Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen Tweede Kamer

Waar stem jij op?

Ik stem niet
1
1%
Ik stem blanco
1
1%
VVD
14
13%
PVV
2
2%
CDA
2
2%
D66
28
27%
GroenLinks
19
18%
SP
3
3%
PvdA
9
9%
ChristenUnie
2
2%
Partij voor de Dieren
7
7%
50Plus
0
Geen stemmen
SGP
1
1%
Denk
0
Geen stemmen
Forum voor Democratie
3
3%
Bij1
4
4%
Ja21
0
Geen stemmen
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
3
3%
NIDA
0
Geen stemmen
Piratenpartij
0
Geen stemmen
LP
0
Geen stemmen
Jong
0
Geen stemmen
Splinter
1
1%
BoerBurgerBeweging
3
3%
NLBeter
1
1%
Lijst Henk Krol
0
Geen stemmen
Oprecht
0
Geen stemmen
Jezus Leeft
0
Geen stemmen
ik stem op een andere partij
1
1%
 
Aantal stemmen : 105
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Mrt 2021 10:52

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Wat is toch jouw obsessie met het salaris van iedereen Fred?
<<

Kira

Bericht 19 Mrt 2021 10:52

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ze is in het geheim getrouwd met haar Palestijnse man, en ik vind dat geniepig. Daarna is ze ook uit haar functie gezet, toen het uit kwam. Dus ze heeft het waarschijnlijk bewust daardoor achter gehouden. Dat alleen al is voor mij reden niet op haar te stemmen.
En verder mag ik haar ook gewoon niet, maar dat is een onderbuikgevoel en kan ik verder niet onderbouwen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Mrt 2021 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Carra schreef:Wat is toch jouw obsessie met het salaris van iedereen Fred?


Ik weet ook niet of je nu wel of niet betrouwbaar bent als je veel geld verdiend in Fred's ogen.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2021 11:00

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Fred schreef:
Pineco schreef:Ik vind haar verleden juist mooi/indrukwekkend. Het lijkt me ook iemand die vecht voor idealen en niet per se rijkdom nastreeft.


Ligt eraan hoe je dat ziet. Als je naar haar verleden kijkt heeft ze behoorlijk hoge functies bekleed. Het kan niet anders zijn dat daar ook een goed inkomen aan is gekoppeld, dus ze zal vast meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander.

Nou dat ligt er dan inderdaad aan hoe je dat ziet, want als je dik verdiend wil dat natuurlijk niet zeggen dat je rijkdom nastreeft.
En ook niet wat dat met haar betrouwbaarheid te maken heeft verder.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 19 Mrt 2021 11:16

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik ga Kaag hier niet zitten verdedigen, want ik ken haar verder ook niet ;-) Maar ik heb dus juist wel een goed gevoel bij haar. En ik ken meer mensen die rijk zijn, maar dat niet als voornaamste levensdoel zien. Ik koppel veel geld verdienen niet aan het wel of niet betrouwbaar zijn van mensen.
En over dat in het geniep trouwen, ik vind het juist mooi dat ze de liefde voor laat gaan op regels. Ze heeft de gevolgen van die keuze ook gedragen, so be it. Ik vind dat niet het soort misleiding dat maakt dat ik haar politieke kunnen in twijfel ga trekken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 19 Mrt 2021 12:03

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Moederkoekje schreef:
Rixt schreef:Ey Caulfield, je weet dat de Speld een satirisch platform is, toch? Of mis ik hier nou zelf de clou?


Haha, ik denk dat Caulfield dat heel goed weet en dat ze met dit artikel de 'armoe' van VVD stemmers wil onderstrepen. Lekker vanuit je luie stoel een beetje stemmen op de VVD, zonder je waar dan ook in te verdiepen. Zonder principes of idealen.
Net als de VVD zelf dus eigenlijk 😁


Ik had het eerder over de veroordelende reacties op mensen die rechts gestemd hebben, dat dit maakt dat hier discussiëren onveilig voelt. Dit is exact een opmerking waar ik op doelde.

Wel jammer, zulke reacties. Heeft weinig met wederzijds respect te maken. Je kunt het ook respectvol niet met elkaar eens zijn hè...
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mrt 2021 12:06

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Als je goed geld verdiend kun je best betrouwbaar zijn en niet alleen rijkdom meer nastreven (omdat je dat al hebt).

Ze heeft een bovengemiddeld salaris (alle politici) in de 2e kamer waar je goed van kunt leven. Je hoort het ze nooit op tv zeggen, maar ik wed dat een aantal zo wel denken. Ik ben ook serieus benieuwd hoe snel bijv. de mensen die voorheen een zetel hadden en nu weg moeten uit de kamer een baan vinden met hetzelfde salaris. Ik denk dat er een aantal er echt wel op achteruit gaan.

Neem bijv Henk Krol, hij heeft geen zetel kunnen halen en zat jarenlang in de kamer. Ik had vernomen dat hij plannen heeft voor een B&B om zo (ondanks wachtgeld) toch wat inkomsten te krijgen.

Andersom kun je het ook bekijken. Neem die jonge lijsttrekker van Volt, die heeft zijn goed betaalde baan in 2018 opgezegd voor de politiek. In februari was hij een van de fulltimers bij Volt, maar ik gok dat die partij destijds lang niet zoveel geld heeft om hem een vergelijkbaar dik salaris te betalen als hij nu gaat ontvangen in de 2e kamer.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2021 12:45

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rejoy schreef:
Moederkoekje schreef:
Haha, ik denk dat Caulfield dat heel goed weet en dat ze met dit artikel de 'armoe' van VVD stemmers wil onderstrepen. Lekker vanuit je luie stoel een beetje stemmen op de VVD, zonder je waar dan ook in te verdiepen. Zonder principes of idealen.
Net als de VVD zelf dus eigenlijk 😁


Ik had het eerder over de veroordelende reacties op mensen die rechts gestemd hebben, dat dit maakt dat hier discussiëren onveilig voelt. Dit is exact een opmerking waar ik op doelde.

Wel jammer, zulke reacties. Heeft weinig met wederzijds respect te maken. Je kunt het ook respectvol niet met elkaar eens zijn hè...


Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Mrt 2021 12:56

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Nou, precies dat ja.

Ik had van sommige mensen in mijn omgeving hun stemkeuze liever niet willen weten. Oja, en fijn dat je het niet eens bent met de coronamaatregelen maar er zijn nog tig andere zaken waar je voor stemt voor de komende 4 jaar hè.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2021 13:22

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

SoGood schreef:Nou, precies dat ja.

Ik had van sommige mensen in mijn omgeving hun stemkeuze liever niet willen weten. Oja, en fijn dat je het niet eens bent met de coronamaatregelen maar er zijn nog tig andere zaken waar je voor stemt voor de komende 4 jaar hè.


Inderdaad :snik:
<<

Anoniem308

Bericht 19 Mrt 2021 13:27

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Sorry maar ik kan mij gewoon niet vinden in jullie reactie Carrie en Sogood. En daarmee zeg ik niet dat ik een goed woord over heb voor uitlatingen van sommige politieke partijen. Maar het neemt niet weg dat je niet zomaar iedereen weg kan zetten of kan veroordelen die op een aantal deze partijen stemmen.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 13:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik twijfel of ik nog mee moet praten want ik ben bang dat ik herhaling val. Wat is het probleem met benoemen dat er helaas mensen op een partij met racistisch gedachtengoed hebben gestemd?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Mrt 2021 13:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Fred schreef:Als je goed geld verdiend kun je best betrouwbaar zijn en niet alleen rijkdom meer nastreven (omdat je dat al hebt).

Ze heeft een bovengemiddeld salaris (alle politici) in de 2e kamer waar je goed van kunt leven. Je hoort het ze nooit op tv zeggen, maar ik wed dat een aantal zo wel denken. Ik ben ook serieus benieuwd hoe snel bijv. de mensen die voorheen een zetel hadden en nu weg moeten uit de kamer een baan vinden met hetzelfde salaris. Ik denk dat er een aantal er echt wel op achteruit gaan.

Neem bijv Henk Krol, hij heeft geen zetel kunnen halen en zat jarenlang in de kamer. Ik had vernomen dat hij plannen heeft voor een B&B om zo (ondanks wachtgeld) toch wat inkomsten te krijgen.

Andersom kun je het ook bekijken. Neem die jonge lijsttrekker van Volt, die heeft zijn goed betaalde baan in 2018 opgezegd voor de politiek. In februari was hij een van de fulltimers bij Volt, maar ik gok dat die partij destijds lang niet zoveel geld heeft om hem een vergelijkbaar dik salaris te betalen als hij nu gaat ontvangen in de 2e kamer.


Jij geeft zelf aan dat je vindt dat een politicus in de 2e kamer hoger opgeleid moet zijn.
Als we daar de besten willen hebben zitten is het toch ook logisch dat daar een prijskaartje aan hangt?
Het is toch geen vrijwilligerswerk?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Mrt 2021 13:40

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Caulfield schreef:Ik twijfel of ik nog mee moet praten want ik ben bang dat ik herhaling val. Wat is het probleem met benoemen dat er helaas mensen op een partij met racistisch gedachtengoed hebben gestemd?


Schaar je daar de VVD ook onder dan?
Want ook over de VVD worden er vervelende opmerkingen gemaakt hier, en het is mijn partij niet, ik verwacht niet er ooit van mijn leven op te gaan stemmen, maar zeggen dat ze zonder principes en idealen klopt wat mij betreft niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 19 Mrt 2021 13:41

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Leuk plaatje hoor, maar maak het eens concreet. Waar doel je eigenlijk op?
Het is niet alleen de Fvd stemmer die hier op een bepaalde manier wordt weggezet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mrt 2021 13:43

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Klopt, maar het is toch best raar dat iedereen in de 2e kwamer ongeveer hetzelfde verdiend. Stel je zit al 8 jaar in de kamer en hebt een goede opleiding die aansluit op de politiek dan verdien je evenveel als een nieuwkomer die zelfs geen opleiding heeft zoals bij. Sylvana Simons. Dat is behoorlijk scheef qua verhouding vind ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 19 Mrt 2021 13:50

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Caulfield schreef:Ik twijfel of ik nog mee moet praten want ik ben bang dat ik herhaling val. Wat is het probleem met benoemen dat er helaas mensen op een partij met racistisch gedachtengoed hebben gestemd?

Niets. Maar Wat je nu zegt is anders een stuk genuanceerder dan toen je eerder iedereen uitmaakte voor racist omdat ze op Fvd stemmen. Dat verschil zie je zelf ook wel.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 13:50

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

MrsMath schreef:
Caulfield schreef:Ik twijfel of ik nog mee moet praten want ik ben bang dat ik herhaling val. Wat is het probleem met benoemen dat er helaas mensen op een partij met racistisch gedachtengoed hebben gestemd?


Schaar je daar de VVD ook onder dan?
Want ook over de VVD worden er vervelende opmerkingen gemaakt hier, en het is mijn partij niet, ik verwacht niet er ooit van mijn leven op te gaan stemmen, maar zeggen dat ze zonder principes en idealen klopt wat mij betreft niet.


Ik heb het hier consequent over FvD en PVV.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 13:54

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Luisa schreef:
Caulfield schreef:Ik twijfel of ik nog mee moet praten want ik ben bang dat ik herhaling val. Wat is het probleem met benoemen dat er helaas mensen op een partij met racistisch gedachtengoed hebben gestemd?

Niets. Maar Wat je nu zegt is anders een stuk genuanceerder dan toen je eerder iedereen uitmaakte voor racist omdat ze op Fvd stemmen. Dat verschil zie je zelf ook wel.


Dat heb ik niet gedaan. Maar - en hier val ik in herhaling - ik vind het moeilijk te begrijpen dat iemand niet racistisch is en toch op een partij met racistisch gedachtengoed stemt vanwege andere stadpunten die hem of haar wel goed bevallen. Dat je het racisme dan maar op de koop toe neemt, zeg maar. Dan vind je racisme kennelijk niet heel erg, of geen groot probleem. Dat vind ik nogal wat. In mijn belevingswereld is racisme veroordelen nou niet echt een enorm radicale positie innemen.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2021 13:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Caulfield schreef:
Luisa schreef:Niets. Maar Wat je nu zegt is anders een stuk genuanceerder dan toen je eerder iedereen uitmaakte voor racist omdat ze op Fvd stemmen. Dat verschil zie je zelf ook wel.


Dat heb ik niet gedaan. Maar - en hier val ik in herhaling - ik vind het moeilijk te begrijpen dat iemand niet racistisch is en toch op een partij met racistisch gedachtengoed stemt vanwege andere stadpunten die hem of haar wel goed bevallen. Dat je het racisme dan maar op de koop toe neemt, zeg maar. Dan vind je racisme kennelijk niet heel erg, of geen groot probleem. Dat vind ik nogal wat. In mijn belevingswereld is racisme veroordelen nou niet echt een enorm radicale positie innemen.


Mee eens, en dat bedoelde ik ook met mijn meme. Ik heb geen respect (meer) voor iemands mening die racistische partijen steunt. Die tijd heb ik gehad en ben ik klaar mee.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mrt 2021 14:00

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

De PVV heeft best goede standpunten vind ik en persoonlijk vind ik het jammer dat Wilders niet wat milder is richting de islam. Als hij bijv. de hoefddoekentax en niet alle moskeeën zou verbieden dan had de VVD best met ze samen willen werken en van mij had dat best gemogen en ik ben echt geen racist. Bijv. het punt dat als een vluchteling zich hier crimineel gedraagt dat deze dan direct het land uit worden gezet ben ik het volkomen mee eens. Ze zijn hier te gast. Stel ik zou zelf een vluchteling zijn, dan ben ik toch maar wat blij dat een ander land mij wil opvangen. Dan ga ik toch niet in dat land de crimineel uithangen...
Hardwerkende allochtonen etc. die al lang hier zijn en bijv een eigen bedrijf hebben heb ik juist respect voor. Ik vind het juist erg knap dat die mensen hier die stap durven te zetten.
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mrt 2021 14:03

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Ik heb er een beetje moeite mee als mensen moeten benoemen dat vluchtelingen hier ‘te gast’ zijn. Voor veel vluchtelingen zit terugkeren naar hun eigen land er niet meer (nooit meer?) in. Moeten ze dan altijd maar leven met het gevoel dat ze ergens ‘te gast’ zijn? Een immigrant uit de USA zet je toch ook niet weg als iemand die te gast is?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 19 Mrt 2021 14:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Carrie, ik begrijp het plaatje wel. Maar volgens mij had Rejoy het ook over de VVD. Vandaar mijn reactie. Zijn die ook racistisch en dus plaatje van toepassing?

En Caulfield ik had je eerdere reactie dus wel zo begrepen. Als in ook Fbd stemmers zijn racisten. Dat heb ik ook in al mijn reacties benoemd, dat ik daar over viel.
<<

Kira

Bericht 19 Mrt 2021 14:23

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Rixt schreef:Ik heb er een beetje moeite mee als mensen moeten benoemen dat vluchtelingen hier ‘te gast’ zijn. Voor veel vluchtelingen zit terugkeren naar hun eigen land er niet meer (nooit meer?) in. Moeten ze dan altijd maar leven met het gevoel dat ze ergens ‘te gast’ zijn? Een immigrant uit de USA zet je toch ook niet weg als iemand die te gast is?


Hm lastig, ik vind namelijk van wel. Mijn tante woont nu al 35 jaar in Portugal maar voelt zich daar echt een gast. Mijn oma en opa zijn in Polen geboren en hierheen verhuist en altijd dankbaar geweest en zich ook gast gevoeld. Mijn vader heeft dat als kind zelfs nog lang gehad terwijl hij hier geboren is.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Mrt 2021 14:27

Re: Verkiezingen Tweede Kamer

Fred schreef:De PVV heeft best goede standpunten vind ik en persoonlijk vind ik het jammer dat Wilders niet wat milder is richting de islam. Als hij bijv. de hoefddoekentax en niet alle moskeeën zou verbieden dan had de VVD best met ze samen willen werken en van mij had dat best gemogen en ik ben echt geen racist. Bijv. het punt dat als een vluchteling zich hier crimineel gedraagt dat deze dan direct het land uit worden gezet ben ik het volkomen mee eens. Ze zijn hier te gast. Stel ik zou zelf een vluchteling zijn, dan ben ik toch maar wat blij dat een ander land mij wil opvangen. Dan ga ik toch niet in dat land de crimineel uithangen...
Hardwerkende allochtonen etc. die al lang hier zijn en bijv een eigen bedrijf hebben heb ik juist respect voor. Ik vind het juist erg knap dat die mensen hier die stap durven te zetten.


Hitler had ook best goede standpunten.
Maar bepaalde andere standpunten wegen zo zwaar dat ik mensen die op PVV en FvD stemmen (en misschien ook JA21, maar daar weet ik weinig van) wel veroordeel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers