Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen Tweede Kamer

Waar stem jij op?

Ik stem niet
1
1%
Ik stem blanco
1
1%
VVD
14
13%
PVV
2
2%
CDA
2
2%
D66
28
27%
GroenLinks
19
18%
SP
3
3%
PvdA
9
9%
ChristenUnie
2
2%
Partij voor de Dieren
7
7%
50Plus
0
Geen stemmen
SGP
1
1%
Denk
0
Geen stemmen
Forum voor Democratie
3
3%
Bij1
4
4%
Ja21
0
Geen stemmen
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
3
3%
NIDA
0
Geen stemmen
Piratenpartij
0
Geen stemmen
LP
0
Geen stemmen
Jong
0
Geen stemmen
Splinter
1
1%
BoerBurgerBeweging
3
3%
NLBeter
1
1%
Lijst Henk Krol
0
Geen stemmen
Oprecht
0
Geen stemmen
Jezus Leeft
0
Geen stemmen
ik stem op een andere partij
1
1%
 
Aantal stemmen : 105
<<

Anoniem303

Bericht 14 Feb 2021 14:27

Verkiezingen Tweede Kamer

Zijn jullie er al uit? Wat gaan jullie stemmen en waarom? Welke standpunten vinden jullie belangrijk?

Ik heb er even een poll bij gemaakt. Ik heb alleen de partijen toegevoegd die ook meedoen bij StemWijzer. Er zijn meer partijen, maar zoveel opties kon ik niet kwijt in de poll :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Feb 2021 14:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik heb wat stemwijzers gedaan en bij allemaal komt D66, Volt, en GroenLinks bij mij heel hoog. Heb elke x wel ook eerst steeds de ideeen erachter doorgelezen ipv puur op basis van de stelling.

Volt zou ik eigenlijk niet per se voor willen gaan, maar ik ga me nog even goed inlezen want dat komt misschien voornamelijk doordat ze nog zo onbekend zijn voor me.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2021 14:41

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik heb de stemwijzer wel gedaan maar vind het geen geweldige tool. Van de drie partijen die bij mij hoog eruit komen (GL, BIJ1 en Volt) lees ik de programma’s en dan kies ik. Heb eigenlijk nooit iets anders dan GL gestemd dus als het een van de anderen wordt is dat nieuw.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Feb 2021 14:49

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

GL, Volt, Bij1, PvdA en PvdD komen bij mij hoog. Maar daarvoor hoef ik geen stemwijzer te doen.. dat wist ik van te voren ook wel. Ik weet echt niet wat ik ga stemmen nog!
Ik vind het echt heel lastig. Ik denk dat ik ga kijken naar klimaat en welke partij de verzorgingsstaat het meest weer op wil bouwen. Daarbij vind ik PvdA bij voorbaat al lastig omdat die er goed aan heeft meegewerkt deze af te breken. Maar in hun standpunten kan ik me vaak wel vinden.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 14 Feb 2021 16:09

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

PvdD, GroenLinks en D66 komen er bij mij uit. Ik stem PvdD, voornamelijk vanwege hun klimaat standpunten & extra belasting op dierlijke producten.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Feb 2021 16:33

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik vind PVdD toch zo’n stom gekozen naam he. Denk dat veel mensen zich echt laten tegenhouden daardoor. Ze hebben soms echt hele toffe en/of goede vernieuwende ideeën maar ze hebben die naam echt niet mee vind ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 14 Feb 2021 17:04

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik ben er nog niet uit, heb ook nog geen stemwijzer gedaan. Wel heb ik besloten dat ik op een jonger iemand ga stemmen. Ik vind de huidige leeftijd van de mensen in de tweede kamer te hoog dus ik wil graag meer mensen van mijn generatie in de kamer. Ik ben van mening dat die veel beter doorhebben wat er in mijn generatie speelt en wat belangrijk voor mij is. Ik wil daarom een betere representatie van de samenleving in de kamer zodat alle generaties evenredig vertegenwoordigd zijn.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Feb 2021 17:10

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Zora schreef:Ik vind PVdD toch zo’n stom gekozen naam he. Denk dat veel mensen zich echt laten tegenhouden daardoor. Ze hebben soms echt hele toffe en/of goede vernieuwende ideeën maar ze hebben die naam echt niet mee vind ik.

Ik vind Esther Ouwehand zelf al wel fijner overkomen dan Thieme. Op een of andere manier vind ik het makkelijker naar haar te luisteren.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 14 Feb 2021 17:32

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik ga voor de Partij voor de Dieren. Omdat ze vanuit hele sterke idealen voor een wereld strijden waarin economische groei ten koste van menswaardigheid, flora en fauna niet meer de heilige graal is.

Heb het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van Bij1 ook doorgekeken omdat het basissentiment van radicale gelijkwaardigheid me wel aanspreekt en de kandidatenlijst diverser is. Maar de Partij voor de Dieren is in mijn ogen een stuk realistischer qua plannen en wat betreft de opleiding en ervaring van de kandidaten heb ik er ook meer vertrouwen in.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Feb 2021 17:34

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Voor nu zeg ik D66. Ik heb de stemwijzer gedaan en mijn standpunten komen het meest overeen met die van hun. Er kwamen nog wat kleine (voor mij) onbekende partijen ook heel dichtbij, ik kies dan toch liever voor de bekendste. Binnenkort even wat meer verdiepen in hun standpunten.

Niet het allerbelangrijkste maar wat voor mij wel zwaar mee weegt: Na die toeslagenaffaire vind ik dat er iets gedaan moet worden aan dat ingewikkelde gedoe met kinderopvangtoeslag.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2021 18:50

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik twiefelde tussen GL en Bij1. Maar ik ga toch voor GL. Voorgaande keren stemde ik PvdD en ben het met je eens Zora dat de naam een beetje snert is.

Heb trouwens net de stemwijzer nog even gedaan en daar uit kwam op 1 GL, op 2 PvdD en op 3 Bij1.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Feb 2021 19:49

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik weet het nog niet, binnenkort maar eens de stemwijzer doen! Ik heb geen vaste partij, ik heb in de loop der jaren meestal gestemd op SP, GroenLinks of PvdA. D66 is misschien ook een optie.
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Feb 2021 20:13

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Toevallig vroeg ik vanmiddag nog aan mijn man wanneer de verkiezingen zijn. Ik heb me er dus totaal nog niet in verdiept. Heel erg eigenlijk, maar ik kan me er totaal niet toe zetten momenteel om er interesse voor op te brengen. Heb ik normaal nooit maar dit keer is mijn hoofd vol met andere dingen denk ik. Toch heb ik mezelf al wel gedwongen er een beetje over na te denken maar ik vind het lastig. De laatste paar keren heb ik GroenLinks gestemd maar op de een of andere manier heb ik daar nu ineens niet zo'n goed gevoel bij. Ik ga mezelf dan maar dwingen binnenkort de stemwijzer eens in te vullen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Feb 2021 21:07

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik heb er ook nog niet bij nagedacht omdat mijn hoofd inderdaad ook vol is met andere zaken. Maar ga zeker wel stemmen. Voor nu nog niet echt een idee op wie of welke partij, wel enigszins waarop niet 😬.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 14 Feb 2021 22:30

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik weet het echt nog niet. Ik moet nog onderzoek doen, ik ben niet tevreden over de partij van 4 jaar geleden. Mijn idealen en prioriteiten zijn gewijzigd. Dus ik besteed de komende 4 weken veel tijd aan research.

Zouden jullie stemmen op een kleine en nieuwe partij? Er zijn dit jaar zoveel nieuwe partijen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2021 22:53

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Toetie schreef:Ik weet het echt nog niet. Ik moet nog onderzoek doen, ik ben niet tevreden over de partij van 4 jaar geleden. Mijn idealen en prioriteiten zijn gewijzigd. Dus ik besteed de komende 4 weken veel tijd aan research.

Zouden jullie stemmen op een kleine en nieuwe partij? Er zijn dit jaar zoveel nieuwe partijen.

Zat jouw gekozen partij in de regering de afgelopen 4 jaar?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2021 22:55

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Voor iedereen nog een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben:

Kies je een partij die voor jouzelf, jouw situatie, het beste is? Of kies je een partij die voor jouw gevoel het beste is voor het land? Of nog anders?
#teammaple🍁
<<

Anoniem303

Bericht 14 Feb 2021 22:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Een combi van beiden denk ik. Nooit heel bewust over nagedacht eigenlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Feb 2021 23:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Urban Naked schreef:Voor iedereen nog een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben:

Kies je een partij die voor jouzelf, jouw situatie, het beste is? Of kies je een partij die voor jouw gevoel het beste is voor het land? Of nog anders?


Overwegend voor het land, de medemens. Bij zo’n stelling over bijvoorbeeld gratis kinderopvang kriebelt het wel een beetje om tegen te stemmen bijv. Dat komt voor ons dan net wéér precies te laat, net als bij het langere ouderschapsverlof voor vaders. Wij betalen zo veel aan kinderopvang en dan voelt het wel beetje dubbel dat dat misschien binnenkort voor de nieuwe lichting niet meer hoeft. Maar goed, natuurlijk is het een hartstikke goed idee en voor veel mensen echt een uitkomst, en een gezonde ontwikkeling, dus stem ik toch voor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 15 Feb 2021 00:15

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik stem voor de toekomst, in wat voor land groeien mijn kinderen op. Als ik voor mijn eigen financiële situatie zou stemmen dan zou ik vvd stemmen. Maar dat doe ik niet. Al vind ik het voor mezelf/ mijn familie wel rot dat er over schenken en erven veel belasting betaald moet worden, terwijl dat vermogen al een keer belast is. Maar goed. Heel egoïstisch dus en geen reden om vvd te stemmen.
<<

Anoniem326

Bericht 15 Feb 2021 00:17

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik heb afgelopen jaren op PvdD gestemd. Maar dit jaar PvdA denk ik. Ik weet het nog niet zeker. Het zou eventueel nog D66 kunnen worden.
<<

Anoniem326

Bericht 15 Feb 2021 00:19

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik ben benieuwd of jullie zelfde stemmen als partner, ouders en broers en of zussen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Feb 2021 00:39

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Zoals verwacht komen VVD en CDA er hoog uit. Sommige van de 30 vragen vind ik totaal niet interessant of gaan over het verleden zoals de vraag over het excuus voor de slavernij. Dat is niet van belang voor de toekomst evenals het vuurwerkverbod etc. en nog een aantal vragen die geen grote gevolgen zouden hebben.

Waarschijnlijk gaat het de VVD worden en dan niet alleen vanwege hun plannen maar ook omdat ik eigenlijk geen betere premier als persoonlijkheid zie bij de andere lijsttrekkers.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Feb 2021 01:31

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

HollyGolightly schreef:Ik stem voor de toekomst, in wat voor land groeien mijn kinderen op. Als ik voor mijn eigen financiële situatie zou stemmen dan zou ik vvd stemmen. Maar dat doe ik niet. Al vind ik het voor mezelf/ mijn familie wel rot dat er over schenken en erven veel belasting betaald moet worden, terwijl dat vermogen al een keer belast is. Maar goed. Heel egoïstisch dus en geen reden om vvd te stemmen.

Sander Schimmelpenninck spreekt zich regelmatig uit als voorstander van een hogere erfbelasting. Door hem ben ik er meer over gaan lezen en vind ik het argument dat er al belasting over betaald is eigenlijk niet meer houdbaar.

De correspondent heeft een stuk over erfbelasting geschreven. Heb het stuk over het feit dat het al belast zou zijn even gekopieerd:

vrijwel élke euro die in onze economie circuleert is al eens belast. Er is geen wet die zegt: gij zult een euro maar eenmaal belasten. Als die er wel zou zijn, dan zouden we het hele belastingstelsel kunnen opdoeken. Dan zou de Albert Heijn evengoed kunnen klagen: ‘Waarom betaal ik winstbelasting als mijn klanten al eens loonbelasting betaalden?’
... Voor de ontvanger is een erfenis vers inkomen. Wat dat betreft is het vreemd dat je meer belasting betaalt over inkomen uit werk dan over inkomen waar je in principe niks voor hebt gedaan. Arbeid is momenteel met gemiddeld 37,5 procent belast, een erfenis met slechts 12 procent ...Het zou elke rechtgeaarde liberaal een doorn in het oog moeten zijn

https://decorrespondent.nl/9239/erfbela ... 1-a8ba230e
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Feb 2021 07:53

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

HollyGolightly schreef:Ik ben benieuwd of jullie zelfde stemmen als partner, ouders en broers en of zussen?


Ja wij stemmen eigenlijk allemaal vergelijkbaar, behalve mijn vader. Die stemt vaak CDA of CU.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers