Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen Tweede Kamer

Waar stem jij op?

Ik stem niet
1
1%
Ik stem blanco
1
1%
VVD
14
13%
PVV
2
2%
CDA
2
2%
D66
28
27%
GroenLinks
19
18%
SP
3
3%
PvdA
9
9%
ChristenUnie
2
2%
Partij voor de Dieren
7
7%
50Plus
0
Geen stemmen
SGP
1
1%
Denk
0
Geen stemmen
Forum voor Democratie
3
3%
Bij1
4
4%
Ja21
0
Geen stemmen
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
3
3%
NIDA
0
Geen stemmen
Piratenpartij
0
Geen stemmen
LP
0
Geen stemmen
Jong
0
Geen stemmen
Splinter
1
1%
BoerBurgerBeweging
3
3%
NLBeter
1
1%
Lijst Henk Krol
0
Geen stemmen
Oprecht
0
Geen stemmen
Jezus Leeft
0
Geen stemmen
ik stem op een andere partij
1
1%
 
Aantal stemmen : 105
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 20 Mrt 2021 08:44

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Precies Savi, klopt helemaal. Jij hebt de capaciteiten om dat te beseffen, echt een ontzettend groot deel van de mensen die hun stem gebaseerd hebben op het doen van een kieswijzer niet.
<<

Anoniem303

Bericht 20 Mrt 2021 08:51

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rejoy schreef:
Rixt schreef:
En Carrie reageert wellicht op het brede deel wat jij aanhaalt, jij hebt het namelijk over 'stemmen op rechts' in jouw reactie waar zij op reageert, en niet op 'stemmen op de VVD'. Als je Carries afbeelding nog even terug bekijkt met álle rechtse partijen, en diens standpunten en uitspraken in je achterhoofd, en niet alleen de VVD (jij maakte hem zelf namelijk ook breed), is het dan nog steeds een kutreactie, of is de emotie dan ergens wel te begrijpen?


Zie de reactie die ik zojuist heb geschreven. Ik denk dat dit antwoord is op deze vraag. Ja: door zo'n gif te posten, vind ik dat ieder gesprek doodgeslagen wordt. Carrie denkt namelijk ook dat iedereen in staat is om dergelijke problematiek te begrijpen en dat is gewoon niet zo. Het gesprek voeren is educatie.

Jeetje. Dat doet Carrie doorlopend als het op het onderwerp racisme en white privilege aankomt, alleen nu even een keertje niet. Ik vind het wel heel makkelijk om iemand dan op één meme af te rekenen.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Mrt 2021 08:53

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rejoy schreef:
Wij gaan heel erg uit van onze eigen capaciteiten en ik zie ook heel vaak verwijzingen naar onwil in reacties hier. Heel vaak is het geen onwil maar onkunde. Geen onwil om naar de mening en percepties van een ander te luisteren, maar onkunde, omdat de wereld niet goed begrepen wordt. Niet begrijpen waarom de overheid bepaalde keuzes maakt, integraliteit in een beleid niet kunnen zien omdat mensen niet verder KUNNEN kijken dan hun eigen leefwereld. Help die mensen dan door het gesprek aan te gaan ipv ze uit te sluiten.


Ok, nog eentje dan. Want met wat je hier post ben ik het zeker eens. En het is goed dit te benadrukken. Maar twee gedachten die dan bij mij opkomen:
1) je doet hier de aanname dat mensen die op bepaalde partijen met racistisch gedachtengoed stemmen, niet goed de programma’s kunnen lezen en geholpen moeten worden. Ze zijn niet bij machte zelf een geïnformeerde keuze te maken. Dat is, ook al is het onbedoeld, best een oordeel. Daarnaast geldt het niet voor alle stemmers: er zitten ook wel gewoon racisten tussen die bewust kiezen.
2) waar ik zelf vooral tegenaan loop: ja natuurlijk moet je het gesprek aan, en voor een constructief gesprek moet je open, met aandacht en zonder oordeel luisteren naar het standpunt van de ander, je daarin verplaatsen, begrip opbrengen, noem maar op. Geloof het of niet maar ik houd me daar zelfs professioneel mee bezig :smile: Maar mijn grens is bereikt als het om racisme en uitsluiting gaat. Daar heb ik geen respect voor. Die houding kan ik dan vaak niet (meer) opbrengen.
Lastig vind ik dat hoor, want wat dan? Dan kan ik dus waarschijnlijk me maar beter niet meer mengen in dit soort gesprekken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Mrt 2021 08:54

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ja dat geloof ik ook zeker Rejoy, dat een hele grote groep kiezers er niet toe in staat is een genuanceerde keuze te maken. Daar ben ik misschien wat aan voorbij gegaan. Naast onkunde speelt er ook het in de steek gelaten voelen door de overheid en de gevestigde orde. Maar ik vind het behoorlijk verdrietig dat ze dan denken dat zo’n partij (ik heb het dan ook over FvD en PVV) hun wensen en belangen wél vertegenwoordigt.

Of het nou komt doordat de stemmers op deze partijen dezelfde racistische idealen hebben als de partij, of uit egoïsme hebben gestemd vanwege het sprookje dat we met zo’n partij aan de macht opeens geen last meer hebben van Corona, of omdat ze zich niet hebben ingelezen of niet bij machte zijn om dat te doen, ik vind het even schokkend. Vanuit die emotie heb ik eerder ook gereageerd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Mrt 2021 08:55

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rejoy schreef:
Rixt schreef:
En Carrie reageert wellicht op het brede deel wat jij aanhaalt, jij hebt het namelijk over 'stemmen op rechts' in jouw reactie waar zij op reageert, en niet op 'stemmen op de VVD'. Als je Carries afbeelding nog even terug bekijkt met álle rechtse partijen, en diens standpunten en uitspraken in je achterhoofd, en niet alleen de VVD (jij maakte hem zelf namelijk ook breed), is het dan nog steeds een kutreactie, of is de emotie dan ergens wel te begrijpen?


Zie de reactie die ik zojuist heb geschreven. Ik denk dat dit antwoord is op deze vraag. Ja: door zo'n gif te posten, vind ik dat ieder gesprek doodgeslagen wordt. Carrie denkt namelijk ook dat iedereen in staat is om dergelijke problematiek te begrijpen en dat is gewoon niet zo. Het gesprek voeren is educatie.

Het gesprek voeren is inderdaad educatie, maar het is niet Carries verantwoordelijkheid om jou of anderen te onderwijzen. En hoewel ik me zeker kan voorstellen dat niet iedereen politiek, partijen en hun standpunten en het hele idee achter stemmen en zetelverdeling begrijpt, denk ik ook dat heel veel mensen het wel prima vinden en niet de moeite nemen om zich hiervoor te interesseren en hierop in te lezen. Partijprogramma’s worden vaak in simpele(re) woorden samengevat en toegankelijk gemaakt. Maar daar moet je wel even naar op zoek gaan.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Mrt 2021 08:59

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik had laatst een hele post geweid in het white privilege topic over hoe we in deze gepolariseerde samenleving wel het gat kunnen dichten (meer de vraag, nog niet echt het antwoord) juist omdat het niet de verantwoordelijkheid is van de slachtoffers van uitsluiting om begrip en geduld op te brengen voor de bewuste en onbewuste daders. In vind dat een hele lastige.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2021 09:00

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Elliot schreef:
Rejoy schreef:
Zie de reactie die ik zojuist heb geschreven. Ik denk dat dit antwoord is op deze vraag. Ja: door zo'n gif te posten, vind ik dat ieder gesprek doodgeslagen wordt. Carrie denkt namelijk ook dat iedereen in staat is om dergelijke problematiek te begrijpen en dat is gewoon niet zo. Het gesprek voeren is educatie.

Het gesprek voeren is inderdaad educatie, maar het is niet Carries verantwoordelijkheid om jou of anderen te onderwijzen. En hoewel ik me zeker kan voorstellen dat niet iedereen politiek, partijen en hun standpunten en het hele idee achter stemmen en zetelverdeling begrijpt, denk ik ook dat heel veel mensen het wel prima vinden en niet de moeite nemen om zich hiervoor te interesseren en hierop in te lezen. Partijprogramma’s worden vaak in simpele(re) woorden samengevat en toegankelijk gemaakt. Maar daar moet je wel even naar op zoek gaan.

Oh en even voor de duidelijkheid. Mensen die zich niet in lezen of verder kijken stemmen ook gewoon op alle verschillende partijen, niet alleen PVV en FvD .
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 20 Mrt 2021 09:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Caulfield schreef:
Rejoy schreef:
1) je doet hier de aanname dat mensen die op bepaalde partijen met racistisch gedachtengoed stemmen, niet goed de programma’s kunnen lezen en geholpen moeten worden. Ze zijn niet bij machte zelf een geïnformeerde keuze te maken. Dat is, ook al is het onbedoeld, best een oordeel. Daarnaast geldt het niet voor alle stemmers: er zitten ook wel gewoon racisten tussen die bewust kiezen.
2) waar ik zelf vooral tegenaan loop: ja natuurlijk moet je het gesprek aan, en voor een constructief gesprek moet je open, met aandacht en zonder oordeel luisteren naar het standpunt van de ander, je daarin verplaatsen, begrip opbrengen, noem maar op. Geloof het of niet maar ik houd me daar zelfs professioneel mee bezig :smile: Maar mijn grens is bereikt als het om racisme en uitsluiting gaat. Daar heb ik geen respect voor. Die houding kan ik dan vaak niet (meer) opbrengen.
Lastig vind ik dat hoor, want wat dan? Dan kan ik dus waarschijnlijk me maar beter niet meer mengen in dit soort gesprekken.


Begrijp me niet verkeerd hoor, racisme en uitsluiting keur ik sowieso af en dan heb ik het niet alleen over uitsluiting op kleur, maar ook over uitsluiting op basis van bijvoorbeeld seksuele voorkeuren, intelligentie of gender. Radicaal rechts bestaat, maar radicaal links natuurlijk ook. Radicalisme vind ik op welke oriëntatie dan ook fout.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2021 09:03

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Andersom zijn er trouwens ook mensen die altijd blind partij X stemmen omdat ze dat al jaren doen. Dat vind ik net zo goed kwalijk eigenlijk. Dat je dan niet even 2 of 3 partijen verder kijkt en vergelijkt.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 20 Mrt 2021 09:05

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Teun schreef:Ik had laatst een hele post geweid in het white privilege topic over hoe we in deze gepolariseerde samenleving wel het gat kunnen dichten (meer de vraag, nog niet echt het antwoord) juist omdat het niet de verantwoordelijkheid is van de slachtoffers van uitsluiting om begrip en geduld op te brengen voor de bewuste en onbewuste daders. In vind dat een hele lastige.


Dat is een goede vraag. Topic heb ik niet gelezen. Enerzijds ben ik eens dat het niet de verantwoordelijkheid van de slachtoffers is, maar anderzijds: hoe ontstaat er dan wel kennis en bewustwording?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Mrt 2021 09:13

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik denk door influencers in de breedste zin van het woord die wel die lange adem kunnen opbrengen en niet zelf slachtoffer zijn en dus die enorme pijn met zich meedragen. Maar, en daar kwam mijn post in dat topic ook vandaan, het is de vraag of mensen die die pijn niet voelen het wel écht kunnen overbrengen.

Mijn post was nav de discussie over de witte vertaalster van de tekst van Gorman.

Een beetje of topic dit maar ik vind het een interessant dilemma.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Mrt 2021 09:36

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rixt schreef:
Rejoy schreef:
Zie de reactie die ik zojuist heb geschreven. Ik denk dat dit antwoord is op deze vraag. Ja: door zo'n gif te posten, vind ik dat ieder gesprek doodgeslagen wordt. Carrie denkt namelijk ook dat iedereen in staat is om dergelijke problematiek te begrijpen en dat is gewoon niet zo. Het gesprek voeren is educatie.

Jeetje. Dat doet Carrie doorlopend als het op het onderwerp racisme en white privilege aankomt, alleen nu even een keertje niet. Ik vind het wel heel makkelijk om iemand dan op één meme af te rekenen.


Maar dat is een ander topic met een ander onderwerp. Het gaat hier niet om racisme an sich dan wel het veroordelen van racisme. Volgens mij is hier iedereen het er wel over eens dat dit niet kan en geen respect verdient. Racisme dan bedoel ik.
Maar Carrie reageerde op een post waarin Rejoy vraagt om respect voor een ieders keuze van stemmen. Ze noemt daarbij notabene de Kritiek op vvd stemmers. Dan is die gif toch nogal kort door de bocht? Want daarmee impliceer je dan toch dat de vvd racistisch is of niet? Juist omdat de pist van Rejoy gequote wordt waarin ze de vvd benoemt vind ik het raar om de reactie van Carrie nu af te doen als alleen gericht op Fvd en/of PVV. Wellicht zo bedoeld, maar dat blijkt natuurlijk niet uit het enkele gifje.

Overigens vind ik een dergelijke reactie ook als het specifiek ziet op Forum of Pvv ook te simpel, maar daar ga ik niet verder op in. Mijn standpunt is duidelijk en die van jullie ook.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 22 Mrt 2021 07:33

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Pineco schreef:En over dat in het geniep trouwen, ik vind het juist mooi dat ze de liefde voor laat gaan op regels. Ze heeft de gevolgen van die keuze ook gedragen, so be it. Ik vind dat niet het soort misleiding dat maakt dat ik haar politieke kunnen in twijfel ga trekken.


Ik heb om dezelfde reden als Kira niet op D66 gestemd. Vanwege Kaag. En niet omdat ze in het geniep getrouwd is, maar omdat ze in het geniep getrouwd is met een man die lid was van een politieke partijdie vroeger een guerrillabeweging was. De partij waar hij bij zat in Palestina wordt door de EU en USA als terroristische partij gezien.
Ze is dus is het geniep getrouwd, omdat ze wist dat ze haar functie die ze toen bekleedde zou verliezen. En dat vind ik echt achterbaks kom er dan eerlijk vooruit en leg je functie neer.

Bij defensie wordt je ook ontslagen als je met mensen uit bepaalde landen trouwt. Je hebt wel een voorbeeldfunctie.
Ik vind het daarom ook gek dat zij nog in de politiek kan zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Kira

Bericht 22 Mrt 2021 07:54

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Raven, precies dat. En daar kom je dus in Nederland gewoon mee weg, vind het echt schandalig.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 22 Mrt 2021 08:33

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Raven schreef:
Pineco schreef:En over dat in het geniep trouwen, ik vind het juist mooi dat ze de liefde voor laat gaan op regels. Ze heeft de gevolgen van die keuze ook gedragen, so be it. Ik vind dat niet het soort misleiding dat maakt dat ik haar politieke kunnen in twijfel ga trekken.


Ik heb om dezelfde reden als Kira niet op D66 gestemd. Vanwege Kaag. En niet omdat ze in het geniep getrouwd is, maar omdat ze in het geniep getrouwd is met een man die lid was van een politieke partijdie vroeger een guerrillabeweging was. De partij waar hij bij zat in Palestina wordt door de EU en USA als terroristische partij gezien.
Ze is dus is het geniep getrouwd, omdat ze wist dat ze haar functie die ze toen bekleedde zou verliezen. En dat vind ik echt achterbaks kom er dan eerlijk vooruit en leg je functie neer.

Bij defensie wordt je ook ontslagen als je met mensen uit bepaalde landen trouwt. Je hebt wel een voorbeeldfunctie.
Ik vind het daarom ook gek dat zij nog in de politiek kan zitten.


Dan begrijp ik jullie stelling wel beter, zo goed had ik me niet ingelezen blijkbaar. Excuses! Ik was blijven hangen in het romantische aspect van het verhaal ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Apr 2021 15:50

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Een interview met Renske Leijten over de hele situatie: https://www.topics.nl/sp-kamerlid-rensk ... 37e90e8fe0
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers