Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Reizen & Vakanties

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 16 Jun 2022 10:57

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

In plaats van de metro, zou je ook de Long Island Rail Road (LIRR) kunnen nemen vanaf Jamaica Sation. Er gaan verschillende lijnen naar Manhattan en de rit duurt ongeveer een half uur. Is wat sneller dan met de metro. Je stapt dan uit op Penn Station.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Jun 2022 18:46

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Hoe zit het nu met vliegen en testen/qr-code? We gaan over een paar weken naar Rome, maar hebben we nu wel of niet een vaccinatie-/herstelbewijs nodig, en moeten we nou wel of niet vooraf testen? Ik vind alle informatie die ik erover kan vinden zo vaag/onduidelijk dat ik geen idee heb hoe dit nou precies zit. Iemand een tip over waar duidelijke informatie staat?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jun 2022 18:51

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Je moet volledig gevaccineerd zijn (niet langer dan 270 dagen geleden).
OF
negatieve test laten zien
OF
herstelbewijs laten zien
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jun 2022 18:53

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Jun 2022 18:56

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Dank je! Maar voor de vlucht zelf heb je dat dan ook niet nodig? Op zich hebben we het herstelbewijs wel (behalve onze jongste van 5, maar die heeft het volgens mij sowieso nog niet nodig), maar wel fijn om te weten dat dat voldoende is en er niet ook nog getest hoeft te worden.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 22 Jun 2022 18:56

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Italië kent nog wel een mondkapjesplicht in het ov (uitgezonderd vliegtuig), mocht je dat willen gebruiken tijdens je vakantie.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jun 2022 18:57

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Rebecca schreef:Dank je! Maar voor de vlucht zelf heb je dat dan ook niet nodig? Op zich hebben we het herstelbewijs wel (behalve onze jongste van 5, maar die heeft het volgens mij sowieso nog niet nodig), maar wel fijn om te weten dat dat voldoende is en er niet ook nog getest hoeft te worden.

Nee zoals op beide websites staat aangegeven heb je dus niks nodig om Italie binnen te komen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 22 Jun 2022 18:58

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Blunt schreef:Italië kent nog wel een mondkapjesplicht in het ov (uitgezonderd vliegtuig), mocht je dat willen gebruiken tijdens je vakantie.

Ja en dat moet dus een FFP2 masker zijn. Staat ook op diezelfde website.

Until September 30, 2022 the use of FFP2 masks remains mandatory aboard the following means of transport:
ships and ferries used for interregional transport services
High Speed, Intercity, Intercity Night, and Interregional Trains
buses connecting more than two regions
buses/coaches used for chartered services with driver
local and regional public transport
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Jun 2022 08:26

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Dank! Dat van die FFP2 mondmaskers had ik gelezen ja, gaan we nog even achteraan!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Jun 2022 17:37

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Oh dat wist ik dus niet! Leuk dat dat kan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Jul 2022 22:07

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Hoi, kan iemand mij helpen? Ik ben absoluut geen vakantie-held en heb nog nooit zelf een vakantie in het buitenland geregeld. En de laatste keer dat ik naar het buitenland ging was met zo’n jongerenreis :P.
Maar we willen graag in de herfstvakantie naar Portugal. Ik heb gekeken op booking, dat ziet er goed uit. (De plaats waar wij heen willen is niet te vinden via tui) maar dan moeten we nog de vliegreis boeken (waar?? Welke site?) en een auto huren? Of hoe kom je anders van het vliegveld naar het hotel/vakantieoord?
En hoe houd je de kosten laag, wat zijn jullie tips?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jul 2022 22:15

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Mijn grootste aanrader zou zijn een pakketreis. Die kan je ook weleens zoeken via booking.com of even googlen. Verder zou je kunnen kijken op vliegtickets.nl voor de beste vlucht en dan kijken of je met het ov naar de plek van bestemming kan komen. Al is een taxi/transfer vaak veel relaxter. Auto huren kan natuurlijk ook.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 19 Jul 2022 00:40

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Leuk Soleil! En snap dat je even niet weet waar te beginnen.

Ik boek zelf eigenlijk altijd alles los, maar je kunt inderdaad eens kijken of er ook pakketreizen worden aangeboden.

Kijk bijv eens op sunweb of vakantiediscounter.

Wil je toch losse tickets en los verblijf dan kan ik je de site skyscanner aanraden. Hier kun je goed zien welke maatschappijen vliegen naar je bestemming. Zelf kijk ik dan ook altijd naar verschillende vertrekplaatsen (Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Dusseldorf), maar dat ligt er ook aan waar je zelf woont. Prijzen kunnen best veel verschillen.
Vervolgens boek ik wel altijd direct bij de vliegmaatschappij vanwege gunstige annuleringsvoorwaarden.

En dan inderdaad een auto huren vamaf vliegveld in Portugal. Hiervoor kijk ik altijd op Sunnycars.
Mocht je bij je vakantiebestemming geen auto willen gebruiken dan kun je ook kijken of je accommodatie maklelijk met ov te bereiken is. Of je boekt een taxi. Die wordt meestal via Booking.com ook aangeboden. Dan staat er bij aankomst iemand klaar met bordje met je naam en kun je zo instappen.

Hopelijk kun je hier een beetje mee uit de voeten!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 08:04

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Bedankt! Super lief! Hier kan ik al een heel stuk verder mee!
Ik vind het best spannend, maar ook erg leuk!
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 19 Jul 2022 09:01

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Skyscanner is inderdaad een fijne site. Ik weet niet waar je naartoe wilt in Portugal maar vliegen kan op Porto, Lissabon en Faro. Ik heb altijd de goedkoopste auto’s gevonden bij drive on holidays, maar nu met alle prijsstijgingen durf ik niet te zeggen of dat nog steeds zo is. Wel heb ik daar alleen maar goede ervaringen. Het ov is ook goed te doen. De bussen van rede expressos rijden naar alle grote plaatsen en zijn ook niet duur. De trein is ook goed te doen mits je niet naar het achterland gaat. Daar zijn er namelijk maar weinig treinverbindingen. Maar houd er ook rekening mee dat portugees een moeilijke taal is en niet mogelijk iedereen engels spreekt (vooral in het binnenland), dus dan kan het ov ook lastiger zijn. In de grote plaatsen en aan de kust wordt er meer engels gesproken.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Jul 2022 09:33

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik heb destijds toen we naar Malta gingen alles laten regelen door VakantieXperts. Was ideaal, want zij wisten bijv. dat je niet zomaar op Malta een auto moet gaan huren. Verhuurbedrijven (ook de bekende namen) bedonderen je daar namelijk achteraf met schades aan de auto die niet door jou komen. Zij tackelde dit aan de voorkant al voor ons destijds en luisterde goed naar onze wensen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 09:44

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Thanks!
Ik heb zitten zoeken en de vluchten zijn het duurste. Dat zit rond €1700, het verblijf zie ik vanaf €500/€600,- en de auto op €300,- (zeer afgeronde prijzen, ik heb nog niks geboekt). Dat is sowieso even slikken, onze vakanties hebben nog nooit meer dan €500,- gekost :P .
We moeten vliegen via Faro, we willen familie bezoeken in Aljezur (niet quoten aub). Dat is duidelijk een nog redelijk onontdekte plek, want er gaan nagenoeg geen pakketreizen naar toe.
Ik dacht dat vliegen juist zo veel goedkoper was geworden de afgelopen jaren.

Barclay, ik ben bang dat er geen ov tot in de plaats van bestemming komt.
Fred, bedankt voor de huurauto tip!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 19 Jul 2022 09:46

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Als het de eerste keer in zo een lange tijd is dan zou ik lekker rondneuzen voor een pakketreis ipv alles zelf regelen. Je kunt dan gewoon vervoer regelen van de luchthaven naar het hotel via die boeking. Via Sunweb, Corendon, TUI of bv Vakantiediscounter. Houdt er ook rekening mee dat je voor een evt huurauto een creditcard nodig hebt waar minimaal een bepaald bedrag vanaf kan voor de borg. Een vlucht voor 1700 euro pp? naar Portugal is wel erg duur trouwens hoor. Ik zou dat niet boeken in ieder geval.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 19 Jul 2022 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 09:48

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Dronkentaart: dank je wel, maar tot nu toe heb ik sunweb, tui, vakantiediscounter, Elisa was here al geprobeerd en die gaan niet naar de plek waar ik moet zijn.
Of ik doe iets verkeerd
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 19 Jul 2022 09:49

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Welke plaats wil je naar toe? Mss kunnen we met je meekijken? Moet je echt in die plaats zijn? Of wil je daar iets zien? Want dan kun je vast wel vanuit de omgeving een excursie of huurauto regelen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 10:03

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Dat staat in mijn bericht hierboven. En het moet echt die plaats zijn, we gaan naar familie.
Wat we willen doen? De omgeving bekijken, aan het strand hangen en uiteten :smile: .

Kan ik die vlucht (€1700) alleen goedkoper krijgen door een pakketreis te regelen?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2022 10:06

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Welke data wil je precies? Vakantie noord of midden/zuid? En hoe lang, kan dat evt korter/langer?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 10:09

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

De herfstvakantie van zuid. Dus vanaf 22 okt tot 30 okt, maar dan ongeveer 5/6 dagen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2022 10:14

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Zo-do vanaf Schiphol met Transavia kom ik met 2 volw 2 kind (gokje) op 1250€, zonder ruimbagage

Edit: vroeg heen laat terug. Je kan ook vroeg terug, is goedkoper maar zonde denk ik.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jul 2022 10:17

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Oehhh! En dat zonder tussenstop?
Via welke site?

Edit: ik zie het al! Via die skyscanner, maar wat stom dat als je korter gaat je vlucht dan goedkoper wordt. Daar zit voor mij geen logica in. Maar scheelt wel erg veel.
Edit 2 : heel veel langer dan 1400 wordt het niet bij mij, of er zit een tussenstop in.

Ik vind het trouwens echt super lief van jullie, dat jullie zo helpen!
Als dank krijgen jullie straks allemaal de groetjes uit Portugal! :cheering:
Laatst gewijzigd door Soleil op 19 Jul 2022 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers