Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Anoniem303

Bericht 04 Feb 2021 11:53

LazyFitGirl Methode

Ik werd in een ander topic gewezen op de Lazyfitgirl Methode (https://www.lazyfitgirl.nl/) en ik ben nu eigenlijk sper enthousiast! Zijn er meer mensen die op deze manier afvallen? Ik dacht, er is een WeightWatchers-topic, misschien is het leuk om voor deze methode ook een topic aan te maken?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 04 Feb 2021 12:57

Re: LazyFitGirl Methode

Hee wat leuk! Hopelijk wordt hier dan wel geschreven! Zoals je weet doe ik het dus! :)
<<

Anoniem303

Bericht 04 Feb 2021 12:59

Re: LazyFitGirl Methode

Ja ik blijf in dat andere topic ook meeschrijven hoor, maar ik denk dat dit topic ook best kan lopen!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 06 Feb 2021 07:15

Re: LazyFitGirl Methode

Ik zit nu op 2kg dat schiet niet op, maar is wel precies zoals het aangeraden wordt (0.5 in een week) dus daar houdt ik me dan maar aan vast.

Ik begin de spirit wel een beetje te verliezen merk ik. Ik heb in het begin roomkaas Light, smeerkaas en hutte kase gekocht en at verder notenpasta en pindakaas maar begin er allemaal een beetje op uit te kijken. Vlees eet ik nooit.
Ik zet wel door hoor, maar moet even na gaan denken wat ik nog meer kan eten.

(Rixt, voor jou is dit herhaling maar misschien lezen hier anderen mee die advies hebben die in het andere topic niet lezen) .
<<

Anoniem303

Bericht 06 Feb 2021 09:06

Re: LazyFitGirl Methode

Oh wat jammer! Mij lijkt het juist zo makkelijk vol te houden, juist omdat je zoveel mag, als je maar de ingredienten een beetje in de gaten houdt!
Waar loop je precies tegenaan? Puur het erop uitgekeken zijn? Wat at je normaal graag, misschien zijn daar nog goede varianten in?

Ik eet juist veel veelzijdiger nu, heel grappig. Normaal at ik iedere ochtend crackers, maar nu wissel ik af tussen volkoren crackers, havermout of lactosevrije yoghurt. Qua lunch normaal altijd brood, nu probeer ik iets minder brood te pakken en vul ik dat aan met rauwkost of een salade (of ik beleg m'n brood extra dik, met beleg, komkommer, tomaat en rucola erop oid). Of ik maak een volkoren wrap, of een afbakbroodje. En soms pak ik met de lunch ook gewoon havermout. En een eitje/omeletje kan ook gewoon, toch?
Qua beleg heb ik 30+ kaas, 20+ smeerkaas (al doe ik die alleen op mijn crackers), vegetarische filet americain (maar ik heb die nog niet gecheckt qua ingrediënten), zuivelspread light en vegetarische vleeswaren schijnen ook goed te zijn (hé dus ook die filet dan :thumbup: ). Ik eet wel vlees, maar qua vleeswaren pak ik eigenlijk alleen maar kalkoenfilet, de rest interesseert me allemaal niet zo.

Heb je facebook? Wist je dat er ook facebookgroepen van zijn? Daar haal ik veel inspiratie uit!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2021 09:27

Re: LazyFitGirl Methode

Klinkt goed Rixt! Ik volg haar sindskort ook op insta. Vind haar methode heel aansprekend. En concreet qua (makkelijk en gezonde) maaltijden doe ik er ook wel inspiratie op. Om me er van bewust te zijn dat het niet altijd zo moeilijk hoeft. Restje avondeten als lunch vind ik ook altijd een goed idee. En ik probeer elke dag iets van groenten te eten bij de lunch. Lukt niet altijd, maar wel vaak.
Ik eet al wel volgens haar manier. Het punt is dat ik daarnaast ook teveel ongezonde dingen eet, dus daar zal ik als ik wil afvallen over een tijdje vooral mee moeten stoppen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 06 Feb 2021 10:58

Re: LazyFitGirl Methode

Ja ik volg haar op alle mogelijke manieren 😃. Wat ik lastig vind zijn alle ongezonde ingrediënten in vega broodbeleg. Ik vind de filet van smeak echt verrukkelijk maar het is echt troep qua ingrediënten en dat voelt dan weer niet goed. In (bijna?) alle vegetarische broodbeleggen zit suiker toegevoegd.
Verder eet ik heel gezond hoor, maar ik word gewoon niet blij van yoghurt met fruit bijv en havermout vind ik altijd zoveel werk 😅. Ik ben gewoon lui.

Ik varieer ook wel met wraps, pita's, omelet, boekweit pannenkoeken en havermout maar meestal eet ik toch gewoon brood.

En ondanks dat je alles mag, valt het mij op dat Facebook eigenlijk helemaal gaat over wat je niet mag.

Maar goed... Dit is even een dipje want eigenlijk ben ik heel enthousiast over de methode en zou ik eigenlijk heel trots en tevreden moeten zijn.

Ik heb vanmorgen het ww topic doorgelezen en heb het gevoel dat het eten daar veel vaker ongezond is (qua zoetstoffen en snoepen) en toch vallen ze massaal af! 😶.
Tor zover mijn geklaag, sorry! Ik zal weer wat motiverender zijn!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2021 14:37

Re: LazyFitGirl Methode

Ik volg haar niet op fb maar op insta vind ik dat totaal niet!
Ik hou ook niet bijzonder veel van eten maken, maar ik hou wel zoveel van lekker eten dat dat meestal wint. Dat ik er wel werk van wil maken. Havermout ofzo zie ik al eigenlijk niet als extra werk. Ik ben sowieso nooit gek op brood geweest. Ik moet glutenvrij eten en eet soms wel glutenvrij brood, of ik toast het. Maar dan meestal wel ook ei of salade of iets erbij.

En inderdaad, een halve kilo per week is gewoon super. Daarmee val je in een jaar 25 kilo af. En dat lijkt me ook gewoon realistisch. En stel je voor dat dat echt lukt, hoe fijn zou dat zijn!

Ik vind de LFG methode ook zo fijn omdat het intuïtief eten promoot. En zover hoop ik ook te komen. Het nadeel van methodes als WW voor mij is dat ik die tot in de eeuwigheid zou moeten volgen om een goed gewicht te behouden. En LFG methode is een methode die ik met plezier de rest van m'n leven zou willen blijven volgen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 06 Feb 2021 20:00

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Ik volg haar niet op fb maar op insta vind ik dat totaal niet!
Ik hou ook niet bijzonder veel van eten maken, maar ik hou wel zoveel van lekker eten dat dat meestal wint. Dat ik er wel werk van wil maken. Havermout ofzo zie ik al eigenlijk niet als extra werk. Ik ben sowieso nooit gek op brood geweest. Ik moet glutenvrij eten en eet soms wel glutenvrij brood, of ik toast het. Maar dan meestal wel ook ei of salade of iets erbij.

En inderdaad, een halve kilo per week is gewoon super. Daarmee val je in een jaar 25 kilo af. En dat lijkt me ook gewoon realistisch. En stel je voor dat dat echt lukt, hoe fijn zou dat zijn!

Ik vind de LFG methode ook zo fijn omdat het intuïtief eten promoot. En zover hoop ik ook te komen. Het nadeel van methodes als WW voor mij is dat ik die tot in de eeuwigheid zou moeten volgen om een goed gewicht te behouden. En LFG methode is een methode die ik met plezier de rest van m'n leven zou willen blijven volgen.


Ja, dat laatste ben ik het wel mee eens ja. Goede voeding ID ook grwoon de moeite waard om werk van te maken natuurlijk!
Ik ben denk ik qua calorie-inname wel gehalveerd denk ik. Dus ik zou super tevreden moeten zijn.

Op insta komt dat idd niet naar voren.
Op Facebook gaat het veel over vragen van mensen waardoor er al snel de indruk wordt gewekt dat heel veel niet mag.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 07 Feb 2021 09:19

Re: LazyFitGirl Methode

Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar heb me wel jaren geleden al verdiept in wat gezond is. Ik heb haar website vluchtig doorgelezen en kwam erachter dat dit grotendeels eigenlijk al jaren is hoe ik eet.
(Al kies ik niet voor light, maar ik heb ook niet de intentie om af te vallen). Dus ik denk dat dit idd goed vol te houden is (ook voor mensen die hiermee wel willen afvallen).
Make happy memories
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 09:59

Re: LazyFitGirl Methode

Olíve schreef:
Op insta komt dat idd niet naar voren.
Op Facebook gaat het veel over vragen van mensen waardoor er al snel de indruk wordt gewekt dat heel veel niet mag.

Ik denk dat dat idd ook het verschil is van het insta-account van LF zelf, en de facebookgroepen waar iedereen kan reageren en iedereen elkaar een beetje opjut. Maar welke groep volg je precies? Misschien dat er ook nog verschil zit tussen de ene of de andere groep.
Op zich is dit het eerste waar ik al een aantal weken gemotiveerd mee bezig ben, als als het even minder gaat, dan lukt het me ook zonder problemen weer om het op te pakken. Dat heb ik bij alle andere manieren van aanpak nooit echt gehad. Komt denk ik ook idd doordat je vrijwel alles gewoon wel kunt blijven eten (oké, chips, chocola, suikers en snelle vette hap natuurlijk daargelaten haha), maar alleen wat bewuster moet zijn van de ingrediënten en hoeveelheden. Sluit trouwens ook naadloos aan bij mijn leefstijlinterventie traject wat ik nu volg, dus dubbel zo fijn!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Feb 2021 12:33

Re: LazyFitGirl Methode

Ja dat is wel fijn ja! Ik heb het niet opgegeven hoor! Ben heel goed bezig.
Ik zit in de lfg community en lfg receptenfacebook
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 13:24

Re: LazyFitGirl Methode

Ah goed zo! Ik zit alleen in de community trouwens.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Feb 2021 10:57

Re: LazyFitGirl Methode

Ik volg deze methode al ruim een jaar. Ik volg haar alleen op Instagram. Inmiddels heb ik al heel wat eetswitches doorgevoerd in huis. We eten dus in principe nog steeds hetzelfde maar dan gezonder en vooral voedzamer. Ik ben echt blij met deze methode. Mijn broeken kunnen al een maatje kleiner, ik zie dat ik ben afgevallen maar ik geniet ook nog steeds van een bakje chips of een stuk chocola zonder schuldgevoel.
Deze methode past dus gewoon goed bij mij en hoop echt dat veel meer mensen deze methode leren kennen!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2021 15:48

Re: LazyFitGirl Methode

Super fijn Tjilp!! Ik vind het, hoewel de methode heel makkelijk lijkt, toch heel goed als het lukt. Want, afhankelijk hoe je eetstijl eerst was, is het toch een heel andere leefstijl die je jezelf aan gaat meten.
Ik heb de afgelopen dagen heel erg veel honger en zwicht iets vaker voor iets lekkers merk ik. Ik weet niet of het komt doordat ik ongesteld ben (herken het niet) of dat het door de kou komt. Vervelend is het wel! 😅
<<

Anoniem303

Bericht 10 Feb 2021 18:37

Re: LazyFitGirl Methode

Als ik ongesteld ben, dan ben ik ook onverzadigbaar! Het lijkt wel of mijn lijf dan in turbostand alles verbrand, mijn maag knort dan ook letterlijk een uur na de maaltijd opnieuw. Het is dan ook niet zomaar lekkere trek, maar gewoon echt dat mijn lijf iets nodig heeft. Gelukkig is dat vaak maar één dagje en daar geef ik dan ook maar aan toe. De snaaibuien die bij PMS horen (dus de dagen voordat ik ongesteld moet worden), daar probeer ik dan niet aan toe te geven.

Ik had vandaag mijn eerste non scale victory hoor (om even in LF-termen te spreken), ik wilde op werk koffie halen en naast de koffieautomaat stond een bord vol speculaasjes. Normaal had ik er achteloos eentje (of misschien wel twee) gepakt, maar nu dacht ik aan die bewust genietmomenten en vroeg ik me af, als ik er nu eentje van zou pakken, zou ik er dan nu ook echt enorm van genieten, of zou ik hem gauw naar binnen schuiven? Grappig dat ik dan al direct tot de conclusie kwam dat ik zo'n ding gewoon heel achteloos zou opeten, die bewustwording vond ik wel grappig. Dus ik heb ze laten liggen, en heb mezelf voorgenomen om mezelf iedere keer gewoon die vraag te stellen als ik wat lekkers voor mijn neus tref/aangeboden krijg.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2021 19:52

Re: LazyFitGirl Methode

Super goed Rixt! Dat is heel goed om je te realiseren. Hoe vaak neem je iets lekkers?
Ik heb deze week wel elke dag iets genomen. Maar was vanmorgen wel afgevallen. Ff kijken of dat zo blijft of dat ik toch aangekomen ben van deze dagen. Mijn vriend zei vandaag dat hij ook steeds honger heeft en het volgens hem echt door de kou komt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Feb 2021 20:01

Re: LazyFitGirl Methode

Ah wat goed Rixt! Hoe vaak/wanneer neem je wel wat lekkers?
Wat fijn dat je afgevallen was Olive, motiveert toch.

Ik wil over ongeveer 2 weken bewuster hier mee beginnen. Ben nog geen 6 weken geleden bevallen en ik was tijdens n zwangerschap erg beperkt in m'n eten. Niet dat ik nu helemaal los ga, maar ik eet nu wel meer ongezond dan ik normaalgesproken zou willen, en dat gun ik mezelf nog even.
Ik dacht eerst steeds; ik moet eerst ook nog even een weegschaal kopen. Maar aangezien ik best wel op gewicht gefocust kan zijn, is het misschien juist goed voor me om het voorlopig zonder te doen. Denk dat ik wel cm's ga meten.
Ben nu die guides steeds wat aan het doorlezen voor inspiratie en motivatie. Heb er wel zin in
<<

Anoniem303

Bericht 10 Feb 2021 20:06

Re: LazyFitGirl Methode

Ik ben eigenlijk vooral nog met de eetswitches bezig en ik plan de bewust genietmomenten nog niet zo heel bewust. Ik denk dat ik de afgelopen dagen zo ongeveer om de dag iets lekkers had wat niet binnen LF zou passen. Dus zo'n 3-4x per week, maar niet bewust ingepland, en ook achteraf gezien niet echt dingen waar ik heel bewust van genoten heb op dat moment. Wil dat uiteindelijk wel meer gaan plannen zodat de klad er niet inschiet en ik alsnog dagelijks teveel suikers/onverzadigd etten binnen krijg. Het scheelt ook dat ik heel veel wat wél binnen LF past, ook gewoon lekker vind, iets lekkers staat bij mij niet per se gelijk aan iets ongezonds.

Wat goed dat je toch bent afgevallen, ondanks het lekkers!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2021 20:06

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Ah wat goed Rixt! Hoe vaak/wanneer neem je wel wat lekkers?
Wat fijn dat je afgevallen was Olive, motiveert toch.

Ik wil over ongeveer 2 weken bewuster hier mee beginnen. Ben nog geen 6 weken geleden bevallen en ik was tijdens n zwangerschap erg beperkt in m'n eten. Niet dat ik nu helemaal los ga, maar ik eet nu wel meer ongezond dan ik normaalgesproken zou willen, en dat gun ik mezelf nog even.
Ik dacht eerst steeds; ik moet eerst ook nog even een weegschaal kopen. Maar aangezien ik best wel op gewicht gefocust kan zijn, is het misschien juist goed voor me om het voorlopig zonder te doen. Denk dat ik wel cm's ga meten.
Ben nu die guides steeds wat aan het doorlezen voor inspiratie en motivatie. Heb er wel zin in


Nou dan zou ik de weegschaal lekker even laten zitten Joey! Die hoort toch niet bij deze methode.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Feb 2021 20:07

Re: LazyFitGirl Methode

Nee precies. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoeveel ik weeg haha. Misschien bij m'n ouders binnenkort dan ff erop.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2021 20:10

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:Ik ben eigenlijk vooral nog met de eetswitches bezig en ik plan de bewust genietmomenten nog niet zo heel bewust. Ik denk dat ik de afgelopen dagen zo ongeveer om de dag iets lekkers had wat niet binnen LF zou passen. Dus zo'n 3-4x per week, maar niet bewust ingepland, en ook achteraf gezien niet echt dingen waar ik heel bewust van genoten heb op dat moment. Wil dat uiteindelijk wel meer gaan plannen zodat de klad er niet inschiet en ik alsnog dagelijks teveel suikers/onverzadigd etten binnen krijg. Het scheelt ook dat ik heel veel wat wél binnen LF past, ook gewoon lekker vind, iets lekkers staat bij mij niet per se gelijk aan iets ongezonds.

Wat goed dat je toch bent afgevallen, ondanks het lekkers!
.

Ah oké! Ja, dat is ook heel goed om zo te beginnen. Dat raadt zij ook aan, maar 3-4x pw iets lekkers. Uiteraard is iets lekkers niet automatisch iets ongezond, maar het gaat er meer om dat het wel ongezond mág zijn.
Ik heb vandaag roggebrood en wat vegetarisch vlees gekocht dus ik heb weer wat variatie.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2021 20:11

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Nee precies. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoeveel ik weeg haha. Misschien bij m'n ouders binnenkort dan ff erop.


Ja, even bij je ouders op de dag dat je ook je cm's meet, en daarna pas 6 weken later.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Feb 2021 20:14

Re: LazyFitGirl Methode

Olíve schreef:
Joey schreef:Nee precies. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoeveel ik weeg haha. Misschien bij m'n ouders binnenkort dan ff erop.


Ja, even bij je ouders op de dag dat je ook je cm's meet, en daarna pas 6 weken later.

Dat is wel een goede ja..
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2021 20:15

Re: LazyFitGirl Methode

Hoi! Kan iemand in twee zinnen uitleggen wat deze methode inhoudt?
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers