Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool keuze

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 26 Feb 2021 10:21

Basisschool keuze

Op wat voor een soort school zit je kind en welk soort onderwijs?
Waarom heb je deze keuze gemaakt?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Feb 2021 10:24

Re: Basisschool keuze

Onze kinderen zitten op een openbare, reguliere basisschool. Omdat dit de enige school in het dorp is, maar zeker ook omdat het een moderne, frisse school is. En wij hier een erg goed gevoel bij hadden.
Ik heb zelf als kind montessori-onderwijs gevolgd en dit was voor mij echt geen succes. Daarom hier dus ook voor regulier onderwijs gekozen.
Tot nu toe zijn we zeer tevreden en gaan beide kinderen met plezier naar school.
Edit: geen continue rooster, woensdag- en vrijdagmiddag vrij, maar wel blijven alle kinderen op school met de lunch.
<<

Anoniem308

Bericht 26 Feb 2021 10:26

Re: Basisschool keuze

Onze kinderen gaan naar een katholieke basisschool achter ons huis. Het voelt aan als een dorpsschool. Hij staat goed aangeschreven, de kinderen halen goede citotoetsscores. En toen wij een rondleiding kregen sprak de methodiek ons aan. Wat ook meespeelt is dat veel kindjes uit de buurt er heen gaan, dat lijkt mij in de toekomst met speelafspraken wel handig.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Feb 2021 10:40

Re: Basisschool keuze

De school waar ze nu zitten hebben we net als AMM gekozen op locatie. Iedereen in de buurt gaat naar deze school en ze hebben dus veel vriendjes direct in de buurt.
In onze vorige wijk was dat veel verspreider en was er meer keuze. Toen ‘kozen’ we de school zonder loting :smile:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Feb 2021 10:51

Re: Basisschool keuze

Hier 3 scholen naast elkaar. We hebben de openbare school gekozen vanwege de kleinschaligheid, de visie op kinderen die ze benoemde en er er beiden na de rondleiding een goed gevoel over hadden . Ook heeft de school een gemeleerde samenstelling qua kinderen wat ik positief vind
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2021 11:08

Re: Basisschool keuze

Mijn dochter zit op een montessorischool. Mijn voorkeur ging eigenlijk naar de Vrije School maar dat zit niet in mijn stad dus ik vond het dan echt te ver weg. Montessori vonden we een heel fijne uitstraling hebben en een fijne manier van het kijken naar kinderen.
Wij hebben veel pech gehad met fusies en wisselingen van de school zelf. De school fuseerde met een reguliere basisschool, zou een montessori school worden maar dat bleek niet te werken en dus stopten ze daarmee en stapten wij over naar de andere montessorischool in de stad.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Feb 2021 11:13

Re: Basisschool keuze

Onze kinderen zitten op een bijzonder neutrale school.
We hebben voor deze school gekozen omdat de andere school in ons postcode gebied een religieuze inslag heeft en wij dat niet wilden. Ook heeft onze school vaste leerkrachten in dienst en zijn ze niet afhankelijk van een pooltje met juffen die over meerdere scholen ingezet kunnen worden (zoals bij die andere school wel is). Lerarentekort is op onze school geen issue.

Daarnaast staat deze school beter aangeschreven.

Enige ‘nadeel’ aan deze school is de hoge ‘vrijwillige’ ouderbijdrage.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Feb 2021 12:56

Re: Basisschool keuze

We wilden sowieso een school in de buurt. Binnen een straal van 1km zitten hier een stuk of 8 scholen. We zijn bij de Montessorischool een rondleiding gaan doen omdat die ons het leukste leek, en na die rondleiding wisten we genoeg. Ik kende het montessorionderwijs nog niet echt toen, maar we zijn onwijs tevreden en ik zou in een nieuwe woonplaats ook zeker weer op zoek gaan naar een Montessorischool.
#teammaple🍁
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Feb 2021 13:28

Re: Basisschool keuze

Onze eerste keuze was montessori om het type onderwijs, tweede keuze christelijke basisschool. Allebei op 10 minuten lopen van huis & in hetzelfde pand als zijn huidige opvang.

Het is hier op basis van loting en het is onze tweede keuze geworden (gelukkig, je moest 5 scholen opgeven)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 26 Feb 2021 14:47

Re: Basisschool keuze

Hier is geen keuze als je in het dorp wilt blijven. Het is een r.k. school maar dat merk je bijna niet behalve kerst en pasenviering.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Feb 2021 15:27

Re: Basisschool keuze

Ooh La La! schreef:Onze kinderen zitten op een bijzonder neutrale school.
We hebben voor deze school gekozen omdat de andere school in ons postcode gebied een religieuze inslag heeft en wij dat niet wilden. Ook heeft onze school vaste leerkrachten in dienst en zijn ze niet afhankelijk van een pooltje met juffen die over meerdere scholen ingezet kunnen worden (zoals bij die andere school wel is). Lerarentekort is op onze school geen issue.

Daarnaast staat deze school beter aangeschreven.

Enige ‘nadeel’ aan deze school is de hoge ‘vrijwillige’ ouderbijdrage.


Dat pooltje is er toch om bij ziekte of andere afwezigheid van een leerkracht de lessen over te kunnen nemen?
Heeft de school waar jullie voor gekozen hebben iemand over die dit kan doen?
De vervangingspool vind ik eerder fijn dan een reden om niet voor een school te kiezen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Geel

Bericht 26 Feb 2021 15:39

Re: Basisschool keuze

Mijn dochter zit op een reformatorische school. Wij wilden toch wel graag een school die past bij onze christelijke achtergrond, en uiteindelijk kozen we voor deze.
Het is kleinschalig en gemoedelijk, en voelt als een dorpsschool in de stad. Er is veel rust en structuur en dat past goed bij onze dochter.
Verder is het geen witte school, dat vond ik ook erg belangrijk, en ze gaan op een manier met Sinterklaas om die ook bij ons past. (Ik merkte tijdens de gesprekken bij scholen dat ik dat heel belangrijk vind.)
Bovendien ligt hij goed op de route naar mijn werk. En zo zijn er nog wat kleine dingen die alles bij elkaar naar deze school leidden. We zijn tot nu toe heel tevreden.
Laatst gewijzigd door Geel op 26 Feb 2021 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 26 Feb 2021 17:01

Re: Basisschool keuze

Wij vonden het belangrijk om een christelijke school te kiezen. Er zitten er 2 dichtbij ons. Wij hebben voor de school gekozen die iets kleiner is.
De onderbouw en bovenbouw is gescheiden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Feb 2021 17:58

Re: Basisschool keuze

MrsMath schreef:
Ooh La La! schreef:Onze kinderen zitten op een bijzonder neutrale school.
We hebben voor deze school gekozen omdat de andere school in ons postcode gebied een religieuze inslag heeft en wij dat niet wilden. Ook heeft onze school vaste leerkrachten in dienst en zijn ze niet afhankelijk van een pooltje met juffen die over meerdere scholen ingezet kunnen worden (zoals bij die andere school wel is). Lerarentekort is op onze school geen issue.

Daarnaast staat deze school beter aangeschreven.

Enige ‘nadeel’ aan deze school is de hoge ‘vrijwillige’ ouderbijdrage.


Dat pooltje is er toch om bij ziekte of andere afwezigheid van een leerkracht de lessen over te kunnen nemen?
Heeft de school waar jullie voor gekozen hebben iemand over die dit kan doen?
De vervangingspool vind ik eerder fijn dan een reden om niet voor een school te kiezen.


Ik weet van vriendinnen dat bij die andere school ongeveer 3 juffen per leerjaar voor de klas staan. Om verschillende redenen, maar die onrust vind ik echt niet fijn voor kleuters.

Op onze school zijn er sowieso 2 assistenten die bij ziekte kunnen invallen en daarnaast hebben ze 2 vaste invallers die op school ook andere werkzaamheden doen. In het uiterste noodgeval, kunnen de muziek, dans en gym leerkrachten ook invallen. Er zijn dus genoeg vaste mensen in dienst om uitval op te vangen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Feb 2021 18:30

Re: Basisschool keuze

Ons zoontje gaat nog niet naar school, maar toevallig hebben we wel onlangs een keuze gemaakt.
Belangrijk voor ons was dat het in de buurt was. Er kwamen drie scholen in aanmerking, waarvan er 1 favoriet was, en een bij voorbaat eigenlijk al afviel. Bij de favoriet zijn we gaan kijken en meteen een goed gevoel dus die wordt het. Het is een 'reguliere' katholieke basisschool. We hadden liever openbaar gehad, maar die zitten in onze woonplaats bijna niet, en we vonden afstand dan belangrijker.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 26 Feb 2021 19:49

Re: Basisschool keuze

Wij wilden liever geen openbare school en tegelijkertijd niet echt praktiserend religieus 😬. Hier in de buurt zijn aardig wat scholen, waarvan 2 binnen 100 meter. Een katholieke en een protestantse. Die twee hebben wij bezocht en vervolgens gekozen voor de katholieke omdat we daar het beste gevoel bij hadden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2021 20:04

Re: Basisschool keuze

M'n dochter staat ingeschreven, ze gaat volgend jaar juni pas naar school. Maar we wilden graag een openbare basisschool en er waren er twee die enigszins in de buurt zijn. Daarvan hebben we er één gekozen op basis van gevoel (rondleiding gedaan en informatie ingewonnen). Ze doen daar veel aan muziek en theater en dat spreekt me erg aan en lijkt me ook goed passen bij N. Gewoon een leuke school op zes minuten fietsen van ons huis.
❤ 7 juni 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 26 Feb 2021 20:23

Re: Basisschool keuze

Onze dochter zit op een openbare school. Het is een brede school en ze zit samen in de klas met leerlingen van speciaal onderwijs. De klassen zijn daardoor kleiner. En eigenlijk altijd juf en klassenassistent aanwezig.
Er loopt een logopedist op school rond en komt regelmatig bij de klassen kijken. Met dochters iets achterlopende spraak vond/vind ik dat superfijn.
Ik vond het belangrijk dat er kinderen met verschillende (culturele) achtergronden op school zitten. En deze school was net nieuw gebouwd. Dus alles is nieuw en fris. De school is niet het dichtst bij ons, maar heel goed naar toe te wandelen.

De keuze voor deze school hadden we gemaakt toen we dochter daar op het peuterspeelzaal hadden. De sfeer voelde meteen heel goed.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio