Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke koffie? (Nespresso apparaat)

<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2021 21:33

Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Ik drink tegenwoordig koffie (bel de krant) en we hebben nu thuis eindelijk een Nespresso apparaat. Wat zijn jullie favoriete capsules/merken/smaken/tips. Wat moet ik echt eens proberen?

Ik vind die van HEMA niet zo lekker. De meeste van Nespresso zelf wel, maar die zijn vrij prijzig. Op m'n werk hebben we Douwe Egberts Lungo Intens (8) en die is wel lekker voor een gewoon simpele koffie.

De caramel van Café Royal vind ik wel erg lekker!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Feb 2021 21:44

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Bij ons blijft het ook een zoektocht, er zit zoveel verschil in! Gek genoeg bevalt momenteel de goedkoopste (of 1 Vs goedkopere) van de appie het beste. Voorheen vonden we jumbo lekker maar die lijkt slapper geworden/minder smaakvol.

Wij doen altijd de meest sterke en dan wel een ‘groot’ kopje.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Feb 2021 21:44

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Ik vind de rode voor espresso en groene voor lungo van Segafredo lekker. Bij Ah eens in de zoveel tijd 1+1.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 09 Feb 2021 21:55

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Nespresso!

De rest haalt het daar toch niet bij
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Feb 2021 21:58

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Zora schreef:Bij ons blijft het ook een zoektocht, er zit zoveel verschil in! Gek genoeg bevalt momenteel de goedkoopste (of 1 Vs goedkopere) van de appie het beste. Voorheen vonden we jumbo lekker maar die lijkt slapper geworden/minder smaakvol.

Wij doen altijd de meest sterke en dan wel een ‘groot’ kopje.


Wij vonden die van de Jumbo altijd erg lekker, maar sinds april hebben we een bonenapparaat en als ik dit van Zora zo lees weet ik niet of het nog steeds een aanrader is 😂

We hadden overigens de sterkste Lungo variant die Jumbo verkocht. Die was volgens mij met een groen logo.

Enne, ik wil best de krant even bellen hoor 😉 de plaatselijke?
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2021 22:00

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Haha GP, dat jij dit nou net weer moet lezen, doe maar niet. De hele familie heeft het er al over. :P
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Feb 2021 22:05

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Savi schreef:Haha GP, dat jij dit nou net weer moet lezen, doe maar niet. De hele familie heeft het er al over. :P


Haha! Maar vooruit, dan bel ik ze wel niet 😉
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2021 22:19

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Zeg het even als je de lekkerste gevonden hebt Savi!
Dan heb ik een afspraak met je 😀
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2021 22:21

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Popcorn schreef:Zeg het even als je de lekkerste gevonden hebt Savi!
Dan heb ik een afspraak met je 😀

Ik heb sowieso hele lekkere met caramel of vanille van Nespresso zelf. Tot gauw!
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2021 22:24

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Savi schreef:
Popcorn schreef:Zeg het even als je de lekkerste gevonden hebt Savi!
Dan heb ik een afspraak met je 😀

Ik heb sowieso hele lekkere met caramel of vanille van Nespresso zelf. Tot gauw!


Als de sneeuw weg is dan maar afspreken! Neem ik je stekje mee, en kan ik toch zeggen dat ik met Savi koffie heb gedronken!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Feb 2021 22:27

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Van Nespresso zelf vind ik de Voluto (lungo) het lekkerst. Of de Roma om cappuccino mee te maken, net iets sterker. Maar we drinken eigenlijk altijd de Classic Espresso van Lidl, erg lekker vinden wij!

We hebben ontzettend veel andere merken en smaken uitgetest, maar waren alleen over bovenstaande enthousiast. De cupjes van Douwe Egberts vond ik by far het minst lekker trouwens.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Feb 2021 22:28

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Als we met de auto op vakantie gaan, nemen we ons Nespresso-apparaat trouwens altijd mee. Weten we in ieder geval zeker dat we lekkere koffie drinken :angel:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Feb 2021 23:35

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Green_Pepper schreef:
Zora schreef:Bij ons blijft het ook een zoektocht, er zit zoveel verschil in! Gek genoeg bevalt momenteel de goedkoopste (of 1 Vs goedkopere) van de appie het beste. Voorheen vonden we jumbo lekker maar die lijkt slapper geworden/minder smaakvol.

Wij doen altijd de meest sterke en dan wel een ‘groot’ kopje.


Wij vonden die van de Jumbo altijd erg lekker, maar sinds april hebben we een bonenapparaat en als ik dit van Zora zo lees weet ik niet of het nog steeds een aanrader is 😂

We hadden overigens de sterkste Lungo variant die Jumbo verkocht. Die was volgens mij met een groen logo.

Enne, ik wil best de krant even bellen hoor 😉 de plaatselijke?


De sterkste is volgens mij de gele. Wij moeten ook maar aan een echt apparaat denk ik..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 10 Feb 2021 08:20

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Die van Nespresso zelf is het allerlekkerste.

Wij hebben nu die van Hema, de roze volgens mij nummer 7.

De cups van Jumbo smaken mij ook niet meer (lijkt idd sapper).

De blauwe van Lidl is ook erg lekker.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 10 Feb 2021 09:17

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Wij hebben altijd de cups van g'woon, lungo classic en espresso classic. Ik vind ze echt prima en ze zijn niet zo duur.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 10 Feb 2021 10:10

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Wij hebben een Nespresso apparaat alleen voor vakanties en weekendjes weg, anders is het gewoon te duur qua koffie. We hebben dan over het algemeen gewoon origineel Nespresso, andere merken smaken voor ons vaak naar Senseo en tot nu komt voor ons alleen Starbucks in de buurt, maar die werken samen met Nestle (waar ook Nespresso vandaan komt) dus daar hadden we weinig twijfel over de cups en smaak.

Waar je op moet letten bij Nespresso is het verschil in Lungo of Espresso. Mocht je tijdens het zetten van een Lungo (gewone kop koffie) cups gebruiken die eigenlijk voor een Espresso gemaakt zijn, kan dit problemen veroorzaken met de hoeveelheid koffie in je kop. De koffie die in een Espressocup zit is bij Nespresso anders gemalen dan wat er in een Lungo cup zit. De pomp kan daar moeite mee hebben. Voorheen waren er ook veel problemen met 'neppers', maar hoe dat nu is weet ik niet.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 10 Feb 2021 10:20

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

June schreef:Ik vind de rode voor espresso en groene voor lungo van Segafredo lekker. Bij Ah eens in de zoveel tijd 1+1.

Ik lees veel over te slappe koffie en dat herken ik van andere cups, maar deze zijn juist lekker sterk, dus daar moet je wel van houden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2021 10:29

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Pineco schreef:Van Nespresso zelf vind ik de Voluto (lungo) het lekkerst. Of de Roma om cappuccino mee te maken, net iets sterker. Maar we drinken eigenlijk altijd de Classic Espresso van Lidl, erg lekker vinden wij!

We hebben ontzettend veel andere merken en smaken uitgetest, maar waren alleen over bovenstaande enthousiast. De cupjes van Douwe Egberts vond ik by far het minst lekker trouwens.

Ik vind de Volluto dan weer echt niet lekker, dus dat verklaart vast waarom ik die van DE wel ok vindt haha 😂
<<

Geel

Bericht 10 Feb 2021 10:35

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Mijn schoonmoeder zegt steeds dat je bij een Nespresso-apparaat alléén Nespresso-cups kunt gebruiken. Maar dat is dus niet zo, hoor ik hier?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2021 10:38

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Nee hoor. Jaren geleden was dat wel zo, maar inmiddels mag ieder (huis)merk haar eigen capsules maken/hebben!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Feb 2021 10:44

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Ik heb wel nog steeds dat sommige merken er niet zo lekker in gaan en soms vast zitten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Feb 2021 10:53

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Ja, of dat er heel veel water/koffie meekomt in het bakje waar de cupjes uiteindelijk invallen.

Ik vind zelf de 'creme brulee' heel lekker, maak hier vaak een latte mee.
Ook de gouden (volluto) en paarse (firenze arpeggio) drink ik vaak.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2021 10:58

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Zora schreef:Ik heb wel nog steeds dat sommige merken er niet zo lekker in gaan en soms vast zitten.

Dat had ik dus met die van HEMA toen, die zijnn ook deels plastic (toen iig). Sommige houden idd ook heel veel water vast en dan heb je na 2 kopjes het bakje zowat vol.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 10 Feb 2021 11:10

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

De ‘mesjes’ in het Nespresso apparaat zijn gemaakt om aluminium door te prikken. Met plastic kun je problemen krijgen. Als de cup niet goed doorgeprikt is, pompt de machine dit achter de cup langs ipv erdoor. Die mesjes verslijten sneller door plastic cups, waardoor het kan dat het apparaat uiteindelijk cups niet meer doorprikt. Dat waren altijd de grootste problemen met andere merken cups toen ik de apparaten nog verkocht. Hoe dat nu is heb ik geen idee van.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2021 12:12

Re: Welke koffie? (Nespresso apparaat)

Ja dat is nog steeds zo. Ik heb ook voorkeur voor de aluminium capsules vanwege het recycle programma van Nespresso. Heb al bijna een zak vol!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers