Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiskleuring met goede grijsdekking

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 31 Jan 2021 11:05

Thuiskleuring met goede grijsdekking

Helaas heb ook ik last van wat grijze haren, die ik het liefst nog een tijdje verberg met haarverf. Vooral ook omdat ze niet goed verdeeld zijn, ik heb her en der wat grijze haren, maar met name aan de voorkant en bij de slapen is het veel meer dan in de rest van mijn haar.

Nu heb ik het afgelopen jaar mijn haar geregeld geverfd met Garnier Olia kleuring (kleur 4.0) en ik ben op zich aardig tevreden hierover. De kleur is echt heel mooi, verf werkt fijn, ruikt lekker, kleur blijft lang mooi.. Alleen de grijsdekking valt me helaas tegen, binnen een week of twee komt het grijs er weer helemaal doorheen.

Ik kan natuurlijk als de kappers weer open mogen langs de kapper gaan voor kleuring, of verf bij de kapper kopen. Maar nu zijn ze nog dicht en het wordt langzaam weer tijd voor een kleuring. En ik vind het wel makkelijk om het thuis te kunnen doen wanneer ik dat wil.

Dus nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met een thuiskleuring die een betere grijsdekking heeft. Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2021 11:42

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Ik ben hartstikke grijs en gebruik al jaren Poly Color verf. Maar Kruidvat huismerk doet het ook prima op mijn grijze haren.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 31 Jan 2021 14:45

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Ah, bedankt voor de tip! Kruidvat huismerk is ook fijn geprijsd zie ik, lijkt me een goede optie om te proberen!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 31 Jan 2021 14:47

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Bij de etos adviseerden ze mij meerdere keren L'Oréal excelance. Die gebruik ik inmiddels al jaren voor mijn grijze haren.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 31 Jan 2021 17:35

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Bij ons in de salon verkopen wij verfpakketjes!
Heel handig dan heb je de juiste kleur en dekking 😉
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2021 18:45

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Plien schreef:Bij de etos adviseerden ze mij meerdere keren L'Oréal excelance. Die gebruik ik inmiddels al jaren voor mijn grijze haren.

Ben jij donker of blond?

Ik heb bruin haar, maar vind die nou juist niet echt goed pakken op mijn grijze haren.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 31 Jan 2021 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 14:41

Bericht 31 Jan 2021 18:58

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Oeh, ik houd dit topic even in de gaten. Ben zelf ook zoekende.
Ik gebruikte altijd Kruidvat huismerk, maar ben echt wel grijzer geworden het afgelopen jaar :thumbdown:.
Het spul kleurt best leuk op mijn ‘gewone’ haar, maar geen enkele grijze haar kleurt mee...

Zou het nog aan de structuur / kleur van je grijze haar kunnen liggen?
Een kapster vertelde mij ooit dat mijn grijze haar de verkeerde structuur/ kleur had en dat geen enkele verf zou pakken.
Dat vind ik zelf erg deprimerend, dus vandaar toch geprobeerd te verven ( zelf, ik vind 2 cm eraf knippen al te lang duren, heb geen geduld :laughcry: ). Iemand die hier meer van weet ?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 31 Jan 2021 19:07

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Jena schreef:Oeh, ik houd dit topic even in de gaten. Ben zelf ook zoekende.
Ik gebruikte altijd Kruidvat huismerk, maar ben echt wel grijzer geworden het afgelopen jaar :thumbdown:.
Het spul kleurt best leuk op mijn ‘gewone’ haar, maar geen enkele grijze haar kleurt mee...

Zou het nog aan de structuur / kleur van je grijze haar kunnen liggen?
Een kapster vertelde mij ooit dat mijn grijze haar de verkeerde structuur/ kleur had en dat geen enkele verf zou pakken.
Dat vind ik zelf erg deprimerend, dus vandaar toch geprobeerd te verven ( zelf, ik vind 2 cm eraf knippen al te lang duren, heb geen geduld :laughcry: ). Iemand die hier meer van weet ?



Heel vreemd verhaal moet ik zeggen!
Je haar kan wat "harder" zijn dus moeilijker de kleur te laten pakken maar geen enkele verf? Nee sorry dat klopt echt niet!
Wij werken met bhave en dat is een Australisch merk. Kleurt in 20 min je grijze haren en dat komt omdat het bestaat uit micropigmenten.
Maar zou zeker naar een goede kapper gaan en advies vragen want dit is echt onzin dat je nooit zou kunnen verven!
Zou je heel graag advies willen geven en kleuren maar weet niet waar je woont? En we zijn helaas nog gesloten natuurlijk😬
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Jan 2021 19:16

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Mijn moeder heeft dat ook al heel lang, dat geen enkele verf haar grijze haar dekt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Jan 2021 20:00

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Mijn haar pakt ook geen verf meer of maar heel kort. Op het laatst kon ik elke 2-3 weken gaan verven, daar pas ik voor. Wat in houdt dat ik nu bijna volledig grijs door het leven ga. Gelukkig is het hip.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 31 Jan 2021 20:47

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Oh maar is dat wel door jullie kapsters uitgezocht dmv verschillende opties die nog geprobeerd kunnen worden?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 31 Jan 2021 21:22

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Bedankt voor de tips!

Ik heb trouwens donkerbruin haar en kleur mijn haar ook met een donkerbruine kleuring. Ik zal alle tips onthouden, kan ik ze een voor een uitproberen mocht het nodig zijn. Mijn kapper is helaas echt helemaal dicht, maar zou wel even kunnen kijken bij een andere kapper of ze verfpakketjes aanbieden.

Wat mijn haar betreft dekt de verf in eerste instantie prima, maar na een week of 2 tot 3 komt het grijs er weer doorheen bij de verf die ik tot nu toe gebruikte. Ben benieuwd of dit bij mij haar hoort of dat ik met andere verf een beter resultaat kan behalen.
<<

ikke68

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 23

Geregistreerd: 21 Jun 2021 09:35

Bericht 29 Jun 2021 09:34

Re: Thuiskleuring met goede grijsdekking

Ik gebruik al jaren nutrisse van garnier en die dekt heel goed mijn grijze haar en ik heb best veel grijs haar en omdat ik van nature heel donker ben zie je dat heel goed . Ik neem altijd een kleur met rood erin . Ik heb nu de donkerkersen kleur en die bevalt heel goed .

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers