Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe servie

<<

Anoniem308

Bericht 16 Feb 2021 11:17

Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe servie

Ik maak er toch even een nieuw topic voor aan, vind het namelijk wel een belangrijke mededeling. Zie artikel van de NOS.

https://nos.nl/artikel/2368846-nvwa-sto ... amboe.html

Ik heb net al de paar dingetjes van bamboe die we gebruiken weggegooid. Heb ook een hele set van done by deer voor beide kindjes, volgens mij van melamine. Twijfel of ik die ook moet wegdoen..
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Feb 2021 11:27

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ja vervelend en verontrustend he. Wij hebben ook best veel bamboe- en melamine servies voor de kinderen. Het bamboe-spul heb ik inderdaad per direct weggemikt en ik twijfel ook over het melamineservies. We hebben ook niet echt een alternatief en met de dichte winkels is het op z’n zachtst gezegd onhandig.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem308

Bericht 16 Feb 2021 11:29

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Burgemeesters ik vind dit topic meer geschikt voor het zwangerschap en kind gedeelte, juist omdat het vooral voor ouders relevant is. Maar zie dat het al verplaatst is. Waarschijnlijk met het argument 'ja het is voor iedereen relevant' :^^:



@Teun het alternatief is Ikea servies :thumbup:
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 11:31

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ik wou kinderservies bij de Ikea gaan bestellen, maar die bezorgen hier nu niet vanwege drukte.

Het bamboe servies heb ik direct weggegooid. Melamine gebruiken we niet voor heet en wassen we ook niet boven de 70 graden dus daar lig ik niet zo wakker van.
Als ik Google zie ik ook kinderservies van polynogwat kunststof, is dat dan wel goed? Van o.a. Baninni ofzo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Feb 2021 11:38

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Savi schreef:Ik wou kinderservies bij de Ikea gaan bestellen, maar die bezorgen hier nu niet vanwege drukte.


Ja precies, dat had ik ook al gezien. Bummer! En na deze berichten heb ik het eigenlijk helemaal gehad met alle plastic serviesjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem308

Bericht 16 Feb 2021 11:40

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Bij Ikea kan je wel afhalen, ik heb zondagavond mijn bestelling geplaatst en dat kan ik donderdag al ophalen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Feb 2021 11:40

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Teun schreef:
Savi schreef:Ik wou kinderservies bij de Ikea gaan bestellen, maar die bezorgen hier nu niet vanwege drukte.


Ja precies, dat had ik ook al gezien. Bummer! En na deze berichten heb ik het eigenlijk helemaal gehad met alle plastic serviesjes.

Ik zit ook al te zoeken wat ik dan moet hebben. Ik wil vakjesborden, zijn siliconen dan wel goed?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 11:42

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

AMM schreef:Bij Ikea kan je wel afhalen, ik heb zondagavond mijn bestelling geplaatst en dat kan ik donderdag al ophalen.

2x drie kwartier rijden gaat me iets te ver voor een bestelling van niet eens €6. :smile:

Mocht iemand gaan bestellen die gaat ophalen dan wil ik ook wel graag mee bestellen. Als diegene dat dan uiteraard met PostNL naar mij wil gaan versturen!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 16 Feb 2021 11:47

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Wow dit wist ik niet!
Nou dat wordt nog wat voor mijn dochter.. eentje ervan die is haar favo bordje🙈
<<

Anoniem308

Bericht 16 Feb 2021 11:50

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Savi schreef:
AMM schreef:Bij Ikea kan je wel afhalen, ik heb zondagavond mijn bestelling geplaatst en dat kan ik donderdag al ophalen.

2x drie kwartier rijden gaat me iets te ver voor een bestelling van niet eens €6. :smile:

Mocht iemand gaan bestellen die gaat ophalen dan wil ik ook wel graag mee bestellen. Als diegene dat dan uiteraard met PostNL naar mij wil gaan versturen!


:smile: Ik snap hem, voor mij is het 10 minuten rijden dat is toch een ander verhaal.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2021 11:50

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ik vind dit ook best heftig, wij hebben best veel bamboe, ook bijv koffiekopjes voor onszelf. En vooral al het leuke kinderservies vind ik echt zonde om weg te gooien!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Feb 2021 12:18

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Bamboe bordjes gebruiken wij voor de verf, omdat ze niet in de vaatwanden mogen *lekker lui*.
Over melamine had ik nog niet meegekregen! Wij hebben ook spul van Done by Deer en gebruiken de diepe borden voor het avondeten.. Heb nergens anders diepe plastic borden gevonden, dus dat vind ik wel erg lastig.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Feb 2021 13:30

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ik heb twee bordjes met 100% melamine, die schijnen niet gevaarlijk te zijn. Maar de twee andere wil ik ook maar weggooien. Voor de rest gebruiken wij vooral aardewerk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2021 13:37

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Op de helft van mijn servies staat niet eens wat het is. Buhhh
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 16 Feb 2021 16:19

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ik vind het vervelend dat er geen code op staat. Net wat zora zegt, ik weet niet van welk materiaal het is.
De plastic bekers en kommetjes van ikea (6 kleuren in een pak) mogen nog wel toch? De bekers gebruiken we voor tandenpoetsen en de bakjes voor chips.
Voor de rest gebruiken we vooral gewoon servies. Al vanaf de 2 jaar en dat gaat goed. Een enkele keer sneuvelt er iets maar dat is dan een ongelukje, net zoals dat ik wel eens iets laat vallen.
Gooi de andere bakjes maar voor de zekerheid weg. Weet niet waarvan het gemaakt is.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Feb 2021 16:24

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Toetie schreef:Ik vind het vervelend dat er geen code op staat. Net wat zora zegt, ik weet niet van welk materiaal het is.
De plastic bekers en kommetjes van ikea (6 kleuren in een pak) mogen nog wel toch? De bekers gebruiken we voor tandenpoetsen en de bakjes voor chips.


Die zijn van PP, geen risico dus.
Wij gebruiken vooral de rode/blauwe borden van Ikea, maar dat is ook niet van melamine of bamboe gemaakt.

Overigens geldt zoiets ook voor babyproducten, die moeten bij voorkeur BPA-vrij zijn ook ivm uitstoot van giftige stoffen.
08/2018
05/2021
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Feb 2021 16:28

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Dat spul is knoerhard, dus wij gebruikten het al niet. Sneuvelde minstens één ding per week. Wij zijn overgestapt op ikea/action, zijn bij beide precies dezelfde bordjes.
<<

Anoniem314

Bericht 16 Feb 2021 16:48

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Echt balen, ik heb vorige week net nieuwe melamine borden en bakjes gekocht. Al gebruikt dus kunnen niet terug.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2021 21:30

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Silly-One is voor mij op de fiets naar IKEA geweest en heeft daar het complete Kalas kinderservies in pastelkleurtjes voor mij opgehaald! Zo lief!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Feb 2021 21:53

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Wat lief SO!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 19 Feb 2021 22:48

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ah wat lief zeg!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Feb 2021 23:17

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Feb 2021 08:28

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Ik heb ook net vorige week servies van melamine gekocht, balen. Maar 100% melamine mag je wel gebruiken voor koud eten en drinken.
Maar what about siliconen servies? Is dat wel ok? Daar heb ik een paar schaaltjes van en vind het ideaal dus wil er wel meer van.
En alle vorkjes en lepels zijn ook van bamboe en melamine dus die moet ik helaas ook vervangen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Feb 2021 08:42

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Salome schreef:We hebben Kalas bordjes van IKEA en deze bekers van HEMA. Beide goed dus ?
https://www.hema.nl/koken-tafelen/koffie-thee-accessoires/mokken/mokken---12-cm---kunststof---4-stuks-80630192.html


De kalas serie is van PP. De bekers van HEMA zijn klein beetje flexibel toch? Ik denk dat dat ook van PP gemaakt is of een ander type kunststof.
08/2018
05/2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Feb 2021 08:44

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

MissEnergy schreef:
Salome schreef:We hebben Kalas bordjes van IKEA en deze bekers van HEMA. Beide goed dus ?
https://www.hema.nl/koken-tafelen/koffie-thee-accessoires/mokken/mokken---12-cm---kunststof---4-stuks-80630192.html


De kalas serie is van PP. De bekers van HEMA zijn klein beetje flexibel toch? Ik denk dat dat ook van PP gemaakt is of een ander type kunststof.

Ja klopt. Zijn beetje flexibel. En ovaal inmiddels haha
Zijn niet van melamine lijkt mij.
2016
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers