Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 13:45

Re: LazyFitGirl Methode

Maple schreef:Ja met dat fertiliteitstraject hopen we absoluut nog wel te starten! Ik hoop inderdaad ook dat de schade meevalt, maar ik vrees het ergste. Durf die weegschaal er ook niet zo goed bij te pakken, dus dat hij 'kwijt' is tussen alle verhuisdozen voelt wel als een fijn excuus. Lekker m'n kop in het zand steken. Maargoed, ondertussen krijgen alle dieetgedachten (en het opnieuw een slechte relatie met voeding krijgen) daardoor wel vrij spel.

Olive, ja ik ben er soms ook echt wel een beetje verdrietig van hoor. Zo dichtbij en dan maakt m'n mindset er weet zo'n zooitje van. Het niet hebben van een keuken werkt natuurlijk ook niet mee, maar in principe had ik gewoon met een beetje moeite wel wat voedzaams voor mezelf kunnen regelen, als we weer eens opperden om eten te bestellen. Gelukkig zit er nu weer schot in de verbouwing en hebben we gewoon weer een keuken, en voel ik ook weer de drang om goed voor mezelf te zorgen.
Vwb het avondeten herken ik dat ook wel! Ik ben vandaag vrij en dan ontbijt ik rond 11:00 want eerder heb ik geen trek. En dan vind ik het lastig om naar mijn lichaam te luisteren voor de overige maaltijden, want het liefst eet mijn vriend vanavond om 18:00. Ik denk dat ik het nu, met een flinke bak yoghurt met banaan en blauwe bes mocht ik trek krijgen tussendoor, probeer door te trekken tot 18:00.

Ik zou het fijn vinden als dit topic nieuw leven ingeblazen werd idd! Hopelijk sluiten er nog een paar anderen bij aan.


Ik denk dat het heel belangrijk is dat je mild bent voor jezelf. De omstandigheden vroegen het uiterste van je en nu ga je het weer oppakken. Super goed! Misschien kun je jezelf wel vast opmeten?

Joey! Leuk dat jij er ook weer bent! Hoe is het jou vergaan de afgelopen tijd?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Jan 2022 13:59

Re: LazyFitGirl Methode

Ja Maple, ik sluit mij aan bij Olive. Net de eerste podcast geluisterd, en daar werd het in uitgelegd. Ik kende het principe al wel van het boek: hamster in je brein.
Maar door de stress in je brein rondom de eetrelatie, daar reageert je lichaam al op, in negatieve zin.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 14:52

Re: LazyFitGirl Methode

Ja jullie hebben gelijk hoor! Maar (en daar komen de ja, maar’s) ik denk dat ik het een stuk makkelijker had gevonden als het om afvallen alleen ging, zonder bepaalde druk. Nu gaat het om afvallen om een medisch traject in te gaan, waar ook nog enige tijdsdruk achter ligt want ik ben natuurlijk al 40. En voel ik ergens toch de druk van ‘wat als onze wens niet vervuld wordt?’.
Maar het komt goed! Ik heb het afgelopen jaar in elk geval wel valkuilen leren kennen en weet in theorie voor mezelf hoe ik ermee om moet gaan. Dus dat wiel hoef ik gelukkig niet meer uit te vinden.

Ik denk dat ik idd eens ga meten, kijken of ik een meetlint kan vinden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 16:50

Re: LazyFitGirl Methode

Ja dat is ongelofelijk lastig. Je wilt gewoon lekker de tijd nemen en geen tijdsdruk voelen. Qua resultaat maakt het geen verschil of jij die druk wel of niet voelt dus misschien lukt het je om de tijdsdruk even niet de motivatie te laten zijn maar lekkere recepten en eetmanieren. Zodat het leuk voelt. Die gli heb je niet meer begrijp ik?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 17:56

Re: LazyFitGirl Methode

Daar heb je ook wel een punt mee, misschien helpt een andere benadering ook wel. De gli heb/volg ik zeker nog wel, maar daar haal ik niet half zoveel informatie uit als bij LFG. Ik heb een beetje het idee dat ik de verkeerde praktijk heb gekozen, de gli die ik nu volg, wordt via een fysiopraktijk gegeven en ik heb bij elke sessie steeds meer het idee dat het voor hen voornamelijk even een verdiepingscursus is geweest en dat ze niet de echte/volledige kennis beheersen. Ik ga er nu braaf iedere maand heen omdat ik geen idee heb wat m'n zorgverzekering doet als ik halverwege ermee stop.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 18:10

Re: LazyFitGirl Methode

Oh dat is ook wel stom zeg! Jammer dat je er zo weinig aan hebt!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 18:14

Re: LazyFitGirl Methode

Ja, zonde ook. Het zou echt gecombineerde kennis moeten zijn, fysio, diëtiste en psycholoog. Maar alle sessies zijn tot nu toe gedaan door een fysiotherapeut, en dan ben ik al een ruim jaar bezig. Er is 1x een diëtiste langs geweest maar dat was in mijn vakantie, dus die heb ik helaas gemist.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 06 Jan 2022 18:43

Re: LazyFitGirl Methode

Ik heb om mezelf te belonen de cursus aangeschaft. Ik heb de boeken en dan de basis cursus genomen en ga daar vanaf deze week mee beginnen. Op vrijdag werk ik iets korter dus ga elke vrijdag dan een week bekijken. Dus ik ben helemaal nieuw mbt deze methode maar wel erg benieuwd of dit voor mij gaat werken. Heb WE geprobeerd maar kon mijn draai niet vinden omdat ik het altijd lastig vind om te bepalen hoe of wat. Heb ook het kookboeken in de pre-order besteld ben daar erg benieuwd naar.

Als jullie tips hebben voor mensen die ik ‘moet’ volgen op Instagram heel graag!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 19:19

Re: LazyFitGirl Methode

Twirrewyn1985 dus! En ik volg daniëlle.lazyfitgirl, ik vind het wel fijn dat zij met vlagen zich ook kwetsbaar op stelt en dan laat zien hoe ze daarmee om gaat. En lazyfitgirl_onabudget vind ik interessant qua lowbudget tips, al heb ik het idee dat zij minder actief is de laatste maanden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 20:02

Re: LazyFitGirl Methode

Welkom Siem. Ik ben de ambacadrices gaan volgen omdat zij echt geslaagd zijn in hun methode en door Anki (de bedenkster van lfg) zijn benoemd tot ambacadrices.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Jan 2022 20:38

Re: LazyFitGirl Methode

De afgelopen maanden ben ik vooral bezig geweest met wat mij helpt om me goed te voelen en goed voor mezelf te zorgen. Resulteert er momenteel in dat ik ondanks 4x ziek in 4 maanden en regelmatig zieke kinderen en veel drukte op het werk, vaak goed voel. Ik voel me overwegend stabiel, rustig en ontspannen bij wat ik ook tegenkom en that's new en heel fijn. Heb gewoon jaren (of nog nooit?) niet echt goed voor mezelf gezorgd of mezelf serieus genomen. Alles wordt er zoveel leuker van en word er ook zoveel leuker mens door voor anderen. Lfg ben ik wel en niet mee bezig. Het heeft me erg goed op gewezen dat mindset voor mij het hele probleem is. En daar ben ik nu dus mee bezig maar veel ruimer genomen dan eten. Nu ik bepaalde dingen beter op een rijtje heb, ben ik weer wat meer met het eten.
Qua gewicht stond ik lang stil (althans qua cm, ik weeg niet meer), maar nu ik weer een paar weken weer ruimte heb om ook bij eten stil te staan, gaat er inmiddels steeds wel weer wat af. Dat ik in de tijd daarvoor ook niet aankwam in cm vind ik al zo super. Het is een heel proces en gaat echt in kleine stapjes. En die tijd gun ik mezelf.
Ik heb erg zin om veel slanker (want fitter) te zijn, maar weet zeker dat het op deze manier ook gaat gebeuren. Duurt wel wat langer dan ik van te voren hoopte. Maar door het zo aan te pakken bereik er nu al veel meer mee dan ik van te voren had kunnen denken.

Zal later op de rest reageren :)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2022 09:03

Re: LazyFitGirl Methode

Wow dat klinkt super Joey! Wat fijn dat je je zo goed en gebalanceerd voelt!
Zo waardevol om een manier te vinden om je goed te voelen en rust te krijgen in je lichaam. Ik denk ook wel echt dat het mentale deel 80% van je afvalproces is.
We weten allemaal best wel wat gezond is en wat minder. Maar toch houdt het mentale deel ons ergens nog tegen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Jan 2022 11:51

Re: LazyFitGirl Methode

Nou, ik heb alle maten opgemeten en nu gestart met eetswitch 1: volkoren.
Ik denk dat ik wel alles volkoren eet. Maar neem deze week wel de tijd om alle producten te checken en te onderzoeken of er alternatieven zijn (minder suiker bijv).
Ik merk wel dat ik sneller zou willen. Ik ontbijt altijd met brood en hagelslag bijv. Maar probeer het echt stap voor stap te doen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Jan 2022 12:06

Re: LazyFitGirl Methode

Ja, neem echt de tijd. Richt je alleen even op volkoren. De hagelslag is een andere stap. Dus nu volkoren brood, wraps, pita's, pasta, rijst enz
En dus even nog niet groenten, fruit, beleg enz. Dat zijn volgende stappen en die neem je pas als je de de stap daarvoor helemaal onder de knie hebt. .
Als je kijkt naar Twirrewyn1985, zij heeft in haar story's een voorbeeld over nasi. Zij maakte altijd nasi met witte rijst, varkensvlees en wat groenten. Ze is in stap 1 gaan switchen naar volkoren rijst, in de stap van vetten is de het varkensvlees gaan vervangen voor kipfilet en in de stap met groenten is ze meer groenten toe gaan voegen. Maaltijd veranderde dus stap voor stap en niet in 1x rigoureus.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jan 2022 09:47

Re: LazyFitGirl Methode

Ik las dat iemand ook echt de cursus heeft aangeschaft, kan alleen niet meer terugvinden wie. Heeft dat nog echte meerwaarde?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Jan 2022 16:25

Re: LazyFitGirl Methode

Bloom hoe gaat het met je volkoren'switch'? Zou idd ook stap voor stap gaan. Het hoeft niet perfect en ook niet snel👌. Ik vind en vond het ook pittig met een baby een goede leefstijl creëren en behouden. Ook met onze makkelijke baby vind ik het eerste jaar gewoon intensief. Ik wil daarin ook niet teveel van mezelf vragen. En vooral dingen doen die ik op dat moment ook vol kan houden en waar ik me op dat moment beter door ga voelen. En de lat laag leggen. Bij alles overigens.

Maple ik hoop dat je snel weer de moed vindt om goed voor jezelf te zorgen!

Olíve lukt het nu wat het ontspanner aan te pakken?

Siem wat leuk dat er ook mee bezig gaat! Benieuwd hoe het je bevalt :)

De afgelopen maanden ben ik minder met eten bezig geweest. Heb m'n standaard gezonde dingen wel in huis en eet overwegend prima. Door te vaak minder voedzaam eten viel ik niet af. Vanaf november tot nu toch wel weer 5cm buikomtrek eraf dus er gebeurt nu wel weer wat :). Merk het alleen niet aan m'n kleding en zie het ook niet zo. Maar dat komt met bijv nog 5cm eraf wel weer
Afgelopen maanden vooral bezig geweest met goed voor mezelf zorgen. Elke week en elke dag doelen opschrijven waarop ik die dag wil focussen (bewegen, mindset, iets op m'n werk, yoga etc). Als ik hier s ochtends even bij stil sta, heb ik een fijnere dag dan als ik het niet doe, en lukt het me beter goede keuzes te maken.
Doe ik niet consequent elke dag of week, ook hier: lat laag maar de intentie is er. Hierdoor ben ik oa aan het leren intuïtief te eten, merk wat er gebeurt als ik niet goed naar m'n lichaam luister, en sta ik daar bij stil.

Een ander ding waar ik mee bezig ben (geweest) is om mezelf ongelimiteerd alles toe te staan. Heb mezelf in allerlei diëten zoveel restricties opgelegd en dit is echt iets wat ik wil leren. Wil alles in huis kunnen hebben, overal van kunnen genieten zonder schuldgevoel. Zo heb ik de afgelopen maanden véél dingen gegeten die ik van mezelf eigenlijk niet (teveel) mocht.
Resulteerde er afgelopen week nog in dat op 1 dag heel veel, teveel, gebak heb gegeten. Ik ben daar dan niet blij mee maar zie dit nu wel als onderdeel van het proces. En dit gebeurt bijv al minder vaak dan 4 maanden geleden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jan 2022 12:24

Re: LazyFitGirl Methode

Het klinkt alsdat je heel goed bezig bent Joey! Jezelf ongelimiteerd toestaan om lekkers te eten, en dan concluderen dat het te veel was en je je daardoor niet zo lekker voelt is hartstikke leerzaam en goed voor het proces.
Als je dat dan ook nog ergens opschrijft of zo maak je er helemaal jouw proces van.
Die 5cm die er nu weer af is is natuurlijk ook top! Ik ben er echt van overtuigd dat dit de enige enige constructieve manier is om blijvend af te vallen. Op intuïtie eten, fouten maken, daarop reflecteren enz.

Ik doe het inderdaad nu veel ontspannender en ik weet nog niet of het resultaat geeft. Het voelt in ieder geval wel goed om het zo te doen en ik eet veel voedzamer.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2022 11:53

Re: LazyFitGirl Methode

Hee, schrijf eens even meiden!

Hoe is het Bloom?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Jan 2022 12:03

Re: LazyFitGirl Methode

Goed dat je het ontspannender aanpakt Olive. Ik probeer het resultaat los te laten. Doordat ik het zo aanpak zoals je idd goed samenvat, heb ik een tijd ook aan mijn lichaam geen resultaat gemerkt. Merkte wel een fijne verandering in m'n mindset. Het idee dat ik nooit meer obsessief met eten bezig hoef te zijn geeft zoveel rust. En ik ben er ook van overtuigd dat deze aanpak vroeg of laat ook ervoor zorgt dat ik een gezond gewicht/gezondere buikomvang krijg. Ook toen er niks gebeurde, geloofde ik er wel in. Ik zie nu helemaal voor me hoe ik naar een blijvend slanke en gezonde versie van mezelf toewerk. Of dat nu nog een half jaar of tig jaar duurt maakt me nu oprecht weinig uit.
Ik vind mezelf steeds zo overdreven positief overkomen dat ik wel de noodzaak voel er steeds bij te vermelden dat ik ook wel eens baal dat het niet sneller gaat etc en dat het ook niet altijd goed gaat.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2022 12:21

Re: LazyFitGirl Methode

Neeee blijf in die positieve vibe hangen joh! Maak gebruik van die positieve energie, dat geeft je alleen maar kracht!
Ik heb vanmorgen de Facebooklive gekeken van Marjena Moll (over positieve vibe gesproken😆) en die was echt heeeeel leerzaam en de moeite waard om te kijken.
Verder kun je op insta iemand volgen die lfg al succesvol volgt (heel veel afgevallen) en nu de cursus gaat doen. Haar proces kun je volgen, ook wel interessant denk ik!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 12 Jan 2022 20:11

Re: LazyFitGirl Methode

Hier gaat het oké. Heb niet het gevoel echt al actief te zijn. Haha. Merk dat ik al best wat volkoren keuzes maak. Maar dat is een fijne constatering.
Ik ga nu naar switch 2: broodbeleg en ontbijt. Hier zit mijn grootste uitdaging en ik verwacht dat ik hier wel meer tijd voor nodig heb dan een week.
Ik ben een slechte ontbijter, als ik: ik krijg weinig door m’n keel. M’n variatie is brood met hagelslag of Brinta. Allebei niet de allerbeste keuzes. Ik ga komende tijd dus vanalles uitproberen.

Ik volg ondertussen ook de podcasts die hier genoemd werden, de FB en verschillende insta accounts.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Jan 2022 22:38

Re: LazyFitGirl Methode

Even wat random dingen:
Ik vind gezondebalans en blijdieetvrij ook nog leuk om op insta te volgen.

Olíve ik heb in de zomer veel de podcast van Marjena geluisterd. Wel fijne bewustwordingen en heeft me zeker geholpen. Wellicht dat ik in de toekomst weer eens wat luister van haar, maar nu al een tijdje klaar mee.

Ze worden her en der op insta ook wel eens genoemd. Maar qua volkoren vind ik zilvervliesrijstnoedels van fairtrade een goede tip. Er zijn verder vrijwel geen noodles of mie volkoren.

Bloom ik weet niet of je iets van muesli lekker vind, maar holie granola vind ik lekker! Weet niet of elke soort daarvan ook goede voedingswaarden heeft, dus altijd even kijken:).

Zag van op insta bij Twirrewyn voorbij komen dat haar nieuwe podcast aflevering (niet geluisterd) over intuïtief eten gaat. Ook benoemt ze waarom ze soms wél wat eet als ze nog geen honger heeft. Dat heeft ze wel eens eerder benoemd. In het kader van intuïtief eten vond ik dat een fijne toevoeging. Je moet alsnog soms wel anticiperen op wat er komt.

Ik heb het boek intuïtief eten gelezen en daar heb ik echt veel aan gehad https://www.bol.com/nl/nl/p/intuitief-e ... DgQAvD_BwE
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 12 Jan 2022 22:42

Re: LazyFitGirl Methode

Jumbo heeft volkoren mie! In een grote doos, maar ook in een kleinere verpakking.

Hier gaat het de afgelopen dagen erg goed. Heb de smaak weer te pakken. Nog niet gemeten of gewogen, dat niet. Maar ik zit in elk geval weer erin.

Bloom: Zijn overnight oats, of havermout niks voor je?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Jan 2022 22:44

Re: LazyFitGirl Methode

Oh ja ik zie het Maple! Jumbo heeft hier sowieso wat meer volkoren dingen. Alleen moet voor mij ook nog glutenvrij zijn 😬
Wat fijn dat het weer beter gaat!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Jan 2022 10:13

Re: LazyFitGirl Methode

Bloom schreef:Hier gaat het oké. Heb niet het gevoel echt al actief te zijn. Haha. Merk dat ik al best wat volkoren keuzes maak. Maar dat is een fijne constatering.
Ik ga nu naar switch 2: broodbeleg en ontbijt. Hier zit mijn grootste uitdaging en ik verwacht dat ik hier wel meer tijd voor nodig heb dan een week.
Ik ben een slechte ontbijter, als ik: ik krijg weinig door m’n keel. M’n variatie is brood met hagelslag of Brinta. Allebei niet de allerbeste keuzes. Ik ga komende tijd dus vanalles uitproberen.

Ik volg ondertussen ook de podcasts die hier genoemd werden, de FB en verschillende insta accounts.


Bij lfg is intuïtief eten een belangrijk onderdeel. Tegen je zin in ontbijten is dus niet intuïtief 😀. Ontbijt gewoon wanneer je wel trek hebt!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers