Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding

<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 571

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 25 Feb 2021 23:11

Flesvoeding

De uitzending van Keuringsdienst van waarden ging net over flesvoeding. Ik vond het wel interessant wat ze gingen onderzoeken met betrekking tot de ingrediënten, maar miste de conclusie bij het programma.

Zelf sta ik ook geregeld voor het schap in de supermarkt en weet dan niet welke ik zal kiezen. Alleen al Hero heeft 2 soorten met veel prijsverschil. Wij geven op dit moment Hero de bussen, puur omdat ik deze wel handig vindt. En nummer 2 omdat hij 8 maanden is, maar blijkbaar is dit ook alleen maar een verkooptruc.

Wie weet wat het verschil nu echt is en welke kies/koos jij?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2021 23:17

Re: Flesvoeding

Ik heb het ook net gekeken en vond het ook interessant. Ik wist het meeste op zich al wel, alleen niet dat er meer ijzer in nummer 2 zat.

Ik heb destijds voor Nutrilon gekozen, toch inderdaad omdat het een A merk is. Niet persé vanwege de kwaliteit want ik geloof heus dat het zo strak gereguleerd is dat het allemaal min of meer hetzelfde is. Maar wel dat je dat dus overal kunt kopen, bij elke drogist en supermarkt en ook internationaal is dat nog wel te doen. Dat vond ik een prettig idee.

Ik had in het programma ook nog wel het verschil willen weten tussen gewone en biologische poeder. Vraag me af wat er biologisch aan kan zijn, want het is zo chemisch als wat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 25 Feb 2021 23:20

Re: Flesvoeding

Ja heel interessant!

Ik koos ook voor nutrilon, wilde gewoon het beste en dat gevoel heb ik bij dat merk. Ze hebben al zoveel jaar ervaring en onderzoek, geeft mij veel vertrouwen. Plus wat Marin zegt overal verkrijgbaar. Op jaarbasis is het ook weer niet zo’n enorm bedrag, ze drinken immers maar een jaar flesvoeding.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2021 23:35

Re: Flesvoeding

Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat Nutrilon duurder is ómdat zij ook investeren in onderzoek. Waar de huismerken ook weer op kunnen meeliften (wat ook uitgelegd werd in het programma, dat sommige dingen dan wettelijk verplicht zijn om er aan toe te voegen zodat het gelijk is).

Dat geeft mij ook wel wat meer vertrouwen in Nutrilon dan op de één of andere manier, hoewel het wellicht ook een beetje een bias heeft als ze zelf het onderzoek doen.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Feb 2021 07:51

Re: Flesvoeding

Wij moesten destijds snel schakelen van borst- naar flesvoeding. Toen was enkel supermarkt nog open. Man heeft destijds AH eigen merk gehaald en is ze prima op groot geworden!

Wel heeft dit in die periode wat leveringsproblemen gehad (hadden meer merken), dus we kochten bewust wat vooruit. Ik geloof dat zo'n pot de helft vd prijs van het dure merk was!

Vriendin gebruikte kruidvat, maar dat vond ik onhandig omdat we daar dan echt speciaal voor heen zouden moeten...
08/2018
05/2021
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 26 Feb 2021 08:02

Re: Flesvoeding

Wij hebben kruidvat gebruikt omdat het meer dan de helft goedkoper was op een pak (€6,85 tegen €14,99 nu)

Vonden het prijsverschil zo groot
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem332

Bericht 26 Feb 2021 08:17

Re: Flesvoeding

Ik wil de aflevering nog kijken.

Maar hier altijd Kruidvat eigenmerk. Omdat er hele strenge regels zijn over de samenstelling. Op de opvang krijgt ze nutrilon. Mocht Kruidvat niet voorradig zijn dan kan ik ook een kunstvoeding van een ander merk kopen.
En kruidvat kies ik vanwege de prijs. Nutrilon maakt ook veel reclame. Daarnaast fietsen hier destijds allemaal Aziaten door de stad met fietstassen vol nutrilon en moest je die bij de kassa kopen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 26 Feb 2021 08:31

Re: Flesvoeding

Wij gebruiken nu Nutrilon Omneo 1 vanwege heftige darmkrampjes. Lijkt iig goed te werken. Het urenlange krijsen is wel voorbij gelukkig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 08:38

Re: Flesvoeding

Oh wat fijn Fantine.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 09:12

Re: Flesvoeding

Housebird schreef:Ik wil de aflevering nog kijken.

Maar hier altijd Kruidvat eigenmerk. Omdat er hele strenge regels zijn over de samenstelling. Op de opvang krijgt ze nutrilon. Mocht Kruidvat niet voorradig zijn dan kan ik ook een kunstvoeding van een ander merk kopen.
En kruidvat kies ik vanwege de prijs. Nutrilon maakt ook veel reclame. Daarnaast fietsen hier destijds allemaal Aziaten door de stad met fietstassen vol nutrilon en moest je die bij de kassa kopen.

Dat is toch een kleine moeite om te voorkomen dat alles naar China ging toch?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Feb 2021 09:13

Re: Flesvoeding

Zoontje kreeg in het ziekenhuis Hero Prematurenvoeding en de laatste dag Hero 1 dus dat hebben we zelf ook gekocht. Ik vond het ook handig dat je niet van 1 winkel afhankelijk bent en het overal verkrijgbaar is.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 09:14

Re: Flesvoeding

Wij gebruiken Nutrilon. Het hoeft van mij niet zo, ik had Etos huismerk ook prima gevonden, maar mijn vriend wil graag Nutrilon. Straks als we over zijn op nr.2 gaan we wel weer naar Etos huismerk, fijne prijs en vanaf nr.2 mag het ook in de aanbieding.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 09:27

Re: Flesvoeding

Hahaha, ik kijk het net terug en denk; jemig wat een bekend schap..

Mijn Jumbo. :smile:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Feb 2021 09:27

Re: Flesvoeding

Savi schreef:Wij gebruiken Nutrilon. Het hoeft van mij niet zo, ik had Etos huismerk ook prima gevonden, maar mijn vriend wil graag Nutrilon. Straks als we over zijn op nr.2 gaan we wel weer naar Etos huismerk, fijne prijs en vanaf nr.2 mag het ook in de aanbieding.


Etos is overigens zelfde samenstelling / fabriek als Albert heijn!

Toen ik bij AH het niet kon halen ivm leveringsproblemen heb ik Etos gekocht, hij was destijds wel klein beetje duurder.

Zou me overigens niet verbazen als andere huismerken ook hetzelfde zijn!
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 09:29

Re: Flesvoeding

Savi schreef:Hahaha, ik kijk het net terug en denk; jemig wat een bekend schap..

Mijn Jumbo. :smile:


Oh wat grappig dat ze helemaak naar jouw woonplaats rijden daarvoor.

Hoewel, misschien zit de melkpoeder fabrikant daar ook wel in de buurt (geen idee hoor) maar Friesland zit wel vol zuivelproductie ook natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Feb 2021 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 09:30

Re: Flesvoeding

Jumbo en Kruidvat komen ook uit dezelfde fabriek.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 09:34

Re: Flesvoeding

Marin schreef:
Savi schreef:Hahaha, ik kijk het net terug en denk; jemig wat een bekend schap..

Mijn Jumbo. :smile:


Oh wat grappig dat ze helemaak naar jouw woonplaats rijden daarvoor.

Hoewel, misschien zit de melkpoeder fabrikant daar ook wel in de buurt (geen idee hoor) maar Friesland zit wel vol zuivelproductie ook natuurlijk.

Ik heb nog niet gezien in welke fabriek ze zijn, zou zomaar kunnen idd!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 26 Feb 2021 09:47

Re: Flesvoeding

Dochter was hier erg makkelijk qua flesvoeding, we zijn niet zo merkvast. In principe kreeg ze van de Jumbo, want die zit hier om de hoek, op de opvang nutrilon en als het toevallig zo uitkwam kreeg ze ook wel eens iets van een ander merk.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Feb 2021 09:48

Re: Flesvoeding

Marin schreef:
Ik had in het programma ook nog wel het verschil willen weten tussen gewone en biologische poeder. Vraag me af wat er biologisch aan kan zijn, want het is zo chemisch als wat.


Chemisch is niet tegengesteld aan biologisch.
En wat er biologisch aan is, is de melk die wordt gebruikt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Feb 2021 09:53

Re: Flesvoeding

Wij geven AH bio opvolgmelk nu. Hebben ook wel Nutrilon gegeven maar als je gewone opvolgmelk geeft maakt het niet uit welk merk je geeft ivm strenge regulering. Hij krijgt wel nog Nutrilon op de opvang. Nutrilon is duurder omdat ze inderdaad meer onderzoek doen, meer varianten maken en meer reclame maken.

Het is bio omdat er dan biologische melk en olie wordt gebruikt als ingredient. En dus beter voor de koeien en het milieu.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 26 Feb 2021 09:55

Re: Flesvoeding

Wij gebruiken Nutrilon. Vooral omdat het overal te koop is. En in ziekenhuis kregen we dat ook. Maar eerlijk, we hebben er eigenlijk nooit over nagedacht en de 1e keer automatisch nutrilon gekocht. Vanwege de naam dus en het bleek ook prima en praktisch. Prijsvergelijking hebben we nooit gedaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 09:56

Re: Flesvoeding

Ja dat klinkt wel logisch, dank jullie wel. Voor dochter in de toekomst twijfel ik over Nutrilon en Hipp. Nutrilon heeft nu ook een nieuwe versie speciaal voor de overgang van borstvoeding naar kunstvoeding. Is vast ook ontzettende marketing en stervensduur en tóch ben ik er gevoelig voor. 🙈
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Feb 2021 10:00

Re: Flesvoeding

Ik ben er een klein beetje beledigd over maar het maakte voor mijn zoon echt helemaal niets uit. Maar er zijn vast kinderen die er wel meer voorkeur voor hebben of minder goed op flesvoeding reageren.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Feb 2021 10:07

Re: Flesvoeding

We zijn bij de oudste begonnen met Kruidvat, met de gedachte als het geen goede flesvoeding is, dan is het niet op de markt. En de prijs.
Voor haar zijn we uiteindelijk overgestapt op Omneo en uiteindelijk weer terug naar Kruidvat.

Jongste krijgt alleen maar Kruidvat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 26 Feb 2021 10:17

Re: Flesvoeding

Mijn dochter kreeg in t ziekenhuis Hero dus thuis zijn we daar ook mee verder gegaan.
Na 2 weken de gewone te hebben gebruik en ze ontzettend veel last had van krampen zijn we op Hero nutracense comfort overgestapt.
Dat was gelukkig een groot verschil en op haar opvang gebruiken ze nutrilon maar wij gaven altijd voeding mee dus dat heeft ze nooit gehad.
Geloof verder niet zo in merken anders zouden er geen andere bestaan maar voor ons werkte dit goed dus durfde nooit over te stappen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom