Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekje weg nu of zomer?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2021 19:29

Weekje weg nu of zomer?

Pfff ik heb zo'n behoefte om er even tussenuit te gaan. Ik kijk steeds verlangend naar oude reis foto's en ik snap dat dat nu niet haalbaar is hoor maar man, ik ben er zo aan toe. Laatste keer buitenland was oktober 2019 (logisch hoor, voor zoveel mensen).
Vorig jaar zijn we maar 3 dagen weg geweest in eigen land en nog één keer een nachtje weg met z'n tweetjes. Luxeprobleem, I know, maar ik ben er wel echt aan toe. Vorige week ging ik naar een vriendin op de Veluwe en heb de navigatie toen op snelwegen vermijden gezet en heb er twee uur over gedaan ipv uurtje. Dat was het hoogtepunt van de week (sowieso dat bezoekje hoor).

Mn man vindt het niet zo nodig om nu weg te gaan, hij heeft de behoefte niet zo en vindt het nu gewoon niet zo leuk midden in de lockdown.
Kan ik me ook wel in vinden op zich, maar ik zie zoveel mensen om me heen toch ergens in een huisje zitten en dan lijkt het toch wel heel aantrekkelijk. We zouden evt met z'n tweetjes weekendje weg kunnen aan 't einde van de Krokus want dan zijn de kinderen toch al (met mij) bij m'n moeder, dan kunnen we prima ze daar even achter laten voor een nachtje op twee en in't noorden ergens zitten. Maar zo'n diner op een hotelkamer, is dat nou wel wat? Is dat niet zonde van't geld?
Of toch een (mid) weekje weg met de kinderen in een huisje? Naar een Waddeneiland lijkt me leuk maar meer als M kan zitten op de fiets. Of bijv Texel met de auto maar als bijv Ecomare en de schapenboerderij dicht is vind ik dat ook weer jammer.
Kunnen we dan niet beter in de zomer weg als er meer open is? We misschien iig uiteten kunnen, wat makkelijker buiten kunnen spelen en zijn? Wat gaan we in hemelsnaam doen in een huisje als het alleen maar slecht weer en koud is? Of hebben degenen die dat nu recentelijk hebben gedaan er toch met volle teugen van genoten, want heerlijk even eruit?

Nou ja zoverre mijn overpeinzingen. Hebben jullie ook dergelijke twijfels? Of hebben jullie gewoon zoiets van we gaan er nu even lekker tussenuit en daarna zien we wel weer?
En mochten jullie een plekje hebben van ja dit is wat voor Marin mag je 't altijd delen.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Feb 2021 19:38

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik persoonlijk vind het nu dus echt niet aantrekkelijk om weg te gaan. Alles dicht, gedoe met eten dan. Nee, dan blijf ik liever thuis met eigen bed.

We hebben al wel besloten dat wat er ook gebeurt, in principe gaan we in de zomer naar het zuiden! Afgelopen jaar hebben we onze vakantie beperkt tot paar dagen België, maar dit jaar willen we ECHT weg. En dan zijn we wel wat er mogelijk is.

Maar oke, hier heb jij dus niets aan. Als jouw man nu niet wil, zou ik gewoon naar je moeder gaan. Hoewel vertrouwd, toch een andere omgeving. En de kinderen vooral aan je moeder overlaten zodat je ksn rusten.
<<

Anoniem303

Bericht 10 Feb 2021 19:45

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik denk dat ik nu ook niet bewust iets in deze periode zou boeken, zeker niet met kinderen. Maar ook samen trouwens niet. Het is koud, kan rotweer zijn en dan zit je maar. Zelfs een wc vinden als je even een stuk aan het wandelen bent (en je bent flink uit de buurt van je accommodatie) is een behoorlijke opgave. Maar meer in de lente zou het me bijvoorbeeld helemaal niet uitmaken als er nog veel dicht is. Maargoed, ook daar het wc-probleem denk ik (voor mij waarschijnlijk nog het grootste struikelblok :laughcry: )

Het hele idee van een workation spreekt me trouwens wel héél erg aan en ik vind het wat dat betreft superjammer dat wij allebei niet thuis kunnen werken. Hoe heerlijk is het om je werk even te verplaatsen naar een andere omgeving en aan het einde van de dag even uit te waaien op het strand, of het bos in te duiken. Maargoed, dat is even offtopic.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Feb 2021 19:45

Re: Weekje weg nu of zomer?

mij lijkt nu helemaal niet leuk omdat je niks kan doen. Ik zou gewoon later gaan
Afbeelding
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 10 Feb 2021 19:52

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij werken sinds maart 2020 beiden fulltime thuis, geen kinderen maar wel muren die (vooral op mij) afkomen. Sinds het najaar boek ik dus regelmatig ergens een huisje in NL. Soms werk ik er ook, soms ga ik een dag eerder en komt vriend later. Het zijn toch weer andere muren, andere omgeving, andere supermarkt, ik kook dan in het huisje, ga in de omgeving op zoek naar een boerderijwinkel voor wat boodschappen, zoek naar plaatselijke specialiteiten om te maken. Toch net weer anders dan thuis. Met kinderen zou ik dat ook zo zien: andere speeltuintjes, andere parkjes, andere wandelroutes... Je kan niet zo veel maar wat je thuis kan ziet er in ieder geval weer eens anders uit. Ik zoek vaak een huisje met iets wat ik thuis niet heb, in mijn geval open haard, ligbad, jacuzzi in de tuin, sauna etc.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Feb 2021 19:55

Re: Weekje weg nu of zomer?

Onwijs veel behoefte, maar niet met m’n gezin. Ik heb onwijs veel zin in een weekje vakantie in m’n up. Vorig jaar ging ik in m’n eentje naar ierland. Echt zin om weer zoiets te doen.

Al het werk, studeren, thuisonderwijs en nauwelijks naar buiten: ben er zo klaar mee. Wat saai :(
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 10 Feb 2021 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Feb 2021 20:00

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik ben heel hard toe aan even weg hier. Laatste keer was zomer 2019.
Vorig jaar week voor de lockdown gaan samenwonen. Dus de muren hier komen soms wel op mij af. Ondertussen in de twee lockdown afgestudeerd. Wat we ook nog niet hebben kunnen vieren. Probeer mijn vriend nu zo ver te krijgen dat we een weekendje weg gaan in Nederland. Maar hij wil niet weg als alles nog dicht is. Dus dat wordt lastig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2021 20:32

Re: Weekje weg nu of zomer?

Als je het leuk vindt om even in een andere omgeving te zijn en je vindt het al fijn om wandelingen te maken door de natuur dan zou ik nu gaan. Ik zou dan wel een eenvoudig park kiezen, niet met veel faciliteiten, gewoon iets kleinschaligs, of misschien zo'n natuurhuisje.

Als je denkt dat je het wel heel erg gaat missen om uitjes te maken, te kunnen zwemmen, uit eten te kunnen, et cetera, dan zou ik het nog even uitstellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2021 20:35

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik weet niet of dit iets voor je is maar ik vind dit echt gaaf. Ik ging hier vroeger in groep 7 en 8 op schoolkamp, toen was het nog gewoon een kampeerboerderij met slaapzalen en een eetzaal beneden, niks bijzonders. Het is nu helemaal veranderd. Ik vind vooral de boomhut er supergaaf uitzien, maar ook de plaggenhutten. Boomhut is denk ik ook niet zo veilig met kinderen, dat is meer voor met zijn tweetjes.

https://www.plaggenhut.nl/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2021 20:40

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij zijn in oktober een midweek op de blokhutboot weg geweest. Misschien nu iets aan de koude kant maar als het voorjaar z’n intrede doet kan het al snel. Heerlijk 5 dagen Biesbosch. Zou het zo weer doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Feb 2021 20:45

Re: Weekje weg nu of zomer?

Urban Naked schreef:Onwijs veel behoefte, maar niet met m’n gezin. Ik heb onwijs veel zin in een weekje vakantie in m’n up. Vorig jaar ging ik in m’n eentje naar ierland. Echt zin om weer zoiets te doen.

Al het werk, studeren, thuisonderwijs en nauwelijks naar buiten: ben er zo klaar mee. Wat saai :(


Nou hier heb ik ook zin in ja, gewoon even lekker in m'n eentje weg! Maar dan wel als er weer wat meer open is enzo. Een stedentripje lijkt me wel wat.
❤ 7 juni 2018
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Feb 2021 20:45

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij hebben ook een tijdje getwijfeld, maar nu toch een (Landal) huisje geboekt op de Veluwe voor de voorjaarsvakantie.
Ik denk dat het ons goed zal doen, even een andere omgeving en volledige aandacht voor elkaar. Thuis zijn er steeds huishoudelijke klussen en verbouwingsklussen waardoor er geen 100% aandacht voor elkaar is. Ik hoop dus dat een andere omgeving ons goed zal doen!
Voor jou is dat misschien ook wel zo Marin, dat met name je man even volledige focus op jullie gezin heeft.

En zoals mijn vader altijd zegt in zulke situaties: we leven niet in een of-of wereld.
Met andere woorden, gewoon nu gaan en in de zomer weer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2021 21:32

Re: Weekje weg nu of zomer?

Nou dit zijn dus allemaal ook precies overpeinzingen van mij. Aan de ene kant lijkt 't me heerlijk even eruit, aan de andere kant vind ik 't wel erg jammer en zonde met zoveel restricties. Zeker als 't slecht weer is.
En zo'n Landal lijkt me best prima een keertje maar dan ook best jammer als je niet van de faciliteiten gebruik kan maken. En dan is 't best prijzig. Maar misschien juist ook wel lekker even eruit. M'n man heeft vorig jaar dus inderdaad ook echt maar 3 dagen vrij gehad (ja plus wat in kraamweek), dat is echt wel weinig. Hij zegt zelf dat hij er geen last van heeft maar op zich zou wat family time wel welkom zijn ja.

Nou ja. We denken er nog maar even over na. Interessant om jullie gedachten erover te lezen, beide kanten op.

Urban Naked, ja man, daar heb ik ook behoefte aan. Deze week is 't twee jaar geleden voor mij dat ik in m'n eentje in Rome was. Zo ontzettend welkom weer zo'n tripje, maar ja. Hopelijk kan het gauw weer voor ons!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2021 21:45

Re: Weekje weg nu of zomer?

Susan schreef:Ik weet niet of dit iets voor je is maar ik vind dit echt gaaf. Ik ging hier vroeger in groep 7 en 8 op schoolkamp, toen was het nog gewoon een kampeerboerderij met slaapzalen en een eetzaal beneden, niks bijzonders. Het is nu helemaal veranderd. Ik vind vooral de boomhut er supergaaf uitzien, maar ook de plaggenhutten. Boomhut is denk ik ook niet zo veilig met kinderen, dat is meer voor met zijn tweetjes.

https://www.plaggenhut.nl/


Wat heerlijk kneuterig en wat enig, zo'n leengeit. Doet me beetje denken aan vroeger, ik kom natuurlijk min of meer uit die regio. Wil ook graag als O wat ouder is naar Ellert en Brammert, vond dat vroeger machtig interessant dat boerenleven van toen.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Feb 2021 22:02

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij zijn in november, toen we twee strengere weken hadden qua maatregelen met zwembaden gesloten ed, een weekendje naar Landal geweest. Dat was
een beetje uit nood geboren omdat onze badkamer verbouwd werd maar het was eigenlijk zo fijn!
We hadden een box van een restaurant mee genomen en mijn man en ik hebben uitgebreid samen gegeten nadat de kinderen in bed lagen. We zijn lekker wezen wandelen en kwamen een ontzettend leuke kinderroute tegen, er was een bad in het huisje. En we waren gewoon even in een andere omgeving inderdaad.

Ik ben af en toe ook aan het kijken om een weekendje weg te gaan maar het is allemaal zo duur! En dan vind ik het wel zonde dat je zo weinig kan ( niet uit eten, niet zwemmen met de kinderen ed). Maar een huisjes met een sauna, hottub, wandelschoenen mee, een doos
eten van een goed restaurant, lekker borrelhappen en wijntjes, lijkt me eigenlijk heerlijk even.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Feb 2021 22:29

Re: Weekje weg nu of zomer?

Hier ook heel erg behoefte aan vakantie, al een paar keer op het punt gestaan om een last-minute te boeken maar toch niet gedaan. We hebben wel in april en juni een bungalow geboekt en met of zonder maatregelen, wij gaan gewoon. Hebben dan gewoon een keuken dus geen probleem met eten.
Ik zou dus best wat boeken als ik jullie was maar dan een bungalow zodat je niet persé afhankelijk bent van restaurants. Denk dat je dan prima van een vakantie kunt genieten, lekker veel de natuur in en rust pakken.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 10 Feb 2021 22:35

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik heb een beetje dezelfde overwegingen, wil ook graag vrij om ertussenuit te gaan, maar er is vrij weinig te doen nu.
Ik zag trouwens wel iets heel tofs, misschien is dat wat voor jullie? Slapen met uitzicht op de dieren, en volgens mij ook gewoon keukentje enz in de huisjes.
https://www.beeksebergen.nl/overnachten
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2021 22:41

Re: Weekje weg nu of zomer?

Daar zijn we vorig jaar drie dagen geweest Libelle en was inderdaad echt heel erg leuk! Aanrader!

Lekker dat je iig iets in het vooruitzicht hebt Scandic. Kan me zo goed voorstellen dat dat je goed doet.

Ik heb ergens nog de hoop dat we deze zomer naar het buitenland kunnen maar durf nog niks te boeken, bang voor teleurstelling. Dus áls dat kan wordt het iets last minute regelen. En anders bedenken we vast wel iets binnenlands, al zal het wel storm lopen dan.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Feb 2021 22:47

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik vind dit ook zo lastig. Vanavond heel enthousiast nog een lijst gemaakt met 6 mogelijke huisjes in de Ardennen en aan de Belgische kust (want we wonen in België) op Booking, omdat man en ik de kinderen wel een paar daagjes weg gunden. Maar toen toch ook weer allemaal weggeklikt, want niks is open en stel dat het slecht weer is... Als ik dan alsnog elke dag zelf moet koken, voelt het voor mij niet als vakantie. Plus dat het toch vrij veel geld kost om met zijn vijven ertussenuit te gaan.
Met zijn tweetjes zou ik nu wel zeker gaan, toch een hoop minder gedoe en een beetje quality time zonder kinderen is altijd fijn, ongeacht het weer en wat er te doen is in de omgeving. Dan zou ik wel een huisje of hotel met een beetje luxe zoeken. We hebben nu helaas geen mogelijkheid om zonder de kinderen te gaan, omdat heel ons sociale vangnet aan de andere kant van de grens woont. Maar daar kijk ik wel echt naar uit, eindelijk weer eens wat tijd voor elkaar.
Wij twijfelen ook nog even verder dus ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 11 Feb 2021 07:49

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij hebben voor volgende week een landal huisje geboekt tegen de Franse grens. Mooie omgeving om te wandelen en in het huisje een sauna en bubbelbad (we hebben zelf thuis geen bad). Ik kijk er enorm naar uit. We gaan vooral veel wandelen en zowel voor de kinderen als onszelf gebruikmaken van het bad en de sauna. En qua eten vind ik het niet erg om te koken. Misschien een of twee keer wat afhalen. We zien wel ff.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2021 09:15

Re: Weekje weg nu of zomer?

Fijn dat jullie wat hebben geboekt Sublimo. Dat klinkt inderdaad erg lekker ook al doe je niet veel. En jullie hebben 't voordeel dat het in Wallonië al zo anders voelt dan bij jullie waarschijnlijk.

Pineco, nou dat is precies wat ik elke keer doe. Bekijken en weer wegklikken. Ik kan je niks zinnigs zeggen helaas, snap je twijfels haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 11 Feb 2021 09:22

Re: Weekje weg nu of zomer?

Maak je het in je hoofd niet veel te groot? Het is gewoon een huisje ergens boeken oid en gewoon eventjes in een andere omgeving zijn. Veel meer dan wandelen kan je dan niet. Maar je bent er wel even uit. Als je dat voldoende vindt zou ik boeken en anders niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2021 09:24

Re: Weekje weg nu of zomer?

Oh ja m'n man kan niet echt lang wandelen, dat helpt ook niet.

Ja waarschijnlijk maak ik het te groot maar dat zegt denk ik ook wel hoeveel ik er aan toe ben. 😅
Nou ik ga wel weer lekker even verder zoeken vandaag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Feb 2021 09:38

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik heb precies hetzelfde dilemma... een paar keer per week... wil zo graag even weg maar wil mijn vakantiedagen niet verspillen aan zo'n vakantie en weekendje vind ik te kort. Daarbij had ik elk weekend de zorg voor m'n vader, maar die is nu na 2 maanden ziekenhuis weer thuis.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Feb 2021 09:58

Re: Weekje weg nu of zomer?

We waren in de herfst in park Zandvoort. Maar dat wist je al haha. Al heb ik jullie huis niet gespot :smile:
Maar toen was het zwembad nog wel open.
Persoonlijk zou ik nu alleen een huisje boeken als er ook een bubbelbad/sauna in zit.
Andere omgeving is heerlijk. Maar ik vind het te duur nu zonder al die extra's.
We mogen namelijk graag uit eten gaan en T vindt zwemmen fantastisch.
Al heeft hij het nu nogsteeds over de schelpjes op het strand (en niet over de wildwaterbaan in het zwembad haha)
2016
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers