Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Feb 2021 22:23

Carnaval

Helaas gaat dat nu natuurlijk niet door. Vind t vooral jammer voor de kinderen, dus wilde kijken wat we er zelf mee kunnen doen. We hadden al met een ander bevriend stel besproken om samen met de kids af te spreken, verkleed, muziek, lekkere dingen en zo binnen toch een beetje carnaval te vieren. Maar we mogen nog steeds maar met 1 persoon op bezoek..
Optie is nog om iets van carnaval op tv op te zetten. Iemand nog andere ideeën? Want ik zie mezelf echt geen hele middag hossend door de kamer heen met alleen vriend en onze eigen kids🙈
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Feb 2021 23:05

Re: Carnaval

Het is zo gek om te merken dat carnaval nu helemaal niet leeft. Normaal hoor je de voorbereidingen van diverse festiviteiten en optochten, maar nu helemaal niets. De maandag en dinsdag met carnaval zou ik normaal gesproken vrij zijn, maar nu ga ik maar gewoon werken.
De optochten niet kunnen kijken ga ik wel missen. Met name de mooie verlichte optocht in B.. Na kerst is carnaval toch het eerste waar ik naar uit kijk in januari/februari.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Feb 2021 03:36

Re: Carnaval

Bij ons wordt er gewerkt met livestreams vanuit de prinsen-verenigingen, misschien bij jullie ook wel?
Ook zag ik op fb 'de grote carnavalsshow' voorbij komen, misschien is dat wat?

Je kan ook met die vrienden en mensen uit de straat een skelter / bolderkar versieren en ze een mini optocht laten rijden. Alle ouders buiten op straat gewoon voor hun eigen voordeur en de kinderen een rondje laten rijden.
30-04-2017
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Feb 2022 14:12

Re: Carnaval

Wie gaat er dit jaar carnaval vieren? Ik heb er niks mee en vier het meestal niet, maar mijn vriend vindt het geweldig en is wel bezig met uitzoeken wat hij gaat doen.

Het voelt nog best gek hoor, dat de kroegen dan weer vol staan! Ben benieuwd hoeveel ziekmeldingen dit gaat geven, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat het weer richting normaal gaat.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Feb 2022 14:42

Re: Carnaval

Ik geef helemaal niets om carnaval en mijn man ook niet. Maar inderdaad, ik vind het ook wel een beetje gek ofzo. En sommige zijn echt een stel gekken die kosten wat het kost carnaval willen gaan vieren. Alsof het een soort verslaving is ofzo. Ik vraag me alleen af hoe verstandig het is. Maar goed, dat is weer wat anders.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Feb 2022 14:51

Re: Carnaval

Carnaval zonder optochten is voor mij geen carnaval en omdat het voor carnavalwagenbouwers onzeker was of optochten dit jaar wel door zouden gaan verwacht ik dat de meeste bouwers geen carnavalwagen hebben gebouwd en er daardoor veel optochten niet door zullen gaan. Echt carnaval vieren is er dit jaar dus echt niet bij vind ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2022 14:56

Re: Carnaval

[quote="Agnes"]Ik geef helemaal niets om carnaval en mijn man ook niet. Maar inderdaad, ik vind het ook wel een beetje gek ofzo. En sommige zijn echt een stel gekken die kosten wat het kost carnaval willen gaan vieren. Alsof het een soort verslaving is ofzo. [/quote]

Als je er zelf niets om geeft en er wellicht niet mee opgegroeid bent is het misschien moeilijk voor te stellen hoe belangrijk carnaval is in sommige gebieden. Het gaat hier in Noord Limburg bijvoorbeeld gaat het echt niet om het lallen en zuipen, maar om traditie, folklore en saamhorigheid. Ik snap echt wel dat buitenstaanders dat niet snappen, ik ben zelf ook maar import dus voor mij is het ook anders, maar voor veel mensen is het echt belangrijk en die zijn superblij dat het weer kan en mag. Om mensen daarom nou voor gekken uit te maken vind ik wel wat apart. Ieder zo zijn eigen ding, en het mag gewoon dus dan moet iedereen ook zelf de afweging maar maken.

On topic, wij zijn geen hele fanatieke vierders maar gaan zeker wel wat doen. Weet nog niet zo goed wat er te doen is en wat wel en niet doorgaat, dus dat bekijken we volgende week wel even.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Feb 2022 15:12

Re: Carnaval

@ Mizz_S ik ben geboren en getogen brabander, maar dit heb ik inderdaad niet meegekregen. Ik heb er echt niks mee, haha!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2022 15:36

Re: Carnaval

Ik vind zelf het carnaval in Brabant ook wel heel anders dan in Limburg. Maar ik snap het heel goed hoor, als mensen er niks mee hebben, dat had ik ook nooit tot ik hierheen verhuisde. Maar het betekent gewoon heel veel voor veel mensen. Net of je Kerstmis helemaal zou afgelasten.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Feb 2022 17:15

Re: Carnaval

Ik geef normaal ook niet veel om carnaval maar dit jaar ga ik het vieren!
Ik zou carnavalskleding maken maar niet aan toe gekomen. Dus dit jaar pakken gekocht en nu met quarantaine is het huis mooi versierd 😅
Wij gaan zaterdag, zondag en maandag. Er is nog geen optocht bekend maar er zijn al andere activiteiten bedacht.
Ik heb nu corona dus durf met een gerust hart carnaval te vieren.
Zin in! Eindelijk weer even normaal leven zonder corona!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2022 17:36

Re: Carnaval

Ja wij hebben van de week ook het huis versierd! Zo leuk!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Feb 2022 17:43

Re: Carnaval

Ik kom oorspronkelijk uit Limburg, maar wel op de Brabantse grens. 15 jaar geleden verhuisd naar Brabant. Ik merk wel wat verschil tussen carnaval in mijn oude woonplaats en hier. Maar mijn vriend komt uit een andere plaats in Limburg en daar is het wel echt limburgs carnaval. Qua verkleden en schmincken wordt alles uit de kast gehaald en heel veel wordt buiten gedaan. Hier in Brabant is het vooral verkleed de kroeg kn en een soort apres ski muziek. In Limburg vind ik het toch wel anders hoor. Kan me voorstellen dat dat belangrijk voor je is. Dat zie ik ook bij mijn vriend en zijn vrienden.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 23 Feb 2022 21:34

Re: Carnaval

Ik zeg ieder jaar niet te gaan, maar als het dan bijna zover is zoals nu, begint het toch te kriebelen. Op mijn werk zijn we ook 4 dagen gesloten voor carnaval. Zaterdag ga ik sowieso niet (maanden geleden een reservering voor een lunch gemaakt), maar zondag en maandag misschien toch wel. We hebben bij ons eigenlijk maar 1 (grote) kroeg waar je heen kan gaan, en veel vrienden gaan ook… Ik woon in een dorp bij Eindhoven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Feb 2022 14:23

Re: Carnaval

IK ga werken in een feestcafé. Heel veel zin in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 24 Feb 2022 20:44

Re: Carnaval

Sam schreef:IK ga werken in een feestcafé. Heel veel zin in.


Bij Dennis? Leuk! Veel plezier.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Feb 2022 23:39

Re: Carnaval

Hier minder fanatiek als anders ivm andere verplichtingen maar ik ga vrijdagavond en zaterdag naar het kindercarnaval. Zin in! Ik heb recent corona gehad dus dat scheelt wel. M'n zus gaat bijv niet ivm vakantie later die week. Wil het risico het op te lopen niet nemen
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2022 09:31

Re: Carnaval

Kreeft schreef:
Sam schreef:IK ga werken in een feestcafé. Heel veel zin in.


Bij Dennis? Leuk! Veel plezier.


Haha yes!
Ben heel benieuwd, of ik het nog trek 3 nachten tot 6 uur op 😂
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Feb 2022 13:23

Re: Carnaval

Ik heb nog nooit carnaval gevierd, maar ik vind het wel leuk voor de trouwe vierders dat het weer plaats kan vinden!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Feb 2022 20:19

Re: Carnaval

Sam schreef:
Kreeft schreef:
Bij Dennis? Leuk! Veel plezier.


Haha yes!
Ben heel benieuwd, of ik het nog trek 3 nachten tot 6 uur op 😂


Oef! Succes dan maar 🤣
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Feb 2022 00:04

Re: Carnaval

Ik wil wel even gaan kindercarnavallen maar ik vind het toch wat spannend ivm Corona.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers