Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrische bakfiets

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Jan 2021 16:36

Elektrische bakfiets

Wij willen een elektrische bakfiets aanschaffen en nu ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen en do’s en don’ts.

We zijn specifiek op zoek naar een tweewieler, om de simpele reden dat een driewieler niet door onze poort past, dus die valt af.
Ik heb zojuist een rondje gefietst op de Babboe City-E van m’n vriendin en vond hem prima fietsen.

Maar zijn er alternatieven? Wie heeft er een tweewieler van een ander merk? Zoals Cangoo of Vogue? Of een Urban Arrow, zijn die de hoge prijs nou echt waard?

Welke accessoires zijn handig en welke overbodig? Zijn er websites waar ze leuke customized kussentjes maken?

Vragen genoeg dus, wie wil mij op weg helpen?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jan 2021 16:48

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben wel een Curve-E, dus 3wieler maar wel Babboe. Ik vind m heel fijn fietsen, maar ik denk dat de City dat ook wel doet. Andere merken geen ervaring mee (Babboe gekozen omdat mn zus er ook een heeft met fijne ervaring)

Qua accessoires hebben wij de houder voor Maxi Cosi, de babyschaal en de peuterstoel gehad. Nu het kleuterzitje als je dat zo kunt noemen. Fijn, allemaal makkelijk te monteren en makkelijk te kopen/verkopen via Marktplaats.

Edit: we hebben de fiets nu sinds dec 19, dus zoontje is meegegaan in de fiets vanaf 4 maanden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 30 Jan 2021 16:49

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben een Urban Arrow en ik vind het echt de beste aankoop ooit. Fantastisch ding. Wij wonen in heuvelachtig landschap dus de sterkste motor gekozen en dat gaat echt als een zonnetje. We hebben ook een gewone elektrische fiets en je merkt echt dat die bakfiets veel krachtiger is. Hij is ook fijn ‘slank’ (alsnog groot ding overigens!) en makkelijk op en van de standaard te krijgen, dat is bij sommige bakfietsen blijkbaar echt heel lastig/zwaar. Als ie op de standaard staat, staat ie heel stevig, kunnen kids er makkelijk in en uitklimmen zonder dat het gaat wiebelen, ook wel iets om op te letten denk ik.

Qua accessoires is een regenhuif wat mij betreft echt onmisbaar. Kindjes zitten op die manier altijd warm en droog. En in de zomer werkt ie ook goed tegen mugjes etc (zit Zon soort hor-functie op).

Wij hebben ook een bagagedrager erop laten zetten met nog een achterstoeltje, handig voor de speelafspraakjes ;)

Wij willen niet meer zonder. Gebruiken m ook óveral in de stad. Auto staat nog meer te verpieteren dan voorheen 🤣
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 30 Jan 2021 17:21

Re: Elektrische bakfiets

Ik heb ook een babboe city-e. Ik heb ook nog een gewone moederfiets en een auto voor de deur, dus ik hoef hem niet altijd te gebruiken. Daarom wilde ik er niet te veel geld aan uit geven.
Volgens mij is de bakfiets.nl namelijk wel betere kwaliteit, maar ook een stuk duurder
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jan 2021 17:21

Re: Elektrische bakfiets

De regenhoes hebben we ook. Merk wel dat hij daardoor meer weerstand heeft en het fietsen meer van de accu vraagt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jan 2021 17:41

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben de afgelopen jaren regelmatig een e-bakfiets gehuurd en ik vind alleen de urban arrow fantastisch. Andere units prima, maar bijvoorbeeld erg wiebelig op de standaard, of spannend bij in en uitstappen. De urban arrow is heel stabiel. Bij die fiets hoef ik ook elke x bijna niet te wennen, terwijl dat bij andere merken altijd even een rondje wiebelen is eerst.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 30 Jan 2021 18:42

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben een elektrische Gazelle Cabby(=tweewieler) en ben er erg tevreden over!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Jan 2021 19:22

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben ook een Urban Arrow en ben net zo lyrisch als Sophie. Het is een enorme investering maar het fungeert voor ons echt als tweede auto. We doen álles ermee: halen en brengen naar school en opvang, ritjes naar de speeltuin, fietstochtjes met mooi weer, boodschappen (zonder kinderen mee). We hebben er al een paar duizend kilometer mee gereden in twee jaar tijd.

Voordelen: stabiel, betrouwbaar, stevig, weerbestendig (zeker tov de houten babboe’s), en ruim genoeg voor onze drie kinderen. Een vriendje erbij lukt soms ook nog, al wordt dat wel wat krap dus wij gaan denk ik ook voor een extra achterzitje binnenkort.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem308

Bericht 30 Jan 2021 19:34

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben een babboe city-e. Voor ons is het echt een fijne bakfiets; vooral gekocht omdat we tijdens de lockdown gingen fietsen met onze toen babyzoon. Wij hebben twee auto’s dus pakken hem vooral voor pleziertochtjes. Ideaal dan!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Jan 2021 21:49

Re: Elektrische bakfiets

Bedankt voor de reacties!

Ik vind Urban Arrow supermooi en als ik het zo lees is deze kwalitatief dus ook wel echt een stapje beter dan de andere merken.... alleen vind ik deze denk ik toch te duur. Vooral omdat we ook allebei een auto hebben. Als het in plaats van een tweede auto zou zijn had het misschien gekund, maar dit is denk ik net even te gek.

Ik lees ook iets over een bakfiets huren, ik wist niet eens dat dat kon. Daar ga ik eens op googelen.

Ik wist niet dat Gazelle ook een elektrische bakfiets had, die ga ik ook eens bekijken.
Dankjulliewel!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jan 2021 21:52

Re: Elektrische bakfiets

Nou, wij huurden ‘m dan op ons vakantieadres he :) voor een dagje leuk, maar anders heel duur!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 30 Jan 2021 22:11

Re: Elektrische bakfiets

Ik weet eigenlijk niet of de Gazelle Cabby ook standaard als elektrisch verkocht wordt. Maar hij is wel elektrisch te maken. Wij hebben hem overgenomen van mn schoonzus nu anderhalf jaar geleden en ik weet dat in de tijd dat hen hem kochten ze er nog niet standaard elektrisch waren, maar hen hebben hem dus om laten bouwen tot elektrische fiets.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 30 Jan 2021 22:12

Re: Elektrische bakfiets

Zora schreef:Nou, wij huurden ‘m dan op ons vakantieadres he :) voor een dagje leuk, maar anders heel duur!


Oh hahaha. Ik dacht vanuit huis af en toe ofzo, maar op vakantie klinkt ook wel logischer ja🤣

De gazelle Cabby wordt niet meer gemaakt zie ik. Gazelle heeft nu wel een andere, ook supermooi, maar ook megaduur.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 30 Jan 2021 22:15

Re: Elektrische bakfiets

Ik zat ook net even te kijken en kwam inderdaad ook tot die ontdekking, jammer! Die Makki is zéker ook mooi, maar ook mega duur ja😬.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 30 Jan 2021 22:34

Re: Elektrische bakfiets

Ook hier een Urban Arrow , echt z'n super fijne fiets. Dochter van anderhalf wordt altijd een beetje boos als we met de auto gaan ipv met de fiets.
Duur maar voor ons is de fiets elke cent waard.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2021 09:56

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben ook een babboe city e, al langere tijd. Ik ben over concept bakfiets lyrisch, over babboe niet. Accu gaat na 2 jaar echt enorm achteruit en kennissen van ons hebben een ongeluk met een babboe gehad. Frame was gebroken, er is een terugroepacti geweest (waaronder die van ons) voor dat probleem, alleen die van hen niet. Babboe geeft geen thuis.. ik zou dus niet meer zo snel een babboe kopen eerlijk gezegd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Feb 2021 15:26

Re: Elektrische bakfiets

Bedankt voor je reactie Siep!
Wat schrikken van zo’n ongeluk zeg!!
Heb jij, naast de accu, nog meer minpunten over deze fiets? Of dingen die na een paar jaar gaan roesten of niet meer werken?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Feb 2021 15:57

Re: Elektrische bakfiets

Nee dat heb ik nu nog niet (bijna 4 jaar in gebruik). We hebben hem wel altijd droog staan. Tuurlijk zit er wel roest op maar niet buitensporig vind ik zelf. Bak begint wel wat te tekenen (hout wat bol staan etc).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Feb 2021 18:06

Re: Elektrische bakfiets

Dankjewel!
Ik ga toch een beetje twijfelen door je verhaal. De fiets zal bij ons niet droog staan. Wel onder een afdekzeil, maar in de schuur past ie helaas niet. Als het hout bij jullie al gaat werken, dan vraag ik me af hoe dat gaat als hij bij ons altijd buiten staat?
Ik ga er toch nog maar een nachtje over slapen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Feb 2021 20:41

Re: Elektrische bakfiets

Ik zou een babboe eerlijk gezegd niet aanraden meer, er zijn nu ook zoveel alternatieven. Heb je de vogue (als ik goed heb?) Al bekeken? Die zitten beetje rond zelfde budget.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 03 Feb 2021 18:56

Re: Elektrische bakfiets

Jammer dat de topic naar deze pijler is verplaatst.... het zijn toch de mama’s met jonge kinderen die me hierbij kunnen helpen, denk dat ie meer op z’n plaats was geweest op de oude plek.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2021 09:27

Re: Elektrische bakfiets

Even een Urban Arrow vraagje. We gaan deze huren voor een dagje op Schier. We willen dochter in de autostoel (maxicosi model maar Cybex) vervoeren. Denken jullie dat zoontje er dan ook nog naast past? Of zouden we daar een fietstoeltje voor achterop mijn fiets moeten huren?
Nog andere tips voor bakfietsnoobs die handig zijn voor een dagje?
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2021 09:37

Re: Elektrische bakfiets

Bij ons zat de maxicosihouder voorin, de baby in de maxicosi reed dus als het ware achteruit. De oudste had dan nog het hele bankje, paste goed! O is al wel wat groter dan E toen maar ik denk dat dat wel moet lukken. Of je er dan nog veel spullen bij krijgt is wel de vraag, je kunt misschien een tas onder de maxicosi kwijt nog.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 23 Feb 2021 09:41

Re: Elektrische bakfiets

Dat moet zeker passen Marin, ik had afgelopen zomer vaak een dreumes en kleuter op het bankje en een baby in de Maxi-Cosi zitten. Maargoed dan is de bak ook wel echt vol.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Feb 2021 09:57

Re: Elektrische bakfiets

Super, dank jullie wel! We nemen geen buggy mee verder maar alleen een draagzak en ongetwijfeld allebei een rugzak maar die kan evt ook gewoon op de rug natuurlijk. Komt vast goed dan. Leuk, ik ben wel benieuwd. M'n man gaat er op fietsen maar misschien durf ik het ook eventjes te proberen.

JaneDoe, jij hebt 'm intussen uitgeprobeerd he zag ik op insta. Hoe beviel het?
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers