Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezelf?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Feb 2021 21:35

Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezelf?

Ik merk dat ik de afgelopen tijd moeilijk tot ontspannen kom. Mijn hoofd loopt wat over van alle ballen die ik in de lucht probeer te houden. Ik sta voor mijn gevoel 24/7 aan en ben veel bezig met het zorgen voor anderen (zowel privé als in mijn werk). Tegelijk mis ik de sociale contacten en activiteiten maar ook de tijd voor mezelf. Ik ben gewoon nooit meer alleen thuis het afgelopen jaar. O.a. daardoor lijk ik niet meer tot rust te komen en ik merk aan mezelf dat ik onvoldoende toe kom aan zorgen voor mezelf. Ik heb een korter lontje, mijn emoties zitten soms hoog, ik slaap slecht en mijn stemming wisselt nog wel eens. Ik hoor meer mensen om me heen die het herkennen bij zichzelf maar tot nu toe weinig tips. De tip van een 1000 stukjes puzzel kopen bleek niet voor mij te werken. De dochters kwamen mee doen, het ding lag dagen onhandig op de eettafel tot ergernis van partner en het 'zen' gevoel was ver te zoeken :laughcry:

Dus ben ik wel nieuwsgierig. Hoe zorg jij goed voor jezelf? Vooral nu in corona tijd. Neem je genoeg tijd voor jezelf? En wat doe je dan? Hoe laad jij weer op en lukt het jou om even niet beschikbaar te zijn voor partner / kinderen / huisgenoten etc.? Ik zit er al over te denken om een nachtje alleen weg te boeken. Maar of me dat nou echt gaat helpen weet ik niet.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Feb 2021 21:53

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik zit momenteel in precies hetzelfde :hug: , mijn emmertje is aardig vol en ik moest tijdens het koken huilen omdat er te weinig spinazie was. :palm:
Wat ik probeer: een tijdschrift wat ik zelf leuk vind. En die dan ook te lezen en komen de kinderen tuurlijk wel kijken, maar als ik ze dan vertel waar het over gaat en dat dit voor mij is, gaan ze meestal snel weer iets zelf doen.
Mijn kinderen kleuren en tekenen graag, ik heb daarom een redelijk luxe doos potloden (€20,-) en stiften (action)en een paar kinder-mandala kleurboeken gekocht. Dat vind ik wel ontspannen, samen kleuren en een beetje kletsen over welke kleuren je gebruikt.
Tijdens hun schermtijd, heb ik ‘pauze’, even geen huishouden oid. (Lukt niet altijd, maar probeer ik vaak).
Af en toe brengt mijn partner de kinderen alleen naar bed. Als ik net even een slechte dag heb, dan is het hele bedritueel soms te veel. Dan haak ik pas aan als er weer boekjes voorgelezen worden.
Het belangrijkste vind ik om te beseffen dat er goede en slechte dagen zijn en dat die er ook mogen zijn, omdat het allemaal rot is. (Ik wil misschien het boek:’ handboek voor mindere dagen’ bestellen, maar twijfel over de prijs)

Gaan je meiden binnenkort weer naar school? Dat vooruitzicht vind ik wel prettig, ze hebben nu vakantie en ik moet werken, maar volgende week is het andersom en heb ik mijn eerste dagen van stilte in een lange tijd.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2021 21:57

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Alleen boodschappen doen, heerlijk.
Op zondag uitslapen terwijl vriend de kinderen beneden vermaakt.
Elke avond na 19u als het huishouden aan kant is en de kinderen in bed plof ik op de bank met een serie en/of borduurwerk en dan heb ik echt voor mezelf.

Als ik alleen thuis wil zijn neem ik vrij terwijl de meiden op de opvang zijn. Maar vooralsnog was vandaag pas m'n eerste werkdag na m'n verlof en daar keek ik zo enorm naar uit dat zelf dat voelt als ontspanning en tijd voor mezelf.
Ik was het thuis zitten in de luiers en geen kant op kunnen met 2 kinderen echt zo zo zo zat. Heb heel wat avonden zitten huilen en dat herken ik echt niet van mezelf. Echt de combi van corona lockdown en verlof was niet goed voor mij.
<<

Anoniem332

Bericht 15 Feb 2021 22:19

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Owww ik voel je!

Hier een peuter die momenteel echt om alles huilt, stampvoet, moeilijk doet. En een super lieve baby. Voel mij echt aan huis gekluisterd en als we wel naar buiten gaan is mijn energie er al uit gezogen.

Ik ga s avonds 2 x per week sporten. Werk is een uitje. Soms spreken we af met iemand, maar bijna niet meer 1:1 naar een vriendin.

Ik mis het leven zo 😭
<<

Anoniem313

Bericht 15 Feb 2021 22:24

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Herkenbaar hoor! Sporten werkt voor mij. Dan ben ik even weg, buiten, alleen, haal ik goed adem, en denk ik niet na. En erna voel ik me echt verfrist.
Wandelen werkt ook prima.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Feb 2021 22:35

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik ga vroeg naar bed en lees dan daar nog wat.
Sporten helpt me ook of idd een lekker stuk wandelen.
Met corona en die lockdown enzo zie ik m'n werk ook al bijna als tijd voor mezelf, even lekker zonder kind.
30-04-2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Feb 2021 23:48

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

mijn uitlaatkleppen normaal gezien ,liggen al een tijd stil dus het is even zoeken soms. Ik probeer elke dag sowieso een rondje te wandelen en sta een paar keer per week 6.00 om te sporten met de basicfit app die nu gratis is of met een les van youtube. de avonden hiervoor ga ik dan vroeg naar bed met een boek.

maar zoeken vind ik het ook, afgelopen woensdag was ik voor het eerst alleen thuis sinds weken. Toen zat ik in de stilte opde bank en voelde pas dat ik behoorlijk moe was.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 11:32

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik kruip ook inwendig soms tegen de muren op. Maar ik heb wel wat dingen die voor mij lijken te werken. Waaronder iedere dag minstens een half uur echt stevig doorwandelen in de pauze. Dat zorgt voor structuur en buitenlucht werkt gewoon goed.
Ik ga iedere avond nadat iedereen op bed ligt, een half uur op de shakti mat liggen. Pas dan ontspan ik echt en merk ik dat mijn hoofd stil komt te staan. Daarna ben ik ook ontspannen de rest van de avond.
Ik probeer s avonds niet teveel op mijn mobiel meer te doen. Met de nadruk op probeer, want het is toch verleidelijk op appjes te reageren.

Hoe moe ik ook ben, als ik de ochtend start met óf een wandeling (in het weekend) of 10 minuutjes oefeningen doen hier in huis dan voel ik me frisser voor de rest van de dag.

En mijn vriend gunt me tijd alleen, dus die is nu regelmatig weg in het weekend met zijn kids of die zet me in bad neer om te ontspannen.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2021 11:40

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ja, dat laatste is hier ook heel belangrijk.

Ik raak ook wel geïnteresseerd in zo’n shaktimat!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Feb 2021 11:49

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik laad gewoon het meeste op door even tijd alleen. En dat besef komt steeds meer en daarover hebben we echt wel gesprekken gevoerd. Dus daar maken we dan ook bewust ruimte voor.

Ja ik en mijn shakti-mat. Ik had het besteld als grepke maar ik ben er zo'n fan van! Ik wil er haast een Tell Sell reclame van gaan opnemen. Mijn zus heeft hem ook en ook die is er inmiddels behoorlijk fan van. Het is ook goed voor kinderen naar het schijnt, juist voor drukke kinderen. Zo worden ze 'gedwongen' even stil te liggen en hun hoofd tot rust te brengen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Feb 2021 13:03

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ja lastiger nu he.. Het hele bedrijf had gister een mental health day gekregen en het was echt heerlijk. Kind naar de opvang, vriend naar kantoor (hij zit daar alleen) en ik heb gewoon alleeeen maar dingen gedaan die ik wilde. Lekker lang in bed serie gekeken, workoutje gedaan, mn haar en wenkbrauwen geverfd, lang gedoucht, lekker geluncht. Was echt zo'n chille dag. En ook geen 100.000 mail omdat iedereen vrij was.

Dus ik zou zeggen kinderen naar school of de opvang en een dag voor jezelf nemen. Maar dat kan natuurlijk niet elke week. Dus dan inderdaad even alleen een wandeling/sportlesje/in bad. Mijn vriend en ik wisselen ook af waar nodig.
Laatst gewijzigd door Harrison op 16 Feb 2021 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Feb 2021 14:21

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik heb in deze lockdown het wandelen ontdekt. Het geeft mij echt meer rust in mijn hoofd, ik voel me er blijer door en ik krijg er energie van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 16 Feb 2021 15:54

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik vind ontspannen zo moeilijk. Mijn hoofd is altijd druk. Tijdens het wandelen word ik ook overspoeld met ideeën of gedachtes. Weekend en vakanties zijn goed voor mij. In het weekend kan ik mijn werk loslaten en schoolvakanties van kinderen zorgen ervoor dat ik even aan iets minder dingen hoef te denken (speelafspraakjes, kinderfeestjes, lunch, overblijven, dingen op school). Maar ik sta veel te veel en veel te lang op aan/ alert en scherp. Het enige wat helpt zijn dagen waarop niks gepland staat, waarop ik niks hoef en vrij ben. Dan merk ik dat ik meer in het hier en nu sta en niet meer alleen in mijn hoofd. Ik hoef niet per se alleen te zijn. Met de kinderen is prima. Maar niks hoeven, geen afspraken, geen deadlines, geen dingen waar ik aan moet denken/niet moet vergeten. Geen opgejaagd gevoel hebben van alles dat nog moet/ ik niet mag vergeten.

Die shaki mat lijkt mij ook wel wat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Feb 2021 16:00

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik vind wandelen ook fijn maar ik word er niet perse meer ontspannen van, juist omdat ik dan allemaal dingen zit te bedenken. Intensiever sporten werkt bij mij beter om mijn hoofd leeg te maken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Feb 2021 16:18

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Door regelmatig even een blokje om te gaan in mijn eentje en lekker uitgebreid in bad met een wijntje en tijdschrift of door even met een vriendin bij te kletsen. Gelukkig hoef ik nu verder niet zoveel tijdens mijn verlof. Vandaag ben ik heerlijk Disney films aan t kijken en kom ik tot rust ondanks dat ons zoontje op me geplakt zit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2021 16:46

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik heb ook absoluut me-time nodig om te ontspannen! Daar zorg ik dan ook wel regelmatig voor. De laatste tijd ga ik vaak al vroeg in bed liggen en in m'n eentje een serie of tv-programma kijken. Verder loop ik elke dag ommetjes, het liefst alleen. In het weekend ga ik vaak in bad.

Tegelijkertijd spreek ik ook graag met iemand af, gewoon om even uit de dagelijkse sleur te komen. Dus ik probeer nog wel regelmatig een vriend(in) te zien of even bij m'n vader of moeder langs te gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2021 17:47

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Wandelen, wandelen, wandelen. Oh en ompielen met mijn planten. Vandaag een hele ochtend ontspannend mee aan de slag geweest, heerlijk vind ik dat.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Feb 2021 20:32

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik herken dit heel erg en ik heb er momenteel ook moeite mee. Ik volg momenteel een bbl-opleiding in de zorg (help, waar ben ik aan begonnen). Ik heb een man en een zoon van 5, een huis dat ik graag schoon wil zien, was die ik graag gewassen, gevouwen en opgeruimd wil zien. Er moet dus gestudeerd worden, heel veel gestudeerd worden, er moet gesport worden en eigenlijk wil ik ook heel graag tijd voor mezelf.

Ik mis vooral tijd voor mezelf. Vriend werkt al sinds maart vorig jaar thuis. Nu hadden we vorige maand bedacht dat hij voorlopig op de maandagen naar kantoor zou gaan (hij heeft daar een ruimte voor zichzelf, dus coronatechnisch is dat verantwoord), maar sinds we het hebben bedacht was er vorige week sneeuw en deze week ijzel waardoor de school dicht was en man thuis bleef. En volgende week is het schoolvakantie, dus die eerste 3 Me time-maandagen vallen al in het water.

Ik zoek het nu maar in vroeg naar bed gaan zodat ik ongestoord kan lezen, na de studie nog wat langer op de studeerkamer blijven zitten om even lekker te forummen, Facebooken e.d. En zo nu en dan gaat zoon een dagje naar beppe, als ik er echt bijna doorheen zit.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Feb 2021 20:43

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik herken het ook!
Juist omdat ik nu toch zo weinig andere dingen kan, en mijn werk nooit af is ga ik savonds werken. Super slechte keuze, maar het werk hijgt ook wel wat in mijn nek dus tja op die manier verantwoord ik die keuze weer.

Ik heb de woensdagochtend en vrijdag voor mezelf. De woensdagochtend werk ik vaak. Maar de vrijdag probeer ik dat niet te doen. Los van de boodschappen en het huis wat schoon gemaakt moet worden, probeer ik dan ook vaak wel even de stad in te gaan, of met een vriendin ergens te lunchen. Allemaal dingen die nu niet kunnen en het feit dat de afgelopen weken de kinderen thuis school hadden maakt dat ik alleen savonds een moment voor mezelf had, maar dan ben ik vaak moe dat ik er niet van geniet. Of ik ben dus aan het werk.

Afgelopen weekend vond ik heerlijk, eigenlijk afgelopen week, de kinderen hadden zoveel vermaak door de sneeuw en het ijs. En we zijn er van het weekend op uit geweest door ergens anders te gaan schaatsen, ik heb weer mensen gesproken ik was zondagavond helemaal blij. Dus ik laad daar echt van op. En als ik dat doe zorg ik goed voor mezelf..
:heart: :heart: 2011
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Feb 2021 11:48

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Heel erg herkenbaar.
Die tweede lockdown hakt er enorm in hier. Niet alleen bij mij, maar ook bij mijn man en de kinderen.
We hebben 24/7 de kinderen thuis gehad. Op een paar uurtjes opvang bij opa en oma na zijn we altijd in de aan-stand geweest. Op het moment dat ze even bij opa en oma waren moesten wij gewoon werken dus geen rust op dat moment.

Ik had afgelopen vrijdag na 10 weken een moment voor mezelf en ik stortte helemaal in. Super vermoeid en ik was gewoon verdrietig dat ik de kids weer moest ophalen van school. Voelde me daar erg schuldig over, maar ik denk dat het wel aangeeft dat het gewoon teveel is op dit moment.

Mijn hoofd staat nooit uit. Elke dag wel stress of er niemand verkouden is, of de juf wel op school mag komen omdat zij misschien welk verkouden is geworden. Ik ben nu ook gestart met een opleiding, maar vind het zwaar. Ik heb weinig concentratie merk ik.

Ik ga nu elke pauze een stuk wandelen. Meestal even gelijk een boodschap doen, maar daarbij een fijne podcast op. Dat helpt wel.
In de avond kijk ik een leuk programma en sluit de dag af met een boek lezen. Daar kan ik me helemaal in verdiepen.

Wat studiebol zegt over afgelopen week herken ik ook. Zoveel plezier met de sneeuw en het ijs deed mij ook goed. Ik sprak inderdaad wat meer mensen en dat is ook wel fijn. Ook gewoon even je gevoel van de afgelopen tijd kunnen delen met ouders die hetzelfde hebben gehad.

Mijn man kwam erachter dat hij een werkgeversverklaring kan aanvragen voor noodopvang. Mocht de BSO na 1 maart nog dichtblijven gaat hij die aanvragen. We komen er gewoon niet meer uit qua werk. Al kunnen we 1 of 2 dagen gebruiken in plaats van de normale 3 zou dat al enorm helpen. Alles wordt tussendoor gepropt en ik ben alle ballen aan het hooghouden qua wegbrengen, ophalen, werken, vergaderingen.. Het lukt gewoon niet meer en mijn man zit continue in videocalls of projectoverleggen.
Ik denk dat dit ook onder het kopje: zorg voor jezelf valt. Op een gegeven moment is het teveel en na 11 weken alles proberen zelf op te lossen gaat het gewoon niet meer.

Komend weekend gaan we een weekendje weg. Op zo'n moment kan ik in ieder geval het huishouden los laten. Gewoon even ontspannen en plezier maken. Ik kook dan ook niet en we halen lekkere dingen. Daarna de voorjaarsvakantie en dan hopelijk vanaf maart weer een beetje ritme.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 17 Feb 2021 21:50

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik zorg heel slecht voor mijzelf. Ik was bezig met liever voor mijzelf zijn maar toen kwam de eerste lockdown. Ik heb sindsdien echt slecht voor mijzelf gezorgd en vind het moeilijk om het weer op te pakken.
Ik kreeg het advies van mijn psycholoog om een weekend weg te gaan en tijd te besteden aan mijzelf. Mijzelf weer terug vinden. Een dagboek meenemen en beginnen met schrijven. Zelf kiezen wat je doet waar je interesses zijn en even alles zelf beslissen. Fly-en noemde ze het: finally loving your self
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Feb 2021 22:24

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Nog een shakti mat fan hier, ik doe vaak voor het slapengaan, alleen val ik er elke keer op in slaap en mijn lijf zit dan behoorlijk vastgeschroefd in die mat haha.

Man en ik verdelen veel. Zo slaap ik uit als man niet werkt (en hij vanzelfsprekend ook een dag). Betekent niet dat ik echt uitslaap, maar ik lig in bed, stilte. Ik lees wat, kijk een serie.
Daarnaast neemt man eens per week zoon ochtend of middag (of hele dag) mee zodat ik thuis kan lummelen. Doe dan ook geen werk.
Haal vaak een massage en ga nachtjes weg alleen of met vriendinnen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem311

Bericht 18 Feb 2021 11:36

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Ik ben ergens wel 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben zo moe, nergens meer energie voor. De lockdown hakt er enorm in.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Feb 2021 11:35

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Bedankt voor alle reacties. Ik vind het ook fijn om te lezen dat ik hier niet de enige in ben. Zie wat concrete tips voorbij komen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Die shakti mat, nog nooit van gehoord!

Toetje, dat fly-en. Ik heb daar dus zelf ook al aan gedacht. Ik merk dat het idee me aantrekt en tegelijk heel dubbel voelt. Ik voel me dan schuldig naar mijn gezin, toch vanuit het gevoel dat ik er altijd hoor te staan voor anderen. Maar stiekem ook een beetje bang dat ik puntje bij paaltje helemaal niet weet wat ik dan moet met die tijd voor mezelf.

Afgelopen week was onrustig, zowel thuis als in mijn werk. Kwam mijn gezondheid niet ten goede, dus echt tijd voor een stapje terug. Komende week werk ik wat minder, gister al een fijne wandeling gemaakt en we gaan in elk geval een paar nachtjes weg als gezin plannen want een andere omgeving zou ook zo fijn zijn. Nu de rest nog, want ik moet ook echt meer tijd voor mezelf alleen gaan inplannen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Feb 2021 17:27

Re: Rust, energie, ontspanning. Hoe zorg jij goed voor jezel

Het is lastig maar probeer ook af en toch echt ff egoïstisch te zijn.

Ik kan heel blij worden van een cadeautje voor mezelf kopen dus dat doe ik ook regelmatig. Dat kunnen hele praktische dingen zijn maar ik word er wel blij van.

Verder blijf ik regelmatig sporten dat doe ik strak 3x per week met af en toe een extra yoga sessie van adrienne erbij.

En zoals nu zit ik ook in de ontspanstand. Mijn vriend ging de auto wassen en dan hoef ik ff niets. Daarna is hij met J naar mijn ouders gegaan om een aantal dingen op te meten voor de nieuwe tuin van mijn ouders.

Ik pak ook bewust rustmomenten en dan doe ik niets. Dat doe ik ook op werkdagen. Verder wandelen we veel. Verder merk ik dat ik wel heel erg toe ben aan de zon. Maar dan wel echt 25 graden geen wind en rust.

En echt ook stilte zoeken. Dat is voor mij ook belangrijk.
2015 💙
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers