Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding

<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 15:09

Re: Flesvoeding

Kaat schreef:Auxo, het klinkt voor mij wel herkenbaar. Mijn zoon was ook heel onrustig, eigenlijk altijd huilen en bewegen/draaien als hij wakker was. Hij wilde ook helemaal niet meer in slaap vallen. Wij hebben ook even JBPM gebruikt om de voeding te verdikken, maar hielp niets. Het viel juist heel zwaar op de maag. Ik denk dat je er eigenlijk gewoon doorheen moet (makkelijk gezegd, I know), Bij mijn zoon werd vanaf 10 weken rustiger. En heb hem tot die tijd eigenlijk de hele dag gedragen in de draagzak, daar werd hij rustig van en was de enige manier om hem te laten slapen.

Bedankt dat je dit deelt. Heel stom, maar herkenning is fijn.
Ik heb inmiddels een hele fijne jeugdarts gesproken via de GGD, na heel vaak proberen, en ik ga terug naar de oude voeding en we gaan er inderdaad ‘gewoon even’ doorheen, ik zit nu midden in de piek vertelde ze. Ik ga het haar (en mezelf) zo comfortabel mogelijk maken als zij zoveel last heeft. Dus lekker veel knuffelen, in de draagzak, eventueel wandelen.

En ze heeft iets gezegd wat ik vanaf nu nooit meer mag vergeten; ik moet de lat voor mezelf niet te hoog leggen. Zij merkte dat ik dat deed en daar herken ik mezelf wel in. Mijn dochter heeft mij nodig op deze momenten en dat is goed. Daar moet ik aan toegeven.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Mei 2021 15:14

Re: Flesvoeding

Auxo schreef:En ze heeft iets gezegd wat ik vanaf nu nooit meer mag vergeten; ik moet de lat voor mezelf niet te hoog leggen. Zij merkte dat ik dat deed en daar herken ik mezelf wel in. Mijn dochter heeft mij nodig op deze momenten en dat is goed. Daar moet ik aan toegeven.


Amen! En onthouden nu hè!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 19 Mei 2021 15:19

Re: Flesvoeding

Heel veel succes Auxo. Als je er midden in zit, lijkt het net alsof er geen einde aan zal komen. Maar het wordt uiteindelijk echt beter. Ik voelde mij heel machteloos, had ook echt het idee dat er iets mis was en vond het een hele moeilijke en zware periode. Ik hoop dat het bij jullie snel beter zal gaan!
03/2019
11/2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Mei 2021 15:22

Re: Flesvoeding

Lot schreef:Wat gek Rixt! Hoezo zou dat verband met elkaar houden? Ik herken het in ieder geval niet uit mijn omgeving. Geen ervaring Burn. Is ze elke keer onrustig na een voeding? Heel de dag huilerig? Of alleen in de avond?


Ikke? Auxo denk ik! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mei 2021 15:56

Re: Flesvoeding

Ja sorry! Ik weet niet waarom ik Burn typte.

Succes Auxo. Hopelijk vermindert het snel en maak je je iets minder zorgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mei 2021 16:03

Re: Flesvoeding

Sterkte Auxo. Geen tips maar goed dat je gebeld hebt en een plan van aanpak hebt gemaakt. Hopelijk helpt het je meisje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 19:09

Re: Flesvoeding

Kaat schreef:Heel veel succes Auxo. Als je er midden in zit, lijkt het net alsof er geen einde aan zal komen. Maar het wordt uiteindelijk echt beter. Ik voelde mij heel machteloos, had ook echt het idee dat er iets mis was en vond het een hele moeilijke en zware periode. Ik hoop dat het bij jullie snel beter zal gaan!


Ik heb dat ook gedacht inderdaad, dat er vast iets niet goed zat. Maar vorige week bij de HAP is er niks gevonden, al kunnen ze natuurlijk niet ín haar lijfje kijken. En machteloos inderdaad, je wil zo graag helpen!
<<

Sannejanne

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 04 Jul 2021 12:47

Bericht 04 Jul 2021 13:01

Re: Flesvoeding

Ik heb na het borstvoeden Nutrilon gebruikt omdat dat min of meer werd gezegd door het CJG, dat dat het beste zou zijn. Na veel uitpluizend schijnt het inderdaad iets genuanceerder te liggen en zijn ook de overige merken niet "slecht" in Nederland moet er gewoon aan hele strenge eisen voldaan worden.

Ik ben bij 8 maanden overgestapt op Jumbo, en die krijgt ze nu nog (nu inmiddels Dreumesversie)

Mijn vriendin zweert bij Kruidvat trouwens.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2021 19:18

Re: Flesvoeding

aah ik baal even flink. Wij hadden eerst nutrilon en toen overgestapt op jumbo merk. Sindsdien poept die goed. Met nutrilon poepte die slecht. En nu is die van de jumbo ineens tijdelijk niet meer leverbaar. We hebben voor deze week nog genoeg jumbo. Maar wat moet ik daarna nou doen? Van ander supermarkt huismerk of kruidvat?
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 04 Jul 2021 19:51

Re: Flesvoeding

Oh balen zeg. Hebben ze in andere filialen misschien nog wat op voorraad? Wij gebruiken ook Jumbo, maar heb nu al paar keer een pak van Kruidvat tussendoor gebruikt. Nou heeft die van ons nergens last van met overstappen (op KDV nutrilon en thuis dus jumbo of Kruidvat). Maar als er echt niets te verkrijgen is zou ik een pak van bv Kruidvat, Etos of AH eigen merk overwegen. Net welke winkel jullie in de buurt hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2021 20:33

Re: Flesvoeding

online is die ook niet meer te vinden. Heb hier in de buurt een plus aldi en poiesz. Ik ga morgen wel even vragen bij de jumbo, en anders dan maar kruidvat
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers