Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekje weg nu of zomer?

<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 11 Feb 2021 10:10

Re: Weekje weg nu of zomer?

In november zijn wij een weekend op een Landal park geweest en hebben toen 2 dagen van te voren pas geboekt ivm het weer. Enige eis was namelijk dat het goed weer zou zijn. Heel bewust gekozen voor een park in het bos en we hebben 3x gewandeld vanaf het park. Het huisje had een openhaard , we hebben een keer eten afgehaald en een keer een borrelbox.

Nu willen we een week weg, maar dan in combi met werken. Maar de eis is wederom dat het mooi weer is, zodat we ook kunnen fietsen. Dus we kijken nu per week en boeken gewoon weer 2 dagen van te voren. Hoop dat we begin maart weg kunnen want we stellen het nu al een maand uit en de muren hier in huis hebben we wel even genoeg gezien afgelopen jaar.

Ik zou het gewoon doen, andere omgeving, genieten van wat er wel is en van elkaar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2021 10:52

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik zie meerdere mensen zeggen dat vakantiehuisjes nu duur zijn voor wat je krijgt. Ik vond juist de Landal huisjes relatief goedkoop in de voorjaarsvakantie, waarschijnlijk omdat het er juist weinig voorzieningen zijn is de prijs wat lager.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2021 10:54

Re: Weekje weg nu of zomer?

Dat vroeg ik me al af GP, of ze de prijs iets lager hebben gehouden vanwege de gesloten faciliteiten.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2021 11:00

Re: Weekje weg nu of zomer?

Marin schreef:Dat vroeg ik me al af GP, of ze de prijs iets lager hebben gehouden vanwege de gesloten faciliteiten.


Ik weet het natuurlijk niet zeker, want je kunt het niet makkelijk (meer) vergelijken. Maar het viel mij zeker niet tegen wat we betaald hebben in een schoolvakantie (<500 euro voor 7 nachten in een 6-persoons huisje).
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Feb 2021 11:12

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij zijn een lang weekend weggeweest in een yurt met sauna en hottub en het was heeeerlijk. Zou het zo weer doen. Lekker even weg, offline, beetje bij het haardvuur en in de hottub zitten. En ook even niet meer naar mn werkplek kijken haha.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2021 12:23

Re: Weekje weg nu of zomer?

Harrison schreef:Wij zijn een lang weekend weggeweest in een yurt met sauna en hottub en het was heeeerlijk. Zou het zo weer doen. Lekker even weg, offline, beetje bij het haardvuur en in de hottub zitten. En ook even niet meer naar mn werkplek kijken haha.


Adresje?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Feb 2021 14:11

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik zat ook al een tijdje te dubben of ik geld ging uitgeven aan even weg. Ik vroeg gister m’n vriend of hij een weekendje weg wilde en hij zei gelijk volmondig ja, dus dat was doorslaggevend haha. We gaan een weekendje naar Landal Esonstad. Ik vond de prijs best wel meevallen, ondanks dat ik een luxe huisje heb geboekt. Via je ANWB lidmaatschap krijg je bij Landal ook nog eens €50 korting.

Dochter mee, hond mee. We gaan wel wandelen in de buurt als het weer goed is. M’n dochter haar fiets mee en dan zijn we prima een middag op pad. En anders zien we het wel. Ik geef sowieso er niet echt om of er nou een restaurantje open is of niet als we met deze samenstelling van kind en hond gaan. Dan haal ik net zo lief iets af en eten we gezellig in het huisje. Ik wil gewoon even weg uit eigen omgeving en een beetje staren over het Lauwersmeer. Aangezien Friesland voor ons 2,5 uur rijden is, zal het vast een beetje als vakantie aanvoelen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 Feb 2021 14:32

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij hebben ook lang getwijfeld of we nu wel weg moesten gaan ivm de faciliteiten die nu dicht zijn.
Door die verlengde lockdown begin januari heb ik toch een weekend weg geboekt en het was heerlijk.
We zaten op een Landal Park voor 300 euro in een 8 persoonshuisje. Heerlijk de ruimte voor ons 4en.
We hebben lekker gewandeld, de kinderen hebben zich prima vermaakt in de speeltuinen daar, samen spelletjes gedaan en lekker de open haard aan.
Eten was prima verzorgd. Je kon bestellen via de app en het eten uit het restaurant werd bezorgd in je huisje. Het was meer dan genoeg eten en super lekker. Uiteraard kon je ook gewoon eten kopen in de supermarkt op het park.

Gewoon een andere omgeving ervaren was al heerlijk. Even quality time met het gezin. Was een heel goed idee dus.
Ik ga voor het eerste weekend van onze voorjaarsvakantie ook een huisje boeken. Mijn man vindt het normaal overdreven om zo kort op elkaar weg te gaan maar vindt het nu ook wel even fijn.
Na de vorige keer zei hij toen we terugkwamen: zo waar gaan we vrijdag heen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Feb 2021 14:33

Re: Weekje weg nu of zomer?

Hier ook heel veel behoefte om weg te gaan. Daarom hebben we besloten om de camper te pakken en N. haar verjaardag en de voorjaarsvakantie te vieren in de buurt van onze ouders. We hebben een camping geboekt in de buurt van Appelscha en nemen fietsen mee. In de camper kunnen we koken, we hebben privé sanitair op de camping (kan in principe ook douchen in de camper) en voor de rest zien wel wat we kunnen gaan doen.

In de meivakantie hopen we de camper nog een weekje in te kunnen zetten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2021 16:22

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij zijn laatst een weekendje naar Biddinghuizen geweest. We hadden een huisje op een Landal park aan het water. Het was heerlijk! Even een hele andere omgeving, geen huishouden dat wacht en lekker alle tijd voor elkaar. We kregen er allemaal even weer nieuwe energie van. Overal in Nederland kun je eten bij restaurants afhalen dus dat hebben we tijdens dat weekendje lekker gedaan. Ook dat is dus even een paar dagen anders dan de restaurants bij jou in de buurt.
Bij mijn man was de behoefte trouwens ook minder groot. Hij gaat 5 dagen per week naar z’n werk dus hij ziet en spreekt dus regelmatig andere mensen. Mijn meiden en ik zaten 7 dagen in de week thuis en de muren kwamen wel op ons af.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Feb 2021 14:12

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik ga in april een weekendje met mijn dochters naar Ameland, express een huisje geboekt dan redden we ons wel. Het liefst gaan mijn dochters zwemmen, maar ze begrijpen nu ook wel dat het niet kan. Ook met pinksteren heb ik een huisje geboekt. Ik ga zelf ook graag weg dus ik snap je gevoel wel.

Zomervakantie is hier ook al geboekt maar geen buitenland, hoe langer ik er over na ging denken hoe minder goed het voelde. Wij pakken ook bijna altijd het vliegtuig en dat zag ik dit jaar gewoon niet zitten. Je weet niet hoe het er in andere landen er voor staat, welke regels zijn, zijn er zwembadtijden. Nou ik had daar gewoon geen zin in. Het verpestte nu al een beetje mijn voorpret.

Misschien kan je in je eentje gaan als je man echt niet wil? Lekker hotel kamer voor je zelf, lekker uitslapen, ontbijten, door de stad lopen of daar in de natuur. Ben je er toch eventjes uit.
:heart: :heart: 2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Feb 2021 14:20

Re: Weekje weg nu of zomer?

Met deze kou vind ik niets leuk, al was alle open haha. Vaak wil je toch wat zien dan buiten en brrrrrr.

Maar met iets beter weer zou ik nu Beekse Bergen het meest aanraden met kinderen.

Gewoon omdat ik op een hotel samen de hele tijd ook niet zie zitten en dan is een huisje fijner. En bij beekse bergen in een huisje is er sowieso bij je huisje vanalles te zien: dieren!
Het park is dan wel dicht natuurlijk, maar als je op de savannah slaapt kan je alsnog een wandeling maken langs meerdere dieren. Ook leuk voor o. En m kan gewoon in de wandelwagen genieten.

J vond het in oktober in elk geval geweldig!! En er zit een sauna in je huisje. Ik vond het heerlijk iig. Zou het zo weer doen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Feb 2021 14:55

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ik heb hem je al eerder getipt: familie buitenhuys. De huisjes zijn helemaal ingericht op kinderen, maar voor ouders ook fantastisch. Zo ben je helemaal weg van huis, maar hoef je deur niet eens perse uit. Wil je wandelen dan kan dat, maar ook gewoon heerlijk om er even uit te zijn.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 13 Feb 2021 09:58

Re: Weekje weg nu of zomer?

Als je een huisje boekt in Beekse Bergen kan je de dieren gewoon zien. Heb je een klein beetje dierentuin gevoel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2021 10:14

Re: Weekje weg nu of zomer?

Maar daar zijn we dus al geweest vorig jaar. Vond het wel echt super leuk (maar zou niet persé nog een keer hoeven hoor).

Ik ga nog even zoeken naar een Landal oid in Noord Nederland, misschien voor (lang) weekend einde Krokus. Kan ik eerst paar daagjes naar m'n moeder en haakt m'n man aan.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Feb 2021 12:05

Re: Weekje weg nu of zomer?

Esonstad lijkt mij altijd zo leuk, dat ziet eruit als een oud Nederlands dorpje. Maar zelf nooit geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2021 12:20

Re: Weekje weg nu of zomer?

Misschien een (luxe) huisje op het strand een idee? Lekker eten afhalen of laten bezorgen en o zandkastelen bouwen?

In april of zo?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2021 12:28

Re: Weekje weg nu of zomer?

Ooh die is leuk Susan!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Feb 2021 23:17

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij zijn in januari een week weggeweest en in de voorjaarsvakantie gaan we weer. Klinkt ontzettend luxe maar het is nu gewoon niet zo duur. We waren naar een Landal park en het was daar zo ontzettend leuk, dus we gaan nu weer naar dezelfde.

Vorige keer waren we wel aan het werk, dus ook veel tijd daaraan kwijt. Maar was zo heerlijk om in mijn pauze in de stromende regen hout te gaan halen voor de open haard, alleen al zulke kleine dingen waren super leuk.

Er is een strand met waterpomp en kabelbaan, wat buitenspelletjes, mooie omgeving en veel geocachen. Dus wij vermaken ons wel!

We gaan in de zomer ook nog op vakantie, dit is gewoon extra. Voelt heel luxe maar wel superfijn om van deze tijd gewoon iets moois te maken. Moet ik wel zeggen dat ik echt buitenspelers heb, regen of iets maakt ze nooit uit.
R. 2013
D. 2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 14 Feb 2021 14:01

Re: Weekje weg nu of zomer?

Wij hebben nu een weekje Ameland voor de zomer geboekt. Nu weten we zeker dat we lekker weggaan. We denken dat deze zomer het buitenland nog lastig gaat zijn en dat dan de beschikbaarheid in NL lastig gaat zijn.

We hadden eerder de optie dat als het thuisschool nog langer zou aanhouden we een midweek weg zouden gaan buiten de vakantieperiode. En dan op locatie zouden werken en leren. Maar dat gaat nu niet meer.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 14 Feb 2021 14:11

Re: Weekje weg nu of zomer?

Als je er echt zoveel behoefte aan hebt nu zou ik gewoon een huisje boeken. De prijzen bij bijvoorbeeld Landal vind ik best meevallen, weet alleen niet of het echt goedkoper is dan normaal. Wij gaan ook een huisje boeken voor ergens eind maart, ben er ook aan toe en wil heel graag nog even samen weg voor de baby komt. En al kunnen we daar dan niet veel, even wandelen in een andere omgeving lijkt me al fijn 😊
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2021 14:46

Re: Weekje weg nu of zomer?

Vanochtend even over gehad en we gaan dan waarschijnlijk ergens in maart wel even een weekendje weg naar een huisje. Vond die Esonstad wel erg leuk eruit zien en dan dagje Schier met de boot op en neer.
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 14 Feb 2021 14:52

Re: Weekje weg nu of zomer?

Marin schreef:Ooh die is leuk Susan!


Hele fijne en ruime huisjes ook (zijn er geweest). Vond de hoeveelheid water wel wat eng met kleintje. Helmaal 1 die goed zelf kon lopen (toen wij er waren was M nog geen 1).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Feb 2021 15:14

Re: Weekje weg nu of zomer?

Zitten de huisjes direct aan 't water? Want dan lijkt het me niet zo fijn met kleine kinderen inderdaad. Leek op de foto's dat de kinderhuisjes wel een dichte tuin (met glijbaantje) hebben.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Feb 2021 15:26

Re: Weekje weg nu of zomer?

Jaaa, Esonstad!
Echt een heel leuk en mooi park :)
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers