Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 10:22

Re: Flesvoeding

Harrison schreef:Ik ben er een klein beetje beledigd over maar het maakte voor mijn zoon echt helemaal niets uit. Maar er zijn vast kinderen die er wel meer voorkeur voor hebben of minder goed op flesvoeding reageren.


Echt beledigd of autocorrect?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 10:26

Re: Flesvoeding

Marin die fabriek waar ze zijn zit hier niet super vlakbij. Misschien woont die man/reporter hier wel in de buurt en hebben ze zijn reisbewegingen beperkt! :P

Die man in de supermarkt is ook niet dezelfde als in de fabriek.
<<

Anoniem308

Bericht 26 Feb 2021 10:27

Re: Flesvoeding

Ik vond het wel heeel interessant trouwens die aflevering, ook dat ze beschreven dat dit een hoog-sensitief product is. Ouders willen natuurlijk het beste voor hun kindje.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 26 Feb 2021 10:28

Re: Flesvoeding

Marin schreef:
Harrison schreef:Ik ben er een klein beetje beledigd over maar het maakte voor mijn zoon echt helemaal niets uit. Maar er zijn vast kinderen die er wel meer voorkeur voor hebben of minder goed op flesvoeding reageren.


Echt beledigd of autocorrect?

Ik moest er wel om lachen. Ik denk echt een klein beetje beledigd dat haar zoon haar speciaal voor hem geproduceerde borstvoeding niet verkiest boven flesvoeding.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 10:30

Re: Flesvoeding

Oh zo!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 26 Feb 2021 10:37

Re: Flesvoeding

Savi schreef:
Housebird schreef:Ik wil de aflevering nog kijken.

Maar hier altijd Kruidvat eigenmerk. Omdat er hele strenge regels zijn over de samenstelling. Op de opvang krijgt ze nutrilon. Mocht Kruidvat niet voorradig zijn dan kan ik ook een kunstvoeding van een ander merk kopen.
En kruidvat kies ik vanwege de prijs. Nutrilon maakt ook veel reclame. Daarnaast fietsen hier destijds allemaal Aziaten door de stad met fietstassen vol nutrilon en moest je die bij de kassa kopen.

Dat is toch een kleine moeite om te voorkomen dat alles naar China ging toch?


Maar nog steeds geen reden om het te kopen :-)
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 10:40

Re: Flesvoeding

Housebird schreef:
Savi schreef:Dat is toch een kleine moeite om te voorkomen dat alles naar China ging toch?


Maar nog steeds geen reden om het te kopen :-)

???
Als je wel graag Nutrilon had willen kopen dan is naar de kassa of servicebalie lopen maar een kleine moeite. Je doet alsof dat een belangrijke reden was om geen Nutrilon te kopen.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Feb 2021 10:42

Re: Flesvoeding

God dat was ook zo ja, wat een trip down memory lane. Er kwamen ook veel jochies het kopen, die reden op scooters de hele stad door en verkochten het door. De filiaalhouder van “mijn” AH hield altijd een bus voor me achter :love:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Feb 2021 11:01

Re: Flesvoeding

June schreef:
Marin schreef:
Echt beledigd of autocorrect?

Ik moest er wel om lachen. Ik denk echt een klein beetje beledigd dat haar zoon haar speciaal voor hem geproduceerde borstvoeding niet verkiest boven flesvoeding.


Ja, dat haha.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 26 Feb 2021 11:18

Re: Flesvoeding

Oudste begonnen met nutrilon omdat ze dat in het ziekenhuis hadden, toen Kruidvat vanwege de prijs en toen dieetvoeding (pepti) met 1 jaar alpro soja melk en met 1,5 gewone melk

Middelste begonnen met Etos HA, vanwege de allergie van z’n broer. Toen heel snel pepti gegeven en met 6 weken zat hij aan de Neocate. Met 1 jaar denk ik gewone melk, weet ik niet zeker meer.

Jongste begonnen met borstvoeding, toen ik ziek werd moest ze ineens over op kunstvoeding en zij kreeg Kruidvat standaard en nu nog. Ze is nu 10 maanden en heb nog wat pakken nummer 2 en laatst een nummer 3 gehaald. Met 12 maanden hoop ik dat ze van de flessen af is en zal ze gewone melk uit een gewone beker krijgen.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 26 Feb 2021 11:20

Re: Flesvoeding

Savi schreef:
Housebird schreef:
Maar nog steeds geen reden om het te kopen :-)

???
Als je wel graag Nutrilon had willen kopen dan is naar de kassa of servicebalie lopen maar een kleine moeite. Je doet alsof dat een belangrijke reden was om geen Nutrilon te kopen.


Misschien ben ik de draad kwijt, maar in 2012 was die China handel op een hoogtepunt en was nutrilon heel vaak uitverkocht. Dat zou een reden kunnen zijn om dan voor een ander merk te kiezen.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 11:23

Re: Flesvoeding

Loïs schreef:
Savi schreef:???
Als je wel graag Nutrilon had willen kopen dan is naar de kassa of servicebalie lopen maar een kleine moeite. Je doet alsof dat een belangrijke reden was om geen Nutrilon te kopen.


Misschien ben ik de draad kwijt, maar in 2012 was die China handel op een hoogtepunt en was nutrilon heel vaak uitverkocht. Dat zou een reden kunnen zijn om dan voor een ander merk te kiezen.

Ik vat het op alsof het om de moeite gaat, maar de kans dat het uitverkocht is zou ook kunnen ja. Dat haal ik niet uit haar tekst, maar wie weet heb je gelijk.

In 2018 lag het overigens ook nog bij de servicebalie en mocht je maar 1 pak per keer kopen. Er zit nog steeds een restrictie op het aantal pakken per keer, maar weet niet of het nog 1 is. Bij Bol.com is het 4. :smile:
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 26 Feb 2021 12:13

Re: Flesvoeding

Savi schreef:
Loïs schreef:
Misschien ben ik de draad kwijt, maar in 2012 was die China handel op een hoogtepunt en was nutrilon heel vaak uitverkocht. Dat zou een reden kunnen zijn om dan voor een ander merk te kiezen.

Ik vat het op alsof het om de moeite gaat, maar de kans dat het uitverkocht is zou ook kunnen ja. Dat haal ik niet uit haar tekst, maar wie weet heb je gelijk.

In 2018 lag het overigens ook nog bij de servicebalie en mocht je maar 1 pak per keer kopen. Er zit nog steeds een restrictie op het aantal pakken per keer, maar weet niet of het nog 1 is. Bij Bol.com is het 4. :smile:


Bij onze Kruidvat geldt op alle baby voeding de restrictie van Max 2 pakken. Kan ook met Corona te maken hebben misschien. Toen ik in maart fles voeding wilde halen om in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet op gang kwam, was ook alles steeds uitverkocht. Behalve de dure niet standaard pakken
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 12:17

Re: Flesvoeding

Loïs schreef:
Savi schreef:Ik vat het op alsof het om de moeite gaat, maar de kans dat het uitverkocht is zou ook kunnen ja. Dat haal ik niet uit haar tekst, maar wie weet heb je gelijk.

In 2018 lag het overigens ook nog bij de servicebalie en mocht je maar 1 pak per keer kopen. Er zit nog steeds een restrictie op het aantal pakken per keer, maar weet niet of het nog 1 is. Bij Bol.com is het 4. :smile:


Bij onze Kruidvat geldt op alle baby voeding de restrictie van Max 2 pakken. Kan ook met Corona te maken hebben misschien. Toen ik in maart fles voeding wilde halen om in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet op gang kwam, was ook alles steeds uitverkocht. Behalve de dure niet standaard pakken

Ja dat zal wel van de Corona hamsteraars gekomen zijn inderdaad. Ik heb toevallig van de week voor het eerst forte gehaald in de winkel, maar ik bestel steeds alles op Bol.com. Ideaal!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Feb 2021 12:26

Re: Flesvoeding

Ik heb daar in het begin wel onderzoek naar gedaan. Er is een blog dat langskwam waarop alle voedingswaardes etc vergeleken werden van én merk én type opvolgnummer. Dat vond ik handig. Op basis daarvan kwam ik op Hero uit: puur vanwege toch de naam + overal verkrijgbaar, samenstelling verschilt niet of nauwelijks want in Nederland is het allemaal wettelijk geregeld en mijn dochter had/ heeft geen aparte voeding nodig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 12:28

Re: Flesvoeding

Weet je toevallig die blog nog Caro of is het vrij makkelijk te Googlen?
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Feb 2021 12:33

Re: Flesvoeding

Caro schreef:Ik heb daar in het begin wel onderzoek naar gedaan. Er is een blog dat langskwam waarop alle voedingswaardes etc vergeleken werden van én merk én type opvolgnummer. Dat vond ik handig. Op basis daarvan kwam ik op Hero uit: puur vanwege toch de naam + overal verkrijgbaar, samenstelling verschilt niet of nauwelijks want in Nederland is het allemaal wettelijk geregeld en mijn dochter had/ heeft geen aparte voeding nodig.


Die heb ik destijds ook gevonden!

Voor Marin:
http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 12:35

Re: Flesvoeding

Ja daar keek ik ook altijd op om te vergelijken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2021 12:39

Re: Flesvoeding

Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Feb 2021 12:47

Re: Flesvoeding

Harrison schreef:
June schreef:Ik moest er wel om lachen. Ik denk echt een klein beetje beledigd dat haar zoon haar speciaal voor hem geproduceerde borstvoeding niet verkiest boven flesvoeding.


Ja, dat haha.

Haha dat herken ik wel. Ik moest door keizersnede en zwangerschapsvergiftiging de eerste week echt heel erg mijn best doen om de borstvoeding op gang te krijgen, heb uiteindelijk fulltime moeten kolven en hij vond daarna de poedermelk ook prima. Lekker dan, dacht ik 😅
10.04.17
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Feb 2021 14:29

Re: Flesvoeding

Wat ‘grappig’ om te lezen dat de meeste voor een A-merk kiezen, om welke reden dan ook. Ik ben n.a.v. de uitzending gisteravond toch overgestapt van de Hero bussen naar de Hero pakken. Vind het prijsverschil toch wel groot. De bussen kosten 16,56 per kilo en de pakken 11,30 per kilo (omgerekend). Ondanks dat het Jumbo huismerk nog goedkoper is 8,36 per kilo, ben ik blijkbaar toch gevoelig voor de marketing.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Feb 2021 15:18

Re: Flesvoeding

Wij gaven zoon trouwens Jumbo eigen merk toen ik stopte met borstvoeding.
10.04.17
<<

Anoniem332

Bericht 26 Feb 2021 19:32

Re: Flesvoeding

Savi schreef:
Housebird schreef:
Maar nog steeds geen reden om het te kopen :-)

???
Als je wel graag Nutrilon had willen kopen dan is naar de kassa of servicebalie lopen maar een kleine moeite. Je doet alsof dat een belangrijke reden was om geen Nutrilon te kopen.


Ik wil niet graag nutrilon kopen, staat in mijn post toch dat ik Kruidvat eigen merk koop vanwege de prijs.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 19:37

Re: Flesvoeding

Housebird schreef:
Savi schreef:???
Als je wel graag Nutrilon had willen kopen dan is naar de kassa of servicebalie lopen maar een kleine moeite. Je doet alsof dat een belangrijke reden was om geen Nutrilon te kopen.


Ik wil niet graag nutrilon kopen, staat in mijn post toch dat ik Kruidvat eigen merk koop vanwege de prijs.

Ja dat heb ik gelezen en vervolgens zeg je; Daarnaast fietsen er Aziaten met tassen vol Nutrilon en moet je ervoor naar de kassa.
Maar het zal wel aan mij liggen 😉
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 26 Feb 2021 20:11

Re: Flesvoeding

Bij dochter heb ik alleen de hero-blikken gekocht het eerste jaar. Later kwam ik er achter dat er ook pakken waren en veel goedkoper, dus ben ik daar op overgestapt.

Bij zoon heb ik alleen in het hele begin de blikken gekocht. Handigst met sluiten. Vrij snel overgestapt op pak en overgegooid in blikken. En na een half jaar weer overgestapt op AH-merk. Hij vond het allemaal prima.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers