Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Anoniem319

Bericht 11 Jul 2021 11:55

Re: LazyFitGirl Methode

Hoe gaat het hier met iedereen?
Met mij gaat het op zich goed, maar qua gewichtsverlies zit ik helaas even op een plateautje, nu zo'n 8 kilo eraf. Verder gaat het volhouden van de methode goed, er doet nu zelfs een collega in grote lijnen mee. Een aantal mooie NSV's, ik eet nu vrijwel standaard bij de lunch groenten/rauwkost, op werkdagen tussendoor rauwkost en dan in de avond nog groenten. Ik merk dat ik voedzaam eten eigenlijk lekkerder vind dan minder voedzaam (alleen chocola en patat, dat blijven zwakke punten en dus ultiem bewust genietmomenten haha). Oh en als ik chocola krijg op mijn werk, neem ik het niet meer mee naar huis en gaat het in de snoeppot. Dan eet ik er ook van, maar minder dan ik thuis zou eten want mijn collega's eten dan uiteraard ook gewoon ervan mee.

Wel even een vraagje, wie wil meedenken: Ik moet voor ons kinderwenstraject wat extra eiwitten binnen zien te krijgen. Moet op de 90-100 gram eiwitten per dag komen en ik heb het idee dat ik daar niet aan kom. Alleen eiwitten zijn wat lastiger bij mij, ik lust bijvoorbeeld geen ei, en kwark/skyr/yoghurt dagelijks, daar gaan mijn darmen niet goed op. Ik ga nog wel biogarde proberen, misschien gaat dat beter (maar dat durf ik niet zo goed, net zo blij dat alles weer terug onder controle is). Soja neem ik even zo min mogelijk van gezien de mogelijk negatieve effecten op de hormoonhuishouding (advies van de diëtiste van de kliniek). Natuurlijk weet ik de dingen als noten, vette vis en vlees/kip, kaas etc. Maar zijn er nog meer goede LFG-proof opties? Overigens zou ik ook aan een shake per dag kunnen als aanvulling, maar daar wil ik pas naar grijpen als blijkt dat ik het met de gewone voeding echt niet ga redden, bang dat ik ervan aan ga komen. Tips zijn welkom!
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jul 2021 12:09

Re: LazyFitGirl Methode

Ik weet niet zoveel van LFG, maar toen ik aan het afvallen was at ik ook 95/100 gram eiwitten op een dag. Deze producten zitten vol met eiwitten, wellicht kun je kijken of dit binnen LFG valt:

- Kip (als je dit in de oven laat garen dan kan dat vast geen kwaad?)
- Kalkoenfilet (bijv op een volkoren pita of rogge brood)
- Zalm (kan dus ook gerookte zalm zijn)
- Tonijn
- Rosbief en biefstuk
- Tofu
- Tempeh
- Kikkererwten
- Kidney bonen
- Linzen
- Daarnaast inderdaad kwark en eieren, maar daar heb je niet zoveel aan.

Zou als je wilt afvallen wegblijven van kaas, noten etc.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Jul 2021 12:16

Re: LazyFitGirl Methode

Tofu en tempeh zou ik laten liggen als je geen soja wilt ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem319

Bericht 11 Jul 2021 12:18

Re: LazyFitGirl Methode

Tofu en Tempe vallen helaas af, want soja. Rood vlees zoals rosbief en biefstuk eet ik eigenlijk weinig, vind ik niet zo lekker. Noten (een handje per dag, ongebrand en ongezouten) en kaas (20-30+, uiteraard met mate) kunnen volgens de methode prima!
Verder dank je voor je tips! Aan tonijn had ik bijvoorbeeld nog niet gedacht, zou ik ook nog eens kunnen nemen. En linzen of kikkererwten zou ik eens als volumevoedsel toe kunnen voegen aan m'n eten bijvoorbeeld.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Jul 2021 12:28

Re: LazyFitGirl Methode

Ik vind kikkererwten zelf niet lekker, maar mijn vriend maakt er zelf hummus van. Dan zou je het op brood ook kunnen eten. Met kipfilet bv. Cottage cheese is een handige om door rauwkost te gooien, wordt het wat smeuïger van. Ik eet ook wel crackers met cottage cheese en appel en kaneel erop.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Jul 2021 12:37

Re: LazyFitGirl Methode

Waarom ben je bang voor aankomen van shakes, Maple? Dit is bijvoorbeeld een vegan shake waarbij je voor 99kcal al 20 gram eiwit binnen krijgt. Dat vult echt wel en is een prima hoeveelheid kcal voor een tussendoortje in mijn ogen:
https://www.orangefit.nl/producten/eiwi ... PvEALw_wcB
Edit: om 20 gram eiwit uit linzen of kikkererwten te halen kost je veel meer calorieën.
Laatst gewijzigd door June op 11 Jul 2021 12:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Jul 2021 12:39

Re: LazyFitGirl Methode

Ooh ja als je om die reden zoveel eiwitten moet binnenkrijgen zou ik daar ook zo poeder of een shake voor gebruiken! Met eten constant zoveel eiwitten eten en ook tevreden zijn met wat ik eet zou ik echt moeilijk vinden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Jul 2021 12:44

Re: LazyFitGirl Methode

Maple schreef:Hoe gaat het hier met iedereen?
Met mij gaat het op zich goed, maar qua gewichtsverlies zit ik helaas even op een plateautje, nu zo'n 8 kilo eraf. Verder gaat het volhouden van de methode goed, er doet nu zelfs een collega in grote lijnen mee. Een aantal mooie NSV's, ik eet nu vrijwel standaard bij de lunch groenten/rauwkost, op werkdagen tussendoor rauwkost en dan in de avond nog groenten. Ik merk dat ik voedzaam eten eigenlijk lekkerder vind dan minder voedzaam (alleen chocola en patat, dat blijven zwakke punten en dus ultiem bewust genietmomenten haha). Oh en als ik chocola krijg op mijn werk, neem ik het niet meer mee naar huis en gaat het in de snoeppot. Dan eet ik er ook van, maar minder dan ik thuis zou eten want mijn collega's eten dan uiteraard ook gewoon ervan mee.

Ah jammer dat het in kilo's nu even niet zo snel gaat! Verder klinkt het wel echt goed :).
Hier gaat het ook prima over het algemeen. Verlies nog rustig aan centimeters. Wegen al hele tijd niet gedaan, boeit me momenteel niet en dat alleen is al een wonder. Momenteel gaat het even iets minder door de vermoeidheid met twee zieke kinderen en veel te vaak 6u of ervoor uit bed. Ik eet dan teveel omdat ik moe ben. Nou ja, de realisatie dat ik daardoor teveel eet vind ik al wat.
<<

Anoniem319

Bericht 11 Jul 2021 12:45

Re: LazyFitGirl Methode

June schreef:Waarom ben je bang voor aankomen van shakes, Maple? Dit is bijvoorbeeld een vegan shake waarbij je voor 99kcal al 20 gram eiwit binnen krijgt. Dat vult echt wel en is een prima hoeveelheid kcal voor een tussendoortje in mijn ogen:
https://www.orangefit.nl/producten/eiwi ... PvEALw_wcB

Geen idee, dat is al gauw een beetje het beeld wat ik bij shakes heb. Vooral omdat ik momenteel niet meer sport. Maar wat Joey zegt is ook wel waar, ik ben bang dat het me uiteindelijk tegen gaat staan, om het dagelijks zo mee te moeten nemen in m'n eetpatroon... De shake hierboven klinkt wel aantrekkelijk inderdaad! Fijne shake tips zijn dus ook wel welkom, vind die van hierboven nog best prijzig, maar ik ga de link wel opslaan! :)
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jul 2021 13:13

Re: LazyFitGirl Methode

Zou de eiwitshake nog even checken met je arts. Mijn vriend werd dat expliciet afgeraden door de fertiliteitsarts, omdat dit negatief effect zou hebben (dit zat in zijn normale eetpatroon voordat we aan het traject startte). Weet niet of dit voor mannen en vrouwen hetzelfde is, aangezien het niet in mijn eetpatroon zat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Jul 2021 18:30

Re: LazyFitGirl Methode

Vandaag bij m'n ouders weer even op de weegschaal gestaan. Ben nauwelijks afgevallen de afgelopen weken. Maar wel cm's kwijt. Dus ben blij dat ik die bijhoud, want het voelt verder idd wel alsof ik goed genoeg bezig ben. De kilo's zullen toch wel eens volgen dan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Jul 2021 19:07

Re: LazyFitGirl Methode

Maple schreef:Tofu en Tempe vallen helaas af, want soja. Rood vlees zoals rosbief en biefstuk eet ik eigenlijk weinig, vind ik niet zo lekker. Noten (een handje per dag, ongebrand en ongezouten) en kaas (20-30+, uiteraard met mate) kunnen volgens de methode prima!
Verder dank je voor je tips! Aan tonijn had ik bijvoorbeeld nog niet gedacht, zou ik ook nog eens kunnen nemen. En linzen of kikkererwten zou ik eens als volumevoedsel toe kunnen voegen aan m'n eten bijvoorbeeld.


En zelf eiersalade maken? Of vind je ei dan ook niet lekker? Als je voor dit recept magere yoghurt gebruikt heb je de eiwitten van het ei én de yoghurt in één klap. https://chickslovefood.com/recept/gezon ... prep-boek/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Aug 2021 09:34

Re: LazyFitGirl Methode

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen hier is!

Met mij gaat het wisselend maar over all goed. Ik heb soms het idee dat ik niet afval en dat het me veel te langzaam gaat en dan komen dieetgedachten erg boven. Bijvoorbeeld dat ik echt even streng moet zijn, de komende week minder ongezond moet eten, ik nooit meer op het gewicht kom dat ik wil etc. Maar elke keer besef ik toch dat dit onderdeel van het proces is en ik zolang met dieetgedachten en regels in m'n hoofd heb gezeten dat het niet gek is dat dit nog steeds terug komt. Ik handel er niet naar en dat is heel fijn.

Qua afvallen kijk ik er ook dubbel tegenaan. M'n negatieve kant denkt soms dat het niet echt werkt, dat ik minder ongezonde dingen moet eten omdat het dan sneller gaat. Dat het logisch is dat het langzaam gaat omdat ik soms echt vaak ongezond eet. Ik moet nog zoveel van m'n buikomvang kwijt, voelt soms zo eindeloos.

M'n positieve kant ziet dat m'n relatie met eten al zóveel beter is. En ik wél blijf afvallen. Als ik vergelijk met 6 weken geleden valt het resultaat me misschien wat tegen, maar als ik vergelijk met 12 weken geleden is er toch alweer best wat af. En dat ik op deze manier over een half jaar alsnog op m'n gewicht voor m'n zwangerschap ben, met alles te eten wat ik wil.

Ik was overigens de afgelopen weken 11cm kwijt dus hoezo 'het valt me tegen'. Dat is eigenlijk helemaal goed natuurlijk. Denk dat het vooral komt omdat ik veel kleding een maand of 3 geleden net weer paste en daar nog weinig verbetering in is gekomen. Toen hoopte ik nu wel een stuk verder te zijn met hoe m'n kleding zit.

Na m'n laatste meetmoment dacht ik deze week ook dat als ik iemand anders was, die op deze manier afvalt en zegt te kunnen genieten van al het eten, dat ik heel graag zoals die persoon zou willen zijn. Ondanks de soms negatieve gevoelens is het overstijgende gevoel heel positief.
Ook merk ik dat ik doordat ik anders tegen eten aan kijk en door intuïtief eten er veel beter van bewust ben van wat ik nodig heb , dat er ook op algeheel welzijn er voor zorgt dat ik beter naar mezelf durf te luisteren.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 12:11

Re: LazyFitGirl Methode

Ik herken mezelf echt volledig in hoe jij het over jezelf beschrijft Joey. Hier dezelfde gevoelens/gedachten. De afgelopen tijd heb ik in een negatieve flow gezeten. Bij LFG wordt er zo benadrukt niet op de kilo's en bmi te letten maar dat is voor mij natuurlijk wel even hetgeen wat 100% telt, willen we in aanmerking komen voor de start van het traject. En op een gegeven moment ging dat zo ontzettend langzaam (nog steeds) en daar raakte ik zo gefrustreerd van. Ik herkende het gevoel van opgeven van eerdere afvalpogingen door de jaren heen en heb dat besloten te tackelen door Anki op insta een bericht te sturen waarin ik het hele dilemma voorgelegd heb, en alles gewoon even van me af geschreven heb. Vervolgens kreeg ik hele fijne reacties terug, zelfs twee voiceberichtjes, echt super fijn. Eigenlijk vertelde ze wat ik allang wist maar het gaf wel even net dat zetje in de goede richting weer. Dus voor nu probeer ik te accepteren dat kilo's even wel belangrijk zijn. En ik blijf het voedzaam en intuïtief eten volhouden, er komt een moment dat ik van dat plateau af kom en vanzelf weer wel ga afvallen. En ik lijk er een beetje af, bij het laatste weegmoment was ik toch weer een kilo lichter. Nog 4 te gaan voor de start van het traject maar van de arts mag ik 'over 3 kilo' mezelf al in laten plannen gezien de wachtlijsten van dit moment.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 12:15

Re: LazyFitGirl Methode

Ohja en ik was laatst foto's op mijn telefoon aan het opschonen. daar stonden ook heel wat quotes tussen die ik tijdens eerdere afvalpogingen had opgeslagen als motivatie voor mezelf. Dingen als 'Failure is not falling down, but refusing to get back up' en dat soort strenge dingen. Daaraan merk ik vooral dat ik qua mindset een mega groei heb gemaakt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Aug 2021 14:35

Re: LazyFitGirl Methode

Ja dat laatste hè. Ik bedenk ook steeds maar dat ik het op deze manier benaderen me zoveel meer oplevert dan snel afvallen. Dat levert me qua snelheid enkele weken/maanden op, als ik het al volhoud en levert me op termijn ook sowieso een terugval en constante strijd op.

Ik vind het heel knap van je Maple, dat je een gezonde levensstijl aanleren verkiest boven andere manieren om af te vallen. Hoop echt van harte dat je zo echt snel die laatste kilo's kwijt bent. Snap ook dat je het niet altijd positief in ziet en wat fijn dat Anki je vertrouwen heeft gegeven. Ben wel benieuwd wat ze gezegd heeft :).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Sep 2021 13:19

Re: LazyFitGirl Methode

Maple ik vroeg me af hoe het met je is! Of de laatste 3 kilo er voor het traject wat af willen :) ik hoop het echt voor je!

Hier ging het de afgelopen tijd wat minder qua voedzaam eten. Althans, ik eet nog te vaak als ik niet echt honger heb. Maar het slaat nooit door en ik kan nog steeds genieten van m'n eten, en dat is heel erg winst voor mij. En tot m'n verbazing waren er toch weer heel iets centimeters af. Maar heel weinig de afgelopen 2/3 maanden. Heb nu weer wat meer energie en maak nu weer wat meer tijd om er aandacht aan te besteden wat en waarom ik eet.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 05 Jan 2022 20:30

Re: LazyFitGirl Methode

Hoe is het met iedereen in dit topic?

Ik ga ook beginnen met LFG. Man print de boeken morgen voor mij.
Drie jaar terug begonnen met gezond eten en leven. Dit had een doel: een kindje krijgen

Uiteindelijk een kindje mogen krijgen, of de -10 kilo, Corona of toch de 6e IUI het meest succesvol was, laten we in het midden.

Wel weet ik dat ik mij toen zoveel fijner voelde. Alleen nu met een baby mijn oude leefstijl oppakken vind ik lastig. Dus ik hoop dat dit mij weer een zetje in de juiste richting geeft.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 12:13

Re: LazyFitGirl Methode

Hai Bloom!

Leuk dat jij dit topic weer omhoog gehaald hebt! Ik heb dit topic de afgelopen dagen helemaal doorgelezen om weer even in de flow te komen.
Ik zag gisteravond jouw bericht en hoopte dat er vandaag veel meer reacties waren, helaas dus niet.

Wat fijn dat jullie kinderwens in vervulling is gegaan! En heel goed dat je het nu weer op wilt gaan pakken.

Ik combineer lfg met podcasts van Marjena Moll.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 12:37

Re: LazyFitGirl Methode

Leuk, een upje!
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik nu sta. Ik weet wel dat ik weinig voedzaam gegeten heb, de afgelopen maanden. Een verbouwing, niet goed in mijn vel zitten en de feestdagen helpen ook allemaal niet mee. Ik ben de weegschaal ook kwijt, nouja, die staat ergens in de schuur, maar goed mogelijk dat daar nog 10 verhuisdozen voor staan. ik ga eens kijken of ik die vandaag kan vinden. Jammer dat het even zo gelopen is want ik was nog zo'n 3 kilo verwijderd van groen licht voor het kinderwenstraject, dat zal nu waarschijnlijk wel weer meer zijn. Ik merk ook dat de dieetgedachten weer heel erg de kop opsteken.

Sinds vorige week zit ik in een Lazyfitgirl whatsappgroepje, er kwam een oproepje van iemand voorbij op de facebookgroep. Wel leuk voor meer inspiratie. En ik ben twirrewyn1985 gaan volgen op insta, echt enorm leuk voor nspiratie als je van lekkere dingen bakken houdt! Zij heeft trouwens ook podcasts, die wil ik ook gaan luisteren. Volgens mij zijn haar podcasts geinspireerd op Marjena, hopelijk luist dit wat prettiger want ik vind Marjena soms wat irritant :laughcry:
Ik heb de pplanner ook thuis liggen, ik twijfel nog of ik die ga gebruiken, of dat ik alles wat ik op de planner in kan vullen, gewoon per dag in mijn agenda in vul. Wil in elk geval wel meer gaan plannen, ook de beweegmomenten, bewust genietmomenten, en beloningen enzo.
Dus al met al weer redelijk aan het oppakken. Ik merk dat ik ook weer makkelijker voedzame keuzes maak, maar daar valt nog wel veel winst te behalen.

Bloom, goed dat je ook mee gaat doen! Wat fijn dat jullie inmiddels een kindje hebben mogen krijgen. Hopelijk kom je hiermee inderdaad weer in de goede richting voor een gezonde leefstijl!

Olive, hoe gaat het met jou? Ook eventjes uit de flow, dus?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Jan 2022 12:58

Re: LazyFitGirl Methode

Jaa, herkenbaar! De reacties bleven lang uit 🙊

Ik heb de podcast ook gedownload, dus daar ga ik aan beginnen. De boeken liggen geprint klaar op het werk van mijn man, dus daar ga ik vanavond aan beginnen.

Balen Maple dat door alle gebeurtenissen om je heen het verslapt is. Ik hoop dat de schade meevalt! Gaan jullie nog wel starten met een fertiliteitstraject (als je groen licht krijgt) of is dat helemaal van de baan?

Misschien kunnen we dit topic een nieuw leven inblazen?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 13:05

Re: LazyFitGirl Methode

Ahhh Maple wat ontzettend balen dat je het kwijt bent geraakt toen je zo dichtbij je doel was. Ik begrijp het volledig trouwens hoor! Je hebt enorm veel voor je kiezen gehad met Corona, verbouwing en alle mentale gevoelens die dat met zich meebrachten. Bah! Ik had het jou zó gegund!
Twirrewyn volg ik ook. Ik denk absoluut dat haar podcasts een heel andere toon hebben, want zij is een stuk nuchterder volgens mij! Ik wist helemaal niet dat ze podcasts had! Die ga ik dan ook luisteren.
Ik heb iets op de Facebookcommunety uitgeschakeld van lfg want ik zie helemaal niks meer, behalve berichten van Anki die ze ook op insta zet. Ik moet dat even weer inschakelen.

Ik was absoluut uit de flow ja. Ik merk altijd dat als ik eruit ben, ik ook helemaal niks meer interessant en zelfs irritant vind dat over gezond eten valt. Echt totale rebelstand.
Ook viel me op bij het teruglezen van dit topic dat ik constand zat te klagen en elke dag woog en steeds ja maar.... Zei. Ik pak het nu wat ontspannener aan en richt me gewoon op gezonde voeding en noteer wat er mentaal gebeurt op het moment dat ik toch wil snacken.
Ik raak nog wel erg in de knoop met avondeten. Ik ontbijt later, lunch daardoor later (doordat ik afga op hongergevoel) en heb daardoor met het avondeten totaaaaal nog geen honger. Maar ik wil wel op tijd eten voor de kinderen. Dus ik moet dat nog even iets meer in balans krijgen.

Jeeemig wat een lap tekst! Excuses! 😆
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jan 2022 13:07

Re: LazyFitGirl Methode

Bloom schreef:
Misschien kunnen we dit topic een nieuw leven inblazen?


Jaa🥳
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Jan 2022 13:15

Re: LazyFitGirl Methode

Ja met dat fertiliteitstraject hopen we absoluut nog wel te starten! Ik hoop inderdaad ook dat de schade meevalt, maar ik vrees het ergste. Durf die weegschaal er ook niet zo goed bij te pakken, dus dat hij 'kwijt' is tussen alle verhuisdozen voelt wel als een fijn excuus. Lekker m'n kop in het zand steken. Maargoed, ondertussen krijgen alle dieetgedachten (en het opnieuw een slechte relatie met voeding krijgen) daardoor wel vrij spel.

Olive, ja ik ben er soms ook echt wel een beetje verdrietig van hoor. Zo dichtbij en dan maakt m'n mindset er weet zo'n zooitje van. Het niet hebben van een keuken werkt natuurlijk ook niet mee, maar in principe had ik gewoon met een beetje moeite wel wat voedzaams voor mezelf kunnen regelen, als we weer eens opperden om eten te bestellen. Gelukkig zit er nu weer schot in de verbouwing en hebben we gewoon weer een keuken, en voel ik ook weer de drang om goed voor mezelf te zorgen.
Vwb het avondeten herken ik dat ook wel! Ik ben vandaag vrij en dan ontbijt ik rond 11:00 want eerder heb ik geen trek. En dan vind ik het lastig om naar mijn lichaam te luisteren voor de overige maaltijden, want het liefst eet mijn vriend vanavond om 18:00. Ik denk dat ik het nu, met een flinke bak yoghurt met banaan en blauwe bes mocht ik trek krijgen tussendoor, probeer door te trekken tot 18:00.

Ik zou het fijn vinden als dit topic nieuw leven ingeblazen werd idd! Hopelijk sluiten er nog een paar anderen bij aan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Jan 2022 13:22

Re: LazyFitGirl Methode

Dat avondeten is voor mij ook herkenbaar. Maar ik wil gewoon absoluut geen honger (meer) hebben of met grote honger een maaltijd in gaan. Dat is voor mij een grote trigger om later op de dag te overeten. Dus ik eet ook gewoon kort voor het avondeten als ik dan honger heb. Als ik dan bij het avondeten minder honger heb, eet ik gewoon minder. Doordat ik overdag ook zorg dat ik groenten eet, ligt er bij het avondeten qua groenten niet zo'n druk op en vind ik dan weinig eten geen probleem.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers