Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2021 12:10

Re: LazyFitGirl Methode

Haha ja met haar gaat het altijd FANTASTISCH. Nou ok, ondanks die irritatie heb ik er dus alsnog genoeg aan om door te luisteren.
Ik heb nog niet meer op de weegschaal gestaan. Koop er voorlopig ook geen want dat voelt wel als een bevrijding tot nu toe. In de spiegel zie ik al resultaat en ik merk en het m'n kleren. Als het qua afvallen op de weegschaal woensdag bij m'n ouders tegenvalt, zal ik ook wel balen.
Probeer mezelf wel vol te houden dat ik voor m'n zwangerschapskilo's (20) echt wel een jaar uit 'mag' trekken. Al denk ik dat ik ze op deze manier echt wel sneller kwijt ben.
<<

Anoniem303

Bericht 26 Mrt 2021 12:48

Re: LazyFitGirl Methode

Hier gaat het goed! Qua afvallen weet ik het nog niet, mijn officiële weeg- en meetmoment zou deze week zijn, maar heb ik even opgeschoven naar volgende week. Dan word ik gebeld door de arts om te kijken hoe het afvaltechnisch gaat dus vind ik dat een prima moment om de tussenstand te bekijken.
Ik merk wel dat ik heel makkelijk de draad weer oppakt als het even minder gaat. En zoals gisteren waren we onderweg en hadden we avondeten van de snackbar ingepland, zouden we dan in de auto eten. Meestal neem ik dan 1-2 snacks voor de vorm erbij maar ik kwam laatst tot de conclusie dat ik die niet eens echt lekker vind maar ze eet omdat het ‘hoort’. Had voor gisteren dus een salade gemaakt, in een koeltas met koelelementen. Had ik wel de patat, maar daarnaast een gezonde salade, en dus geen snacks.

En een mooie NSV: van de week werd me gevraagd hoe het ging met afvallen, het was duidelijk te zien in m’n gezicht 😃
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2021 13:04

Re: LazyFitGirl Methode

Oh wat fijn Rixt. Voor jou hoop ik echt het meest dat je volgende week resultaat ziet op de weegschaal 🤞.
Patat met 2 snacks is één van de weinige dingen die ik nog wel wil eten😃. Daar wil ik ook niks gezonds bij eten, dan voelt het als diëten. Maar wat lekker dat je erachter kwam dat je dat uit gewoonte neemt ipv omdat je er van geniet. Bij zulke dingen geniet ik dan ook ineens veel meer van het gezonde eten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Mrt 2021 13:28

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Haha ja met haar gaat het altijd FANTASTISCH. Nou ok, ondanks die irritatie heb ik er dus alsnog genoeg aan om door te luisteren.
Ik heb nog niet meer op de weegschaal gestaan. Koop er voorlopig ook geen want dat voelt wel als een bevrijding tot nu toe. In de spiegel zie ik al resultaat en ik merk en het m'n kleren. Als het qua afvallen op de weegschaal woensdag bij m'n ouders tegenvalt, zal ik ook wel balen.
Probeer mezelf wel vol te houden dat ik voor m'n zwangerschapskilo's (20) echt wel een jaar uit 'mag' trekken. Al denk ik dat ik ze op deze manier echt wel sneller kwijt ben.


Als je het aan je kleren voelt en ook ziet in de spiegel is dat voldoende toch? Laat je vooral de van de wijs brengen door de weegschaal!
Ik heb ook wel het gevoel dat ik het nu begin te voelen aan mijn broeken.
Een jaar zou ik er zeker voor uittrekken ja, daar ga ik zelf in ieder geval wel minimaal van uit.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2021 13:30

Re: LazyFitGirl Methode

Olíve schreef:
Joey schreef:


Als je het aan je kleren voelt en ook ziet in de spiegel is dat voldoende toch? Laat je vooral de van de wijs brengen door de weegschaal!
Ik heb ook wel het gevoel dat ik het nu begin te voelen aan mijn broeken.
Een jaar zou ik er zeker voor uittrekken ja, daar ga ik zelf in ieder geval wel minimaal van uit.

Nou dat zou idd fijn zijn, als ik me daardoor niet van de wijs laat brengen. Maar zover ben ik nog niet denk ik ;). Lekker dat jij het ook al merkt👌.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Mrt 2021 13:33

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:Hier gaat het goed! Qua afvallen weet ik het nog niet, mijn officiële weeg- en meetmoment zou deze week zijn, maar heb ik even opgeschoven naar volgende week. Dan word ik gebeld door de arts om te kijken hoe het afvaltechnisch gaat dus vind ik dat een prima moment om de tussenstand te bekijken.
Ik merk wel dat ik heel makkelijk de draad weer oppakt als het even minder gaat. En zoals gisteren waren we onderweg en hadden we avondeten van de snackbar ingepland, zouden we dan in de auto eten. Meestal neem ik dan 1-2 snacks voor de vorm erbij maar ik kwam laatst tot de conclusie dat ik die niet eens echt lekker vind maar ze eet omdat het ‘hoort’. Had voor gisteren dus een salade gemaakt, in een koeltas met koelelementen. Had ik wel de patat, maar daarnaast een gezonde salade, en dus geen snacks.

En een mooie NSV: van de week werd me gevraagd hoe het ging met afvallen, het was duidelijk te zien in m’n gezicht 😃



Dan is volgende week inderdaad een heel goed moment om alles te meten en wegen. Ik hoop enorm dat je blij zult zijn met je reaultaat. Qua NSVs ga je in ieder geval als een speer.
Wat een goede ontdekking van je dat je snacks meer voor de vorm neemt dan echt als genot. Dat scheelt een hoop calorieën 😄. Ik heb hetzelfde als Joey, een salade ipv snacks zou voor mij echt als diëten voelen. Maar daarom is deze methode ook zo goed, je maakt gewoon je eigen keuzes en die zijn voor iedereen anders.

Wat heerlijk ook dat iemand aan je gezicht kon zien dat je afgevallen bent, dat geeft toch een boost kan ik me voorstellen!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Mrt 2021 13:36

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:
Olíve schreef:
Als je het aan je kleren voelt en ook ziet in de spiegel is dat voldoende toch? Laat je vooral de van de wijs brengen door de weegschaal!
Ik heb ook wel het gevoel dat ik het nu begin te voelen aan mijn broeken.
Een jaar zou ik er zeker voor uittrekken ja, daar ga ik zelf in ieder geval wel minimaal van uit.

Nou dat zou idd fijn zijn, als ik me daardoor niet van de wijs laat brengen. Maar zover ben ik nog niet denk ik ;). Lekker dat jij het ook al merkt👌.


Ik was eergisteren heel erg teleurgesteld. Ik was 1.2kg zwaarder dan vorige week vrijdag. Ik baalde enorm want ik had zó goed gegeten!
Vandaag was er 1.4 af tov vorige week.
Stel dat ik 1x per 6 weken zou wegen en net die dag zou doen zou ik dus diep teleurgesteld zijn, terwijl ik (weet ik nu) gewoon vocht vasthield door mijn ovulatie.

Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2021 13:52

Re: LazyFitGirl Methode

Geen idee Olíve. Maar als ik naar mezelf kijk.. ik heb in m'n leven veel soorten diëten gedaan. Voor m'n zwangerschappen schommelde ik vaak rond BMI van 25 en wilde ik altijd wel 5/10 kilo afvallen. Dat is me ook meerdere keren wel gelukt met verschillende diëten. Kon dit ook altijd wel even vasthouden. Maar als er dan iets veranderde in m'n leven, kon ik het normaal/gezond eten nooit volhouden en zaten die 5/10 kilo er weer aan. Altijd met negatieve gedachten over het aankomen en daarmee over mezelf, ook in de tijden dat ik wel slank genoeg was naar m'n maatstaf. Op een gegeven besefte ik dat ik dat niet meer wilde op die manier, en dat mijn moeder dit mijn hele jeugd ook precies zo gedaan heeft en ik dit niet door wil geven aan mijn kinderen. Ik zag bij vriendinnen die een betere relatie met eten hebben (en een stabiel gewicht), dat zij er helemaal niet zo mee bezig zijn, maar onbezorgd genieten van ongezond eten en vrijwel nooit overeten, en altijd weer teruggaan naar een normaal eetpatroon. Dat realiseerde ik een jaar of 4 geleden. Ik wist dat dát mijn doel moest zijn ipv zo slank mogelijk zijn. Toen werd ik 2x zwanger en kwam ik ondanks niet veel (ongezond) eten giga veel aan. Nu na m'n tweede zwangerschap kwam ik de lfg methode tegen, wat eigenlijk precies is wat ik wilde. En me de handvatten geeft om een betere relatie met eten te krijgen. Alleen lukte me zelf dat ondanks m'n intenties niet. Ik wil wel echt afvallen, ik ben nog nooit zo zwaar geweest.. maar ik wil vooral een betere relatie met eten zodat ik het levenslang gemakkelijk vol kan houden zonder te diëten. En als ik dat zo op een rijtje zet is mn huidige gewicht of hoe snel het afvallen gaat echt niet belangrijk voor mij. Hoe anderen het doen en of dat sneller gaat, triggert mij dan ook niet echt omdat ik het op deze manier wil doen. Ondanks dat ik wel ga balen als het woensdag niet snel blijkt te gaan, omdat ik toch echt nog wel met dieetgedachten zit.
Laatst gewijzigd door Joey op 26 Mrt 2021 14:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 26 Mrt 2021 13:54

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:@Meg: jij begint vandaag met dan ene.. Vertel je hoe het was?
Ik was de afgelopen weken druk met opdrachten naaien, dus geen tijd gehad om me er goed in te verdiepen. Was van plan om het op vrijdagmiddag te doen als ik in de auto tijdens zwemles aan het wachten ben. Maar die site werkt het best op laptop. (En mijn laptop niet meer zonder stroom) Nieuw moment inplannen dan.

Echter ben ik zelf wel al bezig met eetswitch 2, dus loop wel gelijk. Vanaf eetswitch drie vind ik het sowieso pas echt interessant voor mezelf worden, omdat ik 1 en 2 al doe.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mrt 2021 13:57

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:
Joey schreef:@Meg: jij begint vandaag met dan ene.. Vertel je hoe het was?
Ik was de afgelopen weken druk met opdrachten naaien, dus geen tijd gehad om me er goed in te verdiepen. Was van plan om het op vrijdagmiddag te doen als ik in de auto tijdens zwemles aan het wachten ben. Maar die site werkt het best op laptop. (En mijn laptop niet meer zonder stroom) Nieuw moment inplannen dan.

Echter ben ik zelf wel al bezig met eetswitch 2, dus loop wel gelijk. Vanaf eetswitch drie vind ik het sowieso pas echt interessant voor mezelf worden, omdat ik 1 en 2 al doe.

Ik denk dat voor iedereen die enigszins wat van gezond eten weet, de switches ook niet heel boeiend zijn. Dat is voor mij voorwaarden scheppend, en ik eet er wel íets anders door. Maar dan blijf ik benieuwd hoe het je verder gaat bevallen :).
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 26 Mrt 2021 14:04

Re: LazyFitGirl Methode

Haha, ja ik ook. Als mijn kindjes morgen niet thuis zijn (hopelijk dat de afspraak door het) dan ga ik er weer voor zitten. Ik houd je op de hoogte.

Trouwens... dat boodschappenkaartje dat je bij de cursus krijgt is wel superhandig zo in je portemonnee. Kijk toch makkelijker dan op je telefoon
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Mrt 2021 15:21

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Geen idee Olíve. Maar als ik naar mezelf kijk.. ik heb in m'n leven veel soorten diëten gedaan. Voor m'n zwangerschappen schommelde ik vaak rond BMI van 25 en wilde ik altijd wel 5/10 kilo afvallen. Dat is me ook meerdere keren wel gelukt met verschillende diëten. Kon dit ook altijd wel even vasthouden. Maar als er dan iets veranderde in m'n leven, kon ik het normaal/gezond eten nooit volhouden en zaten die 5/10 kilo er weer aan. Altijd met negatieve gedachten over het aankomen en daarmee over mezelf, ook in de tijden dat ik wel slank genoeg was naar m'n maatstaf. Op een gegeven besefte ik dat ik dat niet meer wilde op die manier, en dat mijn moeder dit mijn hele jeugd ook precies zo gedaan heeft en ik dit niet door wil geven aan mijn kinderen. Ik zag bij vriendinnen die een betere relatie met eten hebben (en een stabiel gewicht), dat zij er helemaal niet zo mee bezig zijn, maar onbezorgd genieten van ongezond eten en vrijwel nooit overeten, en altijd weer teruggaan naar een normaal eetpatroon. Dat realiseerde ik een jaar of 4 geleden. Ik wist dat dát mijn doel moest zijn ipv zo slank mogelijk zijn. Toen werd ik 2x zwanger en kwam ik ondanks niet veel (ongezond) eten giga veel aan. Nu na m'n tweede zwangerschap kwam ik de lfg methode tegen, wat eigenlijk precies is wat ik wilde. En me de handvatten geeft om een betere relatie met eten te krijgen. Alleen lukte me zelf dat ondanks m'n intenties niet. Ik wil wel echt afvallen, ik ben nog nooit zo zwaar geweest.. maar ik wil vooral een betere relatie met eten zodat ik het levenslang gemakkelijk vol kan houden zonder te diëten. En als ik dat zo op een rijtje zet is mn huidige gewicht of hoe snel het afvallen gaat echt niet belangrijk voor mij. Hoe anderen het doen en of dat sneller gaat, triggert mij dan ook niet echt omdat ik het op deze manier wil doen. Ondanks dat ik wel ga balen als het woensdag niet snel blijkt te gaan, omdat ik toch echt nog wel met dieetgedachten zit.


Ja, dat ben ik met je eens hoor. Zolang je het mentale deel geen aandacht geeft, zul je sneller weer aankomen. Ik twijfel absoluut niet aan de methode, maar vind het wel opvallend hoe hard het afvallen daar gaat. Alsof ze ook een toverdrankje erbij nemen 😅
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 26 Mrt 2021 17:02

Re: LazyFitGirl Methode

De redenen die jij aangeeft is precies dezelfde reden dat ik ben begonnen met lfg, Joey.
Hoewel ik geen bewuste diëten heb gevolgd, was ik wel altijd bezig met hoe het beter moest.

Mijn moeder was vroeger altijd bezig met lijnen. Mijn zus nu ook. Ik zie wat voor effect dat heeft op mijn neefje. Bij ons is thuis is dus sowieso de regel dat we het niet hebben over lijnen, dik zijn en zo. Wel wordt verteld dat gezond eten belangrijk is en dat (echt) dik zijn niet goed voor je is. Maar we hebben het niet over dat iemand zichzelf te dik vindt.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem303

Bericht 28 Mrt 2021 08:06

Re: LazyFitGirl Methode

Olíve schreef:Ik was eergisteren heel erg teleurgesteld. Ik was 1.2kg zwaarder dan vorige week vrijdag. Ik baalde enorm want ik had zó goed gegeten!
Vandaag was er 1.4 af tov vorige week.
Stel dat ik 1x per 6 weken zou wegen en net die dag zou doen zou ik dus diep teleurgesteld zijn, terwijl ik (weet ik nu) gewoon vocht vasthield door mijn ovulatie.

Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?

Nog even inhakend op het bovenste: hoe was je gewicht dan ten opzichte van 6 weken vóór het laatste weegmoment? Zie je dan wel een duidelijke lijn naar beneden?
Dat wat jij beschrijft is voor mij juist de reden dat ik zo blij ben dat ik niet meer wekelijks hoef te wegen. Dat wekelijkse wegen was ook één van de redenen dat ik waarschijnlijk toch steeds weer afhaakte. Inderdaad die schommelingen in het gewicht, ik kan ze feitelijk gezien prima plaatsen maar er zijn periodes geweest dat het me allemaal zo moeilijk is gevallen, dat geschommel/gejojo/die hormonale schommelingen steeds, dat ik echt een soort angst voor de weegschaal ben gaan ontwikkelen. Die eens in de 6 weken wegen/meten voelt voor mij enorm als een bevrijding, maar zelfs nu zie ik nog op tegen het weegmoment. Terwijl ik rationeel gezien wel weet dat er gewoon iets af móét zijn. Om de centimeters maak ik me dan weer minder druk, gek genoeg, die geloof ik wel. Ik denk ook dat dat komt omdat er bij mij nu juist best wel een druk op dat gewicht/die bmi zit, centimeters alleen zijn niet voldoende helaas.

Maargoed, terug naar jouw stukje: hou je je wekelijkse weegmomenten ergens bij? Als je dan toch wekelijks weegt, probeer dat gewicht dan steeds te vergelijken met je gewicht van 6 weken daarvoor. Als je daar dan wel een duidelijke structurele dalende lijn in ziet, misschien dat het dan allemaal wat minder frustrerend voelt als je een weekje eens wat zwaarder ben dan de week ervoor.

Voor wat betreft de WeightWatchers: het verbaast me soms echt hoe weinig sommige meiden soms eten, op de dagen dat het even wat minder gezond gaat. In principe is WW natuurlijk ook een gezonde manier van afvallen, ook intuïtief eten, maar als je even uit de bocht wilt vliegen qua ongezonder eten is de neiging al snel dat je dat met andere maaltijden wilt compenseren. Het stukje mindset, daar wordt niet op gefocust.
Ik zag laatst een reactie van Storm (hoi, als je per ongeluk meeleest hier, gezellig! Ik gebruik je ff als voorbeeld 👍🏻), dat ze in de avond een patatmaaltijd had, dat overdag al ging compenseren qua punten bij de andere maaltijden, voor mijn gevoel erg weinig at en dan nóg punten van haar weekpunten af moet halen. Ik denk dat dat voor mij ook de grootste valkuil zou zijn en ik ben heel blij dat dat hier niet hoeft. Van de week heb ik dan patat met een salade op, maar wil ik een keer patat met een dikke klodder mayo en twee snacks, dan is dat ook helemaal prima en zorg ik dat de rest van m’n maaltijden en tussendoortjes gewoon goed vullend én voedend zijn. Dat vind ik het fijne aan deze methode, dat dat gewoon kan en het ook helemaal niet als iets ergs gezien word, als je een paar keer per week even iets super ongezonds neemt waar je echt van kunt genieten, zonder dat op een ander moment te moeten compenseren.

Nóg een NSV trouwens! 😃😃 Ik had een broek die echt te krap was geworden en daardoor heel vervelend zat, trok steeds naar beneden enzo, super irritant. Hij lag daardoor al zeker 4 maanden in de kast. Gisteren weer aangetrokken en het was ineens een super comfortabele broek en ik wilde hem gewoon niet meer uit 🥰
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Mrt 2021 09:17

Re: LazyFitGirl Methode

Olíve schreef:
Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?


Als ik naar mezelf kijk dan zit het hem niet alleen in gezonde keuzes maken, maar ook in portie controle. Op gezond gewicht blijven heeft voor mij een mentaal aspect, maar afvallen is puur lichamelijk (meer verbranden dan dat je eet). Op mijn eigen intuïtie lukte dat niet meer, omdat ik mijn lichaam geleerd had véél te eten. En als ik 5 stuks fruit eet, een hele bak Griekse yoghurt of 300 gram volkoren pasta, dan val ik ook niet af. En wat dat betreft geeft WW dan ook meer richting doordat je met punten werkt en je porties afweegt/meet en daarom past het beter bij mij. Jullie kiezen bewust voor LFG en dus niet in het stramien van dingen wel/niet mogen, maar dat maakt dan denk ik ook wel dat afvallen meer een bijwerking is van het nieuwe gezonde eetpatroon en niet een doel op zich (waar ww natuurlijk wel echt een afvalprogramma is).
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem303

Bericht 28 Mrt 2021 09:51

Re: LazyFitGirl Methode

Gijs. schreef:
Olíve schreef:
Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?


Als ik naar mezelf kijk dan zit het hem niet alleen in gezonde keuzes maken, maar ook in portie controle. Op gezond gewicht blijven heeft voor mij een mentaal aspect, maar afvallen is puur lichamelijk (meer verbranden dan dat je eet). Op mijn eigen intuïtie lukte dat niet meer, omdat ik mijn lichaam geleerd had véél te eten. En als ik 5 stuks fruit eet, een hele bak Griekse yoghurt of 300 gram volkoren pasta, dan val ik ook niet af. En wat dat betreft geeft WW dan ook meer richting doordat je met punten werkt en je porties afweegt/meet en daarom past het beter bij mij. Jullie kiezen bewust voor LFG en dus niet in het stramien van dingen wel/niet mogen, maar dat maakt dan denk ik ook wel dat afvallen meer een bijwerking is van het nieuwe gezonde eetpatroon en niet een doel op zich (waar ww natuurlijk wel echt een afvalprogramma is).

Uiteindelijk is het doel natuurlijk wel afvallen, ook bij LFG. Als je al een redelijk gezond gewicht hebt, dan zal dit niet per sé in kilo's zijn maar vooral in centimeters. Ook bij LFG heb je in de guides richtlijnen staan voor portiegroottes, en daarnaast hanteer ik zelf de schijf van 5 van het voedingscentrum. WW is natuurlijk ook een prima manier om af te vallen, maar wat als je klaar bent en je streefgewicht bereikt hebt, en dus geen punten meer hoeft te tellen, wat dan? Hoe ga je dan je dag inrichten qua maaltijden en tussendoortjes, en hoe ga je om met dagen dat je even wat slechter gaat? Dat vind ik juist het fijne aan LFG, dat je word getraind op een leeftstijlverandering, met voedingsmiddelen die je metabolisme aan de gang houden waardoor je spieren ook in rust blijven verbranden, dus je hóéft hier ook echt niet alleen maar meer te verbranden dan je eet, het gaat er volledig om wát je eet, zodat je lichaam ook in rust die verbranding pakt. En de allergrootste pré vind ik dat er stil gestaan wordt bij het mentale stuk, waarom heb je die valkuilen nou steeds en hoe kun je voorkomen dat je er iedere keer weer invalt? En dat dit iets is wat heel eenvoudig toepasbaar is voor altijd, de rest van je leven, voor het hele gezin. Je hoeft dus ook echt niet apart te koken voor jezelf, een heel gezin kan gewoon mee eten.

Ik denk dat een belangrijk antwoord op de vraag van Olíve trouwens ook is: WW is en blijft nou eenmaal een dieet. Met diëten is het doel dat je snel afvalt. LFG is geen dieet, maar een leefstijlverandering. Bij leefstijlverandering gaat het allemaal een stuk trager omdat je niet als hoofddoel bezig bent met afvallen, maar jezelf een nieuwe, gezonde leefstijl aanleren.

Uiteindelijk is het maar net persoonlijk wat voor iedereen goed werkt, natuurlijk, het moet niet zo zijn dat dit nu een discussie wordt wat beter is, WW of LFG. Ik merk aan mezelf in elk geval dat ik me hier heel prettig bij voel, hier ook echt rust in vind. Terwijl elk dieet bij mij een bepaald soort weerstand oproept, ik ben gewoon echt helemaal klaar met een dieet hier, een dieet daar, en alle verschillende visies die daarbij komen kijken. Iedereen vind weer wat anders, steeds maar die stomme goed bedoelde adviezen. Dit is makkelijk, ik eet gezond, ik val af (blijkbaar in centimeters nog als een trein ook) en dit kan ik de rest van mijn leven volhouden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mrt 2021 09:57

Re: LazyFitGirl Methode

Ik sluit me aan bij Gijs. En LFG lijkt me ook best fijn, maar ik denk niet dat ik daar de benodigde kilo's mee kwijtraak. Of ik ooit op gewicht kan blijven zal de tijd moeten leren, maar als ik genoeg ben afgevallen, wil ik eerst een tijdje blijven stabiliseren met WW en daarna kijken of ik het zelf kan. Heb dan wel in m'n hoofd wat ik zo'n beetje kan eten op een dag. En mocht het toch weer misgaan, dan meld ik me weer een tijdje aan voor WW.
❤ 7 juni 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 28 Mrt 2021 09:59

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:Voor wat betreft de WeightWatchers: het verbaast me soms echt hoe weinig sommige meiden soms eten, op de dagen dat het even wat minder gezond gaat. In principe is WW natuurlijk ook een gezonde manier van afvallen, ook intuïtief eten, maar als je even uit de bocht wilt vliegen qua ongezonder eten is de neiging al snel dat je dat met andere maaltijden wilt compenseren. Het stukje mindset, daar wordt niet op gefocust.

Ik las deze van de week bij Lot Beukers en het is iets wat ik mezelf steeds voor probeer te houden: "Het maakt niet uit wat of hoeveel je gegeten hebt, jezelf daarvoor straffen is echt niet nodig🤷🏼‍♀️Het heeft niks met zelfliefde te maken en zorgt daarnaast alleen maar voor een slechte relatie met voeding😕 Pak de draad gewoon weer rustig op, elke dag is het juiste moment om te beginnen, het is nooit te laat, jij kan dit...stapje voor stapje"

Wat goed van je broek, Rixt! Heerlijk als het weer goed past!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 28 Mrt 2021 10:03

Re: LazyFitGirl Methode

Overigens geeft het me nu heel veel rust dat ik alles mag. Ik kies er alleen zelf voor om het niet te nemen. Of wel, maar dan is het bewust.
En ik probeer bij alles wat ik nu probeer te switchen me af te vragen of ik dit voor altijd zo wil eten en of ik het echt lekker vind. Zo niet, dan eet ik het niet.

Eerst was ik constant de lekkere dingen aan het opeten, omdat ik 'morgen echt gezond ga eten'. Iedere dag was ik dus bijna aan het afscheidseten. Nu heb ik gewoon twee weken met een reep Tony's gedaan. Het nog gedeeld en er echt van genoten als ik het at. Dat of voor mij zo'n winst.
Overigens is dit een stap waar ik nog helend niet hoef te zijn, maar wat ik nu vanzelfsprekend doe ofzo.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem303

Bericht 28 Mrt 2021 10:09

Re: LazyFitGirl Methode

Ja klopt Meg, dat laatste klinkt ook hele herkenbaar voor mij. En dat wat je erboven schrijft, over Lot Beukers, daar kan ik me ook heel goed in vinden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Mrt 2021 11:54

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:Overigens geeft het me nu heel veel rust dat ik alles mag. Ik kies er alleen zelf voor om het niet te nemen. Of wel, maar dan is het bewust.
En ik probeer bij alles wat ik nu probeer te switchen me af te vragen of ik dit voor altijd zo wil eten en of ik het echt lekker vind. Zo niet, dan eet ik het niet.

Eerst was ik constant de lekkere dingen aan het opeten, omdat ik 'morgen echt gezond ga eten'. Iedere dag was ik dus bijna aan het afscheidseten. Nu heb ik gewoon twee weken met een reep Tony's gedaan. Het nog gedeeld en er echt van genoten als ik het at. Dat of voor mij zo'n winst.
Overigens is dit een stap waar ik nog helend niet hoef te zijn, maar wat ik nu vanzelfsprekend doe ofzo.

Dat vind ik echt heel knap Meg.
Ik vind het al dikke winst dat ik tony's in huis kan hebben en er zonder problemen van af blijf. Hij gaat nog steeds wel helemaal op als ik hem neem (wat ik nu ook helemaal prima vind). Maar dat eerste had ik al nooit verwacht binnen 4 weken te bereiken. Ben benieuwd of ik ooit langer met een reep kan doen zonder moeite. Kan me daar niks bij voorstellen. Dat zou voor mij echt een mega nsv zijn. Aan de andere kant is het in huis hebben en makkelijk af kunnen blijven ook al iets wat ik niet het gedacht zo snel te kunnen.

En over dat alles mogen... Kan me sowieso niet herinneren zo van eten genoten te hebben zowel gezonde en ongezonde dingen.
<<

Anoniem299

Bericht 28 Mrt 2021 19:18

Re: LazyFitGirl Methode

.
Laatst gewijzigd door Anoniem299 op 28 Mrt 2021 20:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 28 Mrt 2021 19:58

Re: LazyFitGirl Methode

Oh wat grappig dat je dat hier zegt Storm, ik had uit sommige reacties van jou in het WW-topic juist opgemaakt dat je soms best wel moeite had met het puntenbudget, en dat je over een tijdje wel gewoon aan de slag wilt gaan met de schijf van 5. Ik probeer de reactie erbij te zoeken maar ik kan hem niet meer vinden, heb je hem verwijderd? Je had het toen ook over je avondmaaltijd met patat en kroket, dat je daarmee je weekpunten moest aanbreken. Volgens mij een reactie van gisteravond? Vanmorgen vroeg? Met die reactie in mijn achterhoofd heb ik bovenstaand bericht geplaatst in elk geval, ik zie nu alleen dat die reactie helemaal nergens meer staat. Jammer!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Mrt 2021 08:20

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt schreef:
Olíve schreef:Ik was eergisteren heel erg teleurgesteld. Ik was 1.2kg zwaarder dan vorige week vrijdag. Ik baalde enorm want ik had zó goed gegeten!
Vandaag was er 1.4 af tov vorige week.
Stel dat ik 1x per 6 weken zou wegen en net die dag zou doen zou ik dus diep teleurgesteld zijn, terwijl ik (weet ik nu) gewoon vocht vasthield door mijn ovulatie.

Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?

Nog even inhakend op het bovenste: hoe was je gewicht dan ten opzichte van 6 weken vóór het laatste weegmoment? Zie je dan wel een duidelijke lijn naar beneden?
Dat wat jij beschrijft is voor mij juist de reden dat ik zo blij ben dat ik niet meer wekelijks hoef te wegen. Dat wekelijkse wegen was ook één van de redenen dat ik waarschijnlijk toch steeds weer afhaakte. Inderdaad die schommelingen in het gewicht, ik kan ze feitelijk gezien prima plaatsen maar er zijn periodes geweest dat het me allemaal zo moeilijk is gevallen, dat geschommel/gejojo/die hormonale schommelingen steeds, dat ik echt een soort angst voor de weegschaal ben gaan ontwikkelen. Die eens in de 6 weken wegen/meten voelt voor mij enorm als een bevrijding, maar zelfs nu zie ik nog op tegen het weegmoment. Terwijl ik rationeel gezien wel weet dat er gewoon iets af móét zijn. Om de centimeters maak ik me dan weer minder druk, gek genoeg, die geloof ik wel. Ik denk ook dat dat komt omdat er bij mij nu juist best wel een druk op dat gewicht/die bmi zit, centimeters alleen zijn niet voldoende helaas.

Maargoed, terug naar jouw stukje: hou je je wekelijkse weegmomenten ergens bij? Als je dan toch wekelijks weegt, probeer dat gewicht dan steeds te vergelijken met je gewicht van 6 weken daarvoor. Als je daar dan wel een duidelijke structurele dalende lijn in ziet, misschien dat het dan allemaal wat minder frustrerend voelt als je een weekje eens wat zwaarder ben dan de week ervoor.

Voor wat betreft de WeightWatchers: het verbaast me soms echt hoe weinig sommige meiden soms eten, op de dagen dat het even wat minder gezond gaat. In principe is WW natuurlijk ook een gezonde manier van afvallen, ook intuïtief eten, maar als je even uit de bocht wilt vliegen qua ongezonder eten is de neiging al snel dat je dat met andere maaltijden wilt compenseren. Het stukje mindset, daar wordt niet op gefocust.
Ik zag laatst een reactie van Storm (hoi, als je per ongeluk meeleest hier, gezellig! Ik gebruik je ff als voorbeeld 👍🏻), dat ze in de avond een patatmaaltijd had, dat overdag al ging compenseren qua punten bij de andere maaltijden, voor mijn gevoel erg weinig at en dan nóg punten van haar weekpunten af moet halen. Ik denk dat dat voor mij ook de grootste valkuil zou zijn en ik ben heel blij dat dat hier niet hoeft. Van de week heb ik dan patat met een salade op, maar wil ik een keer patat met een dikke klodder mayo en twee snacks, dan is dat ook helemaal prima en zorg ik dat de rest van m’n maaltijden en tussendoortjes gewoon goed vullend én voedend zijn. Dat vind ik het fijne aan deze methode, dat dat gewoon kan en het ook helemaal niet als iets ergs gezien word, als je een paar keer per week even iets super ongezonds neemt waar je echt van kunt genieten, zonder dat op een ander moment te moeten compenseren.

Nóg een NSV trouwens! 😃😃 Ik had een broek die echt te krap was geworden en daardoor heel vervelend zat, trok steeds naar beneden enzo, super irritant. Hij lag daardoor al zeker 4 maanden in de kast. Gisteren weer aangetrokken en het was ineens een super comfortabele broek en ik wilde hem gewoon niet meer uit 🥰


Ten opzichte van 6 weken gelezen weet ik mijn gewicht niet. Ik ben sinds 11 januari 4.5kg afgevallen. Dat is dus in 12 weken ongeveer. Ik denk dat ik 6 weken gelezen dus ong 2,5kg af was gevallen. Wel echt langzaam dus. Maar ja, ik moet me daar ook niet zo op focussen natuurlijk want qua eten gaat het super goed en heb ik niet het geval ooit nog terug te willen naar hoe ik eerder at.

Dat was je zegt over het weinige eten bij ww is mij niet opgevallen, maar het verschil is opvallen. Verder zal ik even op de ww meiden reageren, want er is zóveel bijgeschreven intussen!

Wat super fijn van je broek! Echt top zeg! Dat soort dingen heb ik dus totaal nog niet. Wel dat m'n bh strakker kan maar bij mijn broeken merk ik nog niks. Wanneer is je afspraak met de arts en dus weeg/meetmoment?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Mrt 2021 08:24

Re: LazyFitGirl Methode

Gijs. schreef:
Olíve schreef:
Ik heb wel een andere vraag aan jullie; hoe denken jullie dat het komt dat alle meiden in het ww topic zo keihard afvallen? Zij tellen dan wel punten maar eten bewust en wij ook. Toch vallen wij niet 10 kilo in 3 weken af. Hoe kan dat? Ik heb niet de verwachting dat ik zoveel af zou moeten vallen in zo'n korte tijd hoor. Maar hoe kan het bij hun wel gebeuren?


Als ik naar mezelf kijk dan zit het hem niet alleen in gezonde keuzes maken, maar ook in portie controle. Op gezond gewicht blijven heeft voor mij een mentaal aspect, maar afvallen is puur lichamelijk (meer verbranden dan dat je eet). Op mijn eigen intuïtie lukte dat niet meer, omdat ik mijn lichaam geleerd had véél te eten. En als ik 5 stuks fruit eet, een hele bak Griekse yoghurt of 300 gram volkoren pasta, dan val ik ook niet af. En wat dat betreft geeft WW dan ook meer richting doordat je met punten werkt en je porties afweegt/meet en daarom past het beter bij mij. Jullie kiezen bewust voor LFG en dus niet in het stramien van dingen wel/niet mogen, maar dat maakt dan denk ik ook wel dat afvallen meer een bijwerking is van het nieuwe gezonde eetpatroon en niet een doel op zich (waar ww natuurlijk wel echt een afvalprogramma is).



Ja, daar zou je wel gelijk in kunnen hebben ja. Wij bepalen tot op zekere hoogte de porties zelf, en hebben weinig leidraad. Het is inderdaad heel goed mogelijk dat daardoor het afvallen sneller gaat.
Waarom gaat voor jou het mentale deel pas spelen als je voldoende afgevallen bent? Gewoon interesse hoor 😃
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers