Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hemeltje

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Feb 2021 12:13

Hemeltje

Ik wil graag een hemeltje boven het babybed ophangen. Op welke manier hebben jullie dat bevestigd? Ik zie staande constructies (stangen) voorbij komen maar vraag me af of dat stevig genoeg is. Liever geen blijvende schade.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 12:21

Re: Hemeltje

Wij hebben al jaren een klamboe aan een stang en dat is hartstikke stevig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Feb 2021 12:22

Re: Hemeltje

Die stangen met een voet (of die je aan het bedje bevestigt) zijn speciaal gemaakt voor hemeltjes boven een bedje, dus je mag er wel vanuit gaan dat dit stevig genoeg is. Uiteraard niet als je kind eraan gaat trekken, maar zodra je kindje daar sterk genoeg voor is moet het hemeltje toch weg bij het bedje ivm verstikkingsgevaar. Alternatief is een haakje in het plafond, maar dat levert dus wel een gat in het plafond op :wink:

♥♥
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Feb 2021 12:26

Re: Hemeltje

Ik heb zo'n standaard met voetplaat gehad en daar heb ik er eentje van gehad zowel bij de box als bij het ledikantje van zoon. Nooit problemen mee gehad. Bij mijn dochter had ik in ons oude huis een haak in het plafond om een hemeltje mee om de box te hangen. Ging ook prima, maar dan heb je wel een haak in je plafond zitten. Met die losstaande stang heb je nergens schade aan. Heb ook wel dingen gezien die je aan het ledikantje zelf moet vastmaken, dat zou misschien wel wat beschadigingen met zich mee kunnen brengen aan het bedje.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Feb 2021 14:35

Re: Hemeltje

Mijn jongste zoon heeft een hemeltje bij zijn peuterbed met zo'n stang. Hij is al ruim 3.5 jaar oud dus daar wordt echt weleens hard aan getrokken als er op bed gesprongen wordt of zo maar de bodemplaat van die stang is hartstikke zwaar dus dat blijft echt heel goed staan.

Extra tip, hemeltje weg halen als je kindje er aan gaat trekken en te groot wordt en dan weer terug hangen als ze groot genoeg zijn dat het weer kan. Ik vind het zo knus en tof staan in een peuter kamer, dit idee:
https://www.littledreamers.nl/a-5958072 ... escription
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Feb 2021 15:00

Re: Hemeltje

Ja super leuk! Een stang klinkt goed, zag ze al voor 15 euro dus dat valt dan erg mee. Hoeveel maanden hebben jullie hem weg gehaald? Zou hem zeker terug plaatsen bij een peuterbed 🥰. En bedenk me nu dat zolang baby in co sleeper slaapt ik hem ook om de box kan hangen beneden. Staat ook gezellig!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 15:32

Re: Hemeltje

Lot schreef:Ja super leuk! Een stang klinkt goed, zag ze al voor 15 euro dus dat valt dan erg mee. Hoeveel maanden hebben jullie hem weg gehaald? Zou hem zeker terug plaatsen bij een peuterbed 🥰. En bedenk me nu dat zolang baby in co sleeper slaapt ik hem ook om de box kan hangen beneden. Staat ook gezellig!

Nooit. Dochter heeft er 1x aan getrokken, flink op haar kop gehad en daarna nooit meer gedaan. We wonen aan de rand van het bos dus die klamboe is echt gewoon nodig, anders zit ze vreselijk onder de bulten.
Ze heeft nu de klamboe met een haakje aan het plafond trouwens, bij haar peuterbed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers