Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groene pas

<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 01 Mrt 2021 19:50

Groene pas

In Israël is hij er al, Europa komt over een week of 2 met een voorstel.
De vaccinatie paspoort, wat vinden jullie? Is het een go or no go?

Degene die niet gevaccineerd zijn, moeten daarmee kunnen aantonen dat ze negatief getest zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mrt 2021 19:59

Re: Groene pas

In Israël is het toch zo dat je na het doormaken van het virus ook een groene pas krijgt.

Aan de ene kant denk ik doe maar als we daarmee de economie wat kunnen stimuleren en meer Vrijheden krijgen aan de andere kant denk ik dat je ongelijkheid enorm vergroot.
Ik vind hem dus heel dubbel.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Mrt 2021 20:14

Re: Groene pas

Prima zo lang er maar een keuze blijft tussen een vaccinatiebewijs en een negatief testbewijs.
<<

Anoniem308

Bericht 01 Mrt 2021 20:35

Re: Groene pas

Zolang ze alleen nog maar 80+ers en zorgmedewerkers hebben gevaccineerd vind ik het ook oneerlijk. Ik wil heel graag ook deel kunnen nemen aan leuke dingen maar krijg pas tegen 2045 een vaccinatie waarschijnlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Mrt 2021 20:38

Re: Groene pas

Als iedereen de mogelijkheid heeft gehad om een vaccinatie te krijgen, kan ik me wel voorstellen dat ik er niet tegen ben.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Mrt 2021 21:43

Re: Groene pas

Dat laatste inderdaad Joey.
Want als mensen nog geen kans hebben gehad op een vaccinatie en die worden daardoor uitgesloten van iets zou het niet terecht zijn.
Stel wij willen deze zomer in het buitenland op vakantie. En het land mag je alleen in met een vaccinatie. Maar we hebben nog geen oproep tot vaccinatie gehad. Dat zou dan niet fair zijn tov mensen die hem wel gehad hebben omdat ze in het Nederlandse beleid eerder aan de beurt waren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 01 Mrt 2021 22:10

Re: Groene pas

Ik ben hier tegen.
Zeker als nog niet iedereen de mogelijkheid heeft om gevaccineerd te worden zoals hier al vermeld.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 02 Mrt 2021 06:13

Re: Groene pas

Degene die nog geen vaccinatie hebben gehad, kunnen een negatieve test laten zien of dat ze herstelt zijn van corona.

Maar ja, dan heb je denk ik nog de isolatie/quarantaine regels? Wat is het?
<<

Anoniem303

Bericht 02 Mrt 2021 06:36

Re: Groene pas

Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik van een semi-verplicht vaccin moet vinden. Ik hoop dat mensen toch de keuze blijven houden en dat je met overhandging van een negatieve testuitslag/doorgemaakte infectie uiteindelijk wel dezelfde rechten hebt als wel-gevaccineerden.

Edit, voordat ik in de wappiehoek word neergezet: Ik ben dus niet tegen het vaccin an sich, eigenlijk ook niet eens per se tegen die groene pas. Ik vind het vooral lastig om er een mening over te vormen, als daadwerkelijk aan het eind van de rit zou blijken dat mensen die zich om wat voor reden dan ook niet hebben laten vaccineren, uitgesloten gaan worden en ook niet meer met een negatieve testuitslag aan activiteiten deel kunnen nemen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Mrt 2021 06:49

Re: Groene pas

Ik ben het eens met Rixt.

Je kan mensen niet verplichten te vaccineren. Net als het rijksvaccinatieprogramma dienen deze ook niet verplicht te worden.
Er zijn mensen die om diverse redenen geen vacvinatie willen nemen en dat is hun goed recht. Of je het nu doet omdat je een "wappie" bent of omdat je er tegen bent vanwege geloof of wat dan ook.

Een negatieve test zou voldoende moeten zijn om ergens naar binnen te mogen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem303

Bericht 02 Mrt 2021 06:55

Re: Groene pas

Ik wil bovenstaande trouwens best (alvast) toelichten: Voor mezelf gesproken houdt zo'n verplichting namelijk heel wat in. Ik word 40 en zit in de medische molen voor ene kinderwens. Iedere verloren maand is ook echt een verloren maand, gezien mijn leeftijd. Maar dan moet ik 2 vaccins halen, met 4-6weken of zelfs soms een paar maanden ertussen. Er wordt afgeraden om tot twee maanden na dat vaccin zwanger te worden. Hoeveel verloren kansen zijn dat? Mogelijk dus voorlopig even geen vaccin voor mij. En als ik dan, in dat toch al zware traject, verboden zou worden om deel te nemen aan activiteiten die mij juist de nodige, en oh zo belangrijke ontspanning zouden geven...
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 02 Mrt 2021 07:16

Re: Groene pas

Bij mij zit er straks 11/12 weken tussen de 2 vaccins. Is het astra zeneca vaccin. Dus dan ben je zo al 5 maanden verder in jouw geval.
Dus ik snap wat je bedoelt.

Ik ben ook tegen de groene pas. Heb mij laten vaccineren en half mei komt de 2de prik. Dus vanaf dan zou ik weer meer dingen mogen? Maar ik vind sowieso dat je moet wachten met invoeren tot iedereen die kans heeft gekregen. Daarnaast, hoe zit het bijvoorbeeld met 17 jarige? Bij 18 krijg je pas een vaccin toch? Mogen die dadelijk op hun verjaardag een vaccin halen, moeten 3 maanden wachten op de 2de en mogen dan pas naar een festival, kroeg of wat dan ook?

Maar wachten tot iedereen de mogelijkheid heeft gehad om gevaccineerd te worden en dan pas landelijk weer vrijheid, dat vind ik te laat. Dus hoe wel? Geen idee!
Denk dat vaccinatie en lockdown regels los van elkaar moet zijn en dat ze met goede regels weer meer open moeten gooien. Maar dus niet gekoppeld aan een groene pas.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 08:14

Re: Groene pas

Ik ben het eens met Rixt en Raven.

En ik sta trouwens dan weer heel positief tegenover testen om weer dingen te mogen. Zelfs al zou ik een test moeten om naar de Action te mogen, geen probleem. Schijnt ook dat 600.000 tests afnemen op een dag 10x zo goedkoop is als de sluiting van winkels en horeca (nu al) voor de staat.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 02 Mrt 2021 11:56

Re: Groene pas

Ja die sla ik dan over savi, testen doet bij mij pijn.

Maar dat kan de overheid toch niet, die hebben natuurlijk weer niet zoveel testen 🤪

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers