Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezin compleet? Hoe weet je dat?

<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 03 Feb 2021 22:40

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb altijd twee kinderen gewild, mijn man ook. Beide komen we ook uit een gezin met twee kinderen. Dus heel makkelijk ook al het baby spul weggedaan. En ik keek uit naar de tijd dat de jongste naar school zou gaan. Wat meer vrijheid. Maar een maand voor zn vierde verjaardag bleek ik ongepland zwanger. En nu hebben we er 3, en het is geweldig. Ik heb de laatste keer intens genoten van de eerste maanden, dat had ik bij de oudste twee niet, waren huilbaby s. Wat dat betreft zou ik nog wel een keer zwanger willen zijn en n baby willen krijgen, maar om het nou alleen daarvoor te doen 😉. Dus we zijn compleet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Feb 2021 11:44

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij hebben vanaf het begin gezegd dat we graag 2 of 3 kinderen zouden willen.
Of we echt zeker een derde willen vind ik nog steeds lastig, maar we hebben wel gezegd als, dan nu. Ook omdat er anders best veel leeftijdsverschil tussen zit en we onszelf toch anders ook wat te oud vinden (maar dat is beide heel persoonlijk natuurlijk). De pil is al weer geruime tijd de deur uit, maar net als bij de 2e wil het niet echt vlotten. En het gekke is dat ik nu nog steeds elke maand wissel in gevoel erbij. De ene keer vind ik het prima en denk ik we houden het lekker bij deze 2. Een andere keer kan ik wel verdrietig zijn erom. Heb laatst een extreem vroege miskraam gehad en dat was toch wel echt een sip moment.
Ik heb voor mezelf gezegd dat ik het wil proberen tot onze verjaardagen. Is het dan niet gelukt, dan houd het op en houden we het bij onze 2 dochters. Het fijne van het niet zeker weten is ook wel weer dat geen derde geen heel groot gemist zal zijn denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Feb 2021 11:56

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik wilde altijd graag een groot gezin, met 4 of zelfs 5 kinderen. Met E was dit niet bespreekbaar, haha. 3 was misschien eventueel over na te denken. Maar door onze scheiding niet van gekomen.
Met mijn vriend, R., heb ik nu alsnog een groot gezin met 4 kinderen. Een van mijn beste vriendinnen zei laatst nog dat ik nu alsnog mijn 'altijd gewenste grote gezin' heb gekregen <3
Ik ben ook van mening dat ook kinderen die niet biologisch van jezelf zijn, wel als die van jezelf kunnen gaan voelen. Zijn kindjes zijn 4 en 2.5 jaar dus die leeftijd maakt het ook wel 'makkelijker'.

Samen krijgen wij geen kindje(s) meer. We zijn samen gezegend met 4 gezonde kinderen. Plus dan zou er 1 kindje altijd bij ons mogen zijn, terwijl de anderen steeds moeten wisselen.
Wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar hoe een kind van ons samen zou zijn, een zwangerschap nu ik slanker ben, maar dat is zwaaaaaar ondergeschikt aan het belang van de anderen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 04 Feb 2021 18:03

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Savi schreef:Hoe weet je dat je gezin compleet is? Hoe voelde dat voor jou of hoe wist je dat zeker voor jezelf?


Ik weet het zeker omdat ik er gewoon niet aan moet denken om alles nog een keer te doen. Nog een keer een kraamweek, huilende baby, slapeloze nachten, zieke baby/peuter enz. Ik geniet er enorm van dat ze wat zelfstandiger worden en me niet meer bij alles in hun leven nodig hebben.
Dat klinkt waarschijnlijk nogal koel en afstandelijk, maar ik ben echt blij dat we de baby/dreumes periode achter ons hebben liggen.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2021 15:46

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Olíve schreef:
Savi schreef:Hoe weet je dat je gezin compleet is? Hoe voelde dat voor jou of hoe wist je dat zeker voor jezelf?


Ik weet het zeker omdat ik er gewoon niet aan moet denken om alles nog een keer te doen. Nog een keer een kraamweek, huilende baby, slapeloze nachten, zieke baby/peuter enz. Ik geniet er enorm van dat ze wat zelfstandiger worden en me niet meer bij alles in hun leven nodig hebben.
Dat klinkt waarschijnlijk nogal koel en afstandelijk, maar ik ben echt blij dat we de baby/dreumes periode achter ons hebben liggen.

Ik vind dit wel herkenbaar. Het wordt pas echt leuk als ze wat ouder worden.

Maar ik ben sinds gisteren weer aan het werk en nu zit ik niet meer in baby lockdown en nu weet ik het niet meer zo zeker haha. :smile:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Feb 2021 18:07

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb nu 1 kind en vind dat al enorm overweldigend haha. Ivm een genetische afwijking bij mij hebben we geen jaren meer om een besluit te nemen over een eventuele tweede. Ik moet er nu niet aan denken en we willen sowieso een jaar wachten om te onderzoeken hoe we er dan in staan. 2 jaar terug wilde ik überhaupt geen kinderen 😆.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Feb 2021 18:14

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik weet het ook niet... Ik heb altijd heel graag drie kinderen gewild, maar nu mijn twee kinderen al zo groot zijn en zelfstandig (lees: makkelijk) weet ik niet of ik weer terug zou willen naar die babytijd. En het staat me ook tegen dat een eventuele volgende baby een andere vader zal hebben, dat lijkt me als kind van gescheiden ouders nl echt niet leuk (eigen interpretatie hè, niet veroordelend verder naar mensen die daar wel voor kiezen).
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Feb 2021 18:29

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Olíve schreef:
Savi schreef:Hoe weet je dat je gezin compleet is? Hoe voelde dat voor jou of hoe wist je dat zeker voor jezelf?


Ik weet het zeker omdat ik er gewoon niet aan moet denken om alles nog een keer te doen. Nog een keer een kraamweek, huilende baby, slapeloze nachten, zieke baby/peuter enz. Ik geniet er enorm van dat ze wat zelfstandiger worden en me niet meer bij alles in hun leven nodig hebben.
Dat klinkt waarschijnlijk nogal koel en afstandelijk, maar ik ben echt blij dat we de baby/dreumes periode achter ons hebben liggen.
Helemaal dit. Nu nog weer een baby betekent weer 4 jaar een verplichte dag per week thuis voor mij en m’n man, en van die jaren heb ik er nu wel genoeg gehad, voelt voor mezelf toch een beetje prut.

En al dat slaaptekort dat we gehad hebben in de afgelopen jaren.. acht jaar lang 2 jongens die tot hun 4e iedere ochtend tussen 4.30 en 5 wakker werden. Dat wil ik NOOIT meer.

Het is helemaal goed zo hier.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Feb 2021 20:34

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Als ik er alleen al aan denk dat ik elke ochtend (zeg maar gerust nacht) zo vroeg wakker word gemaakt door m’n kind word ik al helemaal ellendig.

Ik vond de new born fase helemaal niet zwaar, terwijl ik me echt op het ergste voorbereid had. Maar het valt me tot nu toe mee hoe zwaar ik de gebroken nachten vind bijvoorbeeld. Ik vind het nu juist intensiever worden omdat hij meer vermaakt wil worden.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Feb 2021 22:28

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij hebben altijd gezegd graag drie kinderen te willen. Die zijn er inmiddels en ik denk dat we compleet zijn. Maar hoe dit precies voelt, geen idee. Nou is ons afgeraden om nog een keer een kindje te krijgen dus de keuze is ook soort van gemaakt nu. Al zou ik nog wel een baby willen hoor, maar zwanger zijn, de nasleep (bekkeninstabiliteit waar ik nu nog mee kamp) en het advies van de gyn maken dat het hier toch echt bij zal blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem330

Bericht 04 Jan 2022 20:39

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Anoniem304 schreef:
Olíve schreef:
Ik weet het zeker omdat ik er gewoon niet aan moet denken om alles nog een keer te doen. Nog een keer een kraamweek, huilende baby, slapeloze nachten, zieke baby/peuter enz. Ik geniet er enorm van dat ze wat zelfstandiger worden en me niet meer bij alles in hun leven nodig hebben.
Dat klinkt waarschijnlijk nogal koel en afstandelijk, maar ik ben echt blij dat we de baby/dreumes periode achter ons hebben liggen.

Ik vind dit wel herkenbaar. Het wordt pas echt leuk als ze wat ouder worden.

Maar ik ben sinds gisteren weer aan het werk en nu zit ik niet meer in baby lockdown en nu weet ik het niet meer zo zeker haha. :smile:

Haha, grappig om dit terug te lezen van mezelf. Ook wat ik eerder zei, als de jongste 4 is wil ik echt niet meer terug naar luiers en flesjes en slaapjes.
Dus dan toch maar zo snel mogelijk? Om van het 'gedoe' af te zijn? :laughcry:
Ik vind het ZO lastig.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jan 2022 20:53

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Doen joh. Zoo leuk een groot gezin!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem330

Bericht 04 Jan 2022 21:04

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Het lijkt me ook heel leuk. Druk, maar wel leuk.
Maarja, ook weer een zwangerschap (horror!), een beetje verbouwen, 3 zitjes in de auto proppen, nog een keertje slaapgebrek en bewust de tropenjaren weer opnieuw starten (of nouja verlengen dan).
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 04 Jan 2022 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Jan 2022 21:06

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Onze derde slaapt tot 9 uur nu in de vakantie 🤪

Echt heel leuk!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem330

Bericht 04 Jan 2022 21:09

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Uffe schreef:Onze derde slaapt tot 9 uur nu in de vakantie 🤪

Echt heel leuk!

Wat was het recept voor het maken van die baby? Misschien heb ik er wat aan. :smile:
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3179

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 04 Jan 2022 21:23

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Het is nog een beetje vroeg voor ons, maar wij hebben ook een vrij gemakkelijke baby. Wat als een tweede minder gemakkelijk is? En dan heb je er nog een rondlopen. Dat is wel iets wat ik spannend vind.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 04 Jan 2022 21:24

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik denk dat wij het bij twee kinderen houden, maar dat heeft ook te maken met bijvoorbeeld onze leeftijd. Als we jonger waren geweest was er misschien nog wel een derde en/of vierde gekomen, maar ik voel me gezegend als we straks twee gezonde kinderen rond hebben lopen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Jan 2022 21:36

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Macaron schreef:
Uffe schreef:Onze derde slaapt tot 9 uur nu in de vakantie 🤪

Echt heel leuk!

Wat was het recept voor het maken van die baby? Misschien heb ik er wat aan. :smile:


Niet op vakantie gaan, dus een derde. Dan toch op vakantie gaan en zwanger blijken de 2e vakantiedag. De eerste weken van de zwangerschap helemaal niets uitvoeren, denk ik🤪
⁠♡♡♡
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 04 Jan 2022 21:48

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Gympie schreef:Ik dacht altijd dat ik 1 kind wilde. Sinds een paar maanden voel ik toch ergens wel een wens voor nog een kindje. Dat staat voor mij wel los van het idee een compleet gezin te hebben. Nu voelt ons gezin ook compleet voor mij. Ik weet nu ook niet wat er mist, waardoor ik nu ook niet een incompleet gevoel heb.


Dit schreef ik in februari. Een halfjaar later was ik zwanger. Kan me nu dus nog helemaal niks voorstellen bij nog eentje erbij (maar het gaat dus gebeuren!).

Ik voel nu wel heel sterk dat het hierna klaar is. Wil niet nog een keer.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Jan 2022 23:06

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ha, bijna een jaar geleden wist ik het nog steeds nu en nu wordt die derde binnen nu en 3 weken verwacht!
Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn straks met 3 kinderen. Eerste jaar zal wel weer even hectisch zijn. Maar de meiden hebben er veel zin in, dat scheelt!
Wel weet ik heeeeeel zeker dat hier nooit een vierde komt. Ik wil hierna echt nooit meer zwanger zijn. Zo'n baby in je buik voelen is heel fijn en bijzonder, maar mijn lijf is verder echt niet gemaakt om zwanger te zijn. Na deze is het dus mooi geweest, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Jan 2022 23:16

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Taeda schreef:Ik heb altijd een gezin van drie of zelfs wel vier kinderen voor me gezien. Zelf kom ik uit een gezin met vier kinderen en wij hebben een heel fijne band met elkaar. Natuurlijk is dat niet vanzelfsprekend, maar het voelt zo rijk en warm. Mijn man heeft er niet zo'n duidelijke wens in, hij had geen kinderen goed gevonden (vooraf, nu niet meer), maar staat ook achter de wens voor een derde kindje.

Bij ons speelt nu niet zo zeer of we een derde willen, maar wel of het lukt en hoe ver we daarvoor willen gaan. Toevallig hebben we er deze week met de gynaecoloog over gesproken en die gaf aan dat we hier over na moeten gaan denken. Ik zou het heel moeilijk vinden om de wens voor een derde los te laten, maar het hele proces vraagt ook ontzettend veel van ons.

Dus ik voel aan alles dat er nog ruimte is, praktisch en in ons hart voor een derde kind. Als dit lukt, sluit ik een vierde over een paar jaar niet uit, maar dit zou alleen zijn als het bij wonder spontaan gebeurt of we nog cryo's over zouden hebben. Een nieuwe behandeling zal ik daarvoor niet meer doen, met name gezien de belasting voor mijn gezin, omgeving, mijn lijf en de zorg.


En ze is er toch, kort na dit bericht had ik een positieve test in handen ♥️ Ons gezin voelt goed zo voor ons beiden. Waar we na de jongens wisten dat we nog een kind wilden, hebben we dat nu juist niet meer. Ik sluit het niet volledig uit, want niemand weet wat de toekomst brengt.

Mooi om te lezen dat voor meer forummers de wens voor een kind vervuld is in een jaar tijd!
Laatst gewijzigd door Taeda op 04 Jan 2022 23:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jan 2022 23:17

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik vind drie echt een ongelukkig getal. En prijs me blij met het feit dat ik het meerendeel 2 kinderen heb. De weekenden en vakanties dat er 1 meer is vinden wij beide pittig, en dus weet ik al lang zeker dat daar niks meer bij komt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Jan 2022 23:53

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wij hebben nooit uitgesloten dat er ooit een derde zou komen. Die derde is er nu, 10 jaar na de geboorte van de middelste. En het voelt nu goed zo, wij zijn compleet. Het valt ons helemaal niet tegen dat we weer een kind in de luiers hebben, we genieten nu veel bewuster dan bij de andere twee en we zijn relaxter met haar. We hebben veel geluk dat ze vanaf haar geboorte nog nooit een slechte nacht heeft gehad en vanaf dat ze 6 weken is slaapt ze al door. Dat scheelt natuurlijk erg in de vermoeidheid.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 05 Jan 2022 00:48

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Pippa schreef:Ik zou heel graag nog een kindje willen, het lijkt me fantastisch om nog een keer zwanger te zijn en bevallen vind ik ook niet erg.

Maar ik / we hebben wel de angst ivm gezondheid zoon en al is er geen oorzaak, vind ik de realiteit van helemaal niet weten of je kind gezond is, best spannend. Mede daarom zou mijn vriend het genoeg vinden om alleen zoon te hebben, ik heb dat gevoel (nog) niet & zou ook dolgraag een broertje of zusje voor zoon willen.


Haha en 2 maanden later bleek ik spontaan zwanger en heb ik nu 2 prachtige kinderen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Jan 2022 07:55

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Fantine schreef:Ik heb nu 1 kind en vind dat al enorm overweldigend haha. Ivm een genetische afwijking bij mij hebben we geen jaren meer om een besluit te nemen over een eventuele tweede. Ik moet er nu niet aan denken en we willen sowieso een jaar wachten om te onderzoeken hoe we er dan in staan. 2 jaar terug wilde ik überhaupt geen kinderen 😆.


We staan er nog steeds hetzelfde in. We hebben het er vaak over gehad. De wens is er niet voor een tweede en de tropenjaren met 2 jonge kinderen zien we niet zitten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers