Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezin compleet? Hoe weet je dat?

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Feb 2021 20:45

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb nooit een gevoel gehad dat ik graag x kinderen wilde. Ik snap nog steeds niet hoe je dat kan weten voor je zelf echt kinderen hebt. Wij wilden het echt eerst gaan ervaren hoe het is om ouders te zijn. Toen de oudste 1,5 was, kwam de wens voor een tweede en zijn we daarvoor gegaan. Mijn tweede zwangerschap was fysiek en mentaal een stuk zwaarder en mijn tweede bevalling was nog een grotere hel dan de eerste. Toen zoon net geboren was, waren mijn eerste woorden 'dit doe ik nooit meer'. Dat denk ik nu na 1,5 jaar nog steeds. Zoon was een hele slechte slaper en wordt nu nog steeds regelmatig wakker 's avonds en 's nachts. En het is nogal een temperamentje nu hij zijn eigen mening aan het ontwikkelen is 🙈 ik zou niet weten waar ik de energie vandaan moet halen voor een zwangerschap en een baby, dus het is echt mooi zo.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem326

Bericht 02 Feb 2021 20:49

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Harrison schreef:Interessant om te lezen! Ik weet nu dat ik heel graag nog een kind zou willen, ben benieuwd of dat weg is als er twee zouden zijn. Ik kom zelf uit een gezin met twee kinderen dus dat was altijd een beetje mijn uitgangspunt. Nu denk ik wel eens wat gezellig hoe meer hoe beter. Maar, en ik weet dat er hier mensen zijn die dat heel raar vinden, ik vind drie kinderen eigenlijk ook teveel als je kijkt naar overbevolking en impact op het milieu. Dus ik denk dat het, als een tweede ons gegeven is, daar bij blijft.

Teun wat jij zegt kan ik me allemaal heel goed voorstellen.


Dat ben ik met je eens. Net als vliegschaamte. Ik zou me op een bepaald niveau best bezwaard voelen met vier of meer kinderen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Feb 2021 21:17

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Dat begrijp, het krijgen van kinderen is alles behalve goed voor de aarde.

Ik wilde dolgraag een tweede, die kwam er door omstandigheden niet en toch voelt het nu compleet. Ik was laatst op kraamvisite en pas toen ik thuis was merkte ik dat het me niets gedaan had negatief gezien. Geen verdriet, geen jaloerse gevoelens, gewoon prima. Dat kan dus ook. 🙂
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Feb 2021 21:18

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik zou best nog wel eens zwanger willen zijn en bevallen (al weet ik natuurlijk niet of ik dan weer redelijk klachtenloos die periode door kom), maar een baby... nee.

Hoe lief en leuk ik mijn baby nu ook vind, ik vind de periode echt niet zo geweldig. Plus ik word dit jaar 40, dus voor m'n gevoel word ik te oud er voor. Daarnaast zouden we dan ook nog op zoek moeten naar een nieuw huis. We wonen nu in een heerlijk vrijstaand huis met heerlijke tuin, alleen zijn nu alle slaapkamers bezet en niet echt mogelijkheden om er eenvoudig een slaapkamer bij te maken.

Dus, zo is het goed. Wiegje, newbornset van de Tripp trapp en draagzak zijn ook al verkocht.
Laatst gewijzigd door Amandine op 03 Feb 2021 07:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Feb 2021 21:20

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Hier iemand met bewust 1 kind.
Vooral om medische risico's maar ook omdat mijn man niet wil. Dat laatste is voor mij erg moeilijk (geweest). Ik zet er meer liever niet
over online.
Het ene moment voelt het compleet voor mij.
Het andere moment ben ik verdrietig omdat ik T zo graag een broertje of zusje had willen geven.
Maar op vrienden met baby's ben ik weer absoluut niet jaloers.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Feb 2021 21:31

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik zou heel graag nog een kindje willen, het lijkt me fantastisch om nog een keer zwanger te zijn en bevallen vind ik ook niet erg.

Maar ik / we hebben wel de angst ivm gezondheid zoon en al is er geen oorzaak, vind ik de realiteit van helemaal niet weten of je kind gezond is, best spannend. Mede daarom zou mijn vriend het genoeg vinden om alleen zoon te hebben, ik heb dat gevoel (nog) niet & zou ook dolgraag een broertje of zusje voor zoon willen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Feb 2021 21:32

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik vind het heel lastig. Aan de ene kant zou ik graag nog een kindje willen maar mijn zwangerschap was heel zwaar en door complicaties tijdens de bevalling zal een volgende zwangerschap nog veel zwaarder worden en ik weet niet of ik dat aandurf. Ik kan mijn zoon dan niet eens meer verzorgen en dat vind ik heel heftig. Voor vriend zijn we nu wel compleet.
10.04.17
<<

Kira

Bericht 02 Feb 2021 21:56

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Lady schreef:Bliss, volgens mij zijn hier hier wel een aantal forummers die bewust hebben gekozen voor één kind.


Waaronder ik inderdaad, wist al voordat hij er was dat ik het er maar bij 1 zou houden.
Ik ben geen moeder/moeder, ben echt hartstikke dol op mijn zoon hoor maar moet er niet aan denken er meer dan 1 te hebben. En dat heb ik dus altijd gehad, heb echt heerlijk genoten van alle fases. En ook zeer bewust aangezien het maar 1 X zou zijn steeds. En nu hij heel ver zelfstandig is geniet ik van de vrijheid die dat met zich mee brengt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Feb 2021 22:51

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Nog een keer zwanger zijn en bevallen lijkt me mooi nog eens mee te maken. Alleen nog een kindje erbij lijkt me nu echt niet goed, plus de kans dat het weer een kind is met een ziekte. Ik word 39 dus ik denk dat het hier bij blijft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 03 Feb 2021 00:12

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb toevallig pas uitgesproken dat ik ons gezin nog niet compleet vind, ik wil heel graag nog een keer zwanger zijn en genieten van zo’n lief klein hummeltje. Vriendlief weet het nog niet, dus we wachten nog even, onze kinderen zouden graag nog een broertje willen, dan zijn er 3 jongens en 3 meisjes in huis (peuter en kleuter logica).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Feb 2021 00:30

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb altijd over een gezin met drie kinderen gedroomd dus toen ik zwanger was van de tweede heb ik geen moment gedacht dat dat de laatste keer was. Tot dat ze er was en de wolk niet zo roze bleek. Veel omstandigheden bij elkaar waarbij zowel relatie als mijn fysieke en mentale gezondheid het meerdere jaren zwaar gehad hebben. Emotioneel wilde ik een derde kindje niet uitsluiten, rationeel moest ik wel en wist ik dat het niet verstandig was. Er is een moment geweest waarbij we daarin een duidelijke keuze hebben gemaakt. Vind ik nog steeds een verstandige keuze. Ik geniet ook van de vrijheid met nu twee basisschool kinderen. Heb absoluut geen rooskleurig beeld van die eerste levensjaren want dat waren hier met recht tropenjaren. En toch merk ik op dat ik me het afgelopen half jaar opeens weer afvraag hoe het zou zijn, wat als... Ik zou heel graag nog een keer zwanger willen zijn, bevallen, die eerste levensjaren kunnen ervaren vanuit wat ik nú weet als moeder (veel zekerder, dichter bij mezelf) Vind het moeilijk dat ik bij jongste daar geen duidelijk afscheid van hen genomen en veel minder bewust heb kunnen genieten van die eerste jaren. Maar praktische bezwaren en het leeftijdsverschil komt dan ook direct weer bij me op. Kortom: ik ben blij met ons gezin nu, zo is het ook goed, maar compleet voelt het niet helemaal en dat vind ik lastig afsluiten.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 03 Feb 2021 11:38

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik dacht altijd dat ik 1 kind wilde. Sinds een paar maanden voel ik toch ergens wel een wens voor nog een kindje. Dat staat voor mij wel los van het idee een compleet gezin te hebben. Nu voelt ons gezin ook compleet voor mij. Ik weet nu ook niet wat er mist, waardoor ik nu ook niet een incompleet gevoel heb.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Feb 2021 11:57

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Toen ik er van overtuigd was dat ik kinderen wilde krijgen (zo'n 6 jaar geleden), zag ik altijd 2 of 3 kinderen voor me ("een achterbank vol"). Mijn wens was minimaal 2 kinderen en als dat goed zou gaan, dan nog een derde.
Die gedachte is altijd zo gebleven en nu ik zwanger ben van de derde voelt het ook dat dit de laatste is, dat ik dit daarna niet nog een keer wil. Deze zwangerschap ervaar ik ook een stuk zwaarder, de lockdown helpt daar ook niet positief aan mee (bijvoorbeeld: m'n ouders springen nu bij zodat ik eens een dag rustig kan werken, maar kunnen dus niet nog extra bijspringen in het weekend zodat ik extra kan uitrusten).

Ik heb me met 2 kinderen (of 1) overigens nooit niet compleet gevoeld, maar ik voelde wel duidelijk nog ruimte voor nog een kindje als ons dat gegeven zou zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Feb 2021 12:27

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Teun schreef:Bij ons is die beslissing een soort van voor ons gemaakt doordat we niet alleen een tweede maar ook meteen een derde kindje kregen. Ik hoop dat er hier ook ruimte is om dit te delen maar ik voelde me in het begin overcompleet, ik zag mezelf nooit als moeder van drie en heb heel erg moeten wennen. Ik moest ook echt afscheid nemen van het idee van het meemaken van nog een een niet-medische bevalling en een kraamtijd waarbij ik meer zou genieten dan bij de eerste omdat ik nu beter wist hoe baby’s werkten. Niks van dat alles met onze twee huilbaby’tjes erbij.

Maar nu zou ik het voor geen goud willen missen. Natuurlijk de kinderen afzonderlijk niet maar ook niet ons gezin van vijf niet. Het maakt me zo trots! En die drie heel verschillende wezentjes in huis geeft me een onwijs rijk gevoel. Maar het was en is nog steeds héél duidelijk dat er geen vierde komt. Zeker met de kans op nog een tweeling, hell no. Dus ik heb geen enkele moeite gehad met het wegdoen van de babyspullen. Het is perfect zo.

Ik voel me exact zo, ik herken echt alles war je schrijft (behalve dan dat mijn tweeling geen huilbaby’s waren). Ik wilde altijd 2 kindjes en het voelde echt lang alsof ik er drie “in m’n mik geduwd kreeg”. En ik moet zeggen, nog steeds vind ik het regelmatig te druk, te veel. Maar ik zou er natuurlijk geen een meer willen missen. Ze zijn alledrie zo leuk, grappig, lief en schattig. En het voelt ook zo bijzonder om een gezin van 5 te zijn. Als het daar dan maar bij blijft, want een vierde kind (of stel dat het dan weer een tweeling wordt 😳) wil ik echt niet meer. Het is echt klaar. Dat voelde ik overigens al tijdens de zwangerschap van de tweeling en dat is ook nooit veranderd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Feb 2021 12:48

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb altijd een gezin van drie of zelfs wel vier kinderen voor me gezien. Zelf kom ik uit een gezin met vier kinderen en wij hebben een heel fijne band met elkaar. Natuurlijk is dat niet vanzelfsprekend, maar het voelt zo rijk en warm. Mijn man heeft er niet zo'n duidelijke wens in, hij had geen kinderen goed gevonden (vooraf, nu niet meer), maar staat ook achter de wens voor een derde kindje.

Bij ons speelt nu niet zo zeer of we een derde willen, maar wel of het lukt en hoe ver we daarvoor willen gaan. Toevallig hebben we er deze week met de gynaecoloog over gesproken en die gaf aan dat we hier over na moeten gaan denken. Ik zou het heel moeilijk vinden om de wens voor een derde los te laten, maar het hele proces vraagt ook ontzettend veel van ons.

Dus ik voel aan alles dat er nog ruimte is, praktisch en in ons hart voor een derde kind. Als dit lukt, sluit ik een vierde over een paar jaar niet uit, maar dit zou alleen zijn als het bij wonder spontaan gebeurt of we nog cryo's over zouden hebben. Een nieuwe behandeling zal ik daarvoor niet meer doen, met name gezien de belasting voor mijn gezin, omgeving, mijn lijf en de zorg.
Laatst gewijzigd door Taeda op 03 Feb 2021 16:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Feb 2021 14:37

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik ben blij met mijn gezin zoals het nu is, maar krijg nog wel kriebels bij kleine baby’s en zou die tijd best nog eens willen meemaken (ook omdat ik bij de jongste wel wat anders aan mijn hoofd had met mijn vader die ernstig ziek was en overleed toen mijn jongste 6 weken oud was). Ik vind drie kinderen al druk genoeg en ook praktisch zou een vierde hier niet handig zijn. Maar mocht ik heel per ongeluk toch zwanger raken, zou het wel welkom zijn ☺️
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 03 Feb 2021 14:43

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik sta er hetzelfde in als Zora. Ik zou heel graag nog een keer zwanger zijn, bevallen en een baby hebben. Maar de wens voelt wel anders dan een eerste of tweede. Het voelt soms wel compleet maar soms ook niet. Ik vind het heel lastig. Mijn vriend vond 2 wel genoeg maar begint nu ook te twijfelen 🙈 wij hebben het besluit ook even uitgesteld, als het echt nog meer gaat kriebelen zien we dan wel. Ik heb dus ook nog heel weinig baby spul verkocht, dat kan ik nog niet zo goed.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Feb 2021 15:03

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen en ervaar dat eigenlijk net zo als Taeda. Dit zou ik mijn eigen kinderen ook graag geven. Het zwanger worden van de 2e ging niet zo makkelijk toen heb ik getwijfeld of we wel door moesten gaan. Toen ze er eenmaal was was het goed. We hebben twee meiden en ze hebben elkaar. Toch kwamen de kriebels weer en als ik gezinnen met 3 kids zag dacht ik , dat wil ik ook. Man vond twee prima maar zo af en toe liet ik de wens vallen. Wel afgesproken dat we niet zoveel miskramen weer door wilde maken. gelukkig is het allemaal in 1x goed gegaan en als dat blijft krijgen we in april onze derde 💙

Ik vind deze zwangerschap echt wel zwaarder, door de omstandigheden (lockdown) maar ook lichamelijk, alle slaapkamers zijn bezet en het voelt echt als afsluiten nu!
⁠♡♡♡
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Feb 2021 15:30

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Taeda: 😘
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2021 15:50

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Natuurlijk mag je dat ook delen Teun. Ik wist toevallig dat Elliot hetzelfde gevoel heeft (gehad), maar zij heeft al gereageerd. 😊

Ik ga de spullen nog niet weg doen. A-tje is nog maar 11 weken, maar ik ben er wel zo goed als zeker van dat er de komende jaren geen baby bij komt. En als ze 4 is denk ik dat ik helemaal niet weer terug wil naar luiers en flesjes en slaapjes.
Mijn broer heeft pubers en ik wil niet zeggen dat ik daar al naar verlang want er komen nog zoveel leuke fases en leeftijden, maar die kan je iig alleen thuis laten en ze vragen niet 100x per dag waaaaaaaroooommmmmmm?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 03 Feb 2021 15:52

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik wilde nooit kinderen. Toen werd ik door anticonceptie heen zwanger. Dit was in eerste instantie een tweeling. Ik heb toen echt nachten wakker gelegen in paniek; help, hoe wat, HOE! En vooral nee.
Uiteindelijk ging het met 1 van de twee mis en kregen we dochter. Voor man en mij was het toen echter wel vrij snel duidelijk dat we snel voor een tweede wilden gaan. We waren superblij toen we zwanger waren. Helaas werd ik heel erg depressief in de zwangerschap.

Daarna heeft het hele lange tijd aangevoeld als compleet. Totdat we beiden toch het gevoel kregen dat een derde ook wel erg leuk zou zijn. Dus gingen we voor een derde.
Daar volgden heel wat miskramen. Uiteindelijk besloten dat we het bij de twee zouden houden. Het leeftijdsverschil werd te groot en ze zouden beiden bijna op de basisschool zitten. Alle spullen weggedaan, en toen bleek ik toch zwanger.
Nu met de derde zijn we echt compleet. Ik moet niet denken aan nog een kindje. Maar dat komt ook wel echt door de zorgen die we de afgelopen 1,5 jaar gehad hebben om zoontje. Mijn man is geholpen en ik sta hier nu, bijna 2 jaar later nog volledig achter. Wij zijn compleet.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Feb 2021 17:28

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik ben met 2 echt klaar. Mijn man is inmiddels gesteriliseerd en ik heb daar volledig vrede mee. Het kriebelt ook echt niet. Mijn twee meiden zijn 7 en 4 en maken regelmatig ruzie, maar hebben elkaar ook echt nodig. Vooral in de coronatijd ben ik blij dat ze met elkaar kunnen spelen. Ik heb altijd de insteek gehad: wij zijn met z'n tweeën en laten straks beide eentje in onze voetstappen lopen. Met het oog op onze stervende aarde heb ik daar een goed gevoel over.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 03 Feb 2021 19:09

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ik heb altijd gezegd ‘voordat ik 30 ben wil ik 3 kinderen en daarna is het klaar’. Na de 2e hebben we nog even getwijfeld maar voor mij was het gezin nog niet af. Toen de 3e bijna 1 was heb ik een spiraal laten zetten. Voor mijn gevoel was op dat moment ons gezin compleet maar wie weet zou ik mezelf nog bedenken als bijvoorbeeld mijn broers of vriendinnen kinderen kregen... Toen mijn schoonzus zwanger was bleek ik door de spiraal heen ongepland zwanger te zijn. Iedere vezel in m’n lijf schreeuwde dat ik dit niet wilde, zwanger zijn vond ik niet erg en bevallen zou ik zo weer doen maar ik wilde niet nog een kind. Voordat ik de beslissing zelf kon nemen werd het een miskraam en wist ik zeker dat ons gezin compleet was.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Feb 2021 21:53

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Wat een verschillende verhalen!

Voor mij is de definitie: ik hoef niet een tweede maar wil wel graag een broertje of zusje voor R.
Ik ben echt nog steeds getraumatiseerd door de eerste 2 jaar, dat nóg een keer doen zie ik zo niet zitten. Verschrikkelijke huilbaby, PND erdoor en vooral: geen hulp en alles samen doen.

We gaan echter wel voor een tweede maar er zit geen blijdschap bij ofzo. Vind vooral het proces van proberen etc lang duren (vorig jaar mei de beslissing gemaakt). Ook dat het leeftijdsverschil nu steeds groter wordt en ik bijna 39 ben maakt het wat zwaarder. En tegelijkertijd voel ik me alsof die geweldige babytijd door de neus is geboord en zou ik dat toch nog graag eens ervaren (ik merk dat berichtjes van bijv. Marin dat het zo’n makkelijke baby is me ook echt raken. Niet dat ze niet mag zeggen!! Maar het is soort jaloezie, wat had ik dat graag gehad). Ik ga niet meer proberen na mijn 40ste. Enige voordeel is dat R. beetje kan meehelpen op zijn manier (een spelletje doen hier en daar ofzo).

Ik denk wel dat ik er anders in zou staan als ik familie vlakbij had die konden helpen of als ik mijn kinderen paar dagen per week naar de opvang zou sturen. Dan is de zorg natuurlijk een stuk minder zwaar. Dan had ik misschien wel 4 gewild haha. Dat lijkt me leuk in de toekomst, dat de kinderen wat aan elkaar hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Feb 2021 22:23

Re: Gezin compleet? Hoe weet je dat?

Ah Marsy, ik hoop dat het jullie sowieso gegund is, een tweede, en dan hopelijk een hele rustige wolk van een baby. Gun het je hoor!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo

cron