Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Mei 2021 08:36

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:Fijn dat het nu weer goed gaat, Joey. En dat je zelf hebt kunnen inzien welke stappen je moest nemen om back on track te gaan. Dikke winst!
En ik herken het ook echt wel dat er nog dieetgedachten zijn en dat je soms gewoon wilt dat het sneller gaat. Mijn streefbroek past bijna weer, dus ik ben een beetje ongeduldig, haha. Maar ondanks die gedachtes soms, ben ik niet strenger voor mezelf. Dus ik kan de gedachtes wel van gedrag scheiden denk ik maar.

Ik denk ook dat het belangrijk is om dan gevarieerd te blijven eten, Rixt. En ook tijdens een zwangerschap en daarna heb je hier veel aan.
Ik laat mijn kinderen (en man) nu hetzelfde eten als dat ik doe. De veranderingen merken zij dus ook, zonder dat ik er de nadruk op leg. Ik denk dat niemand er slechter van wordt om lfg te eten. Juist mijn kinderen leren zo wat goed is. Een van de redenen ook waarom ik dit ben gaan doen. Het goede voorbeeld geven. Overigens hoeven mijn kinderen geen bg's te plannen 😉

Gefeliciteerd Olíve! Ik zou me over vandaag qua eten gewoon niet druk mijn. Lekker genieten en morgen een voedzame nieuwe start bij switch 1? Gewoon even weer bij het begin beginnen?


Ja, dat ga ik idd doen ja. Tot nu toe gaat het goed!😄😄
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 15 Mei 2021 18:13

Re: LazyFitGirl Methode

Goed begin is het halve werk toch? 😜

Ik heb vandaag een bleghdag. Kon alleen maar aan chocolade denken. Dus daar aan toegeven. Maar nog steeds onverzadigd gevoel.
Net maar een (verantwoord) bananenbrood gebakken en morgen weer gezond verder.
Bij mij helpt het heel erg om steeds 'Ik kies ervoor om gezond te eten' in mezelf te zeggen. Als ik ga slapen en morgenochtend als ik wakker word. En als ik dus lekkere trek heb. Vandaag werkte die mantra dus alleen niet. Vraag me af of ik heb überhaupt tegen mezelf had gezegd. De chocolade schreeuwde harder denk ik 😉
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Mei 2021 07:49

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:Goed begin is het halve werk toch? 😜

Ik heb vandaag een bleghdag. Kon alleen maar aan chocolade denken. Dus daar aan toegeven. Maar nog steeds onverzadigd gevoel.
Net maar een (verantwoord) bananenbrood gebakken en morgen weer gezond verder.
Bij mij helpt het heel erg om steeds 'Ik kies ervoor om gezond te eten' in mezelf te zeggen. Als ik ga slapen en morgenochtend als ik wakker word. En als ik dus lekkere trek heb. Vandaag werkte die mantra dus alleen niet. Vraag me af of ik heb überhaupt tegen mezelf had gezegd. De chocolade schreeuwde harder denk ik 😉


Lastig Meg! Is er niks waardoor het kan komen dat je zo'n zin had in chocolade? Een aankomende menstruatie of een emotie die zat te wringen.
Ik zou denk ik in jouw gevoel even toegegeven hebben aan een stukje en daar erg van genoten hebben, en dan idd weer door. Soms heb je gewoon even van die dagen. Hopelijk wordt je vandaag idd wakker zonder die drang.

Bij mij ging het gisteren gelukkig goed!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 16 Mei 2021 08:22

Re: LazyFitGirl Methode

Fijn dat het goed ging!

Geen idee waar de drang vandaan kwam. En het werd geen stukje, maar een hele reep. Voel me deze week de hele week al minder, maar daardoor had ik niet meer zin in snoepen. En ik ben echt niet bang dat een dagje los de boel verpest. Het verbaast me alleen wel hoe diep de bodemdrang opeens zat en het gevoel dat ik nog niet genoeg had.
En nu ik met wakker ben, is het het eerste waar ik meteen aan denk. Dus ik blijf constant mijn mantra zeggen, haha. Nu lig ik nog in bed, krijg ik zo thee van man en als ik straks heb ontbeten zal het vast wel minder worden. Ik moet gewoon denken aan de lekkere gezonde alternatieven die ik ook kan eten.
's Avonds eet ik vaak een bakje met magere kwark, anderhalve theelepel 100% pindakaas en en wat gepofte spelt. Kan ik me heel erg op verheugen, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Mei 2021 09:27

Re: LazyFitGirl Methode

Vervelend dat je vanmorgen meteen wakker werd met weer die drang. Misschien even een stukje hele pure chocolade eten. Heb je in de cursus geen handvaten gekregen voor dit soort dingen?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 16 Mei 2021 11:10

Re: LazyFitGirl Methode

Zover ben ik dus nog niet 🙈 Ik loop wat achter. Mooi moment om me er morgen (als sowieso een kind op school is) me er verder in te verdiepen.

Gelukkig is de trek er in wel wat verdwenen. Na twee grote koppen thee en ontbijt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 11:33

Re: LazyFitGirl Methode

Ik merk aan mezelf als ik eenmaal toe heb gegeven aan zoet, dat ik het daarna echt heel veel lastiger vind om weer in het gareel te komen. Chocola pak ik om die reden dan ook nog maar heel erg weinig, alleen als echt ultiem bewust genietmoment. Ik ben echt dagenlang bezig om weer af te kicken ofzo. Dus nu alleen chocola als ik ongesteld ben, dan ook maar meteen een hele reep, verder alleen de cacao nibs door m'n ontbijt. Of een boterham met chocopasta zonder suiker erin.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Mei 2021 13:35

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:Ik merk aan mezelf als ik eenmaal toe heb gegeven aan zoet, dat ik het daarna echt heel veel lastiger vind om weer in het gareel te komen. Chocola pak ik om die reden dan ook nog maar heel erg weinig, alleen als echt ultiem bewust genietmoment. Ik ben echt dagenlang bezig om weer af te kicken ofzo. Dus nu alleen chocola als ik ongesteld ben, dan ook maar meteen een hele reep, verder alleen de cacao nibs door m'n ontbijt. Of een boterham met chocopasta zonder suiker erin.


Ja dat herken ik dus ook echt heel erg. Bij mij is het echt alles of niets. Ik heb het al die weken (voor Pasen) gedaan met 1 bakje chips op zaterdagavond en op zondag iets lekkers bij de koffie (soms een koekje en soms taart, maar wel echt een bg) en dan soms nog een beetje chips in de middag of bg avondeten. Dat werkte perfect dus op die manier wil ik het gewoon weer gaan doen.

Ik heb voor mijn verjaardag ook een heel goede blender gekregen dus ben ook volop aan de smoothies met zoveel mogelijk groenten (dat het qua smaak nog lekker zoet is). Met volop bedoel ik vooral lunch
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mei 2021 20:54

Re: LazyFitGirl Methode

Hé Rixt, welke chocopasta heb jij zonder suiker? Ik had steeds die van Blue Band en at daar bijna elke dag wel wat van, maar nu maken ze 'm ineens niet meer! Boehoe. Moest echt even afkicken. Heb ook eens Nocilla gehad, maar dat was het toch ook niet helemaal en bovendien zijn die pasta's ook belachelijk duur allemaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 21:14

Re: LazyFitGirl Methode

Haha ik heb Nocilla, ik vind hem wel lekker! Niet de duo-variant hoor, wel gewoon de hazelnootpasta. Prijs vind ik meevallen, 20 cent duurder dan een pot Nutella met vergelijkbare inhoud.

Die Nocilla is trouwens niet LF-proof maar daar heb ik in dit geval een beetje maling aan. In elk geval beter dan de chocoladepasta’s mét suiker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mei 2021 21:24

Re: LazyFitGirl Methode

Hmm misschien toch nog eens proberen. Die duovariant was echt niet te doen inderdaad.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Mei 2021 11:07

Re: LazyFitGirl Methode

Ik heb weer op de weegschaal gestaan. Iets meer dan 3 kg eraf. In iets meer dan 6 weken. Heel netjes dus. Vooral met dat ik het niet top vond gaan. Afgelopen week gaat het weer veel beter!
En ik paste net m'n spijkerbroek voor het eerst na de zwangerschap om te kijken hoe ver ik nog moest om hem te passen. Maar hij paste gewoon prima! Staat nog niet top met m'n buik erboven uit. Maar in plaats daar vooral van te balen zie ik nu juist het positieve van hoe ver ik al weer ben :).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Mei 2021 14:41

Re: LazyFitGirl Methode

Wat goed zeg, Joey!

Ik ben van WW geswitcht naar LFG. Ik kan me niet meer vinden in het tellen van punten, het mezelf dingen ‘moeten’ onthouden, me schuldig voelen wanneer ik wel iets eet wat niet dieetproof is.

Ik zou graag nog 2-3 kilo willen afvallen maar bovenal wil ik mezelf niet meer van alles verbieden. Ik kan me heel erg vinden in de LFG principes en het voelt echt heel bevrijdend om een gebakje niet als fout te zien maar als een genietmoment.

Ik ben bezig met de switches, al deed ik wel veel dingen al LFG proof, zoals volkoren producten gebruiken. Ik vind de boekjes erg fijn en kan vooral nog winst pakken in de tussendoortjes en het maken van een weekplanning. Een vriendin van mij doet ook LFG en is net zo enthousiast. Het is heel leuk om dit zo samen een beetje te doen.

Ik zal proberen hier ook een beetje actief te zijn!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Mei 2021 21:22

Re: LazyFitGirl Methode

Wat leuk Lady! Ben benieuwd hoe het je bevalt.
Ik vind het mentaal ook echt de grootste en fijnste verandering. Denk nu ook meer dat het daar begint voor mij. Mijn relatie met eten is/was een stuk meer verstoord dan ik eigenlijk realiseerde. Vandaag heb ik op een verjaardag weer onbezorgd kunnen genieten van een stuk taart terwijl ik midden in m'n afvalproces zit. Ook ben ik de afgelopen weken gewoon afgevallen terwijl ik best veel chocola heb gegeten. Ik heb lange tijd niet voor mogelijk gehouden dat dat op deze manier aan mij voorbehouden was.

Ben er ook achtergekomen dat ik 's avonds vaak veel wil eten uit vermoeidheid. En dan helemaal geen zin heb om op bed te gaan. Ik slaap van mezelf slecht in, maar als ik ga eten wat ik eigenlijk niet nodig heb, zal dat natuurlijk ook niet meewerken. Probeer nu bewust goed onderscheid te maken 's avonds in of ik echt moet eten, of dat ik eigenlijk moet slapen. Op tijd naar bed gaan blijft lastig, maar hier zo over nadenken helpt daar wel bij.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Mei 2021 21:45

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:Ik merk aan mezelf als ik eenmaal toe heb gegeven aan zoet, dat ik het daarna echt heel veel lastiger vind om weer in het gareel te komen. Chocola pak ik om die reden dan ook nog maar heel erg weinig, alleen als echt ultiem bewust genietmoment. Ik ben echt dagenlang bezig om weer af te kicken ofzo. Dus nu alleen chocola als ik ongesteld ben, dan ook maar meteen een hele reep, verder alleen de cacao nibs door m'n ontbijt. Of een boterham met chocopasta zonder suiker erin.

Maak je het dan niet alsnog te belangrijk? Om in lfg termen te blijven zet je chocola zo nog wel op een voetstuk denk ik. Toevallig heeft ze op haar insta daar vandaag een storie over en ik bedacht dat ik wel de neiging heb zo nog te denken. En dat herken ik ook wel wat in dit stukje van jou.
<<

Anoniem303

Bericht 23 Mei 2021 23:46

Re: LazyFitGirl Methode

Ik snap wat je bedoelt Joey! Ik zelf zie het alleen anders: ik begin te leren watvoor gevolgen bepaalde voeding (in dit geval chocola) op mijn lichaam/bloedsuikerspiegel kunnen hebben, en ik vind dat het lang niet altijd meer waard. Daarom kies ik ervoor het heel soms maar te nemen, omdat ik eigenlijk net zoveel geniet van iets anders, meer voedzaams.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 06:42

Re: LazyFitGirl Methode

Ooh ja dat kan ook natuurlijk. Klinkt goed dan 👌.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 24 Mei 2021 16:47

Re: LazyFitGirl Methode

Besloten om van de week ook te gaan beginnen, eerst eens beginnen met alles goed doorlezen. Wil toch zeker 10 tot 15 kg kwijt, hopelijk gaat me dat met LFG lukken want tot nu toe gaan de weegschaal toch echt de verkeerde kant op
💙 2016
💙 2020
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Mei 2021 16:59

Re: LazyFitGirl Methode

Wat goed dat je begonnen bent, Lady. Je zei het al in de community op fb, dus miste je al in dit topic :)

Goed dat je ook gaat beginnen, Mara!

Na mijn grote chocoladecravings (heel herkenbaar dat als je toegeeft aan zoet het lastiger is er vanaf te komen, Rixt) pakte ik het gelukkig vorige week ook weer goed op. Wat me ook echt helpt is dat ik gezonde tussendoortjes heb om naar uit te kijken.
En als ik chocolade eet ga ik het nu analyseren. Is dit het nou? Ik merk dat ik er sneller opgefokt van raak. En als ik 's avonds chocolade eet kan ik gewoon slecht slapen. Mooi inzicht.
Maar dat gezegd hebbende... vandaag heb ik besloten dat een pinksterdag gewoon een soort paasdag is. Dus ik mag gewoon even eten/snoepen wat ik wil. Maar zo bizar... ik moet dan per se dwangmatig van mezelf van alles eten. En ik voel me daar dan echt niet prettiger bij, haha. Hier leer ik van ;)

Mocht iemand btw in zijn voor een appgroepje... ik ben voor. (Sommige dingen zou ik toch wat vrijer zijn te bespreken)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Mei 2021 17:11

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Ik heb weer op de weegschaal gestaan. Iets meer dan 3 kg eraf. In iets meer dan 6 weken. Heel netjes dus. Vooral met dat ik het niet top vond gaan. Afgelopen week gaat het weer veel beter!
En ik paste net m'n spijkerbroek voor het eerst na de zwangerschap om te kijken hoe ver ik nog moest om hem te passen. Maar hij paste gewoon prima! Staat nog niet top met m'n buik erboven uit. Maar in plaats daar vooral van te balen zie ik nu juist het positieve van hoe ver ik al weer ben :).

Wat fijn!

Maar wat ik me afvraag, ging het echt minder? Of ging het volgens de oude dieetregels minder?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 18:01

Re: LazyFitGirl Methode

Nee het ging echt minder. Geen energie en tijd maken om lekker en voedzaam eten waardoor ik veel meer naar minder voedzaam eten greep wat ik niet zo lekker vond. Te weinig eten waardoor ik soms veel chocola had. En door deze combinatie s avonds vaak onnodig wat eten omdat ik nog iets lekkers wilde (gezond of ongezond). Ik voelde me niet fijn bij wat ik at.
Ik denk dat dit onderdeel van het proces is. Het gaat niet in een rechte lijn alleen maar goed. Uiteindelijk haal ik er ook wel positieve punten uit.
Ik heb me de keren dat ik onnodig ongezond at weinig schuldig gevoeld, ook niet toen ik aan een tweede reep begon. Ik heb niet gedacht dat ik 'nu echt weer even streng moest doen' of even discipline moest hebben. Ik heb bijna niet overeten, wat ik voorheen (achteraf) heel vaak deed. Door dat laatste ben ik blijkbaar ook nog gewoon afgevallen.

Overigens heb ik dieetgedachten nog wel. Maar ik merk ze op en handel er verder gelukkig (meestal?) niet meer naar. Maar ze zijn best hardnekkig. Nu het weer goed gaat kwam het wel bij me op om dan maar even wat minder vaak dan ik misschien wil chocola te eten om weer goed te beginnen. Maar als ik dan bedenk dat ik mezelf geen restricties hoef op te leggen, valt er direct een last van m'n schouders. En dan ben ik heel blij dat ik niet meer zo hoef te denken.
Heb ze al veel minder dan 3 maanden geleden trouwens. Komt ook omdat ik resultaat zie van wat ik nu doe denk ik.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 18:11

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:Wat goed dat je begonnen bent, Lady. Je zei het al in de community op fb, dus miste je al in dit topic :)

Goed dat je ook gaat beginnen, Mara!

Na mijn grote chocoladecravings (heel herkenbaar dat als je toegeeft aan zoet het lastiger is er vanaf te komen, Rixt) pakte ik het gelukkig vorige week ook weer goed op. Wat me ook echt helpt is dat ik gezonde tussendoortjes heb om naar uit te kijken.
En als ik chocolade eet ga ik het nu analyseren. Is dit het nou? Ik merk dat ik er sneller opgefokt van raak. En als ik 's avonds chocolade eet kan ik gewoon slecht slapen. Mooi inzicht.
Maar dat gezegd hebbende... vandaag heb ik besloten dat een pinksterdag gewoon een soort paasdag is. Dus ik mag gewoon even eten/snoepen wat ik wil. Maar zo bizar... ik moet dan per se dwangmatig van mezelf van alles eten. En ik voel me daar dan echt niet prettiger bij, haha. Hier leer ik van ;)

Mocht iemand btw in zijn voor een appgroepje... ik ben voor. (Sommige dingen zou ik toch wat vrijer zijn te bespreken)

Je mag toch alle dagen eten wat je zelf wil?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 18:12

Re: LazyFitGirl Methode

Mara schreef:Besloten om van de week ook te gaan beginnen, eerst eens beginnen met alles goed doorlezen. Wil toch zeker 10 tot 15 kg kwijt, hopelijk gaat me dat met LFG lukken want tot nu toe gaan de weegschaal toch echt de verkeerde kant op

Leuk! Benieuwd hoe het je gaat bevallen.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Mei 2021 18:36

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Je mag toch alle dagen eten wat je zelf wil?
BG-dagje of minder voedzaam had ik het beter kunnen noemen ;)
Ik moet ook nog leren en betrap mezelf vaak op tegenstrijdigheden.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2021 18:46

Re: LazyFitGirl Methode

Ooh zo ja. Ik herken dat wel als reactie op eerdere diëten die ik deed. Hopelijk vind je er balans in!
Ik eet momenteel als ik een tussendoortje nodig heb kleine of normale maaltijden. Blijk ik veel fijner te vinden dan een (vaak klein) tussendoortje.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers