Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Reizen & Vakanties

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jan 2021 14:52

Vragentopic - Reizen & Vakanties

Dit topic was er nog niet en ik heb 'm nu nodig, dus bij deze. Zal misschien niet het actiefste topic zijn nu we met z'n allen weinig reizen maar wie weet voor de toekomst.

Mijn stomme vraag: Hoe zit het eigenlijk met de deur op slot doen bij een glamping/safaritent? Kunnen die op slot? Moet je zelf wat meenemen aan slotje? Of laat 'm gewoon open?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem296

Bericht 30 Jan 2021 14:56

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Zit vaak een hangslot aan de rits. Dan kun je de ritssluitingen dus allemaal om t hangslot heen doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Jan 2021 14:58

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Ik heb echt nog nooit een tent op slot gedaan. Waardevolle spullen blijven thuis, gaan mee in m'n tas of in de auto.
30-04-2017
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 30 Jan 2021 15:14

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Kees schreef:Ik heb echt nog nooit een tent op slot gedaan. Waardevolle spullen blijven thuis, gaan mee in m'n tas of in de auto.


Zo deden wij het ook altijd.
<<

Anoniem296

Bericht 30 Jan 2021 15:17

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Maar in een glamping tent gaat 't toch ook niet zozeer om je eigen spullen, maar juist om de waarde van de spullen van de verhurende partij? Je doet de deur van je huurhuisje toch ook op slot als daar om gevraagd wordt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jan 2021 15:29

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Nou ja beide inderdaad eigenlijk. Ik weet niet of ik er aan zou denken m'n ereader constant in m'n rugzak te doen, bij wijze van.
Vroeg het me dus af hoe dat eigenlijk werkt!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 30 Jan 2021 15:37

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Ik heb nog nooit in een huurtent geslapen dus daar heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nog nooit m'n tent op slot gedaan. Heeft ook niet veel zin denk ik, als ze graag binnen willen komen kunnen ze zo je tentdoek open snijden ofzo.
Als ik in een huurtent zou slapen en er zat een slotje op, zou ik uiteraard netjes de tent op slot doen.
10.04.17
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Jan 2021 16:11

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Wij zijn in september gaan glampen. Hier zat geen slotje bij. En geen enkele tent ging op slot. Wat Saga zegt, in een tent komen ze toch wel binnen als ze willen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 30 Jan 2021 16:13

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

De huurtenten waar ik wel eens ben geweest hadden geen (hang)slot en ik heb dit zelf ook niet gebruikt. Ook bij onze eigen tent hebben we dat nooit gedaan.
Een ereader bijvoorbeeld liet ik wel in de tent liggen, maar paspoorten en creditcards niet.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Jan 2021 16:23

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Familie van mij heeft ook een glamping met 2 tenten. Daar zijn inderdaad geen sloten. Maar omdat dat vrij afgelegen en kleinschalig is zou het ook gelijk opvallen als daar vreemden zouden komen. Zij hebben dus zelf het idee alles goed in de gaten kunnen houden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Jan 2021 23:28

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Wij glampen ieder jaar en ik heb nog nooit een slot op een tent gezien!
#teammaple🍁
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 26 Apr 2021 11:19

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Er was toch ook een topic met wat “gekke” of “originele” hotels? Weet iemand hoe ik die kan vinden?

Ik wil volgende week een paar dagen weg met een vriendin. Plek maakt niet zoveel uit (graag wel boven de rivieren) maar een grappig hotel lijkt me wel leuk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Apr 2021 11:52

Re: Stomme vragen Reizen & Vakanties

Volgens mij was er een topic met iets van bijzondere overnachtingen ofzo!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2021 08:59

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Wij zitten komend jaar voor het eerst vast aan de schoolvakanties. Wanneer raden jullie aan om te gaan boeken voor de zomervakantie? We denken aan een huisje of iets dergelijks, waar precies is nog niet duidelijk (Europa). Is het slim om daar nu al naar te gaan kijken of pas in het nieuwe jaar? Geen idee hoe snel dat vol loopt namelijk! Mijn moeder zei vroeger altijd 'boeken voor de zomer na de kerstvakantie' maar dat was pre internet natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Feb 2022 21:32

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Wij hebben een vakantie geboekt in een Kalahari XL tent van Vacansoleil maar ik kan nergens echt een foto vinden van de binnenkant.

Iemand al eens in een Kalahari/Kalahari XL geweest?
R. 2013
D. 2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 15 Mei 2022 16:35

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Help! We hebben een paar weken geleden een vakantie in Frankrijk geboekt, maar nu blijkt dat we op een zwarte zaterdag aankomen.

Iemand tips voor ons? We gaan naar omgeving van Poitiers.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Mei 2022 17:02

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik denk dag je het beste vrijdag al kan vertrekken en dan zorgen dat je al onder Parijs zit. Als je dan op zaterdag ochtend verder rijdt ben je de meeste drukte voor.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 15 Mei 2022 18:04

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Of een dag later vertrekken?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Jun 2022 15:23

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Hoe streng denken jullie dat KLM is met handbagage afmetingen? Ik heb een koffertje die ik altijd gebruikt heb, maar ik heb al jaren niet meer met alleen handbagage gevlogen (überhaupt maar 3x gevlogen de afgelopen 5 jaar haha en dus steeds met koffer). Dus ik dacht ik zal voor de zekerheid even meten. Maar hij is dus 53x37x20 waar 55x35x25 is toegestaan. Denken jullie dat ik een probleem ga hebben?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 15 Jun 2022 22:20

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik denk dat het niet zo’n probleem is Whatever! Al heb ik ooit wel eens met een airline gevlogen waar je koffer precíes in dat bakje moest passen. Weet alleen niet meer waar dat was (geen KLM in ieder geval).

Ik heb ook een vraag! Iemand ervaring met een lange (12 uur) overstap op New York - JFK? Kan je zomaar het vliegveld af? Moet je bagage mee of wordt het gewoon doorgezet? Is het de moeite? Waar zou je heen gaan als je maar een paar uur in NYC hebt?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Jun 2022 05:31

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik weet niet waar je daarna naar doorvliegt, maar in principe mag je dan niet "het land in" en dus ook niet door de douane/het vliegveld af.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 16 Jun 2022 08:10

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Toet ik denk dat het wel gewoon kan, ik ben vaker gewoon tijdens lange overstappen de stad in geweest in de US en ook in Canada, het is wel een hoop gedoe want je moet gewoon door de border control en dat kan even duren. Maar qua locatie is het prima te doen vanaf JFK; even naar Times Square en daar rondlopen, of Central Park overdag, maakt eigenlijk niet zoveel uit - allemaal leuk om even te zijn, toch? Vlieg je verder binnen de US? Indien je ergens anders heen vliegt daarna moet je wel zorgen dat je je ESTA geregeld hebt. En qua bagage; normaal gaat dat altijd door naar de eindbestemming, maar volgens mij is het in de VS zo dat je bij het eerste point of entry in de VS zelf je koffer op moet halen en dan weer moet inchecken voor de volgende bestemming. Kan meestal meteen, dus ik neem aan dat je dat kan regelen voordat je de stad in gaat. Kortom; je zult niet veel tijd hebben in de stad, maar dat lijkt me toch wel de moeite waard vanaf JFK; vanaf Newark zou het misschien te weinig tijd zijn, dan ben je weer een uur enkele reistijd verder om in de stad te komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jun 2022 08:33

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

De ESTA heb je sowieso nodig idd, ook voor een overstap. Eigenlijk verder wat Banana zegt! En die koffer moet je idd vaak alleen maar even van de ene op de andere band zetten. Ik weet alleen niet precies hoe streng ze zijn bij de immigratie als je er even in en uit wil, zonder adres. Normaliter moet je een hotel adres opgeven namelijk.

Ik zou van JFK met de AirTrain en metro naar Manhattan gaan, dat zal je goedkoopste optie zijn. Taxi is wellicht wel wat sneller en zie je wel alvast wat maar wel veel duurder natuurlijk.
Als je nog nooit in NYC bent geweest zou ik denk ik de metro pakken naar Times Square, daar kijken, rondlopen, dan via de Highline (urban park) naar de Meatpacking District naar Greenwich Village lopen en dan misschien naar Madison Square Park voor de Flatiron Building (en lekker een Shake Shack burger eten). Maar dat is wel veel lopen en weet niet hoeveel tijd je precies zou hebben. Je kan ook bijv direct naar de Empire State Building of the Top of the Rock voor een gaaf uitzicht. Maar ik zou 't zeker proberen!
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 16 Jun 2022 09:43

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Tabbie schreef:Ik weet niet waar je daarna naar doorvliegt, maar in principe mag je dan niet "het land in" en dus ook niet door de douane/het vliegveld af.

Waarom niet? Ik heb dit wel een paar keer gedaan, o.a. in Amerika. Als je een geldig visum en voldoende tijd hebt is 't meestal geen probleem.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 16 Jun 2022 09:45

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Marin schreef:De ESTA heb je sowieso nodig idd, ook voor een overstap. Eigenlijk verder wat Banana zegt! En die koffer moet je idd vaak alleen maar even van de ene op de andere band zetten. Ik weet alleen niet precies hoe streng ze zijn bij de immigratie als je er even in en uit wil, zonder adres. Normaliter moet je een hotel adres opgeven namelijk.

Ik zou van JFK met de AirTrain en metro naar Manhattan gaan, dat zal je goedkoopste optie zijn. Taxi is wellicht wel wat sneller en zie je wel alvast wat maar wel veel duurder natuurlijk.
Als je nog nooit in NYC bent geweest zou ik denk ik de metro pakken naar Times Square, daar kijken, rondlopen, dan via de Highline (urban park) naar de Meatpacking District naar Greenwich Village lopen en dan misschien naar Madison Square Park voor de Flatiron Building (en lekker een Shake Shack burger eten). Maar dat is wel veel lopen en weet niet hoeveel tijd je precies zou hebben. Je kan ook bijv direct naar de Empire State Building of the Top of the Rock voor een gaaf uitzicht. Maar ik zou 't zeker proberen!

Heel eerlijk ligt dit aan het humeur van de persoon die je treft. Je kunt een ongoing ticket laten zien binnen een paar uur, dus meestal kun je redelijk snel doorlopen. Vind JFK alleen wel altijd enorrrrrrm traag.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers