Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Framing Britney Spears.

<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 10:23

Framing Britney Spears.

Ik ben benieuwd; wie heeft gekeken gisteren? Ik ga het nu terug kijken, maar lees er veel reacties over.
Heel benieuwd wat we te zien krijgen in deze documentaire. Britney is toch best het toonbeeld van de jaren 90 waarin ik ben opgegroeid.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 10:24

Re: Framing Britney Spears.

Ik ga het nog terug kijken!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Feb 2021 10:29

Re: Framing Britney Spears.

Volgens mij is het toonbeeld van de jaren 90 toch echt de gabbertijd/cultuur hier geweest.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 10:32

Re: Framing Britney Spears.

Ja inderdaad Fred. Al die meisjes op de basisschool en in de brugklas stonden te hakken in 1998.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2021 10:33

Re: Framing Britney Spears.

Ja, ik heb het gekeken en vond het echt indrukwekkend en verdrietig. Op sommige zaken had wat mij betreft nog wel wat dieper ingegaan mogen worden, zoals die sexualisering van haar uitstraling.
Veel dingen waren mij wel bekend maar dat ze bijvoorbeeld expliciet Jamie heeft geweigerd als curator wist ik niet. En dat ze met een paraplu op die auto van een paparazzo heeft staan beuken was ik vergeten op de een of andere manier.

Hoe de relatie met Justin en het het einde daarvan destijds is gespind in de media heb ik ook niet zo meegekregen, heel erg vond ik dat om te zien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Feb 2021 10:34

Re: Framing Britney Spears.

Ik zat toen niet op de basisschool, maar middelbare school en daar was het toch dat de meeste een ausie liepen etc..
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 10:49

Re: Framing Britney Spears.

Top voor je Fred. Maar dat jij dat zo ervaren hebt wil niet zeggen dat het voor mij ook zo geldt hè.

Ik vind het echt sneu te zien hoe alles haar tegengewerkt heeft ook.
Veel verkeerde keuzes gemaakt, maar het is haar op heel veel vlakken ook wel erg moeilijk gemaakt en denk dat dat al begonnen is bij haar vader.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Feb 2021 10:50

Re: Framing Britney Spears.

Ik had hetzelfde als Caulfield. Ik vond het schokkend om te zien en ik had ook nog best wat vragen. Ik vind het bizar dat deze situatie al zo lang duurt. Ik vond het ook heftig om haar hele blik te zien veranderen in de tijd. Niet minder helder wat mij betreft, maar alleen maar minder gelukkig.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 10:56

Re: Framing Britney Spears.

Vreselijk ook hoe de paparazzi er altijd mee omgegaan is. Echt Amerikaans denk ik hè?
Wat zal dat veel stuk gemaakt hebben. Al die beneden en foto’s in bladen. Foto’s die waarschijnlijk net iets anders vertellen dan wat er daadwerkelijk gebeurde.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 11:01

Re: Framing Britney Spears.

Caulfield schreef:Ja, ik heb het gekeken en vond het echt indrukwekkend en verdrietig. Op sommige zaken had wat mij betreft nog wel wat dieper ingegaan mogen worden, zoals die sexualisering van haar uitstraling.
Veel dingen waren mij wel bekend maar dat ze bijvoorbeeld expliciet Jamie heeft geweigerd als curator wist ik niet. En dat ze met een paraplu op die auto van een paparazzo heeft staan beuken was ik vergeten op de een of andere manier.

Hoe de relatie met Justin en het het einde daarvan destijds is gespind in de media heb ik ook niet zo meegekregen, heel erg vond ik dat om te zien.



Maar jeutje, dat met die paraplu. En die man ook, het is toch ook niet normaal hoe ze blijven prikken en vervolgens grof geld verdienen met zulke reacties van haar? Hoe triest is dit eigenlijk allemaal.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 11:42

Re: Framing Britney Spears.

Ik snapte haar uiteindelijk wel toen ze die paraplu pakte om erop los te slaan. Arm meiske. Zo in en in verdrietig en dan alsnog zo'n verslaggever op je dak die je even op je diepste punt vastlegt.

Ik vind het ook zo erg dat we die foto's allemaal gewoon kennen. Door de media is ze eerst helemaal opgehemeld, toen de grond ingeboord en dat vanaf het moment dat haar relatie met Justin over was. Justin heeft dan wel zijn excuses ervoor aangeboden maar dan nog. Ze is gewoon letterlijk kapot gemaakt.

Ik snap ook nog steeds niet helemaal waarom de rechtbank dat curatorschap niet opheft.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2021 11:44

Re: Framing Britney Spears.

Hoe die man ook gaat van ‘I’m just gonna ask you a few questions okay?’ terwijl hij maar blijft flitsen en zij erbij zit als aangeschoten wild. Waar haal je het recht vandaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2021 11:48

Re: Framing Britney Spears.

Ik heb het ook gekeken en vond het heel intens. Bleef echt met een verdrietig gevoel achter, zo erg voor haar. In de stukjes interviews die ze lieten zien bleef ze zo’n kwetsbaar en lief meisje. En idd die paparazzo met die plu: ze heeft nooit gezegd dat we haar helemáál met rust moesten laten, alleen weleens op die dag. Jaja je hebt niks verkeerd gedaan hoor knul :nopompom:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 11:57

Re: Framing Britney Spears.

Maar die editor van US Weekly was ook niet helemaal goed wies. Want die zei 'ja we wilden haar niet kapot maken, alleen maar mensen wat vermaak geven'. Nee ok, dan is het goed.
ZIj posten toch die akelige teksten?

Overigens doet de tabbloid dat nog steeds, kijk maar naar Meghan. Dus echt leren doen die lui niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2021 12:05

Re: Framing Britney Spears.

Ik heb de docu nog niet gezien. Maar ik vind het vooral verdrietig dat we het nu pas verdrietig voor haar vinden. Waar was #freeBritney pak hem beet 15 jaar geleden. Hoe kan het dat toen niemand heeft ingegrepen? Zo gaat het natuurlijk met veel dingen. Maar dat vind ik eigenlijk nog het ergste. Wat zal ze eenzaam zijn (geweest)
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 12:07

Re: Framing Britney Spears.

Ik denk dat haar leven nooit meer in de buurt komt van normaal.
Die kinderen zijn straks ook in een jong volwassen leeftijd. Hoe zal dat gaan?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2021 12:12

Re: Framing Britney Spears.

Ik heb hem vorige week gezien en vind het ook enorm verdrietig allemaal. Inderdaad, wat zal ze zich eenzaam voelen. En ik snap gewoon niet waarom die vader al zo lang haar bewindvoerder is. Waar was hij überhaupt toen ze gewoon een vader nodig had? Heel triest allemaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 12:13

Re: Framing Britney Spears.

Word zo’n vader financieel beter van dit verhaal? Want dat zou veel verklaren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 12:15

Re: Framing Britney Spears.

Ook dat vind ik wel 'framing': dat de docu zo is opgezet dat die vader niks goeds kan doen. En ik ben er niet bij, en die man zal heus zijn eigen geld veilig stellen via zijn dochter maar toch.

Ik zat me ook al af te vragen hoe het nu met de kinderen ging. EN wat Carra zegt: waarom vonden we dit 15 jaar geleden normaal? We hebben er allemaal naar gekeken toen en erover gelachen/ gepraat. Wat zorgt het, dat we het nu wel zielig vinden en toen niet? En waarom gebeurde het wel bij haar, omdat ze een vrouw was?

Nou ja, los van het persoonlijke trieste vind ik er ook op een hoger maatschappelijk niveau iets van.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Feb 2021 12:30

Re: Framing Britney Spears.

Ik heb de docu niet gezien maar wil deze zeker nog terugkijken, ik ben erg benieuwd! Vind het zo sneu voor haar, en kijk nu ook altijd met gemengde gevoelens naar de filmpjes op haar insta bijvoorbeeld. Doet ze dat omdat ze het zelf leuk vindt, of moet ze dit doen?

Caro schreef:
Ik snap ook nog steeds niet helemaal waarom de rechtbank dat curatorschap niet opheft.


Hier heb ik ook over nagedacht en dat maakt dan toch wel weer dat ik enigszins twijfel aan de mentale gezondheid van Britney. Ik neem aan dat een rechter zo’n ingrijpende maatregel alleen in stand houdt als dat echt nodig is. Er zullen toch zeker wel psychologische verklaringen etc. nodig zijn? Wij zien natuurlijk maar een deel van het verhaal, maar een rechter neemt kennis van het gehele dossier. Als het curatorschap niet wordt opgeheven, betekent dat waarschijnlijk (hopelijk) dat ze dit echt nodig heeft nog.

Ik zeg overigens alleen hopelijk omdat ik hoop dat de rechtbank dus echt onafhankelijk op basis van objectieve gegevens tot dit oordeel is gekomen en Britney dus tegen zichzelf in bescherming neemt. Niet omdat ik hoop dat Britney mentale problemen heeft.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 13:01

Re: Framing Britney Spears.

Nee dat snap ik dus ook niet. Ik zoek nog naar de redenatie van zon rechter. Al snap ik ook niet dat die dat curatorschap dan niet bij één partij neerlegt, wat ze zelf dus wil.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2021 13:07

Re: Framing Britney Spears.

Eens Elliot. Maar een rechter moet het uiteindelijk wel doen met de informatie die hem/haar wordt aangereikt. En als dat bijvoorbeeld beelden zijn uit de media dan is het wel een vertekend beeld.
Ik weet dat je in NL een verzoek tot opheffing kan doen. Maar dan moet je aantonen dat je in staat bent om alles zelf weer te beheren. Dat is voor veel mensen heel lastig.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 16 Feb 2021 13:41

Re: Framing Britney Spears.

Ik geloof wel dat er oprecht het een en ander met haar aan de hand is en dat het curatorschap oprecht voor haar eigen bestwil is. Anders zou het toch vast niet al zo lang in stand gebleven zijn, lijkt mij.
Wel kan ik heel goed begrijpen dat zij liever heeft dat dit volledig bij iemand anders komt te liggen in plaats van haar vader.

Het is heel triest dat ze al van jongs af aan zo in de spotlight staat en nooit echt een normaal leven heeft gehad.
Ze is ook niet de enige waarbij zoiets gebeurd is en het gebeurt waarschijnlijk nog steeds :(
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2021 13:52

Re: Framing Britney Spears.

Caro schreef:Ik zat me ook al af te vragen hoe het nu met de kinderen ging. EN wat Carra zegt: waarom vonden we dit 15 jaar geleden normaal? We hebben er allemaal naar gekeken toen en erover gelachen/ gepraat. Wat zorgt het, dat we het nu wel zielig vinden en toen niet? En waarom gebeurde het wel bij haar, omdat ze een vrouw was?
Ik denk meteen aan twee dingen:
- ten eerste dat wij toen zelf ook zo jong waren en haar niet zagen als een minderjarige, maar toch als een volwassen artiest. Even vanuit ons perspectief gezien dan hè? De volwassenen om haar heen hadden dat toch anders moeten zien/aanpakken.
- ten tweede: toch MeToo. Ik denk dat daar echt een flinke shift heeft plaatsgevonden.
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 16 Feb 2021 14:09

Re: Framing Britney Spears.

Zo’n vrouw zou je eigenlijk eens goed stevig beet willen pakken, zeggen dat alles goedkomt en mee naar huis willen nemen om eens goed voor haar te gaan zorgen. Ik vond het best een heftige docu en als ik haar insta foto’s bekijk zie ik een hele verwarde vrouw met een lege blik. Maar ben het met jullie eens dat ik een hoop informatie miste. Het had van mij nog wel een uur langer mogen duren. Maar ik heb gisteren ook gelezen gelezen dat Britney zelf met een nieuwe docu bezig is nav de docu van gisteren. Dus wie weet komt er dan nog het een en ander aan het licht mocht die docu daadwerkelijk komen.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers