijk pas net een beetje te fietsen op z'n loopfiets die hij voor z'n tweede verjaardag heeft gekregen. Ik zie andere kindjes van z'n leeftijd al uitgebreid fietsen met zijwieltjes of zelfs gewoon los dus bij loopt beetje achter volgens mij.
Aan de ene kant vind ik 't dan dus misschien minder leuk om een fiets cadeau te geven, aan de andere kant heb ik 't idee dat hij wellicht wat achter loopt qua fietsen en dus is 't goed om het te stimuleren (en wie weet fietst hij zo weg hier op). En als we 't nu niet geven wordt het een' zomaar' cadeau of pas voor z'n vijfde en dat vind ik wel weer rijkelijk laat. Of niet?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 09:16

Re: Fiets met zijwieltjes

G heeft vanaf 2 jaar een fiets met zijwieltjes (en een tractor, en een step en een loopfiets en een loopscooter, bizar hoeveel vervoersmiddelen die heeft maar goed) en dat ging meteen goed. Maar ik verbaas me er sowieso over wat ze allemaal leert op de opvang haha.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Mrt 2021 09:17

Re: Fiets met zijwieltjes

L. is net 3 en snapt sinds een paar weken hoe vooruit te komen op de fiets met zijwieltjes.
Ik weet dat er uit de winter mama's 17/18 groep nu al meerdere kindjes zonder zijwieltjes fietsen.

Ik zou het zeker proberen te gaan stimuleren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Mrt 2021 09:20

Re: Fiets met zijwieltjes

Hier kreeg de oudste met 3 jaar een fiets met zijwieltjes, toen hij 3 jaar en 9 maanden was fietste hij zonder zijwieltjes.

De jongste heeft die van haar broer overgenomen en fietste al met zijwieltjes toen ze ruim 2,5 was. Ze was net een maandje 3 toen ze zonder zijwieltjes fietste.

Ik zou het ook gewoon proberen en kijken of hij er interesse in heeft.
2012 & 2016
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2021 09:40

Re: Fiets met zijwieltjes

Maar net wat je kind ook ligt. Mijn oudste fietste net voor ze 4 was al zonder zijwieltjes.
Maar als ze het niet hebben dan leren ze het niet.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 02 Mrt 2021 09:42

Re: Fiets met zijwieltjes

Onze dochter kreeg haar fiets met zijwielen toen ze 2.5 was en kon er gelijk op weg fietsen.
We gaan gaan vanmiddag proberen zonder zijwielen want die balans heeft ze gewoon goed en wil nu proberen.😉

Wij hebben een fiets voor haar van decathlon maar daar zitten handremmen op en geen terugtrap rem dus als je zoontje het nog wat "eng" vind zou ik dat niet doen.
Vind hij zijn loopfiets wel leuk en interessant? Of zijn driewieler? Kon hij daar wel op trappen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Mrt 2021 09:45

Re: Fiets met zijwieltjes

J kreeg met 3 een fiets met zijwielen maar hij kon daar totaal niet mee overweg. Letterlijk 2x op gefietst en dat was een drama. Met 3,5 heb ik ze er af gehaald en met een beetje hulp hem toen gelijk zonder zijwielen leren fietsen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2021 09:47

Re: Fiets met zijwieltjes

Hij heeft geen driewieler met trappers (alleen echt zo'n baby ding, had hij ook niet zoveel interesse in) en op de peuterspeelzaal heeft hij ook geen interesse in de fietsjes.
Z'n loopfiets vindt hij sinds kort leuk en nu kan hij het ook eindelijk.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Mrt 2021 09:49

Re: Fiets met zijwieltjes

V kreeg voor haar 3e verjaardag (begin januari) een fiets met zijwielen. Pas in april of mei wilde ze er mee fietsen...daarvoor was het elke keer drama als wij haar er op zette. En ineens vroeg ze aan mijn moeder of ze mee ging fietsen en fietste ze zo weg. Loopfiets heeft ze nooit gekund.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 02 Mrt 2021 09:53

Re: Fiets met zijwieltjes

Marin schreef:Hij heeft geen driewieler met trappers (alleen echt zo'n baby ding, had hij ook niet zoveel interesse in) en op de peuterspeelzaal heeft hij ook geen interesse in de fietsjes.
Z'n loopfiets vindt hij sinds kort leuk en nu kan hij het ook eindelijk.


Dan zou ik nog geen fiets kopen.
Als hij nu interesse heeft in de loopfiets want dat is toch wel fijner denk ik voor zijn vertrouwen te krijgen. Fiets kan je altijd kopen toch?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Mrt 2021 10:06

Re: Fiets met zijwieltjes

Voor haar derde verjaardag. Met ruim 3,5 jr oud lukte het om zonder zijwieltjes te fietsen. Ik denk dat dat kwam doordat ze toen al een tijd goed op de tweewieler-loopfiets kon dus qua balans was het niet nieuw.

Maar ieder kind is hier zo anders in! Ik zou het hem wel aanbieden zodat hij kan oefenen als hij wil. Hopelijk krijgt hij er plezier in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Mrt 2021 10:07

Re: Fiets met zijwieltjes

Krijg je bij de meeste fietsen in de kleutermaat sowieso niet zijwielen erbij?
Onze dochter kreeg ze er iig wel bij, terwijl ze ze niet nodig had.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2021 10:09

Re: Fiets met zijwieltjes

Teun schreef:Maar ieder kind is hier zo anders in! Ik zou het hem wel aanbieden zodat hij kan oefenen als hij wil. Hopelijk krijgt hij er plezier in.


Ja dat is ook wat ik een beetje denk. Als we wachten met geven gaat hij het sowieso niet leren natuurlijk.

Weet iemand of bij de Veloretti Maxi standaard zijwieltjes erbij zitten? Het staat wel in de tekst maar zie geen foto ervan.
Laatst gewijzigd door Marin op 02 Mrt 2021 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 02 Mrt 2021 10:09

Re: Fiets met zijwieltjes

Onze dochter ook niet zo’n enorme fietser.
Met 3 begon ze net beetje goed te gaan op r loopfiets. Dus wij hebben haar met bijna 4 een fiets met zijwieltjes gegeven. Dat ging wel aardig. Maar niet per se heel veel op gefietst. Maar goed kon ze wel vast beetje oefenen af en toe. Dus ik zou t denk ik wel al doen nu.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Mrt 2021 10:10

Re: Fiets met zijwieltjes

Onze beide dochters hebben nooit met zijwieltjes gefietst.
N. wilde heel lang niet fietsen en toen ze het wilde leren was ze al ruim 4 en wilden we het haar direct 'goed' leren. Tussentijds heeft ze bijna drie kwart jaar niet gefietst omdat ze eens gevallen is en toen niet meer wilde. Vanaf dat ze 5,5 was fietst ze nagenoeg dagelijks.

De jongste heeft het van haar zus afgekeken. Die gaat sowieso sneller met dat soort dingen omdat ze nergens bang voor is. Zij fietst sinds ze 3 is al zonder zijwieltjes. Hoewel we haar niet dagelijks en zelfs niet wekelijks laten fietsen nu... Ze wil heel graag zelf naar school fietsen, maar ze luistert totaal niet dus dat vind ik nog onverantwoord. :palm:


Edit; hier beide een Veloretti en daar zitten standaard zijwieltjes bij!

Nog een Edit; Kijk ook vooral naar de maatvoering van Veloretti. Ik zou ze namelijk niet perse aanraden. Ze zijn mooi maar de zit is niet heel fijn (ze hangen ver voorover) en daarnaast kunnen, in ieder geval mijn kinderen, er eigenlijk maar heel kort 'goed' op. Het frame is vrij lang en hoog (+ korte beentjes hier :laughcry: ).
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 02 Mrt 2021 10:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Mrt 2021 10:11

Re: Fiets met zijwieltjes

Ik verbaas me hoeveel kinderen een fiets met zijwieltjes gebruiken. Hebben jullie geen loopfiets gehad en is dit de eerste fiets?
Ik zou wachten tot de loopfiets goed gaat en dat stimuleren. Als ze dat goed onder de knie hebben racen ze zo weg op een gewone fiets zonder zijwielen (althans, hier hadden ze 't beide binnen 1 dag geleerd, nog voor hun derde verjaardag).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2021 10:14

Re: Fiets met zijwieltjes

In heb een kind uit 2009. Toen waren loopfietsen nog helemaal niet zo hip als nu.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 10:14

Re: Fiets met zijwieltjes

Mijn dochter heeft er eentje gehad voor haar 3e verjaardag maar nog geen interesse erin. Loopfiets gaat ook nog niet zo denderend. Komt vanzelf. Ik fietste ook pas rond 5/6 echt goed.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Mrt 2021 10:15

Re: Fiets met zijwieltjes

Ik zou er zeker een kopen. Dan kan hii het proberen als hij er zin in heeft. Zo lang hij er geen heeft leert hij het ook niet. Hij is al bijna 4 dus ik zou het zeker gaan stimuleren of in ieder geval proberen.

Onze beide jongens kregen een fiets met zijwieltjes met 2,5 jaar en allebei waren ze net een maandje 3 jaar toen ze zonder zijwieltjes fietsten.

Wat Pure zegt gold hier niet. Onze jongens hebben vele vele kilometers op de loopfiets gemaakt en konden/kunnen dat ook ontzettend goed en snel. Maar direct fietsen zonder zijwieltjes lukte beide niet.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 02 Mrt 2021 10:16

Re: Fiets met zijwieltjes

En niet alle kinderen vinden de loopfiets leuk. En waarom niet eerst zijwieltjes als dat vertrouwen geeft?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mrt 2021 10:18

Re: Fiets met zijwieltjes

Ik vind een fiets ook echt een leuk verjaardagscadeau! Leuk om te geven, hij heeft er iets aan, je kunt m dan gaan stimuleren en over een tijdje kan hij als een echte grote jongen op de fiets naar school!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Mrt 2021 10:23

Re: Fiets met zijwieltjes

Zoon heeft voor z’n derde verjaardag, op eigen verzoek, een fiets gekregen.

Vond hem eerst spannend in december, trapte toen achteruit in januari en fietst sinds vorig weekend los, maar kon al heel lang op loopfiets goed zijn balans vinden, dat scheelt wel denk ik.

Ik zou dus sowieso met loopfiets oefenen met hem en wel een fiets cadeau geven denk ik, dat komt dan vanzelf ook als hij naar school gaat & andere kinderen ziet fietsen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Mrt 2021 10:28

Re: Fiets met zijwieltjes

Zoon kreeg voor zijn derde verjaardag een fiets met zijwieltjes van mijn ouders. Hij scheurde toen net pas rond op zijn loopfiets (hij noemt het zijn motor) en wilde nog helemaal niet fietsen. Twee weken geleden vroeg hij of ik zijn fiets uit de schuur wilde pakken en toen fietste hij zo weg.

Op zijn loopfiets gaat hij echt keihard en trekt dan hele stukken zijn benen omhoog, dus balans zit wat dat betreft wel goed bij hem. Ben benieuwd hoe dat op zijn fiets zal gaan als we de zijwieltjes er af zouden halen. Dat zal hij wel heel spannend vinden denk ik.
10.04.17
<<

Anoniem328

Bericht 02 Mrt 2021 10:29

Re: Fiets met zijwieltjes

Ik vind trouwens een fiets als verjaardagscadeau juist super leuk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 02 Mrt 2021 10:35

Re: Fiets met zijwieltjes

Ik vind een fiets als verjaardagscadeau erg leuk, maar...niet als je zoon er geen interesse in heeft. Juist als ze 4 jaar worden beleven ze de verjaardag zelf ook enorm en ik zou dus ook vragen wat hij op zijn verlanglijstje wilt. Misschien dat je voor die tijd nog eens wat dingen kunt bespreken die voor jongens van 4 jaar zijn, waaronder fietsen. Als hij dan enthousiaster wordt is het wellicht een leuk cadeau.
Tot die tijd maar goed oefenen op zijn loopfiets!

Mijn zoon had ook een tijd lang geen interesse in voertuigen met trappers, zoals driewielers en traptractors. Zijn loopfiets was wel het einde en daar ging hij heel hard mee. Toen hij 3,5 was had hij ineens bedacht dat hij een fiets met trappers wilde en die hebben we toen dus ook 'zomaar' voor hem gekocht. Hij fietste er direct op weg.
Ik denk dus wel dat je kind er aan toe moet zijn qua interesse. Hier in dit topic lees ik bijna alleen maar over 'vroege' fietsers, daar zou ik je niet te veel door laten beïnvloeden. Ieder kind zijn eigen ontwikkeling.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers