Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2021 12:47

Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

Onze zoon van 5 is in principe volledig zindelijk maar sinds een maand of 2 valt ons op dat hij overdag best wel vaak in zijn broek plast. Soms meerdere keren op een dag.
Het gebeurt voornamelijk als hij gewoon thuis aan het spelen is of bij vriendjes. Ik denk dus dat hij vergeet te plassen of zo druk aan het spelen is dat hij er geen tijd voor neemt. Op school gaat het wel redelijk goed (op wat druppen in de onderbroek na)

Wii sturen hem op vaste tijdstippen naar de wc, we geven hem op vaste tijden iets te drinken, we zeggen hem dat als hij voelt dat hij moet plassen, dat hij meteen moet gaan. As hij bij een klasgenootje speelt zorg ik dat hij weet waar de wc is en zeg ik dat hij ook daar moet gaan als hij moet.

We worden nooit boos op hem, proberen het zo klein mogelijk te houden en zorgen dat hij droge kleding aan krijgt.

Net is het weer gebeurd, we zijn samen thuis en ineens zegt hij dat hij een natte broek heeft. Net weer verschoond. Ik merkte wel aan hem dat hij het vervelend leek te vinden. Meestal lijkt hij het niet te merken en is het omdat het ons opvalt.
Dus misschien dat het gevoel dat hij er nu bij krijgt gaat helpen.

Is dit een normale fase of zou ik hier meer mee moeten doen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2021 13:27

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

Je schrijft dat het jullie sinds 2 maanden opvalt, deed hij het daarvoor niet?
#teammaple🍁
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2021 13:32

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

UN: nee. Het kwam wel eens voor, maar veel minder dan nu.

Ik bedenk me dat het ook wel eens verband kan houden met de lockdown en de laatste schoolsluiting. Deze keer is hij naar de noodopvang geweest. In de 1e golf was hij thuis.
Wellicht dat dit toch wat met hem doet/gedaan heeft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2021 14:13

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

Dat zou supergoed kunnen! Heel vaak is zo’n terugval wel in verband te brengen met een stressfactor bij een kind. Als je verder in z’n gedrag niet merkt dat hij er veel last van heeft zou ik het gewoon blijven aanpakken als wat jij nu doet.
En misschien eens peilen bij hem hoe hij denkt over de noodopvang, kijken of het een kwestie van wennen is of dat er voor hem wel een stukje stress zit daar.
#teammaple🍁
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Feb 2021 14:49

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

Mijn dochter heeft dit heel lang gehad. Bij alles wat ze ook maar een beetje spannend vond gebeurde het al. Het is nu een tijdje niet gebeurd, maar ze is nu ook bijna 9.
Het vervelendste vond ik bij haar altijd dat ze niks zei. En dat dus vervolgens m'n bank enz helemaal stonk. Maar verder werden we niet boos ofzo, ze moest zich even wassen, schone kleding aan en weer verder met de dag.
2010 2012
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2021 15:07

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

De noodopvang is nu niet meer aan de orde, hij gaat weer gewoon naar school en gastouder. het broekplassen kan natuurlijk heel goed een reactie zijn op de afgelopen periode.

Hij zei altijd dat hij het leuk vond op de noodopvang, (en hij leek ook wel zin te hebben om er naartoe te gaan) maar elke keer als wij hem ophaalden wist hij niet hoe snel hij met ons mee moest gaan.
Het was een opvang voor kinderen van alle scholen van de koepel. Er maakten geen kinderen van zijn klas/school gebruik van de opvang. Wel andere (voor hem vreemde) kinderen. Zijn juf was er 1x per week, de rest van de dagen was er een vreemde juf.

Ik ben blij dat alles nu weer een beetje normaal aan het worden is, het zal straks vast weer beter worden (hoop ik).
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Mrt 2021 16:32

Re: Kleuter 5 jaar plast vaak in zijn broek

Onze zoon van 5 heeft ook ineens vaker ongelukjes.

Vorige week in zijn broek geplast en vaak ook druppels.
Op school heeft hij het niet volgens mij (komt in ieder geval niet met andere kleren naar buiten) maar thuis steeds vaker.

Denk zelf dat hij te druk is en dan gewoon geen zin heeft of denkt het lukt nog wel om op te houden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers